Jump to content

Herregud, her er det mye syting!


Chaz

Recommended Posts

For en skammelig prestasjon!

 

Vi har tapt ligagull før, vi har hatt spillere som skal til VM tidligere, men da har vi alltid avsluttet med stil. Vi har hamret til mot Everton 7-1, Southampton 6-1 og sendt supportene av gårde inn i sommeren med et visst håp om bedre tider. Noe av det har blitt vist mot Spurs, Wigan, City og Blackburn er så lavmål at jeg tror vi må mer enn 20 år tilbake i tid for å finne lignende.

 

Chaz: 20 år!

 

Jeg gidder ikke snakke om kjøp Wenger burde gjort eller om keepere som hører hjemme på bedriftslaget til Posten. Unggutter som ikke holder mål eller unggutter som ikke er unggutter lengre som presterer i berg og dalbane lignende til hele sesongen. Nok har vært sagt om det.

 

 

Uansett om andre lag ikke kjemper om titler og for å være helt ærlig driter jeg en lang dag i Pompey, Leyton Orient, Tranmere, Birmimgham, Liverpool.

 

Arsenal har vært en major force i engelsk fotball i mange år, vi har kjempet om titler, spilt vakker fotball og de siste 15 årene har hatt noen av verdens beste fotballspillere i stallen.

 

Klassespillene er borte fordi som kjent gjør en svale ingen sommer.

Farten og trøkket som en gang var vårt varemerke er borte.

Nå vinner vi ikke kamper, vi taper mot Spurs og som vanlig vinner vi INGENTING.

 

En ting er helt sikkert; man kan bable om kresne og uttålmodige supportere så mye man vil, men det er en negativ vind som blåser i gatene rundt Emirates og med noe annet enn seier på søndag vil det eksplodere i skjellsord mot Wenger og hans menn. Chaz må gjerne preke om at ”alt var så mye verre før” eller den klassiske ”gjett hvor mange dårlige tider jeg har vært med på da”, for ikke snakke om den nye ”se på hvor vondt andre lag har det da”

 

Tålmodigheten er slutt.

 

Arsene Wenger; skap et vinnerlag kjapt eller stikk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Her er jeg veldig uenig med deg, uten Wengers kunnskap hadde vi aldri deltatt i CL de 10 siste årene.

Vi hadde aldri kunne blitt nr 3 denne sesongen med de knappe ressursene AW har hatt til disposisjon hvis ikke det var for at WENGER KNOWS!!!

Hvordan kan du si det?

Arsenal har ikke prøvd ut noen andre managere i de siste 10årene. Så for alt du vet så kunne Arsenal vært bedre med en annen manager.

 

Nei. Klubben har amibsjoner om å være best i verden, og sender ut forventninger til fansen om at vi skal kjempe om pokaler hvert år. Og når resultat ikke står til forventninger, slik det har gjort over 5år nå, så har folk lov til å klag altså. Nok er nok.

Link to comment
Share on other sites

man kan bable om kresne og uttålmodige supportere så mye man vil, men det er en negativ vind som blåser i gatene rundt Emirates

 

alle er vi vel utålmodige - dette er vel noe av fotballens natur? Samtidig er vel noe av kunsten i fotball å klare å overstyre denne utålmodigheten, og å tenke langsiktig? Å sammenlikne med tider hvor det var enda verre, eller med klubber som er dårligere stilt enn oss er ikke så interessant. Nei, spørsmålet er hvor lenge Wenger skal få lov til å kjøre sitt oppbyggings/transformasjonsprosjekt? I den sammenheng bør man evne å gå bak resultatene, og sette seg ned og evaluere situasjonen. Og uansett hvor dårlig laget fremstår per i dag er det noen ting vi ikke bør glemme; laget er jo svært lovende, og det er helt typisk at unge lag svikter i situasjoner som den Arsenal er i per i dag. Laget har også vært utrolig hardt rammet av skader, tilfeldigheter eller ikke. Selv om man ikke fremsto slik i går; det er svært lite som skal til før Arsenal tar det siste steget opp, vi snakker om marginer. Spørsmålet er om Wenger er mannen til å ta laget det siste stykket. Noen forhold gir kanskje grunn til å tvile på dette; hans taktiske naivitet og stahet, og hans manglende evne til å erstatte de svakeste leddene i laget. Det er godt mulig han har gjort sitt, og rett og slett ikke har det som skal til lenger. Jeg skal ikke felle noen endelig dom her og nå, vet ikke en gang om jeg har kompetanse til dette. Men det kan jo være nyttig å sammenlikne med ManU. Ferguson brukte vel sju år han også før ManU plutselig var en stormakt, Før det holdt han jo på å få sparken (tenk hvor mye fotballen kunne vært spart for om det hadde skjedd? :huh: ). Men han fikk altså sjansen å fortsette sitt tålmodige oppbyggingsprosjekt, og resten er historie. Nå er situasjonen for Wenger litt annerledes; han er mye eldre enn Ferguson var den gangen, og ikke minst Wenger har allerede levert varene. Alt han gjør blir målt opp mot det han gjorde i storhetstiden med DB10, Pires og Henry. Og det gjør det kanskje vanskeligere å være tålmodig, særlig for oss supportere?

Link to comment
Share on other sites

;)

Hvor faen er innsatsen hen??? Fortjener supporterne (som betaler alt for mye), å se overbetalte spillere lunte rundt på en fotballbane? Spillerne til Pompey, Leyton Orient og Tranmere tjener en promille av det Arsenal spillerne gjør, og man kan ikke forvente mer av de spillerne, enn de presterer.

 

Man må kunne forvente mer av en ingeniørstudent som har gått på M.I.T, enn en som har gått på ingeniørhøyskolen i folldal!

