Jump to content

2010.09.18 Sunderland B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Fornøyd med alle spillernes innsats, med unntak av Arshavin som jeg synes har vært direkte svak i flere kamper nå.

 

Som du sier her. Personlig kan jeg jo selvfølgelig skjønne hvorfor man vil ha Arshavin på banen, men når han selv har uttalt at han føler han er i forferdelig form og har vist i flere kamper kun glimtvis av hva som bor i han så kan man ikke gjøre annet enn å klø seg i hodet og lure på hvorfor Vela ikke får sjansen. Wenger sa at Vela var en av grunnene til at han ikke erstattet Adebayor, men utifra den tilliten Wenger har vist Vela skjønner jeg virkelig ikke en dritt. Han starter med Wilshere på midtbanen i en veldig vanskelig bortekamp mot Sunderland, hvorfor kan han ikke gjøre det samme med Vela? Med Vela så blir vi hvertfall 11 på banen, ikke 10-10,5 som vi blir med Arshavin..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Jeg mener at utvisningen av Song er helt korrekt. Det andre gule er helt riktig. Det første får Song etter 3- 4 taklinger som etter siste resultetrer i gult kort (bra dømming)

 

Hahahaha. Song fikk sitt første gule kort etter en horribel dommerfeil. Både live og på reprisen kunne alle se at Song ikke var i nærheten av å touche Sunderlandspilleren. 100% feil av dommeren og deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at utvisningen av Song er helt korrekt. Det andre gule er helt riktig. Det første får Song etter 3- 4 taklinger som etter siste resultetrer i gult kort (bra dømming)

 

Det var lagt til 4 minutter MINIMUM, han er i sin fulle rett til å spille i 4.15 da. Om det skulle vært lagt til 4 er en helt annen sak.

 

Vi kan ikke skylde på dommeren, uflasks og et dårlig straffespark får ta skylden for at vi bare fikk ett poeng.

 

Tror ikke vi skal skylde på hverken dommeren eller uflaks i denne kampen, jeg er forsåvidt enig i at det andre gule kortet er korrekt, det første derimot ligner ikke engang på gult kort.

Det som imidlertid er mest horribelt med dømmingen i går var inkonsekvensen som gikk igjen.

Hvis man først gir et gult kort i situasjonen hvor Song fikk sitt første, burde det jo florert med gule kort og dermed også røde kort i denne kampen.

Hva med situasjonen der Wilshere blir nærmest sparket i to rett utenfor 16-meteren til sunland, synes du ikke det var gult kort?? Hva med nedklippingen bakfra av Nasri midt ute på banen???

Det var massevis av situasjoner som var styggere enn Songs første gule kort.

I mine øyne er det ingen som helst tvil om at dommeren var ute etter å bevise at han IKKE var påvirket av Wengers kommentarer ang Shawcross på Stoke, de engelske managerne har jo gått til felles front mot den uttalelsen og kalt det et forsøk på å påvirke dommerne.

Hva med handsen rett før utligningsmålet??

Tror vi kan konkludere med at dommeren hadde en dårlig dag på jobben i går men å skylde på ham?? Det blir feil i mitt hode. Vi må skylde på at Sunland fikk låne ballen alt for mye i denne kampen og det finnes det altså forklaringer på, CL på onsdag, mange skader, Cesc tidlig ute, Song utvist som førte til at Sunland fikk blod på tann og det faktum at hjemmelaget er et meget godt hjemmelag.

Synes faktisk ikke vi har behov for å skylde på noe som helst etter uavgjort i denne kampen!!!

Link to comment
Share on other sites

Takhøyden er fremdeles stor og slik bør det være, men når det fyres opp til personangrep, antydninger om at dommer skal henge seg, samt svært ufine gloser, da er grensen nådd. Slike oppgulp tar seg ikke ut på dette forumet.

