Jump to content

Emmanuel Frimpong


Umlaut

Recommended Posts

Emmanuel Frimpong

 

gun__1255509673_player_frimpong.jpg

 

Name: Emmanuel Frimpong

Born: 10. January 1992

Nationality: Ghana/England

Joined Arsenal: July 01, 2008

 

Etter å ha imponert såppas mot Barnet synes jeg han fortjener en egen tråd her inne.

http://www.youtube.com/watch?v=lt1nn1vG3UI...player_embedded

 

Frimpong har spilt aldersbestemt fotball for England, men bestemte i 2009 at han skal spille for Ghana i framtiden. Synes det er litt synd, for da mister vi en eventuell backup for Song i de nærmeste årene og kanskje mister vi en førstelagsspiller med årene pga afrikamesterskapet. Men spennende, det er han.

Link to comment
Share on other sites

Frimpong er også med i troppen som drar til Østerrike. Det var en fornøyelse å se den skrytevideoen. Han var agressiv og var dyktig til å variere mellom enkle løsninger og mer kreative pasningsvarianter. Han hadde også noen taklinger det luktet svidd av. Det skal bli spennende å følge han i Østerrike.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ved siden av Wilshere og nordtveit er Frimpong den av de unge som har imponert mest i de tre treningskampene så langt. Han er stor, sterk, takling- og løpsvillig i sin defensive midtbaneposisjon. Er mer imponert over han enn eastmond i samme posisjon.

 

Kanskje vil Frimpong få noen kamper iår? Uansett tror jeg han vil slå igjennom på førstelaget om et par-tre år og etablere seg som en fast spiller på laget.

Link to comment
Share on other sites

Ved siden av Wilshere og nordtveit er Frimpong den av de unge som har imponert mest i de tre treningskampene så langt. Han er stor, sterk, takling- og løpsvillig i sin defensive midtbaneposisjon. Er mer imponert over han enn eastmond i samme posisjon.

 

Kanskje vil Frimpong få noen kamper iår? Uansett tror jeg han vil slå igjennom på førstelaget om et par-tre år og etablere seg som en fast spiller på laget.

 

Kanskje i løpet av noen år så har vi en midtbane bestående av Nasri - Song - Frimpong. Hvor Song og Frimpong spiller defensivt og lar Nasri spille offensivt. Da ville vi hatt en Flamini lignende spiller i Frimpong som løper på alt og alle, mens Song gjør hva Song gjør best :)

 

Pluss. Song og Frimpong rimer! :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 30 2010, 10:33 AM) 202492[/snapback]

Kanskje i løpet av noen år så har vi en midtbane bestående av Nasri - Song - Frimpong. Hvor Song og Frimpong spiller defensivt og lar Nasri spille offensivt. Da ville vi hatt en Flamini lignende spiller i Frimpong som løper på alt og alle, mens Song gjør hva Song gjør best :P

 

Pluss. Song og Frimpong rimer! :lol:

 

Song Billong - Frimpong :)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 30 2010, 10:33 AM) 202492[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Kanskje i løpet av noen år så har vi en midtbane bestående av Nasri - Song - Frimpong. Hvor Song og Frimpong spiller defensivt og lar Nasri spille offensivt. Da ville vi hatt en Flamini lignende spiller i Frimpong som løper på alt og alle, mens Song gjør hva Song gjør best :P

 

Pluss. Song og Frimpong rimer! :lol:

Song Billong - Frimpong :)

 

Song Billong rimer temmelig på seg selv, skulle nesten tro dette var selve poenget med navnet hans B)

 

Billong - Frimpong er ikke akkurat så verst det heller! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ser ut til at Frimpong har valgt å spille for England allikvel, veldig bra for oss så slipper vi å miste han til Afrikamesterskapet hvert annet år.

