Jump to content

Emmanuel Frimpong


Umlaut

Recommended Posts

Synes han har gjort en grei førsteomgang, jeg. Virker som oppgavefordelingen mellom Henry og Frimpong er ganske klar, der Frimpong hele tiden skal ligge i balanse og ikke forlate rommet foran eget forsvar. Har ikke slippet til Mata eller Lampard noe spesielt i dette rommet og da må man si seg fornøyd. Er delvis sløv i å følge løpene til Lampard inn i boksen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skrev innlegget hadde det gått kun 15 minutter av kampen ;)

 

Fikk litt mer å jobbe med etterhvert som kampen gikk og har hatt flere gode involveringer. Dog som du sier: Litt sløv når han ikke følger Lampard på løpene sine.

Link to comment
Share on other sites

Emmanuel Frimpong made more tackles in 57 minutes than David Luiz, John Terry or Raul Meireles managed in 93 minutes.

 

Altså: Det skulle bare mangle mtp. at Wolves lå temmelig defensivt, men uansett ikke så ille.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg virker han en smule arrogant i svarene..

Får ikke håpe at Frimpong blir nok en spiller som stagnerer på grunn av det mentale.

Han er jo helhjertet arsenal-supporter, så innstillingen burde så absolutt være på plass iallefall!

Link to comment
Share on other sites

Her er hva jeg har sett av Frimmy i første omgang mot Spudz:

1. minutt: Frimpong stopper Modric ved venstre hjørneflagg

2 min: På etterskudd, lager frispark. Takler Adebayor flott etterpå

3 min: kontring til Wolves, løser det flott med en kort tversoverpasning

5 min: Syns han surrer mye rundt unna ballen, syns han må ta et større tak både defensivt og offensivt(er det enten eller for Frimmy?)

9 min: Enda en enkel pasning

13 min: Frimpong med en hard klarering rett i ansiktet på RvV, herlig å se på!

16 min: Kort og god løsning

21 min: Corner er mål for Wolves, feildømt corner fra dommer i tilleggg! Dawson burde ikke tapt den duellen. (1000.mål spudz slipper inn i PL, første laget til å slippe inn tusen i PL)

24 min, god posisjonering da han holder igjen, distribuerer ballen enkelt videre.

25 min: Legger merke til at Frimpong jogger mye fremfor å løpe, men han står ALDRI i ro. Undrer meg på hvor langt han vil løpe i løpet av kampen.

26 min: Klarer ikke bryte en pasning hvor Van der Vaart får skyte etterpå, kunne ledet til mål imot.

28 min: får forstyrra Bale i skudd-øyeblikket, et halvt minutt etterpå MIDT på banen og får gult kort.

34: vinner en hodeduell, header bakover, ballen kommer frem.

36: kunne stått 2-0

40: Frimpong deltar i en kontring, gir ballen til Jarvis som bommer.

43: Mål Tottenham, offside, Adebayor løper i veien for Bale sin scoring.

44: Bryter pasning til Modric og spiller den videre

45+1: Takler Lennon, får tilbake ballen og går frem før han blir taklet av Kaboul

Oppsummering første omgang:

Får omgangens eneste gule(Til tross for at Vdv skulle hatt et for en stygg stempling), ikke hans mest energiske kamp til nå, men han gjør sakene sine enkelt og godt.

 

Edit: 3000 meter løpt, tiende best i kampen, sjette best for Wolves, med andre ord, utmerker seg ikke noe særlig på den fronten i dag.

 

46: Klumete takling på Modric, har tilsnakk og gult kort nå..

48: God volleyavslutning fra Emmanuel, herlig redning av Friedel.

50: Modric scorer på langskudd, Hnenessy burde definitivt tatt den..

52: Får vekk ballen under press, en er ikke i nærheten av medspiller - dårlig involvering.

53: Flaks at det ikke står 2-1 der.

57: Fin takling som redder Wolves, ut til kast.

59: God stående takling

63: Frimpong deltar sterkt i enda en kontring

64: Frimpong takler Lennon, burde kanskje ikke være frispark, men Frimpong må roe seg.

66: Frimpong blir bytta ut, gjorde en grei figur og hadde en ganske god andreomgang, blir nok byttet for å være sikker på at han ikke skal få rødt.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

21 min: Corner er mål for Wolves, feildømt corner fra dommer i tilleggg! Dawson burde ikke tapt den duellen. (1000.mål spudz slipper inn i PL, første laget til å slippe inn tusen i PL)

 

 

Utrolig flott gjennomgang av Frimpongs omgang. Jeg benytter samtidig anledningen til å gratulere Tottenham med en uslåelig rekord :proud:

Link to comment
Share on other sites

Ville avslått i såfall, kan ikke regne med at jeg har tid til å se en Wolves kamp hver helg ;)

 

Du kan finne på værre ting enn det. Hvis jeg ikke en ung skotte fra Edinburgh hadde gjort meg til Arsenalsupporter i 1970 så hadde Wolves ligget godt an til å bli mitt lag. Derek Dougan & Co var en herlig gjeng.

 

Uansett, jobb well done.

Link to comment
Share on other sites

Frimpong har mye å lære, men kan i dette utlånet få god erfaring. Tilvenne seg tempoet i ulike faser av spillet i PL, som igjen kan gi han mer ro og færre balltap/klønete involveringer (taklingsforsøk) som vi har sett denne sesongen.

 

Tror at Frimpong fra sesongstart 2012/13 kan bli en viktig brikke for klubben (squadplayer). Kanskje Song ikke kan leve med klippekort som tidligere?

Liker virkelig denne krigeren, for han har et skikkelig hjerte for klubben.

 

 

(Frimpong og Jack på sentral midtbane fra sesongstart 2013/14 i et 4-4-2 system.....; kunne jo vært en spennende tanke)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...