 

At folk er skuffet har jeg full forståelse for. Skulle da bare mangle etter dagens kamp. Få det gjerne på trykk, men gjør det med en viss stil. :angry:

 

Det har blitt populært med one-word innlegg så

 

"word"

 

Sagna hadde en ny solid kamp på backen. Kanskje ikke helt på høyde med midtstopperene, men 7'er. Igjen kommer jeg desverre tilbake til kollegaen. Han hadde en forferdelig førsteomgang mens Sunderland dominerte innledningsvis og skulle jeg gitt karakter ved pause hadde det blitt en 4'er, toppen. Etterhvert som Arsenal overtar styringen blir naturlig nok livet lettere også for Clichy, men så kortslutter det til slutt igjen under press da. Ingen overraskelse at en Clichy med tunnelsyn er sentral da det til slutt rakner. Hands eller ikke på Gyan, Clichy skrangler i mål med en 5'er.

 

 

Før kampen begynte ønsket jeg å se Gibbs på venstre, og jeg tør påstå at med han på venstre hadde vi hatt mye større kontroll defensivt enn det vi hadde med Clichy.

 

Jeg ønsket også Eboue for Sagna - dette fordi mot et direkte spillende lag som Sunderland hadde det vært positivt med en "no-nonsense" spiller i Eboue på banen. Men nå var jeg fornøyd med Sagna, så det var ikke utslagsgivende.

 

Jeg håper vi får se Gibbs de neste kampene. Han har den engelskementaliteten vi trenger i en venstre-back.

Link to comment
Share on other sites

Triste greier gutta. Men uavgjort var vel et meir riktig resultat med tanke på kampen. I tillegg hadde vi et svært enkelt mål. Når vi ikkje leverer betre en dette so kan ikkje vi verte arge etter et slik resultat uansett kor kjipt og råte det er. La oss berre omstille oss og forbrede oss til neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha. Song fikk sitt første gule kort etter en horribel dommerfeil. Både live og på reprisen kunne alle se at Song ikke var i nærheten av å touche Sunderlandspilleren. 100% feil av dommeren og deg.

Aldri start et seriøst innlegg med "hahahaha"..

 

Jeg er helt enig med deg i at den forseelsen som gjør at Song får gult kort kan diskuteres, fordi der var det ikke mye kontakt, men som RockyRocastle sier kommer kortet som en konsekvens av Songs stadige etterslengere i starten av kampen. Det var spesielt en situasjon hvor Song skulle hatt ett klart gult kort tidlig, men dommer ga han en sjanse til, dermed kom kortet i neste situasjon.

 

Synes det er idioti av Song å bevisst oppstruere Sunderland spillern, noe reprisene viser at han gjør, da han har gult fra før. Dette ødelegger veldig for laget, og vitner ikke om stor intelligens..

Er stor fan av Alex og jobber han gjør for oss, men det som skjedde i går var direkte svakt

Link to comment
Share on other sites

S'land på Stadium of Light er alltid vanskelige. I fjor tapte vi. I år kommer vi direkte fra en CL-kamp og skal spille bortekamp mot S'land. Før kampen tror jeg de fleste av oss hadde vært fornøyde med ett poeng, men selvfølgelig, når vi leder til vi er på overtid av overtiden(med en mann mindre en periode) er det skikkelig surt å gi fra seg seieren på denne måten. Straffebom av Rosicky, unødvendig utvisning av Song, hands før målet og en latterlig klarering av Clichy.

 

1-1 er altså ikke altfor ille, men vi får bare glemme denne kampen så fort som mulig å se fremover. Det kommer nok av vanskelige bortekamper de nærmeste ukene.

Selvfølgelig hadde 3 poeng her hjulpet oss mye i gullkampen, men som flere har nevnt har ikke Chelskij akkurat møtt særlig god motstand de første kampene. I tillegg er sesongen lang, og flere lag enn noen sinne kan ta poeng fra "de 4(eller 3?) store".

 

Nå gjelder det bare å heve seg, la noen unggutter få sjansen i CCup mot Tottene og så sanke 3 poeng mot WBA til helja.

 

Come On You Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Aldri start et seriøst innlegg med "hahahaha"..

 

Jeg er helt enig med deg i at den forseelsen som gjør at Song får gult kort kan diskuteres, fordi der var det ikke mye kontakt, men som RockyRocastle sier kommer kortet som en konsekvens av Songs stadige etterslengere i starten av kampen. Det var spesielt en situasjon hvor Song skulle hatt ett klart gult kort tidlig, men dommer ga han en sjanse til, dermed kom kortet i neste situasjon.