Men jeg vil ikke svartmale situasjonen helt!

Vi vant jo gull i konkuransen om å få best regnskap. Vi vant gull i antall 18 åringer på laget. Vi vant gull i å ha fremtiden foran oss, og det 5. året på rad! Vi vant gull i treningsfasiliteter, antall franskmenn på laget osv...

Det eneste som mangler er et ekte gull! Jeg skjønner ikke hva folk klager over :huh: .

Det er 5. året på rad vi ikke har vunnet noe ekte gull, kanskje greit om fremtiden "foran oss" hadde kommet snart :(

Link to comment
Share on other sites

alle er vi vel utålmodige - dette er vel noe av fotballens natur? Samtidig er vel noe av kunsten i fotball å klare å overstyre denne utålmodigheten, og å tenke langsiktig? Å sammenlikne med tider hvor det var enda verre, eller med klubber som er dårligere stilt enn oss er ikke så interessant. Nei, spørsmålet er hvor lenge Wenger skal få lov til å kjøre sitt oppbyggings/transformasjonsprosjekt? I den sammenheng bør man evne å gå bak resultatene, og sette seg ned og evaluere situasjonen. Og uansett hvor dårlig laget fremstår per i dag er det noen ting vi ikke bør glemme; laget er jo svært lovende, og det er helt typisk at unge lag svikter i situasjoner som den Arsenal er i per i dag. Laget har også vært utrolig hardt rammet av skader, tilfeldigheter eller ikke. Selv om man ikke fremsto slik i går; det er svært lite som skal til før Arsenal tar det siste steget opp, vi snakker om marginer. Spørsmålet er om Wenger er mannen til å ta laget det siste stykket. Noen forhold gir kanskje grunn til å tvile på dette; hans taktiske naivitet og stahet, og hans manglende evne til å erstatte de svakeste leddene i laget. Det er godt mulig han har gjort sitt, og rett og slett ikke har det som skal til lenger. Jeg skal ikke felle noen endelig dom her og nå, vet ikke en gang om jeg har kompetanse til dette. Men det kan jo være nyttig å sammenlikne med ManU. Ferguson brukte vel sju år han også før ManU plutselig var en stormakt, Før det holdt han jo på å få sparken (tenk hvor mye fotballen kunne vært spart for om det hadde skjedd? :huh: ). Men han fikk altså sjansen å fortsette sitt tålmodige oppbyggingsprosjekt, og resten er historie. Nå er situasjonen for Wenger litt annerledes; han er mye eldre enn Ferguson var den gangen, og ikke minst Wenger har allerede levert varene. Alt han gjør blir målt opp mot det han gjorde i storhetstiden med DB10, Pires og Henry. Og det gjør det kanskje vanskeligere å være tålmodig, særlig for oss supportere?

 

 

Du har selvfølgelig rett i mye av det du sier (jeg leser alltid dine innlegg og synes du alltid skriver meget bra).

 

Laget er ungt og har muligens potensial, men hvor lenge skal guttene være ung og lovende? Hvor gå balansen mellom litt ungt og litt gammelt/ bare ungt?

 

Det er vanskelig å være tålmodig nå vi stadig blir satt overfor nye ”barnesykdommer”. De siste årene har stått overfor en rekke ”sykdommer”:

 

Først kunne vi ikke vinne i Nord Øst, vi tapte mot Middlesborough, Sunderland, Bolton , Newcastle, WBA osv, når det spøkelse ble begravd klarte vi ikke å hindre dødballer og slapp inn mål etter mål på det. Så begynte vi å gi fra oss ledelser og var vaksinert mot å ”drepe” kamper, vi bommet og bommet, tilslutt slapp vi inn mål. I denne perioden slo vi alltid topplagene, de taper vi alltid for nå pluss at vi ikke har keeper. Poenget er at vi må leve med disse utrolige frustrerende sykdommene som topplag rett og slett ikke har!

Link to comment
Share on other sites

WENGER KNOWS!!!!!

 

Hva med Wenger knew? For jeg er sannelig ikke sikker på om han vet lenger.

Jeg ser du argumenterer med at vi opererer med begrensede midler og det er på sett og vis et utmerket poeng. Men er det en unnskyldning for å ha så svake sisteskanser?? Kunne han skaffet bedre keepere enn Fabianski og Almunia dersom han ikke var så besatt på å ha rett hele tiden?? Det er jeg rimelig sikker på at han kunne! Og det er det som er hele poenget. Vår manager er så opptatt av å motbevise kritikerne at det går ut over det som er aller viktigst, nemlig Arsenal Football Club!

 

Om det finnes managere der ute som ville gjort en tilsvarende god jobb med så vanskelige arbeidsvilkår er jeg usikker på. I tillegg må man ved et eventuelt managerbytte ta i betraktning at mange av våre beste spillere, inkludert Cesc, sannsynligvis forsvinner ut døra den dagen Arsene trer av. Derfor føler jeg klubben sitter i en litt "låst" situasjon.

For å illustrere mitt poeng: Mange mener vi ikke kan fortsette å "leve" med Wenger, men kan vi "leve" uten han??

 

For å svare på trådens tema; selvsagt er det en del unødvendig syting, spesielt under og rett etter kamper, men sånn er det på alle debattforumer, blogger osv. Den "sytingen" som foregår ellers er imidlertid som regel godt begrunnet og jeg skjønner veldig godt at folk blir frustrerte når man år etter år ser sprikende mangler i laget som manageren nekter å gjøre noe med.

 

Wenger er sin egen største fiende!

Link to comment
Share on other sites

Laget er ungt og har muligens potensial, men hvor lenge skal guttene være ung og lovende? Hvor gå balansen mellom litt ungt og litt gammelt/ bare ungt?

