Jump to content

Herregud, her er det mye syting!


Chaz

Recommended Posts

Det handler ikke om hvor hardt man trener, men hvor effektivt man trener. En utbredt kondisjonstreningsmetode er 4x4 der man jobber på 85% i 4 minutter, 60% i fire minutter og gjentar dette fire ganger. En av de mest effektive treningsmetodene med tanke på fysisk utbytte, blodgjennomstrømning og forebygning av belastningsskader. DET er noe trenerapparatet, i samarbeid med det medisinske støtteapparatet kan gjøre noe med. Ut i fra hva jeg har lest av treningsrapporter fra Østerrike kjører Arsenal mye langintervall trening som har stikk motsatt effekt av hva jeg nettop beskrev. Så jeg mener det blir feil å si at vi må trene hardere enn alle de andre lagene i PL og dermed bli mer utsatt for skader.

 

 

Jeg har selv trent flere lag hvor vi har kjørt 4x4 gjennom hele vinteren, målt O2-opptak både før og etter treningsperioden og sett utviklingen hos hver enkelt spiller, noe som for de aller fleste har betydd at de har øket sin kondisjon betydelig.

Vår olympiske mester av året, Marit Bjørgen har trent med denne metoden over mange år.

Har vært på foredrag hos professor Jan Helgerud og lært hvordan dette skal foregå optimalt, men har også pratet med trener-kolleger som har ment at denne treningsmetoden vil være for seig for fotballspillere.

Med det mener de at intervallene blir for lange og at de bør kortes ned mye for å få treningen til å bli mere kamplikt fotball.

Kanskje kan en kombinasjon mellom begge deler, avhengig av hvor nær kampsesong man er, være en ideell løsning??

Uansett hvor genial denne måten er for å trene kondisjon er jeg helt overbevist om at Arsenal ligger et langt stykke foran oss når det gjelder fysisk trening :blink: .

For alt det jeg vet kan det godt hende de tenker O2-opptak når de jobber med den fysiske biten i månedene før seriestart?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Grunnen til alle skadene er alt annet enn enkel, det er forresten en veldig merkelig påstand.

Det er vanlig å ha 2-3 brudd per sesong, vi har hatt 7 brudd denne sesongen og da er det langvarig.

Det skyldes selvfølgelig ikke en tynn stall.

Vi kan umulig vite hva som er årsaken til de forskjellige skadene men det er interessant å synse noe om dette temaet, derfor tillater jeg meg å liste opp noen mulige årsaker:

 

-spillestil, vi holder lenge på ballen og blir veldig ofte sparket i filler av den grunn, her må det gå an å forlange at dommerne tar mere vare på tekniske spillere, noe som PL-lag ville hatt fordel av i CL

-unge spillere, vi har såpass unge gutter at noen av de muligens ikke er rustet for det fysisk tøffe klimaet i PL men burde ideellt sett blitt matchet litt forsiktig inn, noe den ekstreme skadefrekvensen vanskeliggjør

-media, det har blitt opplest og vedtatt at måten å stoppe Arsenal på er å møte opp med fysisk tøff stil og røffe oss av banen, her må AW fortsette sin opplysningskampanje rettet mot dommerne

-fysisk trening, er det for stor konkurranse blant alle unggutta på trening slik at det må ofres på hver økt?

-Gary Lewin, er det mulig at vårt medisinske støtteapparat har blitt svekket etter at Lewin forsvant?

-kamputvikling, har alle våre sene avgjørelser denne sesongen gjort at spillere som ideellt sett hadde trengt hvile den siste halvtimen må spille kampen ut?

 

Når det gjelder påstanden om gambling fra AW sin side er jo dette forsåvidt korrekt, i likhet med alle andre managere må man i enkelte situasjoner håpe at den skadde spilleren er tilstrekkelig leget til å kunne spille. I mange tilfeller har jeg derimot vært frustrert over at ikke AW kunne sluppet utpå enkelte spillere tidligere, f.eks van Persie når han kom tilbake.

Men i alle slike tilfeller er det soleklart at Wenger og hans apparat er de rette til å vurdere dette, og de gjør vanligvis denne jobben perfekt.

At vi opplever spillere som får skader rett etter en annen skade er ikke til å unngå og gjelder samtlige klubber i PL.

Problemet i Arsenal har denne sesongen vært at når f.eks Arshavin har vært skadet har samtidig alternativ 2 og 3 også vært skadet, og da er det helt korrekt slik at erstatterne ikke er av samme kvalitet.

Vi må ta inn over oss at skader av og til handler om uflaks, samtidig må vi også evne å se at lag som blir mestere i PL oftest også er heldigst med skadesituasjonen, f.eks Arsenal rundt årtusenskiftet.

Vi har vært sinnsykt uheldige med skader denne sesongen til tross for at det også kan ha andre årsaker.

Det er imidlertid helt avgjørende for neste sesong at dette temaet får en grundig oppfølging nå i sommer, noe jeg er 100% sikker på vil bli gjort, og at hver en stein vil bli snudd i jakten på skadefrie spillere.