 

Synes det er idioti av Song å bevisst oppstruere Sunderland spillern, noe reprisene viser at han gjør, da han har gult fra før. Dette ødelegger veldig for laget, og vitner ikke om stor intelligens..

Er stor fan av Alex og jobber han gjør for oss, men det som skjedde i går var direkte svakt

 

Dommeren gjør en grov feil ved å gi Song kortet i den situasjonen. En situasjon som ikke er frispark engang. Ja, Song hadde noen forseelser tidligere, men selv Dowd bør klare å vente til Song faktisk feller noen før han gir gult kort. Hadde Dowd gjort jobben sin i går, så hadde Song fulltført kampen i går.

 

Aldri start et innlegg med å forklare andre hvordan de skal starte innleggene sine. Forøvrig så tror jeg ikke du skal bedømme intelligensen til Song ut fra at han blir utvist. Det er mange smarte menn som har gjort dummere ting enn det der.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky bommet på straffe. Hadde han scoret, hadde vi tatt tre poeng i dag. Han tjener mer i uken enn jeg noen gang kan drømme om å tjene i året. Litt tyn på et norsk forum får han tåle. Raseriutbrudd skyldes pasjon og kjærlighet for klubben. Moderatorene kan ikke forvente at vi skal være så forbanna saklige og rolige hele tiden. På et fotballforum skal takhøyden være svært høy, etter min mening.

 

liker

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi får se Gibbs de neste kampene. Han har den engelskementaliteten vi trenger i en venstre-back.

 

Kan du vennligst forklare hva det vil si å ha "engelsk mentalitet"? Og hva er det som gjør av vi trenger denne mentaliteten i en venstreback mer enn i f.eks en midtspiss eller en høyreback for den saks skyld?

Link to comment
Share on other sites

Rosicky bommet på straffe. Hadde han scoret, hadde vi tatt tre poeng i dag. Han tjener mer i uken enn jeg noen gang kan drømme om å tjene i året. Litt tyn på et norsk forum får han tåle. Raseriutbrudd skyldes pasjon og kjærlighet for klubben. Moderatorene kan ikke forvente at vi skal være så forbanna saklige og rolige hele tiden. På et fotballforum skal takhøyden være svært høy, etter min mening.

HELT ENIG!

Link to comment
Share on other sites

Dommeren gjør en grov feil ved å gi Song kortet i den situasjonen. En situasjon som ikke er frispark engang. Ja, Song hadde noen forseelser tidligere, men selv Dowd bør klare å vente til Song faktisk feller noen før han gir gult kort. Hadde Dowd gjort jobben sin i går, så hadde Song fulltført kampen i går.

 

Aldri start et innlegg med å forklare andre hvordan de skal starte innleggene sine. Forøvrig så tror jeg ikke du skal bedømme intelligensen til Song ut fra at han blir utvist. Det er mange smarte menn som har gjort dummere ting enn det der.

Jeg var enig med deg i at den situasjonen hverken var kort eller frispark, men Song har fått beskjed av dommern at han har et ekstra øye på han, og da mener jeg det er veldig dumt å hoppe inn i situasjonen uten mulighet til å ta ballen som han gjør da han får det første gule. 03.22 inn i denne videoen ser du hoppet, og helt i starten ser du situasjonen hvor Song skulle hatt et klart gult kort.

 

Etter sitt gule kort fortsetter Song å spille på kanten, og da han oppstruerer på måten han gjør nytter det ikke å legge skylda på dommern. Dette burde han klart å ungått selv.

Kanskje dumt å vurdere intelligensen hans utifra noe som skjedde i kampens hete, får heller si at det vitner om dårlig vurderingsevne under kamp.

 

Gidder ikke ta noen "hvordan starte innlegg" debatt her, men hvis du skal ha en seriøs diskusjon er det dumt å le høyt av hverandres meninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var enig med deg i at den situasjonen hverken var kort eller frispark, men Song har fått beskjed av dommern at han har et ekstra øye på han, og da mener jeg det er veldig dumt å hoppe inn i situasjonen uten mulighet til å ta ballen som han gjør da han får det første gule. 03.22 inn i denne videoen ser du hoppet, og helt i starten ser du situasjonen hvor Song skulle hatt et klart gult kort.