 

Det er vanskelig å være tålmodig nå vi stadig blir satt overfor nye ”barnesykdommer”. De siste årene har stått overfor en rekke ”sykdommer”:

 

Det er viktige spørsmål du stiller her. Og nettopp det at man ikke blir kvitt barnesykdommene er kanskje det sterkeste argumentet for at det snart er på tide med et skifte. Som du skriver - og mange andre har påpekt - gjør Arsenal en rekke tåpelige feil som rivalene (altså lag med ambisjon om ligagull) aldri eller NESTEN aldri gjør. Og enda mer frustrerende er at det ikke virker som om Arsenal helt evner å lære av sine feil, for de gjentar de sammen feilene alt for hyppig. Dette er i mine øyne både ubegripelig og frustrerende. Det er menneskelig å feile, men i min forestillingsverden gjør man en feil kun en gang. Så lærer man av denne! Og i Arsenals tilfelle er det ekstra frustrerende fordi det man driver med nå er sløsing med talent og mulighet. Det skal så lite til for å ta steget opp, derfor er det ekstra ille at man fortsetter å skusle bort gode anledninger med elementære feil, som burde være enkle å unngå. Og det jeg frykter mest på sikt er at mens Arsenal ikke griper sine sjanser, så benytter lag som ManC, Liverpool og Tottenham tiden bedre, slik at det ved neste korsvei blir enda vanskeligere å vinne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er Arsenalsupporter. Altå støtter jeg klubben Arsenal FC. Jeg er ikke Wengersupporter da han er en av klubbens mange managere opp gjennom tidene.

 

En 3. plass er bra denne sesongen med tanke på hvordan de fleste utenom Wenger så på sjansene våre. Om vi har forbedret oss er jeg ikke sikker på. Vi er på samme poengsum per dags dato som vi avsluttet med i fjor, med 3 flere tap og flere innslupne mål.

 

Det som er alvorlig provoserende og som fører til syting/klaging/sinne/irritasjon er siste del av sesongen som har vært langt under pari (etter cl exit). Det er ingen innsats å spore. Spillerne ser ut til å være komfortabel med middelmådighet. Kampen i går viste dette. At noen sier spillerne ikke har noe å spille for er bare provoserende. Blackburn sin innsats var upåklagelig. Hva hadde de å spille for?

 

Jeg provoseres av at vi stadig får høre at spillerne i denne klubben er god nok siden de fortsatt er ung. De har vært ung i flere år nå. Som trådstarter nevner er det svakheter i klubben og jeg savner tiltak for å forbedre dette. Det er kun deg selv du jobber for Wenger om du fortsetter å trumfe på med dine egne, sårbare unge spillere. Jeg ber ikke om at vi blir Manchester City, men kanskje man kunne brukt de pengene man tjente på spillersalg til å forsterke, i stedet for å gi nye kontrakter til allerede godt betalte spillere? Jeg støtter et fotballag, ikke en bank.

 

Måten Wenger snakker til pressen på skaper også syting. Jeg forstår fullt ut at han ikke slakter egne spillere i pressen, men han forsvarer absolutt alt Arsenal foretar seg med nebb og klør. I mine øyne mener Wenger at Premier League skal tilpasse seg Arsenal, ikke omvendt.

 

Off topic? Tja. Jeg mener at vi har lov til å ytre negative meninger rundt Arsenal og Wenger. Jeg lister opp noen av grunnene som fører til at jeg klager. Man klager ikke bare for å klage. Som oftest har de fleste en grunn for både positive og negative ytringer rundt klubben, og begge deler teller.

 

Alt av forum og blogger som dukker opp gjør det lettere å lufte tankene sine rundt klubben. Dette er egentlig et ganske nytt fenomen, sett i lys av hvor lenge det har eksistert fotballag og supportere. Dermed får man også mange flere synsvinkler og meninger presentert daglig. Jeg innrømmer lett at mye av det som skrives rundt om er oppgulp og de fleste klubber har vel ”egne” blogger og forum som fremstår som dommedagsprofetier for sin egen klubb. Men man kan ikke forby negative poster og postforfatter sine egne tanker og meninger.

 

Det er ikke bare tapet mot Blackburn som får det til å boble over av negative overskrifter og ytringer rundt Arsenal i dag.

Link to comment
Share on other sites

dette er jo en dypsindig analyse, og omtrent like informative som de lange innleggene dine! ;) Med forbehold om at det er noe som har gått meg hus forbi tillater jeg meg å spørre om det du har skrevet i denne tråden og nærliggende temaer KUN er ironi?

 

 

Er dette ment som en provokasjon?

I så fall faller den på steingrunn, kan ikke si at jeg får noe spesiell økning i pulsen av slike forsøk.

Klarer heller ikke å se at noen av dine eller ben elfen sine innlegg er noe i nærheten av informative.

Stort sett barnslig pjatt er vel det vi må karakterisere det som.

Nei, bli voksen og diskuter Arsenal FC og ikke fall ned på lavmålet dette innlegget representerer.

Link to comment
Share on other sites

Nei, bli voksen og diskuter Arsenal FC og ikke fall ned på lavmålet dette innlegget representerer.