 

Skader handler av og til om uflaks, det er jeg enig i. Dessverre er det ikke bare i en kort periode at Arsenal har flest skader, det er nesten hvert eneste år. Og da kan man ikke snakke om uflaks lengre.

 

Utrolig at du skal ta fram eksempelet med Van Persie, en av de få gangene Wenger har matcha en spiller litt forsiktig. Jeg satt som mange andre og maste etter Van Persie mot Tottenham, men det kunne jo selvsagt blitt en svært kortvarig glede å starte med han, og det hadde vel sannsynligvis vært ekstremt dumt. Det sier jo også litt om stallen at vi sitter og roper etter en mann som ikke har spilt fotball på et halvt år. Det var faktisk vår nest beste spiss som var på banen istedet for Van Persie. (Nok et eksempel på at stallen ikke holder mål.)

 

Synes veldig synd i oss Arsenalfans hvis du har rett i at vi må ha flaks med lite skader for å vinne ligaen. Jeg er her helt enig med deg, men med den stallen vi har til rådighet så kommer vi til å ha mange skader også neste sesong. Det kan ikke kun ha vært meg som satt og frykta skader i midtforsvaret hver eneste kamp denne sesongen. Til slutt så vi hvordan det gikk. Her kan det også nevnes at både Gallas og Vermaelen spilte med skader pga at erstatterne ikke holdt mål, og begge måtte til slutt gi tapt. Denne gamblingen karakeriserer du selvsagt som perfekt.

 

Ellers er jeg uenig i at Chelsea og United har vært heldige med skader i år. Synes de klubbene har hatt en tilnærmet normal skadesituasjon denne sesongen. Flaks synes sikkert du, litt flaks synes også jeg, men aller mest dyktighet av de som styrer klubben, og som klarer å sette samen en stall der erstatterne ikke svekker laget nevneverdig. Da kan spillerne bruke riktig tid til rehabilitering, samtidig som de kan tas av tvert hvis det er fare for skade. Unntak her er selvsagt Rooney. Synd vi ikke kun har noen få unntak. Hos oss er det så og si alle i blant de 11 beste.

 

Synsingen din om hvorfor vi har så mange skader synes jeg er meget morsom. Du mener vel ikke seriøst at kamp om plassene i laget fører til skader?Da hadde i så fall Chelsea og United slitt voldsomt.

Rart at du gjetter på at resten av det medisinske apparatet er så inkompetente, at når Lewin ga seg så klappet alt fullstendig sammen. Rimer ikke akkurat med din kommentarer om at Wenger og apparatet hans vurderer alt perfekt.

Kampavgjørelsene i siste liten er interessant. Nok en gang er vi tilbake til at troppen er for tynn og for svak. Under her kommer også at spillerne er for unge til å takle det fysiske aspektet ved PL.

Media og spillestil kan være et poeng, jeg synes også drittlagene i PL er i overkant røffe når de møter Arsenal.

 

For meg er forklaringen ihvertfall enkel. Vi har ikke gode nok erstattere når en av de beste 11 blir skadet. Keeper, midtforsvar, spiss, og i litt mindre grad midtbane er utsatt her synes jeg. På backplass er det greit, og det er også greit om kun èn av kantspillerne blir skadet. Sentralt kan vi ikke unnvære Song eller Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om politikk. Jeg er i grunn enig med deg, men akkurat fordi det er så mye elendighet så mange steder, blant de narkomane i nedre Karl Johan til sultende Oromo i Sør Etiopia, akkurat derfor er det godt å ha noe irrasjonelt å gledes, skuffes, få utbrudd over. Jeg ser ingen motsigelse i dette. Menneskelig lidelse skal ikke glemmes, men noen pauser i 2*45 er nok sunt for mange av oss.

 

Å nytte fotballen som ei avkopling og flukt frå røyndomen er det ikkje noko galt med, det har du heilt rett i.

Som den samfunnsengasjerte person du er, evnar du nok likevel å sjå tinga i perspektiv. Poenget mitt var heller dei tilfella der heile universet dreiar seg om fotball, der ein lever i ei boble der ein ikkje har noko særleg kunnskap om, og interesse for, andre ting. (Kanskje med eit unntak for jenter, da.) Eg mistenkjer at det finst ein god del av den typen fotballsupportarar også. Fotball kan bli for seriøst. Og det er etter mitt syn ikkje noko særleg sunt i det heile tatt.

Link to comment
Share on other sites

Et annet aspekt ved skadene som alle har glemt er hvordan vi åpner sesongen. Arsenal åpner som oftest godt med i starten av sesongen, og ligger bra ann i Desember. Etter nyttår er det som om alle kampene tærer på spillerne, og de får skader. Mitt spørsmål er om vi trener for hardt i sommermåndene, slik at vi skal være i tipp topp form når sesongen starter.

