Jump to content

2010.09.18 Sunderland B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Sunderland.jpg VS arsenal-fc-badge.png

Barclays Premier League, Stadium of Light

Lørdag, September 18, 2010, 18:30

 

stadium_of_light.jpg

 

 

Arsenal

 

Arsenal går inn til denne kampen, på en andre plass på tabellen. Etter 1-1 mot Liverpool har vi ikke tapt et eneste poeng og står med en fin målforskjell på 13-3. På de tre siste har vi faktisk 16-1, hvis vi regner med 6-0 seieren over Braga i Champions league. Som forøverig var en meget bra match, høydepunkter finner du i linken under:

 

http://www.matchhighlight.com/champion-lea...senal-vs-braga/

 

Arsenal slitter fortsatt med de samme skadene som de hadde før Braga kampen. Nasri er tilbake for fullt og gjennomførte hele kampen mot Braga uten problemer. Det er også stor sannsylighet for at Vermalen er tilbake til denne kampen, "Vermaelen's [injury] should be short-term and has a chance to play on Wednesday night [against Braga]." sa Wenger før kampen mot Bolten.

 

 

Trolig 11'er:

 

Almunia

Sagna - Koscielny - Squillaci - Clichy

Song

Fabregas - Wilshere

Nasri - Chamakh - Arshavin

 

 

Benken har vi da sterke spillere som Rosicky, Vela, som nå har 3 mål på to kamper, Denilson, Eboue og Gibbs

 

 

Sunderland

 

Det har vært en solid start, for Steve Bruce's Sunderland. De befinner seg midt på tabellen etter fire kamper, med 5 poeng. Hjemme er der de som regel er sterkest og det har blitt en uavgjort og en serier på hjemmebane hittil i år for . Seieren kom faktisk mot Man City.

 

Sist kamp for Sunderland var Wigan borte. Sunderland tok ledelsen med en volly scoring av Gyan. Som også var han første mål i Sunderlanddrakta

 

Sunderland må klare seg uten Lee Cattermole etter at han skaffet seg sitt andre røde iløpet av årets sesong. Høydepunkter fra deres siste kamp finner du i linken under:

 

http://www.matchhighlight.com/premier-leag...1-1-sunderland/

 

 

Statestikk for oppgjøret

 

Arsenal tapte sist oppgjør på Stadium of Light, som sikkert mange av oss husker. På de tre siste har vi en seier, en uavgjort og et tapt. Seieren kom i 2008, så det er en bane vi sliter på. Det gjenstår å se om det blir seier i år men, det burde det bli.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Solid matchtråd! Takk!

 

Rett og slett fantastisk underholdning idag mot et svakt Braga-lag, men kampen på lørdag blir som alle vet en

helt annen verden, og her har Wenger en jobb å gjøre.

 

MEN, vi vinner! Lille Mozart kommer til å spella på skjorta av S`land-gutta lørdag kveld og vi tar med oss 3 poeng herfra. Mark my words :xxx: 0-2!

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp jeg faktisk frykter litt. Sunderland har et meget sterkt spisspar i Bent og nyinnkjøpte Gyan, men jeg håper og tror at vi klarer å demme opp for disse to. Blir ekstremt viktig å være på tå hev i forsvar. Ellers er vi et bedre lag - og Black Cats er selvfølgelig et lag vi må slå om vi skal ha noen intensjon om seriegull, og jeg er optimist - jeg trur vi også vinner denne greit, med dette laget:

 

Almunia

Sagna, Koscielny, Vermaelen, Clichy

Cesc, Song, Nasri

VELA, Chamakh, Arshavin

 

GLEDER MEG! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en tøff kamp, men som alle skjønner er dette en kamp vi må vinne. Vi er i fin flyt om dagen, og ingen nye skader etter forige kamp mot Braga. Cattermole på Sunderland ble heldigvis utvist forige kamp, makan til grisespiller! Jeg vil ha Vela fra start, han er en av mine favoritter, og det gledet meg STORT når han putta 2 etter han kom inn. Håper Jack for seg en pause og, han har spilt mye, er ikke noe vits og slite han ut allerede. Blir en slite kamp, men vi stikker av med resultatet 1 - 2. Håper på dette laget fra start:

Almunia

 

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

 

Song-Denilson

 

Arshavin-Cesc-Vela

 

Chamakh

Lykke til alle Gooners! :)

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp, og nå venter en tøff bortkamp mot Sunderland.