 

Snart kaller du vel han for guttunge eller jenteunge og i etterkant stiller deg uforstående til at noen kan reagerer på det. Akkurat som sist gang. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er viktige spørsmål du stiller her. Og nettopp det at man ikke blir kvitt barnesykdommene er kanskje det sterkeste argumentet for at det snart er på tide med et skifte. Som du skriver - og mange andre har påpekt - gjør Arsenal en rekke tåpelige feil som rivalene (altså lag med ambisjon om ligagull) aldri eller NESTEN aldri gjør. Og enda mer frustrerende er at det ikke virker som om Arsenal helt evner å lære av sine feil, for de gjentar de sammen feilene alt for hyppig. Dette er i mine øyne både ubegripelig og frustrerende. Det er menneskelig å feile, men i min forestillingsverden gjør man en feil kun en gang. Så lærer man av denne! Og i Arsenals tilfelle er det ekstra frustrerende fordi det man driver med nå er sløsing med talent og mulighet. Det skal så lite til for å ta steget opp, derfor er det ekstra ille at man fortsetter å skusle bort gode anledninger med elementære feil, som burde være enkle å unngå. Og det jeg frykter mest på sikt er at mens Arsenal ikke griper sine sjanser, så benytter lag som ManC, Liverpool og Tottenham tiden bedre, slik at det ved neste korsvei blir enda vanskeligere å vinne.

 

 

Dette er vel eksempel på et dypsindig og informativt innlegg sannsynligvis.

Eller er det en endeløs repetisjon av repetisjoner fra gjentatt surmuling??

Jeg bare spør ;)

Ingen som helst tvil om at Arsenal har utviklet sitt lag denne sesongen for dem som ønsker å se det.

Vi kjempet om gull til det var fire kamper igjen og skadene ødela sesonginnspurten, så enkelt men likevel så vanskelig å forstå kan altså fotballen være.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel eksempel på et dypsindig og informativt innlegg sannsynligvis.

Eller er det en endeløs repetisjon av repetisjoner fra gjentatt surmuling??

Jeg bare spør ;)

Ingen som helst tvil om at Arsenal har utviklet sitt lag denne sesongen for dem som ønsker å se det.

Vi kjempet om gull til det var fire kamper igjen og skadene ødela sesonginnspurten, så enkelt men likevel så vanskelig å forstå kan altså fotballen være.

Skadene ødela ikke så mye for Man Utd. De har også vært skaderammet denne sesongen. Men forskjellen der er jo at Sir Sur tydeligvis har mer taktiske evner enn Wenger. Dessuten kunne Wenger forsterket laget med de midler han hadde tilgjengelig, dermed hadde vi hatt backup for skadene.

Link to comment
Share on other sites

3.plass er ok, med tanke på diverse ting denne sesongen. Det er vertfall ikke DET jeg klager på.

 

Det jeg klager på er at man lett kan gjøre laget bedre.

 

Tottenham er et lag med god keeper, godt midtforsvar, gode sidebacker, god sentral midtbane, gode vinger og gode spisser. De har et jevnt over godt lag, men heller ingen absolutte verdensstjerner.

 

Mye det samme kan man si om Manchester City.

 

Men med Arsenal er det en annen historie. Laget er så ujevnt besatt at det er komisk. Man blander verdensstjerner med spillere som ikke er gode nok for Adeccoligaen engang.

 

Å finne ut hvordan man skal bli bedre, er langt vanskeligere for Tottenham og City. Skal de bli bedre, må de kjøpe verdensstjerner. Skal Arsenal bli bedre er det nok å kjøpe spillere som er bedre enn de de har nå i visse (!) posisjoner...

Link to comment
Share on other sites

Skadene ødela ikke så mye for Man Utd. De har også vært skaderammet denne sesongen. Men forskjellen der er jo at Sir Sur tydeligvis har mer taktiske evner enn Wenger. Dessuten kunne Wenger forsterket laget med de midler han hadde tilgjengelig, dermed hadde vi hatt backup for skadene.

 

 

Manu har ikke vært i nærheten av vår skadesituasjon.

Vær så snill og tell etter og du ser kjapt at manu stort sett har hatt 5-6 mann ute på det meste.

Det skulle da vi ha taklet greit og blitt champions vettu ;)

Nei, saken er pinlig enkel i mange tilfeller men vi har en tendens til å komplisere den når det er motgang.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som helst tvil om at Arsenal har utviklet sitt lag denne sesongen for dem som ønsker å se det.

Vi kjempet om gull til det var fire kamper igjen og skadene ødela sesonginnspurten, så enkelt men likevel så vanskelig å forstå kan altså fotballen være.

 

Tja, mulig de har hatt en utvikling, men at det ikke er noen som helst tvil om saken er jeg ikke nødvendigvis enig i. Og ja, jeg også mener vel at de har utviklet seg sammenliknet med fjoråret, men sammenlikner vi med for to år siden har vel ikke pila pekt så mye oppover som mange av oss mente det var grunn til å tro og håpe? Du har naturligvis rett i at det er små marginer som skiller Arsenal fra å vinne, det har jeg også skrevet ved gjentatte anledninger. Men nettopp derfor, fordi man er så nær (men likevel så langt unna? ;) ), er det ekstra besynderlig at Wenger & co ikke har tatt tak i de tingene de har hatt herredømme over, og som i utgangspunktet skulle være enkelt å gjøre noe med; som å skaffe en bedre keeper, som å stramme opp den defensive organiseringen, som å styrke stallen med et par rutinerte spillere som kunne brettet opp ermene og tatt et tak når det trengtes. Selv om det naturligvis er hypotetisk, men hadde Wenger gjort disse enkle grepene hadde kanskje Arsenal stått der som ligamester i dag!

 

Og til din kommentar om min "analyse" av lagets barnesykdommer. Nei, det var vel ikke noe forsøk på en dyptpløyende analyse. Det har jeg da heller ikke påstått. Det var heller ingen endeløs repetisjon av surmuling slik du antyder. Det kan virke som om du kaller det surmuling så fort man er kritisk til Wengers disposisjoner. Hvordan kan det bli en saklig og balansert diskusjon dersom man har et så ensidig utgangspunkt? Jeg er ikke ute etter å kaste Wenger på huet og ræva ut så fort som mulig, det har jeg heller aldri signalisert. Men jeg tillater meg å være kritisk når det er på sin plass.