 

Etter sitt gule kort fortsetter Song å spille på kanten, og da han oppstruerer på måten han gjør nytter det ikke å legge skylda på dommern. Dette burde han klart å ungått selv.

Kanskje dumt å vurdere intelligensen hans utifra noe som skjedde i kampens hete, får heller si at det vitner om dårlig vurderingsevne under kamp.

 

Gidder ikke ta noen "hvordan starte innlegg" debatt her, men hvis du skal ha en seriøs diskusjon er det dumt å le høyt av hverandres meninger.

 

 

Helt enig med anabolle her, du sier jo selv at det ikke var hverken kort eller frispark i den situasjonen han fikk gult kort, altså dommeren gjorde en stygg feil.

Helt utrolig å stille spørsmålstegn ved intelligensen til Song etter denne kampen.

Case closed B)

Link to comment
Share on other sites

Kan du vennligst forklare hva det vil si å ha "engelsk mentalitet"? Og hva er det som gjør av vi trenger denne mentaliteten i en venstreback mer enn i f.eks en midtspiss eller en høyreback for den saks skyld?

 

Cole er samme spillertype, som trår i skikkelig i taklinger og faktisk følger det gamle ordtaket "When in doubt, kick it out". Clichy derimot er alt for "veik" i taklinger og er i tillegg nølende og til tider klønete i sine inngripner.

 

Vi trenger denne mentaliteten i hele laget etter min mening, og jeg har ikke sagt at vi trenger dette mer her enn der, så hvor du har det ifra er meg en gåte. Men venstre back er en av de få poisjoner hvor vi faktisk har muligheten til å benytte oss av dette.

Link to comment
Share on other sites

Cole er samme spillertype, som trår i skikkelig i taklinger og faktisk følger det gamle ordtaket "When in doubt, kick it out". Clichy derimot er alt for "veik" i taklinger og er i tillegg nølende og til tider klønete i sine inngripner.

 

Vi trenger denne mentaliteten i hele laget etter min mening, og jeg har ikke sagt at vi trenger dette mer her enn der, så hvor du har det ifra er meg en gåte. Men venstre back er en av de få poisjoner hvor vi faktisk har muligheten til å benytte oss av dette.

 

 

Gibbs får spille den dagen han er i nærheten like god som Clichy, du får trøste deg med det.

Inntil da får vi klare oss med den franske landslagsbacken som etter min mening er en internasjonal toppklasse-spiller, til tross for det noe klønete forsøket på en klarering ved utligningsmålet i går.

Link to comment
Share on other sites

Eit par ting som eg syns er greie å påpeike:

1: PL er ein tøff liga og skal vi vinne den bør vi slå Sunderland borte. Det er ein tøff bortekamp, men det er vel fleire bortekampar som er tøffare enn denne enn enklare???

2: Det er ikkje eit typisk serimeister lag å tape to poeng på slutten. Ein kan likevel tåle det i nokre kampar...

3: Vi spelte ein svak kamp i går, bortsett frå ei periode av andre omgang.

4: Song får vel gulkort nummer 1 for protestar på dommaren? Dumt å protestere når han alt har fått ein munnleg advarsel. Song sitt raude var strengt, men ikkje mykje strengare enn korta som våre motstandarar har fått tidlegare i år?

4: Clichy slit voldsomt defansivt. Han er stort sett ute av posisjon i heile kampen. Han ruser på og selg seg høgt i bana og det kokte sjølvsagt over da det var viktgaste å halde seg roleg. Han kosta oss 2 poeng saman med ein straffebom....

5: Dette var berre mine meiningar og sjølsvsagt ingen fasit B)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med anabolle her, du sier jo selv at det ikke var hverken kort eller frispark i den situasjonen han fikk gult kort, altså dommeren gjorde en stygg feil.

Helt utrolig å stille spørsmålstegn ved intelligensen til Song etter denne kampen.