 

Sunderland har egentlig et ok lag på papiret, med flere gode spillere med forskjellige kvaliteter. Stopperparet med Bramble og Ferdinand er en god kombinasjon, med fysikk, hodestyrke, og innsats. Spørsmålstegnet er at de til tider kan glemme sine markeringsoppgaver, og "selge" seg for lett i enkelte situasjoner. Tempo er et nøkkelord.

 

Fremover vil jeg nevne en teknisk Richardson og Malbranque på midtbanen, men som svinger voldsomt i prestasjonene. Gode tekniske spillere, og som prøver å se muligheter rettvendt for sine medspillere. Svakheten utenom stabiliteten, er at de ikke forstår alltid hvor de må plassere seg. De skaper ofte store rom bak seg, og om dette er mangel på komunikasjon, spilleforståelse, eller at de er for offensive i tankegangen er jeg usikker på. Uansett, jeg føler de ofte blir for små mot gode lag, hvor tempoet og systemene er så velfungerende. Men; kanskje det er deres lykkedag??

 

Bent er en god spiss, og makkeren blir vel en Welbeck som jeg synes er en smule oppskrytt fra Utd-fansen.

 

Et godt kjempende lag på sitt beste, men vi skal ha muligheter til å få poeng. Vi har et høyere register på teknikk, offensive kvaliteter, tempo, og vi har flere spillere med et høyere register enn Sunderland.

Spørsmålet er om Sunderland klarer å få kampen inn i denne "kjempe-mentaliteten", og gi oss lite rom og tid med ballen.

 

Jeg håper vi ikke begynner å stresse for tidlig, for utover kampen kan vi få noen slitne Sunderland-bein om de må løpe mye etter ballen. La ballen gå kjapt, få spillere til å gå i flere løp samtidig i offensive rom, og ikke bli med på en kamp med taklinger og press i enhver situasjon.

 

Håper på følgende lag (4-5-1)

Almunia

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

Nasri-Song-Fabregas-Denilson-Arshavin

Chamakh

 

Hvorfor Denilson?

Jo, jeg er en av de få, som mener gutten er meget viktig i det å presse ballfører/ballmotaker i dette leddet. Nesten som en veps, blir nesten aldri kvitt de.......

Om spillet hans fungerer, så skaper det mindre tid for motstanderen og dette er jo positivt med tanke på mulige feilpasninger eller ballvinning. Dette frigjør også litt av Fabregas sin defensive jobb, og man får brukt hans kvaliteter mye mer offensivt.

 

Hva vil tippe i oss favør?

Jeg tror at ikke bare kvaliteten kan avgjøre for vår del, men vår flyt i spillet om dagen kan også påvirke etter 90minutter. Vi har visst at vi kan takle lag som Bolton og Rovers nå nylig, samt møtt et Pool lag på Anfield, som kan ligne litt på Sunderland i visse faser av spillet. Vil Song, Fabregas, og Denilson (om han spiller) styre midtbanen, så må Sunderland slå mange lange baller opp mot Bent og Wellbeck. Jeg tviler på om de får særlig støtte fra midtbanen, for redselen for å gi oss kontringsrom er nok ikke det de ønsker. Om Bent får eie disse duellene, så kan det føre til et par store sjanser. Er det nok?

 

Om vi ikke kommer med flere offensive løp samtidig, så kan det gjøre at Bramble og Ferdinand får styre det defensive uten store problemer. Et slikt kampforløp frykter jeg, for da tror jeg ikke vi tar 3poeng. Dette vil løfte hele Sunderland laget, og gjøre oss litt baktunge. Inn kommer et hjemmelag med innsats, troa på at det kan gå, og en mentalitet på å krige mot de største klubbene. Uansett, jeg tror vi fikser denne biten.