 

Hvis det er tilfellet, betyr det at spillerne blir raskere utslitt i løpet av sesongen enn de lagene som "spiller seg varme" fram til Oktober/November.

 

Tilslutt så skal det nevnes at Vermaelen hadde spilt flest kamper i PL av alle spillerne før han ble skadet, og da er det ikke rart han var utslitt og sårbar for skader. Det hadde vært bedre om vi hadde muligheten til å rotere på laget, men i mangelen på gode nok bredde så går ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at så mange har meninger, og ganske så bastante sådanne, ang skadesituasjon og medisinsk støtteapparat uten at noen av dere har den minste peiling på hva Arsenal har å tilby eller hvordan de jobber. Dette er en diskusjon tuftet på ren gjetting og manglende innsikt.

 

Faktum er at Arsenals medisinske team blir konsultert av samtlige klubber i PL (samt landslag) og brukt som eksempel til etterfølgelse på alle store kongresser og konferanser om skadeforebygging og rehabilitering innen toppfotballen. Og dette vet jeg da jeg jobber innen bransjen selv.

 

Diskuter gjerne innsats, bredde og kvalitet. Men, disse utrolig spekulative innleggene om treningsmetoder, halvskadde spillere osv er bare tull og tøys.

 

Jeg har stor respekt for din fagkunnskap RP7 og setter veldig pris på dine innlegg om skadesituasjonen vår. Det som irriterer meg som lekmann er at Wenger ikke hviler nøkkelspillere når vi leder stort. Hvorfor ikke bytte ut Fabregas, Song, Gallas, Vermaelen m.fl når vi har klare ledelser? Hvorfor ikke hvile dem fra start fra tid til annen, f.eks hjemme mot svak motstand og heller bytte dem inn hvis det skulle gå trådt?

 

På det punktet har Wenger en del å lære av Ferguson.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stor respekt for din fagkunnskap RP7 og setter veldig pris på dine innlegg om skadesituasjonen vår. Det som irriterer meg som lekmann er at Wenger ikke hviler nøkkelspillere når vi leder stort. Hvorfor ikke bytte ut Fabregas, Song, Gallas, Vermaelen m.fl når vi har klare ledelser? Hvorfor ikke hvile dem fra start fra tid til annen, f.eks hjemme mot svak motstand og heller bytte dem inn hvis det skulle gå trådt?

 

På det punktet har Wenger en del å lære av Ferguson.

 

Fordi Arsenal er dårligst i klassen på å beholde ledelsen. Hvor ofte er det vi har "drept" kamper etter 1. omgang denne sesongen? Vi scorer flest mål i de siste 20 minuttene av kampene, når vi burde ha scoret flest de første 20. Jeg er helt enig at vi burde bytte ut nøkkelspillere når kampene ser ut til å være avgjort, men så er vi ikke flinke nok til å "drepe" kamper.

Link to comment
Share on other sites

Skader handler av og til om uflaks, det er jeg enig i. Dessverre er det ikke bare i en kort periode at Arsenal har flest skader, det er nesten hvert eneste år. Og da kan man ikke snakke om uflaks lengre.

 

Utrolig at du skal ta fram eksempelet med Van Persie, en av de få gangene Wenger har matcha en spiller litt forsiktig. Jeg satt som mange andre og maste etter Van Persie mot Tottenham, men det kunne jo selvsagt blitt en svært kortvarig glede å starte med han, og det hadde vel sannsynligvis vært ekstremt dumt. Det sier jo også litt om stallen at vi sitter og roper etter en mann som ikke har spilt fotball på et halvt år. Det var faktisk vår nest beste spiss som var på banen istedet for Van Persie. (Nok et eksempel på at stallen ikke holder mål.)

 

Synes veldig synd i oss Arsenalfans hvis du har rett i at vi må ha flaks med lite skader for å vinne ligaen. Jeg er her helt enig med deg, men med den stallen vi har til rådighet så kommer vi til å ha mange skader også neste sesong. Det kan ikke kun ha vært meg som satt og frykta skader i midtforsvaret hver eneste kamp denne sesongen. Til slutt så vi hvordan det gikk. Her kan det også nevnes at både Gallas og Vermaelen spilte med skader pga at erstatterne ikke holdt mål, og begge måtte til slutt gi tapt. Denne gamblingen karakeriserer du selvsagt som perfekt.

 

Ellers er jeg uenig i at Chelsea og United har vært heldige med skader i år. Synes de klubbene har hatt en tilnærmet normal skadesituasjon denne sesongen. Flaks synes sikkert du, litt flaks synes også jeg, men aller mest dyktighet av de som styrer klubben, og som klarer å sette samen en stall der erstatterne ikke svekker laget nevneverdig. Da kan spillerne bruke riktig tid til rehabilitering, samtidig som de kan tas av tvert hvis det er fare for skade. Unntak her er selvsagt Rooney. Synd vi ikke kun har noen få unntak. Hos oss er det så og si alle i blant de 11 beste.

