Jump to content

2010.09.18 Sunderland B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Ja hva skal man si banna fælt når Thomas blåste staffa over....

 

Likksom så dårlig å sattse på kraft da...

 

Da fikk jeg en ekkel tenkte at nå blir det 1-1 i stede å rett fikk jeg også jævla surt å se de scorer overtid av overtiden pluss hends i forkant av den dårlige avklaringa. :angry:

 

Jævla skuffa når vi hadde 3 poeng langt nede i lomma...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Forferdelig surt å tape poeng på denne måten. Spontanreaksjonen blir jo at man får lyst til å be alt ryke og reise. Dommer, spillere osv.

 

Tross alt er 1 poeng her 1 poeng mer enn det vi fikk i fjor. Det er bare så utrolig tungt å svelge at poengtapet skjer på den måten det gjør...

Link to comment
Share on other sites

Kamper som detta kommer hver eneste sesong. En gang er det vi som redder 1 eller 3 poeng på overtid - men denna gangen var det desverre motsatt. Men det kunne vært værre - kampen sett under ett...

 

Men jeg sa det til kjerringa før Rosicky tok den straffa - at han skyter over. Skulle så mye heller sett Nasri ta den selv, eller at Chamakh/Song fikk muligheten

Link to comment
Share on other sites

Bittert å tape 2 poeng 4 min på overtid og et mål som burde vært annulert for hands.

Billig kort nr 2 på Song som kunne ungått dette ved å gjøre seg usynlig. Obstruksjon ja...gult kort...latterlig.

 

Når det er sagt var vi heldige som fikk med oss 1 poeng. Vi kunne avgjort det på straffe som jeg så Chamakh skulle ta. Da Rosicky gikk fram tenkte jeg det verste. F...

 

Våre beste spillere idag var våre 2 midtstoppere og Chamakh.

De jobbet godt alle 3. Skuffet men fattet.

Vi får poeng i en vanskelig bortekamp mot en motstander som tross alt var bedre enn oss.

 

Men men håper Fab er klar neste uke da vi skal grisebanke WBA.

Et vanskelig trinn mot seriegullet unnagjort.

Link to comment
Share on other sites

Straffer er til for å settes, når vi ikke setter straffer med 10 mann og 1-0 ledelse ber vi om å tape poeng, its just that simple.. SVAKT Rosicky

 

Vi fortjente ikke noenting bedre enn uavgjort i dag, men faen hvor surt det er å slippe inn mål på det tidspunktet vi gjør.. Lørsdagskveld ødelagt

Link to comment
Share on other sites

Huff, synes jeg kjenner igjen mange tegn fra de siste sesongene, vi roter det til for oss selv og skadene florerer. Idag virka våre gutter slitne, Sunderland ville mer i alle dueller og fortjente 1 poeng. Ikke så uventa, men likefullt skuffende når det skjer så langt på overtid. Hvor ofte har vi ikke se Clichy rote med avklaringer? Etter min mening har Arsenal er svak venstreback. Song sitt røde er helt greit, kan forsvares selv om Wenger selvfølgelig kommer til å syte over det.

 

Men noe positivt kan vi ta med oss, stopperne var strålende !! og 1 poeng borte mot sunderland etter CL-kamp er ikke så dårlig.

Men pokker så surt nå, og tanken på at Cesc kanskje er ute mot Chelsea er heller ikke bra. Har en lei følelse av at Arsenal ikke har nok vinnerskaller i laget...... Nå er det EKSTREMT viktig at vi ikke taper mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Kamper som detta kommer hver eneste sesong. En gang er det vi som redder 1 eller 3 poeng på overtid - men denna gangen var det desverre motsatt. Men det kunne vært værre - kampen sett under ett...

 

Men jeg sa det til kjerringa før Rosicky tok den straffa - at han skyter over. Skulle så mye heller sett Nasri ta den selv, eller at Chamakh/Song fikk muligheten

Så det var du som jinxa den straffen? :angry: Det hadde blitt vanskelig for Song å ta straffen da han var utvist! Merkelig at Mozart gikk for kraft når han har en så følsom høyrefot...

Link to comment
Share on other sites

Så det var du som jinxa den straffen? :P Det hadde blitt vanskelig for Song å ta straffen da han var utvist! Merkelig at Mozart gikk for kraft når han har en så følsom høyrefot...

