Jump to content

Herregud, her er det mye syting!


Chaz

Recommended Posts

Det Wenger gjør med klubben med dei ressursene han har til rådighet er intet mindre enn imponerende og faktisk ei bragd mtp at stadig fleire klubbar blir kjøpt opp av rikinger som utkonkurrerer oss i kjøpekraft og lønnsoppgjør. Det i tankane ser eg ingen problem med folk som har eit anna syn og argumenterer for at Wengers tid er forbi, eller make-or-break sesongen hans. Argumenterer er ordet å bite seg merke i.

 

Uansett; han fortener den største respekt, men vær så snill ikkje krangle om nokon er for negative sålenge dei argumenterer for sitt syn. Det gjer dei fleste, dei få som griner og skriker med CAPS LOCKen konstant på er det bare å ignoere og forumet blir nok på det nivå det var for snart 10 år sidan.

 

Dagens moralpreken fra Ulfagrafr the comeback kid.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Det Wenger gjør med klubben med dei ressursene han har til rådighet er intet mindre enn imponerende og faktisk ei bragd mtp at stadig fleire klubbar blir kjøpt opp av rikinger som utkonkurrerer oss i kjøpekraft og lønnsoppgjør. (..) Uansett; han fortener den største respekt,

 

Liten tvil om at Wenger har fått til imponerende mye i forhold til hvor mye penger han har BRUKT (hvorvidt han har hatt mer til RÅDIGHET vet vel vi fint lite om?), og ja, Wenger fortjener den største respekt. Men nettopp derfor er det ekstra frustrerende og nærmest ubegripelig at Wenger ikke gjør de FÅ og relativt ENKLE grepene som skal til for å ta det siste steget - ny keeper, strammere defensiv organisering, og mer taktisk kynisme når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at Wenger har fått til imponerende mye i forhold til hvor mye penger han har BRUKT (hvorvidt han har hatt mer til RÅDIGHET vet vel vi fint lite om?), og ja, Wenger fortjener den største respekt. Men nettopp derfor er det ekstra frustrerende og nærmest ubegripelig at Wenger ikke gjør de FÅ og relativt ENKLE grepene som skal til for å ta det siste steget - ny keeper, strammere defensiv organisering, og mer taktisk kynisme når det trengs.

 

 

Synes faktisk dette er akseptable toner, håper de andre tar etter og gir Wenger den respekt han fortjener.

Når det gjelder de momentene du etterlyser, dvs keeper, def.organisering og kynisme ber jeg deg selv tenke grundig over hva svaret kan være.

Jeg håper vi har videreutviklet oss forbi det nivået hvor enkelte påstår at det er pga at Wenger ikke selv ØNSKER å ha bedre spillere i troppen sin eller ikke ØNSKER å slippe inn færre mål??

Kan det ha noe med tilgjengelige keepere i forhold til tilgjengelig kapital å gjøre?

Jeg frykter at f.eks Buffon ligger utenfor vår rekkevidde pga pris, men man kan vel i ettertid predikere at hvilken som helst keeper ville styrket oss denne sesongen...uansett umulig å vite før sesongen, Almunia hadde jo en fullt ut akseptabel sesong i fjor.

Strammere defensiv organisering bør utdypes litt mere, føler at det har blitt et moteord her inne for å peke på at vi slipper inn for mye mål nemlig.

Hvilke grep bør gjøres med den defensive organiseringen?

Jeg påstår at det har med å finne den riktige balansen i laget å gjøre, men aller mest med individuelle ferdigheter i keeper/forsvarsleddet vårt å gjøre.

Jeg ønsker iallefall IKKE at AW skal forandre på vår offensive spillemåte men heller at vi skal ha et godt cover til Song når han er borte samt spillere i bakerste ledd som er mere stabile enn f.eks Silvestre har vært.

Mange av årets baklengsmål har vært åpenbare personlige feil som det skal være fullt mulig å luke vekk.

Vi må iallefall ikke tro at vi kan fortsette å spille likt Barcelona og samtidig være defensivt organisert som Inter, her velger hver manager sin retning.