 

Synsingen din om hvorfor vi har så mange skader synes jeg er meget morsom. Du mener vel ikke seriøst at kamp om plassene i laget fører til skader?Da hadde i så fall Chelsea og United slitt voldsomt.

Rart at du gjetter på at resten av det medisinske apparatet er så inkompetente, at når Lewin ga seg så klappet alt fullstendig sammen. Rimer ikke akkurat med din kommentarer om at Wenger og apparatet hans vurderer alt perfekt.

Kampavgjørelsene i siste liten er interessant. Nok en gang er vi tilbake til at troppen er for tynn og for svak. Under her kommer også at spillerne er for unge til å takle det fysiske aspektet ved PL.

Media og spillestil kan være et poeng, jeg synes også drittlagene i PL er i overkant røffe når de møter Arsenal.

 

For meg er forklaringen ihvertfall enkel. Vi har ikke gode nok erstattere når en av de beste 11 blir skadet. Keeper, midtforsvar, spiss, og i litt mindre grad midtbane er utsatt her synes jeg. På backplass er det greit, og det er også greit om kun èn av kantspillerne blir skadet. Sentralt kan vi ikke unnvære Song eller Fabregas.

 

 

Du har en lei tendens til å ha enkle løsninger på alt, til tross for at du her innrømmer at det er litt mere komplisert enn som så :P

Jeg kjenner faktisk politiske parti i Norge som minner om deg :blink:

Du er jo enig i flere av mine forslag til mulige skadeårsaker.

Vi må ta inn over oss at årsaken til skadene er mange og det betyr at løsningen på skadeproblematikken også er flersidig, altså IKKE enkelt.

Jeg har jo ikke sagt at det bare skyldes uflaks, har jeg vel??

Jeg nevner mange mulige årsaker til at spillere blir skadet men det er ikke til å komme vekk fra at flaks/uflaks er en del av bildet.

Jeg nevnte van Persie som et eksempel men hvor mange ganger har ikke både du og jeg sittet og mast etter å ha fått skadde spillere på banen, men hva har den stae manageren vår gjort??

Joda, ventet og ventet, helt uakseptabelt etter vår mening, men like fullt har han ventet med å la dem spille.

Jeg husker Henrys skader, Fabregas skader, Pires skader, Ljungbergs skader hvor jeg har vært sååååå utålmodig med å få gutta på banen igjen, har fordømt Wenger opp-ned og i mente for at han ikke har puttet på disse spillerne når vi har trengt dem men "at the end of the day" har det vist seg å være helt korrekt i de aller fleste tilfeller.

Det å sette spørsmålstegn rundt Wengers vurderinger om sine egne spilleres skadesituasjon og restitusjon mener jeg blir å sette ballen laaaangt over mål.

Når du synes synd på deg selv for at vi ikke har andre brukbare spisser enn van Persie blir det å skyte ballen enda lengre over mål, himmelhøyt over faktisk.

Vi ledet jo faktisk PL en periode uten van Persie, gikk på noen smeller men kom altså tilbake i gullkampen uten van Persie.

Vi kunne IKKE gjort det uten brukbare spisser!!!

Din enkle løsning om at vi ikke har gode nok spillere når en av de 11 beste blir skadet er helt håpløs.

Min påstand er at vi hadde blitt seriemester med en normal skadesituasjon denne sesongen.

Dvs 5-6 spillere til enhver tid istedet for 12-13 som vi faktisk har hatt i lange perioder.

Jeg gjentar gjerne at hverken manu eller chelsky hadde hatt en sjanse til å være med til slutt med så vanvittig mange skader på en gang.

Men en ting er jeg veldig enig med deg i og det er at vi må adressere dette problemet i løpet av sommeren og finne løsninger som gjør at vi kan være med hele veien neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Skader handler av og til om uflaks, det er jeg enig i. Dessverre er det ikke bare i en kort periode at Arsenal har flest skader, det er nesten hvert eneste år. Og da kan man ikke snakke om uflaks lengre.

 

Utrolig at du skal ta fram eksempelet med Van Persie, en av de få gangene Wenger har matcha en spiller litt forsiktig. Jeg satt som mange andre og maste etter Van Persie mot Tottenham, men det kunne jo selvsagt blitt en svært kortvarig glede å starte med han, og det hadde vel sannsynligvis vært ekstremt dumt. Det sier jo også litt om stallen at vi sitter og roper etter en mann som ikke har spilt fotball på et halvt år. Det var faktisk vår nest beste spiss som var på banen istedet for Van Persie. (Nok et eksempel på at stallen ikke holder mål.)

 

Synes veldig synd i oss Arsenalfans hvis du har rett i at vi må ha flaks med lite skader for å vinne ligaen. Jeg er her helt enig med deg, men med den stallen vi har til rådighet så kommer vi til å ha mange skader også neste sesong. Det kan ikke kun ha vært meg som satt og frykta skader i midtforsvaret hver eneste kamp denne sesongen. Til slutt så vi hvordan det gikk. Her kan det også nevnes at både Gallas og Vermaelen spilte med skader pga at erstatterne ikke holdt mål, og begge måtte til slutt gi tapt. Denne gamblingen karakeriserer du selvsagt som perfekt.