Hvor herlig hadde det ikke vært med Gibbs, Wilshere, Walcott, Frimping++ på landslaget om noen år? Jeg tror dog at det blir vanskelig for Frimpong å komme inn i førsteelleveren til England så lenge en ung herremann ved navn Jack Rodwell spiller DM. Frimpong har i alle fall ien fremtid i kl ubben vår ser det ut som. Han er like ung som Wilshere og kommer til å blomstre mye denne sesong. Jeg gleder meg til fortsettelsen. I Østerrike virket det forøbrig ut som at han var en humørspreder i laget.

Link to comment
Share on other sites

Hvor herlig hadde det ikke vært med Gibbs, Wilshere, Walcott, Frimping++ på landslaget om noen år? Jeg tror dog at det blir vanskelig for Frimpong å komme inn i førsteelleveren til England så lenge en ung herremann ved navn Jack Rodwell spiller DM. Frimpong har i alle fall ien fremtid i kl ubben vår ser det ut som. Han er like ung som Wilshere og kommer til å blomstre mye denne sesong. Jeg gleder meg til fortsettelsen. I Østerrike virket det forøbrig ut som at han var en humørspreder i laget.

 

Nå er det vel sånn at Rodwell kan spille både midtstopper og DM, men på slutten av sesongen så begynte Rodwell å spille langt mer offensivt. Skal ikke se bort ifra at han blir box-to-box spiller mer enn en ren DM f.eks.

 

Skal heller ikke se bort ifra at England spiller med en 4-3-3 formasjon. Kan tenke meg Wilshere - Frimpong - Rodwell. Det hadde vært artig! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at Frimpong har valgt å spille for England allikvel, veldig bra for oss så slipper vi å miste han til Afrikamesterskapet hvert annet år.

 

Han har vel sagt ganske klart fra at han vil spille for Ghanas A-landslag når tiden blir moden. I mellomtiden spiller han for Engelske aldersbestemte landslag.

 

Jeg støtter ham så lenge han fortsetter sin gode utvikling i Arsenaltrøya.

Link to comment
Share on other sites

Han har vel sagt ganske klart fra at han vil spille for Ghanas A-landslag når tiden blir moden. I mellomtiden spiller han for Engelske aldersbestemte landslag.

 

Jeg støtter ham så lenge han fortsetter sin gode utvikling i Arsenaltrøya.

 

Jeg synes det strengt tatt er ufint å spille på aldersbestemte lag for england, for så å stikke til Ghana så fort muligheten byr seg. Nesten litt respektløst. Da vet vi også hvor sterkt han føler for de lagene han spiller for. Verdenstjerne og vips - Ikke i Arsenal lenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det strengt tatt er ufint å spille på aldersbestemte lag for england, for så å stikke til Ghana så fort muligheten byr seg. Nesten litt respektløst. Da vet vi også hvor sterkt han føler for de lagene han spiller for. Verdenstjerne og vips - Ikke i Arsenal lenger.

Det er også rimelig ufint å stille spørsmål ved motivene til en person man overhode ikke har forutsetninger for å betvile. Det er helt vanlig at man spiller aldersbestemt for det landet man bor i. Gutten er Ghaneser og har sikkert sterke bånd til landet sitt. At han i en alder av 18 år vurderer å spille for Ghana er da ingenting å stille spørsmål ved. Når det gjelder landslag så er det jo nasjonalfølelse som er drivkraften, ikke nødvendigvis penger og ambisjoner slik det er klubbfotball

Link to comment
Share on other sites

Det er også rimelig ufint å stille spørsmål ved motivene til en person man overhode ikke har forutsetninger for å betvile. Det er helt vanlig at man spiller aldersbestemt for det landet man bor i. Gutten er Ghaneser og har sikkert sterke bånd til landet sitt. At han i en alder av 18 år vurderer å spille for Ghana er da ingenting å stille spørsmål ved. Når det gjelder landslag så er det jo nasjonalfølelse som er drivkraften, ikke nødvendigvis penger og ambisjoner slik det er klubbfotball

 

Mitt innlegg var under forutsetning av at RastaPinky sitt innlegg stemte. Som han sa:

 

Han har vel sagt ganske klart fra at han vil spille for Ghanas A-landslag når tiden blir moden. I mellomtiden spiller han for Engelske aldersbestemte landslag.