 

Ja jeg tar på meg skylda :P

 

Tenkte på Denilson - skrev Song :angry: Denilson har bevist forrige sesong at han har en god fot på dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig surt og bittert og alt det der. Satt å tenkte at dette kom til å bli den deiligste seieren på veldig lenge hvis det holdt inn.

 

Men desverre som før så handler kamper med Dowd som dommer så alt for mye om Dowd sjøl. Er ALLTID noen situasjoner med han. Er helt utrolig hvordan den dommeren får holde på. Men selvsagt er det ikke dommeren sin feil ene og alene, selv om han var sterkt delaktig idag.

 

Kampen idag som ble veldig mye med ryggen mot veggen. Forsvaret vårt spilte en defensiv kamp i verdensklasse idag, Clichy var enorm, samme kan sies om Kos og Squillachi. Almunia gjør nok en god kamp, hadde ett par virkelig gode inngrepner idag også, og på målet imot så gjør han det han kan, og kan absolutt ikke lastes for det.

 

Tragisk hvis Cesc er ute lenge nå, han var god det lille han fikk være på banen. Marouane jobbet og virker utrolig sterk til å holde ball.

 

Synes igrunn ingen idag, kanskje med unntak av Denilson spilte spesielt dårlig idag. Jeg synes det var ett riktig grep av Wenger når han gjorde det, men han viser flere ganger idag at han ikke holder mål. Ett håpløst tilbakespill forsøk, en forferdelig tversoverpasning og en håløs avslutning på slutten hvor han enten bør holde ball eller spille ut til høyre for å hale tid.

 

Straffen til Rosicky er det vel ingen vits å snakke om, å gå for kraft på den måten er like mye bingo som keeperen som velger side. Virkelig klandreverdig.

 

Men tilbake til Dowd, er håpløst å gi det første gule kortet fordi Song hopper når han mener det ikke er frispark, såpass må en dommer tåle, og det siste gule er like uforstålig, blir aldri klok på den obstruksjonsregelen, skal man hive seg til side for å unngå å bli løpt ned?

 

Og den scoringa, om det er hands eller ikke, det kan jeg se at er vanskelig å se, men når Wilshere stopper opp og viser det, så bør han skjønne at det er noe, men det mest uforstålige er at han legger til ekstra i overtid når vi klarere corneren etter 4 min tillegg. Det var da vitterlig ikke noe å forlenge den tilmålte overtiden, men alikevel så velger den "godeste" Dowd å gi Sunderlan en ekstra sjangse på overtid av overtiden. Helt uforstålig! Jeg argumentere for at Everton skulle få lov å fullføre angrep på over overtiden forrige helg, da det var scoringer som opptok tide i ekstraminuttene. Men idag var vel snaut ballen ute av spill etter 90?

 

Og det provoserer meg enda mer å se de sitte i Tv2 studio etter kampen å si det er helt greit å legge til ekstra tid idag, når det ikke var noe å gjøre det for. 4 minutter var i lengste laget i utganspunktet. Mens forrige helg så sitter Thorstvedt å sier at dommer bør å skal blåse av når han gjør. Hvor blir nøytraliteten av? Så utrolig provoserende, men hva kan man vente av en gjeng med spurs fans?

 

Nei, det var ett slag i trynet, men som noen påpeker det er 1 poeng mer enn forrige sesong i Sunderland. Og totaltsett så er vi godt igang med sesonge, vi har unnagjort vanskelig kamper mot pool,blackburn og sunderland. Og det med en vill skadeliste, Bare å se fremover til at ungutta våre leker med spurvene til uken.

 

by far the greatest...

Link to comment
Share on other sites

Vi er ikkje gode nok i dag. Vi er svake frå start av og tar oss ikkje opp før i andre omgang. Syns vi ser tegn på feil innstilling til kamp, samt at eg meiner Wenger bommar med laguttaket. Dette var ikkje ein kamp for wilshere og rosicky burde spelte frå start...