 

Ellers er jeg uenig i at Chelsea og United har vært heldige med skader i år. Synes de klubbene har hatt en tilnærmet normal skadesituasjon denne sesongen. Flaks synes sikkert du, litt flaks synes også jeg, men aller mest dyktighet av de som styrer klubben, og som klarer å sette samen en stall der erstatterne ikke svekker laget nevneverdig. Da kan spillerne bruke riktig tid til rehabilitering, samtidig som de kan tas av tvert hvis det er fare for skade. Unntak her er selvsagt Rooney. Synd vi ikke kun har noen få unntak. Hos oss er det så og si alle i blant de 11 beste.

 

Synsingen din om hvorfor vi har så mange skader synes jeg er meget morsom. Du mener vel ikke seriøst at kamp om plassene i laget fører til skader?Da hadde i så fall Chelsea og United slitt voldsomt.

Rart at du gjetter på at resten av det medisinske apparatet er så inkompetente, at når Lewin ga seg så klappet alt fullstendig sammen. Rimer ikke akkurat med din kommentarer om at Wenger og apparatet hans vurderer alt perfekt.

Kampavgjørelsene i siste liten er interessant. Nok en gang er vi tilbake til at troppen er for tynn og for svak. Under her kommer også at spillerne er for unge til å takle det fysiske aspektet ved PL.

Media og spillestil kan være et poeng, jeg synes også drittlagene i PL er i overkant røffe når de møter Arsenal.

 

For meg er forklaringen ihvertfall enkel. Vi har ikke gode nok erstattere når en av de beste 11 blir skadet. Keeper, midtforsvar, spiss, og i litt mindre grad midtbane er utsatt her synes jeg. På backplass er det greit, og det er også greit om kun èn av kantspillerne blir skadet. Sentralt kan vi ikke unnvære Song eller Fabregas.

Helt enig med deg AnabOle. Synes du får frem mange gode poeng her, om hva som trengs å gjøres noe med og diskusjonen forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Du har en lei tendens til å ha enkle løsninger på alt, til tross for at du her innrømmer at det er litt mere komplisert enn som så :P

Jeg kjenner faktisk politiske parti i Norge som minner om deg :blink:

Du er jo enig i flere av mine forslag til mulige skadeårsaker.

Vi må ta inn over oss at årsaken til skadene er mange og det betyr at løsningen på skadeproblematikken også er flersidig, altså IKKE enkelt.

Jeg har jo ikke sagt at det bare skyldes uflaks, har jeg vel??

Jeg nevner mange mulige årsaker til at spillere blir skadet men det er ikke til å komme vekk fra at flaks/uflaks er en del av bildet.

Jeg nevnte van Persie som et eksempel men hvor mange ganger har ikke både du og jeg sittet og mast etter å ha fått skadde spillere på banen, men hva har den stae manageren vår gjort??

Joda, ventet og ventet, helt uakseptabelt etter vår mening, men like fullt har han ventet med å la dem spille.

Jeg husker Henrys skader, Fabregas skader, Pires skader, Ljungbergs skader hvor jeg har vært sååååå utålmodig med å få gutta på banen igjen, har fordømt Wenger opp-ned og i mente for at han ikke har puttet på disse spillerne når vi har trengt dem men "at the end of the day" har det vist seg å være helt korrekt i de aller fleste tilfeller.

Det å sette spørsmålstegn rundt Wengers vurderinger om sine egne spilleres skadesituasjon og restitusjon mener jeg blir å sette ballen laaaangt over mål.

Når du synes synd på deg selv for at vi ikke har andre brukbare spisser enn van Persie blir det å skyte ballen enda lengre over mål, himmelhøyt over faktisk.

Vi ledet jo faktisk PL en periode uten van Persie, gikk på noen smeller men kom altså tilbake i gullkampen uten van Persie.

Vi kunne IKKE gjort det uten brukbare spisser!!!

Din enkle løsning om at vi ikke har gode nok spillere når en av de 11 beste blir skadet er helt håpløs.

Min påstand er at vi hadde blitt seriemester med en normal skadesituasjon denne sesongen.

Dvs 5-6 spillere til enhver tid istedet for 12-13 som vi faktisk har hatt i lange perioder.

Jeg gjentar gjerne at hverken manu eller chelsky hadde hatt en sjanse til å være med til slutt med så vanvittig mange skader på en gang.

Men en ting er jeg veldig enig med deg i og det er at vi må adressere dette problemet i løpet av sommeren og finne løsninger som gjør at vi kan være med hele veien neste sesong.

 

Hahaha, regnet med du måtte komme med et par uskalige og nedsettende kommentarer om mine meninger.