 

Jeg tror og håper vi kan klare 3poeng, men blir ikke skuffet om vi klarer uavgjort om vi har gjort en 100% ærlig innsats under 90minutter. Med så mye bra spill i det siste, så kan det jo skje en liten glipp på en slik kamp.

 

Tre spillere på hvert lag som jeg tror blir nøkkelen for lagene under kampen, og som kan påvirke mye:

Arsenal: Fabregas, Song, og Chamakh

Sunderland: Bramble, Ferdinand, og Bent.

 

Tips: 0-2

Chamakh 28, 77

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

BIG MATCH STATS AND FACTS:

 

• There have only been six goals scored in the last five Premier League meetings between Arsenal and Sunderland.

• Cesc Fabregas has scored a 90th minute goal in two of his last three Premier League appearances against Sunderland.

• The Black Cats have only lost one of their last 12 Premier League matches at the Stadium of Light.

• These sides have met on 137 previous occasions (all competitions). Arsenal have won 52 to Sunderland's 49.

• The Gunners have only lost one of their last 13 against the Black Cats, a 1-0 defeat at the Stadium of Light last November.

• Arsenal have lost only three of their nine Premier League visits to Sunderland.

• The Black Cats last won a match without a Darren Bent goal over a year ago - Kenwyne Jones scoring both in a 2-1 win over Blackburn on 22 August 2009.

• They have lost only one of their last 12 home matches in the Premier League.

• They have conceded four Premier League goals this season - all in the last 15 minutes of matches.

• The Gunners have not kept a clean sheet in their last nine Premier League away matches, since a goalless draw at Aston Villa in January.

• Arsenal have only won two of their last nine Premier League games in the north east.

• They and Chelsea have both had 40 shots on target this season - the most in the division. Sunderland have had the fewest (13).

 

http://www.sportingpreview.com/matches/10110316.php

Link to comment
Share on other sites

Spennende kamp - og det er kamper som disse som kan bli en "felle" - spesielt nå som man har så hardt kampprogram og det er fristende å "rotere" ofte.

 

Jeg håper på :

 

 

Almunia

 

Eboue - Squillaci - Vermaelen - Gibbs

 

Song

 

Fabregas - Wilshere

 

Nasri - Chamakh - Vela

 

 

 

* Håper Arshavin hviler, og heller kommer innpå mot slutten - og at Vela får starte en kamp nå som han har vist god form forran mål

 

* Håper vi bytter back-par. Jeg synes Gibbs er sterkere defensivt, og vi trenger det mot spissene til Sunderland. Samtidig slipper det Vela litt mer fri fremover på banen og slipper å tenke så mye bakover. Eboue inn fordi han viste seg meget god sist kamp han spilte, og at det er bare greit å hvile Sagna.

 

* Wilshere lærer sinnsykt mye av å spille med Fabregas - håper de fortsetter her og at han heller blir byttet mot Rosicky eller Denilson etter en times tid. Viktig å gi gutten startplass så lenge han fortsetter å overbevise som han gjør. Det var slik Fabregas ble den spilleren han er nå.

 

*Eneste jeg er usikker på er midtstopperne. Koscielny er raskere enn Squillaci og det kan trenges mot Bent. Men Squillaci er sinnsykt sterk i kropper, og posisjonerer seg mye bedre. Sunderland har kommet til 13 avslutninger på mål, og mesteparten av de etter dødball - og da vil jeg heller ha Squillaci baki der.

 

 

Jada... jeg tipper 1-5. Scoringer av Chamakh x2 - Vela - Fabregas og Song. Bent scorer for Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt vel store ord, med så få minutter? Han har vel kun en kamp fra start, om jeg ikke tar helt feil.....

 

Han har bare vært aktuell i en PL kamp. Kom inn ved pause og scoret i det 65. min. Det er ganske vanlig å starte på benken. Det eneste usikkerhetsmomentet er om han trives like godt i Nordøst England som i Sør Afrika.