 

alumia og stopparane våre er solide. Clichy er fryktelig svar i perioder men bedre utover i kampen, heilt til han kostar oss to poeng på sin sedvanlige måte. Sagna er litt under pari. Fabregas vart berre skada sjølv om han flakse inn eit mål. Jack svak, song nesten like svak som russaren. Nasri er ok, men fryktelig inneffektiv. Syns chamack er bra, utan at han får mykje hjelp.

 

Syns også wenger er fryktelig svak på linja idag. Blir mest flau av oppførselen hans!. Slutt å syte å få gutta til å jobbe! 1 poeng er likevel ok, og det hadde vore eit ran med alle tre....

Link to comment
Share on other sites

En ting er vel å være sure - en annen ting er å ta helt av med kommentarer som grenser til både det ene og det andre. Flott jobb av mod her. Når man kaller egne spillere "ape" så er vel det å gå for langt.

Rosicky bommet på straffe. Hadde han scoret, hadde vi tatt tre poeng i dag. Han tjener mer i uken enn jeg noen gang kan drømme om å tjene i året. Litt tyn på et norsk forum får han tåle. Raseriutbrudd skyldes pasjon og kjærlighet for klubben. Moderatorene kan ikke forvente at vi skal være så forbanna saklige og rolige hele tiden. På et fotballforum skal takhøyden være svært høy, etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det jævlig bittert å miste to poeng på overtid av overtiden, ingen tvil om det, men uansett er jeg utrolig stolt av disse guttene som viste en vanvittig imponerende holdning og innstilling i dag.

Alt, og da mener jeg absolutt alt, talte mot at vi skulle få poeng, kampen på onsdag koster krefter og det var helt tydelig at mange hadde den i føttene når kampen ble blåst i gang, seks spillere ute med skade før kampen, Fabregas ute med skade tidlig, Song utvist, en dommer som hadde bestemt seg for at Arsenal skulle få betale for Wengers uttalelser i forkant av kampen og et hjemmelag som fikk skikkelig blod på tann når utvisningen kom.

Men til tross for alt dette fightet gutta som løver, spesielt vil jeg trekke frem Chamakh, Nasri og Wilshere, men kampens desidert beste spiller var allikevel Koscielny, for en spiller vi har fått oss her, slikt stopperspill har jeg ikke sett på mange mange år i Arsenal.

Resten av forsvaret gjorde også en meget god kamp og hva skal man si om utskjelte Almunia??

En ny stor kamp, hverken mer eller mindre av vår bakerste mann.

Nå må vi bare be til Gud om at Fabregas ikke blir fraværende lenge, men alt tyder vel på at det blir noen uker på sidelinjen, håper virkelig Diaby er klar neste helg, Song må jo stå over den også.

Ser for meg en midtbane bestående av Denilson, Diaby og Wilshere da.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky bommet på straffe. Hadde han scoret, hadde vi tatt tre poeng i dag. Han tjener mer i uken enn jeg noen gang kan drømme om å tjene i året. Litt tyn på et norsk forum får han tåle. Raseriutbrudd skyldes pasjon og kjærlighet for klubben. Moderatorene kan ikke forvente at vi skal være så forbanna saklige og rolige hele tiden. På et fotballforum skal takhøyden være svært høy, etter min mening.

Word

Link to comment
Share on other sites

Har vi ikke lov til å være sure heller, nå? Denne naziholdningen vil bli forumets undergang.

 

Takhøyden er fremdeles stor og slik bør det være, men når det fyres opp til personangrep, antydninger om at dommer skal henge seg, samt svært ufine gloser, da er grensen nådd. Slike oppgulp tar seg ikke ut på dette forumet.

 

At folk er skuffet har jeg full forståelse for. Skulle da bare mangle etter dagens kamp. Få det gjerne på trykk, men gjør det med en viss stil. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig kamp dette her. Sunderland er vanskelig på Stadium of Light og de må være det mest direktespillende laget i Premier League. Dermed viste en vel på forhånd at Arsenal skulle få kjørt seg da dette ikke er det Gunners foretrekker å møte.