 

Siden jeg ikke betviler det medsupportere her inne sier, så står jeg fast ved mitt utsagn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det strengt tatt er ufint å spille på aldersbestemte lag for england, for så å stikke til Ghana så fort muligheten byr seg. Nesten litt respektløst. Da vet vi også hvor sterkt han føler for de lagene han spiller for. Verdenstjerne og vips - Ikke i Arsenal lenger.

 

Du er ikke alene om å ha de synspunktene. I kommentarene i denne tråden blir det diskutert fram og tilbake.

 

Jeg synes nok dine synspunkter er vel harde mot en 18-årig Arsenalspiller som kan gi oss mye glede i årene framover.

 

Fra et Arsenalsynspunkt synes jeg det er flott at han spiller på aldersbestemte landslag i England framfor i Afrika. Skulle han spilt for Ghanas U19/U21 lag hadde det blitt masse reisefravær til noe jeg antar ville vært mindre utfordrende og dårligere organisert.

 

Fra et Arsenalstandpunkt skulle jeg ønske at han heller valgte Englands A-landslag enn Ghanas (pga ACN), når den tid kommer. Frimpong selv har valgt Ghana for framtiden. Jeg synes hans eget ønske skal veie tyngre enn mitt ønske. Dette er et valg han har tatt i hjertet, og da vil jeg uansett støtte ham og respektere det valget. Bruk noen sekunder på å sette deg i hans situasjon... Hvis noen skulle fortalt meg hvilket landslag jeg skulle spille på, og hvilken drittsekk jeg var hvis jeg valgte motsatt - da hadde jeg blitt muggen.

 

At du synes det er ufint av ham å representer England U19/U21, får være ditt problem. Gutten er 18 år. Han blir invitert på til Englands U19, de er klar over at Ghana vil være hans førstevalg i framtiden. Han bryter ingen regler og blir samtidig oppmuntret av Arsenals støtteapparat til å stille opp. Ufint og respektløst?

 

Hvordan du videre tolker hans landslagsvalg som et tegn på at han vil være illojal i framtida, sliter jeg også med å forstå.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Dette blir jo bare for dumt..

 

Tankene går til Frimpong, synes virkelig synd på han nå.. I går Nasri, i dag Frimpong, jeg vet faen ikke hva jeg skal si

 

Man blir nå nesten tom for ord når det gjelder Arsenal og skader. Etter pre-season så er det spillere som Nasri og Frimpong som gir en god følelse for den nye sesongen. Meget tragisk at det skal fortsette slik og man kan jo bare lure på hvem som er neste mann.

Link to comment
Share on other sites

So it happens again....helt utrolig! :blink:

Da forsvant vel vår mest naturlige cover for Song denne sesongen.. Syns ikke Diaby og Denilson passer like bra i den rollen.

 

Hive innpå Nordtveit da kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

So it happens again....helt utrolig! :blink:

Da forsvant vel vår mest naturlige cover for Song denne sesongen.. Syns ikke Diaby og Denilson passer like bra i den rollen.

 

Hive innpå Nordtveit da kanskje?

 

Eastmond får muligens sjansen etter hvert, ellers blir det nok Diaby hvis han er frisk.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 19 2010, 05:52 PM) 204179[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...-knee-ligaments

 

Bekreftet på Arsenal.com iallfall.

 

Vanvittig synd for Frimpong.. :blink:

 

Dette begynner nesten å bli skremmende, er det virkelig noen der ute med "stygge krefter" som virkelig hater Arsenal?

Nasri og Frimpong ute allerede den første uka, oh my god!!!

 

Dette var utrolig synd for Frimpong, siden han kunne fått mye spilletid fremover. Kanskje den eneste spilleren utenom Ramsey (som også er skadet til november), som kunne gått inn i Song sin rolle på en naturlig måte pga sin spillestil.

Nå ser det kanskje ut som om Frimpong må vente til neste sesong, så får man ønske gutten lykke til med å bygge seg opp.

 

Er sjokkert, selv om disse nyhetene begynner å bli en vane.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...