 

 

Manu har ikke vært i nærheten av vår skadesituasjon.

Vær så snill og tell etter og du ser kjapt at manu stort sett har hatt 5-6 mann ute på det meste.

Det skulle da vi ha taklet greit og blitt champions vettu ;)

Nei, saken er pinlig enkel i mange tilfeller men vi har en tendens til å komplisere den når det er motgang.

 

Det er riktig at Arsenal har vært ekstremt uheldige med skader, mye mer uheldige enn sine nærmeste rivaler. Men kan dette ALENE forklare hvorfor Arsenal ikke ble mestere denne sesongen? Jeg mener ikke det, selv om det er en sterkt MEDVIRKENDE årsak. For såvidt enig i at det ikke er noen grunn til å gjøre ting mer komplisert enn de er, men i dette tilfellet er det faktisk flere årsaker tilstede. Og da må man jo se på disse samlet.

Link to comment
Share on other sites

Tja, mulig de har hatt en utvikling, men at det ikke er noen som helst tvil om saken er jeg ikke nødvendigvis enig i. Og ja, jeg også mener vel at de har utviklet seg sammenliknet med fjoråret, men sammenlikner vi med for to år siden har vel ikke pila pekt så mye oppover som mange av oss mente det var grunn til å tro og håpe? Du har naturligvis rett i at det er små marginer som skiller Arsenal fra å vinne, det har jeg også skrevet ved gjentatte anledninger. Men nettopp derfor, fordi man er så nær (men likevel så langt unna? ;) ), er det ekstra besynderlig at Wenger & co ikke har tatt tak i de tingene de har hatt herredømme over, og som i utgangspunktet skulle være enkelt å gjøre noe med; som å skaffe en bedre keeper, som å stramme opp den defensive organiseringen, som å styrke stallen med et par rutinerte spillere som kunne brettet opp ermene og tatt et tak når det trengtes. Selv om det naturligvis er hypotetisk, men hadde Wenger gjort disse enkle grepene hadde kanskje Arsenal stått der som ligamester i dag!

 

Og til din kommentar om min "analyse" av lagets barnesykdommer. Nei, det var vel ikke noe forsøk på en dyptpløyende analyse. Det har jeg da heller ikke påstått. Det var heller ingen endeløs repetisjon av surmuling slik du antyder. Det kan virke som om du kaller det surmuling så fort man er kritisk til Wengers disposisjoner. Hvordan kan det bli en saklig og balansert diskusjon dersom man har et så ensidig utgangspunkt? Jeg er ikke ute etter å kaste Wenger på huet og ræva ut så fort som mulig, det har jeg heller aldri signalisert. Men jeg tillater meg å være kritisk når det er på sin plass.

Det er riktig at Arsenal har vært ekstremt uheldige med skader, mye mer uheldige enn sine nærmeste rivaler. Men kan dette ALENE forklare hvorfor Arsenal ikke ble mestere denne sesongen? Jeg mener ikke det, selv om det er en sterkt MEDVIRKENDE årsak. For såvidt enig i at det ikke er noen grunn til å gjøre ting mer komplisert enn de er, men i dette tilfellet er det faktisk flere årsaker tilstede. Og da må man jo se på disse samlet.

 

 

Joda, du er i din fulle rett til å kritisere Wenger hvis du mener noe er galt, det er vel derfor jeg gidder å bruke tid på å være her inne, nemlig slike som deg ;)

Jeg har aldri sagt eller ment noe annet, derimot kritiserer du meg vel så mye som du kritiserer Wenger, og det blir på mange måter usaklig etter min mening.

Du karakteriserer mine innlegg som lite dyptgående og informative istedet for å diskutere sak.

Det var vel derfor jeg kalte ditt innlegg for surmuling...

Når det gjelder Wenger er vi grunnleggende uenig, og da pga utgangspunktet.

Det er en allmenn oppfatning virker det som, det at AW er sta, egenrådig, og for lite opptatt av å gjøre de enkle tingene som alle kan se.

Det finnes faktisk enkelte som får seg til å uttale at Wenger er mere opptatt av seg selv og sitt prosjekt enn av klubben Arsenal FC.

Jeg skal ikke påstå at du er en av dem, men det finnes iallefall mange slike meninger her inne.

Her mener jeg at det er åpenbart at Arsenal FC ikke hadde vært den klubben den er i dag hvis det ikke var for nettopp den målrettede holdningen til mr Wenger.

Han har en grunnleggende tanke bak absolutt alt han foretar seg og jeg innrømmer glatt at jeg beundrer ham for det, til tross for at resultatet altså kan bli at han virker sta.

Jeg er hellig overbevist om at hvis Wenger mente at vi kunne kjøpt en keeper før sesongen som styrket oss, hadde han gjort det. Rett og slett!!!

Jeg er derfor helt sikker på at Wenger og hans rådgivere trodde at Almunia skulle være en god nok keeper til å bli champion i år, hvilket jeg altså tror hadde skjedd hvis ikke skademarerittet hadde slått til igjen.

Men jeg tror faktisk at Wenger kommer til å kjøpe en etablert keeper denne sommeren og da har han vel motbevist en gang for alle at han er sta og egenrådig kanskje??

Link to comment
Share on other sites

derimot kritiserer du meg vel så mye som du kritiserer Wenger, og det blir på mange måter usaklig etter min mening. Du karakteriserer mine innlegg som lite dyptgående og informative istedet for å diskutere sak.