 

Og med dette i bakhodet synes jeg egentlig at Arsenal klarte seg godt forsvarsmessig. Jeg er faktisk rimelig imponert og fornøyd med å se et bakre ledd som for en gangs skyld så ut til å samhandle. Stopperne vant mye og så ut til å ha roen. Almunia innvolverte seg når det behøvdes og jeg synes han gjorde en veldig god kamp. Han fortjener ros for sin opptreden. Jeg er dog bekymret for Clichy som ser ut til å bli grepet av panikk i trengte situasjoner. Spesielt med mann i rygg når han er vendt mot eget mål. I stedet for å måke ballen bort forsøker han vanskelige ting. Han har kostet oss noen poeng de siste sesongene og Gibbs bør kanskje få prøve seg om Clichy ikke klarer endre på dette.

 

Fremover synes jeg det gikk litt for sakte, spesielt i første omgang. Når våre kreative spillere står i ro med ball er det enkelt for aggressive lag som Sunderland å forsvare seg. Kom seg utover i andre omgang. Vil gi skryt til Wilshere som klarte reise seg etter en vanskelig start og gult kort. Han gjemte seg ikke bort og spilte seg opp.

 

Kjedelig å miste seieren på overtid av overtid, men greit resultat i en vanskelig bortekamp. Det blir flere av dem. Straffen er ikke så mye å si om. Man bommer nå og da. Litt rart at en rutinert kar som Rosicky velger kraft i stedet for presisjon, men men...

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Arshavin - Van Persie - Walcott

 

Diaby - Song - Fabregas

 

Vermaelen

 

En merkelig fotballkamp. Vi er svake elleve mot elleve, men imponerer defensivt når vi er ti mot elleve. Og det uten hele førsterekka i både angrep- og midtbaneledd, pluss førstevalget på midtstopperplass. Bredden i troppen er det definitivt ingenting å si på!

 

Det var et surt poengtap, men trenger ikke være mer enn et bytt-om-steg hvis gutta svarer på rette måten i kampene som kommer. 11 poeng fra de første 5 kampene er ok-pluss.

Link to comment
Share on other sites

Sunderland er faktisk et ganske godt lag. Løpe og kjempe har de alltid gjort, men de innehar nå også en god porsjon ballferdigheter. Likevel, et poeng vunnet eller to tapt? To tapt!! Vi startet tregt og Sunderland løp mer enn oss og vi går i front med litt hell. Etterhvert som Sunderland løper av seg det værste tar vi over og styrer kampen selv med 10 mann. Det er positiver og det er negativer. Vi forsvarer oss bedre enn på lange tider, men vi mislykkes i å avgjøre kampen. Vi hadde sjansene og burde gjort det. Arshavin og ikke minst han som skulle tatt straffen burde gjort det.

 

Almunia gjør en bra kamp. Har en utboksning han ikke har kontroll på, men er ellers våken og gjør det vi må ha lov å forvente. 7'er.

 

Midtstopperene våre gjør en meget god kamp begge to. Med Vermaelen virker det nå som vi har tre solide stoppere som vinner dueller og klarerer milevis når det er nødvendig. Klinkeklare 8'ere til begge. Wenger har hatt en god hånd med sommerens transfere kan det virke som.

 

Sagna hadde en ny solid kamp på backen. Kanskje ikke helt på høyde med midtstopperene, men 7'er. Igjen kommer jeg desverre tilbake til kollegaen. Han hadde en forferdelig førsteomgang mens Sunderland dominerte innledningsvis og skulle jeg gitt karakter ved pause hadde det blitt en 4'er, toppen. Etterhvert som Arsenal overtar styringen blir naturlig nok livet lettere også for Clichy, men så kortslutter det til slutt igjen under press da. Ingen overraskelse at en Clichy med tunnelsyn er sentral da det til slutt rakner. Hands eller ikke på Gyan, Clichy skrangler i mål med en 5'er.

 

Song har hatt bedre dager på jobb, og da tenker jeg ikke først og fremst på to gule. Han var uryddig i mye han foretok seg. Balltap og duelltap. 6'er. Wilshere skal få en 7'er for måten han vokste utover kampen. I store deler av første virket han litt på dypt vann.