 

- Hvor har du det fra at jeg synes synd på meg selv pga at Bendtner er vår nest beste spiss?

- Hvilken rett har du til å kalle mine meninger for håpløse?

- Hvor innrømmer jeg egentlig at løsningen er mer "komplisert enn som så?" Jeg sier at forskjellige ting kan spille inn i skadesituasjon, men at hovedgrunnen fortsatt er alt for tynn stall.

 

Vi har forskjellige meninger om temaet. Jeg mener vi har for lite kvalitet på reservene våre, og at dette fører til slitasje og skader på våre bedre spillere. Dette problemet har etter min mening ikke Chelsea og United i like stor grad. Du mener det er uflaks.

 

P.S. Jeg skjønner godt at Wenger kjører på med småskada spillere og folk som akkurat har kommet tilbake fra skade. Han gambler, og det må han også pga at reservene ikke er gode nok. Hvorfor tror du at Gallas plutselig spilte mot Barcelona? Eller hva med alle gangene denne sesongen Wenger selv har sagt at han gambla med Fabregas? Tror du det er fordi erstatterne har storspilt?

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Hahaha, regnet med du måtte komme med et par uskalige og nedsettende kommentarer om mine meninger.

 

- Hvor har du det fra at jeg synes synd på meg selv pga at Bendtner er vår nest beste spiss?

- Hvilken rett har du til å kalle mine meninger for håpløse?

- Hvor innrømmer jeg egentlig at løsningen er mer "komplisert enn som så?" Jeg sier at forskjellige ting kan spille inn i skadesituasjon, men at hovedgrunnen fortsatt er alt for tynn stall.

 

Vi har forskjellige meninger om temaet. Jeg mener vi har for lite kvalitet på reservene våre, og at dette fører til slitasje og skader på våre bedre spillere. Dette problemet har etter min mening ikke Chelsea og United i like stor grad. Du mener det er uflaks.

 

P.S. Jeg skjønner godt at Wenger kjører på med småskada spillere og folk som akkurat har kommet tilbake fra skade. Han gambler, og det må han også pga at reservene ikke er gode nok. Hvorfor tror du at Gallas plutselig spilte mot Barcelona? Eller hva med alle gangene denne sesongen Wenger selv har sagt at han gambla med Fabregas? Tror du det er fordi erstatterne har storspilt?

 

Hjelper lite når det tydeligvis ikke har vært penger til å gi laget den dybden de trenger. Når erstatningene er unge eller kanskje ikke topp kvalitet så har Wenger nesten ikke valg når han med "beskjed" fra lege teamet får beskjed at Fabregas, Gallas, Van Persie osv skal tilsynelatende være klar.

Dette vil nok bli et problem neste år også. Selv om Wenger snakker om "kanskje" 3 signeringer, så blir det ikke snakk om dagens stall + 3 nye erfarne spillere. For med Gallas, Silvestre og noen spillere som det står litt spørsmåls tegn rundt, som Eduardo, Eboue og Campbell kanskje på vei ut. Fortsetter Campbell så er det flott. Men drar Gallas og Silvestre så står en uprøven og nok en skadeskutt spiller i Djourou klar som backup. Van Persie vil mest sannsynlig bli skadet igjen, Men nå har vi isåfall fått inn Chamakh samt at Bendtner har blitt noe bedre. Men mtp Eduardo så synes jeg nesten at vi mangler en spiss til..Eller en kant/spiss.

Nå ble det bare rablende tull fra meg her, men det jeg vil frem til er at jeg er enig i det du sier, men at det kanskje ikke har vært så veldig mange løsninger på problemet så langt. Hvis det er sant at vi nå har penger så hadde det så klart vært fint å fått inn flere førstelags spillere slik at vi faktisk kan ri på ledelser eller drepe kamper tidlig. Da vil vi isåfall ha litt flere muligheter på å rotere laget og ergo unngå så mange skader. Ekstra viktig blir det neste sesong mtp World Cup. For vi husker vel alle hvor lang tid vi brukte på å komme igang etter EM.

Jeg synes også at vi har for mange skadeutsatt spillere i viktige posisjoner i forhold til konkurentene. Spesielt med Van Persie og Gallas. Nå har vi generelt sett alt for mange skader og med det nye regelverket så er nok behovet for å ha bedre kvalitet på backup viktigere enn det vi har i dag. Her tenker jeg på spillere som Silvestre, Eduardo, Vela, Denilson, Diaby, Traore. Sier ikke at vi skal kvitte oss med alle disse spillerne men kanskje erstattet noen av dem som kan bedre kvalitet noe. Isåfall nok til at vi ikke må gamble hver gang en førstelags spiller nettopp er blitt "friskmeldt".

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, regnet med du måtte komme med et par uskalige og nedsettende kommentarer om mine meninger.

 

- Hvor har du det fra at jeg synes synd på meg selv pga at Bendtner er vår nest beste spiss?

- Hvilken rett har du til å kalle mine meninger for håpløse?