Det var vel derfor jeg kalte ditt innlegg for surmuling...

 

Nå må du ikke være så hårsår. Det var vel mest ment som et forsøk på en liten ironisk morsomhet fra min side. Dessuten, å kritisere debattmotstanderes argumentasjon er ikke det samme som å kritisere person. Dette er en viktig forskjell. Å angripe meningsmotstanderes argumentasjon er jo et av de viktigste grepene i enhver diskusjon. Alle må få lov til å mene hva de vil, men de må regne med å møte motbør dersom de ikke klarer å legge frem et tilstrekkelig sterkt argument for sitt syn.

 

Når det gjelder Wenger er vi grunnleggende uenig, og da pga utgangspunktet.

Det er en allmenn oppfatning virker det som, det at AW er sta, egenrådig, og for lite opptatt av å gjøre de enkle tingene som alle kan se. Det finnes faktisk enkelte som får seg til å uttale at Wenger er mere opptatt av seg selv og sitt prosjekt enn av klubben Arsenal FC.

Jeg skal ikke påstå at du er en av dem, men det finnes iallefall mange slike meninger her inne.

Her mener jeg at det er åpenbart at Arsenal FC ikke hadde vært den klubben den er i dag hvis det ikke var for nettopp den målrettede holdningen til mr Wenger.

Han har en grunnleggende tanke bak absolutt alt han foretar seg og jeg innrømmer glatt at jeg beundrer ham for det, til tross for at resultatet altså kan bli at han virker sta.

Jeg er hellig overbevist om at hvis Wenger mente at vi kunne kjøpt en keeper før sesongen som styrket oss, hadde han gjort det. Rett og slett!!!

Jeg er derfor helt sikker på at Wenger og hans rådgivere trodde at Almunia skulle være en god nok keeper til å bli champion i år, hvilket jeg altså tror hadde skjedd hvis ikke skademarerittet hadde slått til igjen.

Men jeg tror faktisk at Wenger kommer til å kjøpe en etablert keeper denne sommeren og da har han vel motbevist en gang for alle at han er sta og egenrådig kanskje??

 

Nå er vi ikke HELT uenig vedrørende Wenger, men jeg tolker det du skriver som at du stoler mye mer ensidig på at Wenger er den rette personen både i dag og i fremtiden enn det jeg gjør. Som sagt, jeg mener ikke vi skal kaste Wenger ENDA, men jeg følger utviklingen fortløpende og jeg er blitt gradvis mer kritisk til Wengers rolle de senere årene.

 

At Wenger er sta og egenrådig er en observasjon. Og dette står ikke nødvendigvis i motstrid til hans ønske om å gjøre sitt beste for klubben. At han er egenrådig er ikke det samme som at han er opptatt av seg selv. Man kan ha samme mål, men det er potensielt mange ulike veier for å nå dette målet.

 

Du har naturligvis rett i at Arsenal ikke ville vært der de er i dag uten Wengers fenomenale innsats og jobb gjennom 14 år eller så. Dette er vi ham evig takknemlig for. Men alt har sin tid som det heter, og før eller senere vil utviklingen løpe fra oss alle - Arsene Wenger inkludert. Og spørsmålet mange av oss nå har begynt å stille - på et høyst rimelig grunnlag må jeg si - er om det er dette som er i ferd med å skje?

 

Naturligvis forsøker Wenger å gjøre sitt beste for klubben, og han gjør de grepene HAN tror på. Men det betyr ikke automatisk at dette ER de beste grepene ut fra dagens situasjon. I en slik situasjon betyr egentlig ikke de historiske prestasjonene noe som helst - dessverre (eller kanskje man heller skulle si heldigvis?). Og selv om Wenger forsøker å gjøre sitt beste, heller ikke han er ufeilbarlig. Med litt mer flaks (med skader spesielt) kunne Arsenal endt opp som mester. Da hadde nok kritikken sett litt annerledes ut. Men rent personlig mener jeg de punktene vi kritiserer Wenger for er uavhengig av om de skulle ha vunnet ligaen eller ikke. Faktisk er det jo slik at dersom man vinner på tross av at man har gjort mange feil så kan jo det bli en sovepute i neste omgang, slik at feilene kommer enda mer grotesk til syne da. Resultatene er på mange måter den endelige fasiten, men de forteller ikke alt, særlig ikke i en så kompleks sport som fotball.

Link to comment
Share on other sites

Nå må du ikke være så hårsår. Det var vel mest ment som et forsøk på en liten ironisk morsomhet fra min side. Dessuten, å kritisere debattmotstanderes argumentasjon er ikke det samme som å kritisere person. Dette er en viktig forskjell. Å angripe meningsmotstanderes argumentasjon er jo et av de viktigste grepene i enhver diskusjon. Alle må få lov til å mene hva de vil, men de må regne med å møte motbør dersom de ikke klarer å legge frem et tilstrekkelig sterkt argument for sitt syn.

Nå er vi ikke HELT uenig vedrørende Wenger, men jeg tolker det du skriver som at du stoler mye mer ensidig på at Wenger er den rette personen både i dag og i fremtiden enn det jeg gjør. Som sagt, jeg mener ikke vi skal kaste Wenger ENDA, men jeg følger utviklingen fortløpende og jeg er blitt gradvis mer kritisk til Wengers rolle de senere årene.

 

At Wenger er sta og egenrådig er en observasjon. Og dette står ikke nødvendigvis i motstrid til hans ønske om å gjøre sitt beste for klubben. At han er egenrådig er ikke det samme som at han er opptatt av seg selv. Man kan ha samme mål, men det er potensielt mange ulike veier for å nå dette målet.