Case closed B)

Du gadd ikke lese innlegget du kommenterer, eller?

Link to comment
Share on other sites

Begge målene i denne kampen er av typen ekstremt heldige drittmål. Ser man det på den måten skal vi ikke klage så mye med tanke på at vi var svært heldige med målet vårt. Vi skulle dog ha vunnet kampen siden vi hadde straffesparket i forkant av målet dems.

 

Hvorfor klikker så mange på Clichy i den situasjonen? Han gjør faktisk rett i den situasjonen: Prøver å klinke ballen vekk. Dermed prøver han å klinke ballen vekk. At ballen tilfeldigvis treffer Kosci og går PERFEKT i beina på Bent er mer uflaks enn noe annet. Jeg har studert situasjonen flere ganger og før Clichy snur står Kosci et helt annet sted. Når Clichy snurr seg for å klarere er det temmelig uflaks at Kosci tilfeldigvis står der han gjør. Dersom ballen ikke hadde gått rett i beina på Bent ville nepppe noen snakket om situasjonen i etterkant engang. Det skal sies at Clichy treffer ganske dårlig på klareringen også, men det er likevel uheldig at ballen ender der den gjør. Målet er et resultat av mange uheldige hendelser etter hverandre: Et innlegg på overtid av overtiden som spretter via mange spillere, bl.a. en klar hands på Gyan og ballen blir klarert via en medspiller og havner perfekt i beina på Bent. Slikt handler ikke om dårlige mental styrke hos spillerne våre. Det er langt mer tilfeldighetet som spiller inn. Jeg håper virkelig ikke at dette poengtapet blir avgjørende i mai.

 

Over til det positive. Sunderland skaper veldig lite i denne kampen, selv når vi er 10 menn (Song skulle aldri blitt utvist). De to midtstopperne våre gjør en knallkamp og det blir spennende å se hvem Wenger velger å bruke som den faste duoen der bak. Kanskje Wenger setter Vermaelen ut på venstrebacken i vanskelige bortekamper? Chamakh gjør nok en god kamp og Wilshere fortsetter sin fine utvikling. Generelt er vi mye bedre rustes fysisk og i toppkampene kommer vi til å bite bedre fra oss fysisk.

 

Neste runde venter WBA. Det bør bli en grei seier. Så blir det borte mot Chelsea. Det blir vår første virkelig test. Jeg gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Gibbs får spille den dagen han er i nærheten like god som Clichy, du får trøste deg med det.

Inntil da får vi klare oss med den franske landslagsbacken som etter min mening er en internasjonal toppklasse-spiller, til tross for det noe klønete forsøket på en klarering ved utligningsmålet i går.

 

Ja det er vel derfor han allerede har fått spilletid da tenker jeg. Fordi han ikke er i nærheten av ¨være so god som Clichy. Han har vist ved flere anledninger at han er en veldig god spiller, og han vil vise det i fremtiden også.

 

Og Clichy har jo gått forran f.eks. Evra ved mange *ironi* anledninger på det franske landslaget. Han er ikke i nærheten av å inneha de kvalitetene Evra har. Og når folk her hogger på Almunia for feil - så kan man vel også ta Clichy for hans. Det er ikke første gangen gutten har kosta oss poeng. Han var vel skylda i Gallas sin "protest" mot Birmingham? (mulig jeg dog husker feil)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke første gangen gutten har kosta oss poeng. Han var vel skylda i Gallas sin "protest" mot Birmingham? (mulig jeg dog husker feil)

Du har rett i at han var involvert, men det var dommeren sin feil at det ble straffe... Clichy var klart på ball. Når det er sagt bør det også nevnes at han gjorde noe merkelig i forkant av straffesituasjonen som jeg ikke husker helt hva var akkurat nå

Link to comment
Share on other sites

For å følge den her videre; Jeg mener vi burde satse mer på Gibbs, Clichy var kanskje verdens beste back for to-tre år siden, han er idag en skygge av seg selv, selv om han begynner å komme opp på brukbart nivå igjen, jeg mener at Gibbs er bedre offensivt og tryggere defensivt, selv om han er dårligere der.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...