Link to comment
Share on other sites

Han har bare vært aktuell i en PL kamp. Kom inn ved pause og scoret i det 65. min. Det er ganske vanlig å starte på benken. Det eneste usikkerhetsmomentet er om han trives like godt i Nordøst England som i Sør Afrika.

 

Joda, men det må da være noe grunnlag, før de skal bli kjent som en god spiss-duo?

Kan bli en spennende duo etterhvert, det er jeg helt enig i...., men synes det er for tidlig å konkludere med det.

Vi får være uenige på det feltet, og heller juble sammen om det blir 3poeng :)

Link to comment
Share on other sites

Joda, men det må da være noe grunnlag, før de skal bli kjent som en god spiss-duo?

Kan bli en spennende duo etterhvert, det er jeg helt enig i...., men synes det er for tidlig å konkludere med det.

Vi får være uenige på det feltet, og heller juble sammen om det blir 3poeng :)

 

Det virker som om han leverer fra dag 1. De betalte like mye som vi gjorde for Arshavin, og forventningene er nok tilsvarende. Hvis han kommer opp mot det han viste i VM, vil de nok se lyset på stadion. ;) (Skjønte du den?)

 

Vi trenger en topp motivert gjeng i dag, og at Cesc er nesten like god som på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Årets vanskeligste kamp så langt, mye pga av motstanderen er et knuffe-lag som vi tradisjonelt har slitt mot, spesielt i nordøst, men også pga at vi for et par dager siden spilte CL.

Hvis vi skulle komme helskinnet gjennom denne kampen tror jeg til og med de siste tvilerne blant oss vil innse at vi er en veeeeldig seriøs utfordrer til gullet denne sesongen.

Veldig viktig å få med tre poeng her, neste kamp er hjemme mot west brom før vi endelig skal ha chelsky borte.

Jeg tipper tre seier på rad :)

Regner med at Wenger roterer litt i denne kampen, kanskje får vi se Gibbs, Eboue og Rosicky fra start?

For min egen del kunne jeg tenkt meg å sett Vela starte snart, f.eks ved å trekke ned Nasri i midtbaneleddet i stedet for Wilshere, trenger muligens en pause han nå, men litt av problemet er at både Vela og Arshavin passer best på venstrekant...hmm, tror jeg overlater dette til professoren som vanlig ;)

Å hvile Chamakh håper jeg IKKE er aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

...men litt av problemet er at både Vela og Arshavin passer best på venstrekant...hmm, tror jeg overlater dette til professoren som vanlig :)

Å hvile Chamakh håper jeg IKKE er aktuelt.

Vela tror jeg kan passe veldig godt på høyrekant også jeg. Hvor han kan trekke inn å skyte. Evt kan jo de to vingene bytte på plassene i løpet av kampen for å forvirre motstander. Har funket bra for andre gode lag tidligere det. Chamakh må nok fortsette han, eneste skadefrie spissen som er sterk nok til å takle en slik spissrolle.

 

Personlig håper jeg dette laget starter:

 

Almunia

Sagna-Squillaci-Vermaelen-Gibbs

Cesc-Song-Nasri/Denilson

Vela-Chamakh-Arshavin

 

Burde kunne bite godt fra seg det.

Evt Eboue inn for Vela.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Squillaci-Vermaelen-Gibbs

Cesc-Song-Nasri

Vela-Chamakh-Arshavin

 

Føler Vela bør få sjansen fra start nå, ettersom han har hatt så bra innhopp. Bra at Wilshere har fått tillit så langt, men da burde Vela også få tilsvarende tillit.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

 

Gael Clichy

Sebastien Squillaci

Laurent Koscielny

Bacary Sagna

 

Andrey Arshavin

Cesc Fabregas

Samir Nasri

Jack Wilshere

Alex Song

 

Marouane Chamakh

 

 

 

Substitutes

Lukasz Fabianski

Emmanuel Eboue

Johan Djourou

Kieran Gibbs

Denilson

Tomas Rosicky

Carlos Vela

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...