 

Du har naturligvis rett i at Arsenal ikke ville vært der de er i dag uten Wengers fenomenale innsats og jobb gjennom 14 år eller så. Dette er vi ham evig takknemlig for. Men alt har sin tid som det heter, og før eller senere vil utviklingen løpe fra oss alle - Arsene Wenger inkludert. Og spørsmålet mange av oss nå har begynt å stille - på et høyst rimelig grunnlag må jeg si - er om det er dette som er i ferd med å skje?

 

Naturligvis forsøker Wenger å gjøre sitt beste for klubben, og han gjør de grepene HAN tror på. Men det betyr ikke automatisk at dette ER de beste grepene ut fra dagens situasjon. I en slik situasjon betyr egentlig ikke de historiske prestasjonene noe som helst - dessverre (eller kanskje man heller skulle si heldigvis?). Og selv om Wenger forsøker å gjøre sitt beste, heller ikke han er ufeilbarlig. Med litt mer flaks (med skader spesielt) kunne Arsenal endt opp som mester. Da hadde nok kritikken sett litt annerledes ut. Men rent personlig mener jeg de punktene vi kritiserer Wenger for er uavhengig av om de skulle ha vunnet ligaen eller ikke. Faktisk er det jo slik at dersom man vinner på tross av at man har gjort mange feil så kan jo det bli en sovepute i neste omgang, slik at feilene kommer enda mer grotesk til syne da. Resultatene er på mange måter den endelige fasiten, men de forteller ikke alt, særlig ikke i en så kompleks sport som fotball.

 

 

He he, ironi er noe dritt, jeg har selv dratt noen ironiske kommentarer som har blitt mistolket i mitt liv ;)

Uansett synes jeg vel det må gå an å slenge litt med leppa uten at man skal arresteres hver gang, men når du kaster den første steinen....

Synes forøvrig det du skriver om Wenger her er nyansert og til dels fornuftig.

Det er stor forskjell fra å mene at AW kunne gjort noe annerledes til å antyde at han er blitt så sta og egenrådig at han tenker mere på seg selv enn på klubben.

Det er mennesker her inne som antyder at han har latt det gå prestisje i prosjektet sitt og at det er grunnen til at han er så sta...

Veldig greit at du ryddet opp i det ;)

Alle må få lov å mene og tro det de vil, men her skal de motstand finne som det heter ;)

Jeg ser du kaller det å "stole ensidig" på Wenger det jeg gjør...

Ensidig blir for meg et negativt ladet ord i denne sammenheng og medfører ikke riktighet, derimot har jeg veldig tro på de lange linjene i hans politikk og arbeide.

Da tenker jeg på hans ungdomspolitikk, spillestil, innkjøpspolitikk, økonomisk politikk og ikke minst liker jeg hans personlighet og måte å behandle spillerne sine på.

Da tillater jeg meg å være sterkt uenig i alle de forskjellige forslagene og all den hudflettingen som foregår her på forumet, spesielt etter et tap.

Derimot er det slett ikke sjelden at jeg er rykende uenig i noen av hans bytter underveis i kampene, ikke dermed sagt at jeg har mere innsikt på dette området enn AW, men allikevel sterkt uenig...

Her tror jeg allikevel noen og enhver skulle sett sin egen begrensning vedrørende rutine og kunnskap og det å være skråsikker på at Wenger gjør feil i forskjellige sammenheng.

Ikke sikkert at alle de forskjellige løsningene som svirrer i lufta hadde blitt suksess for å si det sånn :P

Videre må man være blind for å ikke se at han har gjort feil vedrørende Silvestre f.eks.

Han holder ikke nivået lenger og burde vært skiftet ut fra stallen vår, mon tro om Wenger hadde sett for seg at Silvestre skulle spille så mye som han har gjort på tampen av sesongen eller om han så for seg en rolle som rutinert brikke sammen med unggutta på cup-lagene.

Han burde imidlertid sett for seg den muligheten da skadestatistikken vår har vært lang og vond, dog ikke så ødeleggende som denne sesongen noen gang.

Men hva kjennetegner et lag som blir mester??

Jo, de er ikke bare mest stabile men har også gjerne vært mest heldig med å unngå stygge skader og mange skader, slik f.eks Arsenal var det rundt årtusenskiftet.

Men den mest essensielle uenigheten ligger vel i timingen om når Wenger skal gå av.

Jeg mener å se et vanvittig spennende lag i emning, kan ikke huske å ha sett et mere spennende lag og potensiale enn i dagens mannskap.

Dette har Wenger bygd stein for stein og da blir det for meg helt riv ruskende galt å avsette mannen nå, kort tid før vi kan begynne å høste av jobben han har gjort de siste årene.

Og hvis dette går som jeg har tro på så tipper jeg ingen ønsker Wengers avgang på noen år ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er helt legitimt å syte etter slike opptredener gutta har vist de siste kampene. Det handler ikke om at man ikke støtter laget hvis man klager og syter litt. Det handler rett og slett om en forventning om at de gir alt, viser vilje. Selv om vi har stagnert på tredjeplass, så betyr ikke det at man bare skal legge seg ned å gi opp. Jeg som alle andre legger ned utrolig mye tid, penger, svette og tårer for denne klubben. Vil det ikke være naturlig å hvertfall kreve en innsats tilbake?

 

Innsatsen mot Barcelona hjemme på Emirates var upåklagelig. Om hele laget hadde hatt holdninger som Clichy og Campbell hadde vi ikke hatt like god grunn til å syte, men slik er det dessverre ikke.

 

Og ja, kanskje vi ikke skal klage å heller være glad for at vi er supportere av en så sunn, tradisjonsrik, økonomisk klubb som Arsenal. Selvfølgelig er vi det! Tror jeg snakker for alle når jeg sier at jeg er stolt av å være en gooner. Men enkelte ganger må man få lov til å stille spørsmålstegn.