- Hvor innrømmer jeg egentlig at løsningen er mer "komplisert enn som så?" Jeg sier at forskjellige ting kan spille inn i skadesituasjon, men at hovedgrunnen fortsatt er alt for tynn stall.

 

Vi har forskjellige meninger om temaet. Jeg mener vi har for lite kvalitet på reservene våre, og at dette fører til slitasje og skader på våre bedre spillere. Dette problemet har etter min mening ikke Chelsea og United i like stor grad. Du mener det er uflaks.

 

P.S. Jeg skjønner godt at Wenger kjører på med småskada spillere og folk som akkurat har kommet tilbake fra skade. Han gambler, og det må han også pga at reservene ikke er gode nok. Hvorfor tror du at Gallas plutselig spilte mot Barcelona? Eller hva med alle gangene denne sesongen Wenger selv har sagt at han gambla med Fabregas? Tror du det er fordi erstatterne har storspilt?

 

 

Nedsettende kommentarer er jo mellomnavnet ditt da :blink:

Enig i at vi er uenig, du mener skadeproblematikken er enkel, jeg mener den er sammensatt.

Hvis det er noe som gjør at Wenger må gamble så er det pga det faktum at vi altså har hatt 12-13 skadde spillere gjennom lange perioder denne seseongen.

Vi har vært skadeutsatt også tidligere men aldri vært i nærheten av denne sesongen.

Når vi allikevel er med å kjemper om gullet til det er fire kamper igjen synes jeg slett ikke stallen er for tynn, men hvis vi skal fortsette med disse skadeproblemene må vi altså styrke stallen uansett.

Jeg regner med en het sommer :P

Link to comment
Share on other sites

Kjempedeilig at Chaz tar opp dette, og jeg sier meg helt enig.

 

Ok, vi har faktisk dummet oss loddrett ut de siste kampene. Og det er det heller ingen unnskyldning for.

 

MEN.

 

Hvor ille er det egentlig? Sesongen sett over ett, syns jeg ikke vi skal klage så alt for mye. Vi har fortsatt tredjeplassen i lommen, og vi røyk ut mot Barcelona - dog ved å bli rundspilt litt vel mye - i CL. Med tanke på hvor jævla uheldige vi har vært med skader så syns jeg at vi absolutt ikke skal svartmale det hele helt. Med litt mer hell kunne vi ha vært der helt i toppen, og jeg er ikke i tviiiiil om at vi kunne tatt pokalen helt hjem - dog med litt mer hell - og litt mer rutine - og litt mindre skader. Wenger har jo nå også sagt at han vil hente spillere med rutine, og Chamakh har jo selv sagt at han er klar for Arsenal, så regner også med han. Så se for dere neste år: Ny keeper, skadefrie stoppere og forhåpentligvis en ny en, skadefri og enda mer moden midtbane og et heidundranes angrep. Jeg klarer ikke slutte å elske denne klubben og spillerne i den. På maksnivå er det FÅ som slår oss, og jeg har trua på at neste år blir nettopp vårt år - hvis vi kvitter oss med litt daukjøtt og får inn litt nytt blod. Og om spillerne våre ikke har fyrstikkbein, såklart! :blink:

 

Jeg er stolt av å være Arsenalsupporter.

Link to comment
Share on other sites

Kjempedeilig at Chaz tar opp dette, og jeg sier meg helt enig.

 

Ok, vi har faktisk dummet oss loddrett ut de siste kampene. Og det er det heller ingen unnskyldning for.

 

MEN.

 

Hvor ille er det egentlig? Sesongen sett over ett, syns jeg ikke vi skal klage så alt for mye. Vi har fortsatt tredjeplassen i lommen, og vi røyk ut mot Barcelona - dog ved å bli rundspilt litt vel mye - i CL. Med tanke på hvor jævla uheldige vi har vært med skader så syns jeg at vi absolutt ikke skal svartmale det hele helt. Med litt mer hell kunne vi ha vært der helt i toppen, og jeg er ikke i tviiiiil om at vi kunne tatt pokalen helt hjem - dog med litt mer hell - og litt mer rutine - og litt mindre skader. Wenger har jo nå også sagt at han vil hente spillere med rutine, og Chamakh har jo selv sagt at han er klar for Arsenal, så regner også med han. Så se for dere neste år: Ny keeper, skadefrie stoppere og forhåpentligvis en ny en, skadefri og enda mer moden midtbane og et heidundranes angrep. Jeg klarer ikke slutte å elske denne klubben og spillerne i den. På maksnivå er det FÅ som slår oss, og jeg har trua på at neste år blir nettopp vårt år - hvis vi kvitter oss med litt daukjøtt og får inn litt nytt blod. Og om spillerne våre ikke har fyrstikkbein, såklart! :D

 

Jeg er stolt av å være Arsenalsupporter.

Det er jeg også og vil alltid være det.

Vi er med der vi skal være,men syntesat vi ar vært litt i fritt fall den siste tiden.