 

Nasri jobbet godt og har teknikken som kan skape noe i trange situasjoner. Fikk også straffen for oss. 7'er. Rosicky kom inn for en skadet Fabregas og endte opp med å ta straffen. Rosicky hadde er brukbar kamp han, men hvorfor en som ikke har scoret siden boerkrigen går frem i en så avgjørende situasjon stiller jeg spørsmålstegn ved. Det låg liksom i kortene at den ble blåst. 6'er. Var Fabregas skadet allerede ved kampstart? Mye kunne i alle fall tyde på det. Noen pasninger kom det jo, men jeg grep meg i å tenke at noe var galt ganske så tidlig. Kom i protokollen igjen, men mer en 6'er for dagens bidrag blir det ikke. Arshavin var heller ikke som i de siste kampene. Led kanskje av at telepatimakker Cesc ikke var der. Kommer til sjanser, men blåser dem. Ofres da Song utvises. Et riktig valg av Wenger. 6'er til Arshavin også.

 

Chamakh gjør på nytt en god kamp som det hadde vært på sin plass å feiret med en scoring. Det ble det imidlertid ikke, men han er utrolig sterk og bevegelig. Vinner ofte dueller, er vanskelig å ta ballen fra og har teknikk til å levere den videre. Her kan Wenger virkelig ha gjort et nytt scoop. Robin van Persie ville vært nesten hjelpeløs i en slik rolle som Chamakh løste i dag mot et meget hardkjempende Sunderland. 8'er.

 

Denilson kommer inn for å balansere opp igjen midtbanen når Song ble utvist. Denilson er på en måte som Clichy. Har mye positivt ved seg, men surrer og roter for mye. Får en syltynn 6'er for innhoppet.

 

Karantenen til Song blir i ligacupen på WHL, en kamp han uansett neppe ville deltatt i. Dagens tre beste Arsenalspillere var de tre som Wenger har hanket inn i sommer. Well done Arsene!!

Link to comment
Share on other sites

Til tider var Sunderland et mye bedre lag en oss i dag gutta virka frævrende og slitende serlig 1 omg var veldig svakt Arsenal lag. Greit jævla kjipt ossen 1-1 måle kom med vi fortjente ikke vinne i dag når vi skapte så lite framåver på banen, Sunderland fortjente ikke tape i dag med den innsattsen og det presse de hadde på Arsenal målet til tider, satt jeg å venta på at Arsenal skulle våkne. :angry:

Link to comment
Share on other sites

I Everton - United blåses kampen av midt i en kjempesjanse for Everton. I Arsenals kamp spilte de over overtid. Phil Dowd må være den minst profesjonelle dommeren i PL. Da Song klaget på at det ble frispark i går, noe det absolutt ikke skulle vært, bestemte Dowd seg for å vise han ut. Verste dømmingen jeg har sett på år og dag, fortjent vinner av kåringen som månedens idiot!

 

Fornøyd med alle spillernes innsats, med unntak av Arshavin som jeg synes har vært direkte svak i flere kamper nå. Midtstopperne våre er svært sterke i dueller, men spesielt Kos bør trene på å klarere bedre. Mer enn halvparten av hans klareringer ender rett til motspiller like utenfor 16-meteren. Klart best på banen var Nasri og Rosicky som alene klarte å holde på ballen så og si hele 2. omgang. Fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

I Everton - United blåses kampen av midt i en kjempesjanse for Everton. I Arsenals kamp spilte de over overtid. Phil Dowd må være den minst profesjonelle dommeren i PL. Da Song klaget på at det ble frispark i går, noe det absolutt ikke skulle vært, bestemte Dowd seg for å vise han ut. Verste dømmingen jeg har sett på år og dag, fortjent vinner av kåringen som månedens idiot!

 

Helt enig!

Det lyser av øynene til Phil Dowd, han har et enormt markeringsbehov. Han må vel være den dommeren som er mest provoserende i PL..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig!

Det lyser av øynene til Phil Dowd, han har et enormt markeringsbehov. Han må vel være den dommeren som er mest provoserende i PL..

 

 

Jeg mener at utvisningen av Song er helt korrekt. Det andre gule er helt riktig. Det første får Song etter 3- 4 taklinger som etter siste resultetrer i gult kort (bra dømming)

 

Det var lagt til 4 minutter MINIMUM, han er i sin fulle rett til å spille i 4.15 da. Om det skulle vært lagt til 4 er en helt annen sak.

 

Vi kan ikke skylde på dommeren, uflasks og et dårlig straffespark får ta skylden for at vi bare fikk ett poeng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...