 

Keepere, "talenter" og rutine har blitt en evig klisje å diskutere som Arsenal-supporter. La oss håpe at Wenger har fått opp øynene og kjøper noen solide forsterkninger til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel slik at sytekulturen på forumet gjenspeglar det som skjer i samfunnet generelt. Folk klagar på det meste, sjøv om me ligg på eit historisk høgt nivå når det gjeld materiell velstand. Slik er diverre menneskenaturen; utakknemlegheita stig proporsjonalt med rikdomen.

 

Skulle ikkje Arsenal være til glede og fornøyelse? Ville ikkje det vore betre, enn å bruke livet på å gå rundt med sinne, ergrelse og irritasjon? Det verkar i alle fall slik når ein les deler av forumet, at klubben vår er blitt eit irritasjonsmoment. Det kan fort bli magesår og det som verre er av slikt:-) Men no er det jo også eit faktum for alle fotballklubbar og alle supportararar rundt om på kloden, at skuffelsane langt overgår gledene.

 

Eg ynskjer ikkje å stå fram som nokon gledesdrepande moralist, men eg tykkjer det er heilt naudsynt at me av og til stoppar opp og stikk fingeren i jorda. Ein kan ikkje miste perspektiva. Kvart tredje sekund døyr det eit barn av sjukdomar som lett kan lækjast eller førebyggjast, eller av underernæring. Meir enn 200 000 av det lutfattige Haiti's befolkning vart utsletta på sekundar. Hvis det er blitt slik at nokon tek like mykje på veg for eit Arsenal-tap, eller at me ikkje har vunne ein einaste pokal på over fem år, er me veldig langt ute å køyre.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel slik at sytekulturen på forumet gjenspeglar det som skjer i samfunnet generelt. Folk klagar på det meste, sjøv om me ligg på eit historisk høgt nivå når det gjeld materiell velstand. Slik er diverre menneskenaturen; utakknemlegheita stig proporsjonalt med rikdomen.

 

Skulle ikkje Arsenal være til glede og fornøyelse? Ville ikkje det vore betre, enn å bruke livet på å gå rundt med sinne, ergrelse og irritasjon? Det verkar i alle fall slik når ein les deler av forumet, at klubben vår er blitt eit irritasjonsmoment. Det kan fort bli magesår og det som verre er av slikt:-) Men no er det jo også eit faktum for alle fotballklubbar og alle supportararar rundt om på kloden, at skuffelsane langt overgår gledene.

 

Eg ynskjer ikkje å stå fram som nokon gledesdrepande moralist, men eg tykkjer det er heilt naudsynt at me av og til stoppar opp og stikk fingeren i jorda. Ein kan ikkje miste perspektiva. Kvart tredje sekund døyr det eit barn av sjukdomar som lett kan lækjast eller førebyggjast, eller av underernæring. Meir enn 200 000 av det lutfattige Haiti's befolkning vart utsletta på sekundar. Hvis det er blitt slik at nokon tek like mykje på veg for eit Arsenal-tap, eller at me ikkje har vunne ein einaste pokal på over fem år, er me veldig langt ute å køyre.

 

 

Du er inne på noe B)

Om man er skikkelig engasjert er det vel slik at hvis man ikke blir skikkelig forbannet når det går dårlig, blir man heller ikke skikkelig glad når det går godt (sitat Nils A Eggen).

Samtidig er jo som kjent fotball ikke en kamp på liv og død, det er mye viktigere enn som så (sitat Bill Shankly)

Helt enig i at kritikken og språkbruken går over alle støvelskaft når det går dårlig noen kamper på rad, virker som enkelte her inne dyrker skuffelsen...

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel slik at sytekulturen på forumet gjenspeglar det som skjer i samfunnet generelt. Folk klagar på det meste, sjøv om me ligg på eit historisk høgt nivå når det gjeld materiell velstand. Slik er diverre menneskenaturen; utakknemlegheita stig proporsjonalt med rikdomen.

 

Skulle ikkje Arsenal være til glede og fornøyelse? Ville ikkje det vore betre, enn å bruke livet på å gå rundt med sinne, ergrelse og irritasjon? Det verkar i alle fall slik når ein les deler av forumet, at klubben vår er blitt eit irritasjonsmoment. Det kan fort bli magesår og det som verre er av slikt:-) Men no er det jo også eit faktum for alle fotballklubbar og alle supportararar rundt om på kloden, at skuffelsane langt overgår gledene.

 

Eg ynskjer ikkje å stå fram som nokon gledesdrepande moralist, men eg tykkjer det er heilt naudsynt at me av og til stoppar opp og stikk fingeren i jorda. Ein kan ikkje miste perspektiva. Kvart tredje sekund døyr det eit barn av sjukdomar som lett kan lækjast eller førebyggjast, eller av underernæring. Meir enn 200 000 av det lutfattige Haiti's befolkning vart utsletta på sekundar. Hvis det er blitt slik at nokon tek like mykje på veg for eit Arsenal-tap, eller at me ikkje har vunne ein einaste pokal på over fem år, er me veldig langt ute å køyre.

 

Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om politikk. Jeg er i grunn enig med deg, men akkurat fordi det er så mye elendighet så mange steder, blant de narkomane i nedre Karl Johan til sultende Oromo i Sør Etiopia, akkurat derfor er det godt å ha noe irrasjonelt å gledes, skuffes, få utbrudd over. Jeg ser ingen motsigelse i dette. Menneskelig lidelse skal ikke glemmes, men noen pauser i 2*45 er nok sunt for mange av oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...