Om vi skulle komme til å miste tredjeplassen ville det vært et alvorlig symptom på at vi mangler noe.

Link to comment
Share on other sites

Nedsettende kommentarer er jo mellomnavnet ditt da

OK.... du skriver at min innlegg er håpløse, at jeg i mine påstander skyter langt over mål. Du kommer med løgner om at jeg synes synd på meg selv for at Bendtner spiller. Du har også kommet med latterliggjøring av mine innlegg gjennom kommentarer som: "Du har en lei tendens til å ha enkle løsninger på alt." og "Jeg kjenner faktisk politiske parti i Norge som minner om deg". Så avslutter du til slutt med at det er jeg som kommer med nedsettende kommentarer.

 

Svært respektløst og ufint i mine øyne. Jeg skjønner at du synes mine kommentarer har vært nedsettende, i så fall så var de ikke ment sånn. Jeg har da sannsynligvis ikke lyktes i å ha vært så saklig som jeg ønsket. Men nå takker jeg for meg i denne debatten, og også i debatter generelt med deg arshavin.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Svært respektløst og ufint i mine øyne. Jeg skjønner at du synes mine kommentarer har vært nedsettende, i så fall så var de ikke ment sånn. Jeg har da sannsynligvis ikke lyktes i å ha vært så saklig som jeg ønsket. Men nå takker jeg for meg i denne debatten, og også i debatter generelt med deg arshavin.

Det har eg gjort for lenge sidan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg også

 

BE

 

Jeg også, selvom jeg i bunn og grunn er enig med han i at Wenger er og har vært et funn for Arsenal. Noen små justeringer og vi kan vinne serien igjen, med Wenger ved roret.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig tråd detta her B)

 

Chaz starter opp friskt med litt realitycheck, med et snev av testosteron. Så blir det steile fronter med høy temperatur, før det ender opp med en østerogentåke av anklagelser, furting og utdriting.

 

Takk til GoodOldArsenal, RP7 og MikL02 m.fl. for fine innlegg.

 

...men jeg vet ikke om jeg ble noe klokere av å lese denne tråden, da :D

Link to comment
Share on other sites

Så blir det steile fronter med høy temperatur, før det ender opp med en østerogentåke av anklagelser, furting og utdriting.

...men jeg vet ikke om jeg ble noe klokere av å lese denne tråden, da :blink:

 

Nei, kanskje ikkje. Men eg har i alle fall lært eit nytt ord. :) Er østrogentåke det same som ammetåke?

Link to comment
Share on other sites

Merkelig tråd detta her ;)

 

Chaz starter opp friskt med litt realitycheck, med et snev av testosteron. Så blir det steile fronter med høy temperatur, før det ender opp med en østerogentåke av anklagelser, furting og utdriting.

 

Takk til GoodOldArsenal, RP7 og MikL02 m.fl. for fine innlegg.

 

...men jeg vet ikke om jeg ble noe klokere av å lese denne tråden, da :blink:

 

Blir vi klokere av NOEN tråder her inne da? :P Og i morgen risikerer vi en skjebne verre enn døden. Hei hvor det går. Men at det uansett er alt for mange sytende Goonere det står jeg på. Det er faktisk en hel haug med Goonere som rett og slett hadde hatt godt av å være Yid de siste 20 årene. De av de liljehvite som har vært gjennom det nåløyet, de har karakter. Sutrene her inne? Vel......

 

Østrogentåke? Fantastisk ord. :) :P :D

Link to comment
Share on other sites

OK.... du skriver at min innlegg er håpløse, at jeg i mine påstander skyter langt over mål. Du kommer med løgner om at jeg synes synd på meg selv for at Bendtner spiller. Du har også kommet med latterliggjøring av mine innlegg gjennom kommentarer som: "Du har en lei tendens til å ha enkle løsninger på alt." og "Jeg kjenner faktisk politiske parti i Norge som minner om deg". Så avslutter du til slutt med at det er jeg som kommer med nedsettende kommentarer.

 

Svært respektløst og ufint i mine øyne. Jeg skjønner at du synes mine kommentarer har vært nedsettende, i så fall så var de ikke ment sånn. Jeg har da sannsynligvis ikke lyktes i å ha vært så saklig som jeg ønsket. Men nå takker jeg for meg i denne debatten, og også i debatter generelt med deg arshavin.

 

Til anabole vil jeg bare si;

When no one else can understand me, when everything I do is wrong, you give me hope and consolation, you give me strength to carry on, and you`re always there to lend a hand, in everything I do, that`s the wonder, the wonder of you :blink:

 

come on you goooooners!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nei, kanskje ikkje. Men eg har i alle fall lært eit nytt ord. :blink: Er østrogentåke det same som ammetåke?

 

Nei.

 

Jeg har vært i ammetåke, og det uten noe annet enn mannepupper på kroppen. Tåken kommer pga. lite (sammenhengende) søvn. Voff voff!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...