Link to comment
Share on other sites

Vi må iallefall ikke tro at vi kan fortsette å spille likt Barcelona og samtidig være defensivt organisert som Inter, her velger hver manager sin retning.

 

klart at det er vanskelig å få i pose og sekk. Men hvis man møter et lag som er bedre enn en selv på et bestemt område, så må man kompensere på andre områder. Altså, møter man Barcelona, og de i utgangspunktet er bedre enn en selv på offensiv angrepsfotball er det naivt å tro at man kan konkurrere med dem på akkurat dette. Da får man heller finne på noe annet, og bruke noen grep for å redusere motstanderens styrke, selv om det innebærer at man der og da må ofre noen av sine kjepphester. Mourinho skjønte dette da hans Inter skulle møte Barcelona. Han innså at Inter hadde vært sjanseløse dersom de skulle konkurrere på det Barcelona er eksperter på, og valgte strategi/taktikk deretter. Wenger fremstår som ute av stand til å tilpasse hvordan laget spiller til den gitte situasjon, dessverre. Han ser ut til å bare ha en plan, for å si det litt tabloid.

 

Dessuten, selv om Wenger prioriterer den offensive fotballen, noe jeg er helt enig i, utelukker ikke det at man ikke kan styrke den defensive delen samtidig, man kan kjøpe bedre spillere (særlig keeper! :unsure: ), eller man kan endre måten man spiller på defensivt for å gjøre seg mindre sårbar når man går fremover. Klar over at dette KAN være vanskelig å få til. Skal man spille med ekstra sikring bak, samtidig som man ønsker å fylle på med nok folk offensivt, vil det lett kunne føre til for mye strekk i laget. Men å gjøre det bedre på defensive dødballer bør på ingen måte behøve å gå ut over lagets offensive slagkraft, og dette er jo kanskje Arsenals største defensive problem? Det har det vel vært så lenge Wenger har vært i klubben?

Link to comment
Share on other sites

klart at det er vanskelig å få i pose og sekk. Men hvis man møter et lag som er bedre enn en selv på et bestemt område, så må man kompensere på andre områder. Altså, møter man Barcelona, og de i utgangspunktet er bedre enn en selv på offensiv angrepsfotball er det naivt å tro at man kan konkurrere med dem på akkurat dette. Da får man heller finne på noe annet, og bruke noen grep for å redusere motstanderens styrke, selv om det innebærer at man der og da må ofre noen av sine kjepphester. Mourinho skjønte dette da hans Inter skulle møte Barcelona. Han innså at Inter hadde vært sjanseløse dersom de skulle konkurrere på det Barcelona er eksperter på, og valgte strategi/taktikk deretter. Wenger fremstår som ute av stand til å tilpasse hvordan laget spiller til den gitte situasjon, dessverre. Han ser ut til å bare ha en plan, for å si det litt tabloid.

 

Dessuten, selv om Wenger prioriterer den offensive fotballen, noe jeg er helt enig i, utelukker ikke det at man ikke kan styrke den defensive delen samtidig, man kan kjøpe bedre spillere (særlig keeper! ;) ), eller man kan endre måten man spiller på defensivt for å gjøre seg mindre sårbar når man går fremover. Klar over at dette KAN være vanskelig å få til. Skal man spille med ekstra sikring bak, samtidig som man ønsker å fylle på med nok folk offensivt, vil det lett kunne føre til for mye strekk i laget. Men å gjøre det bedre på defensive dødballer bør på ingen måte behøve å gå ut over lagets offensive slagkraft, og dette er jo kanskje Arsenals største defensive problem? Det har det vel vært så lenge Wenger har vært i klubben?

 

Du er jo inne på mye av det samme som jeg skriver, nemlig at vi må styrkes indivdiuelt i forsvarsledd/keeper. Jeg tror jeg kan garantere at dette kommer til å skje i løpet av kort tid.

Jeg ser imidlertid ikke muligheten du nevner til å endre måten å spille defensivt på når man går fremover...

Mener du å ligge igjen med flere spillere i så måte?

Her har vår balansespiller (Song) en soleklar oppgave men jeg ønsker ikke at vi skal ha restriksjoner på f.eks backene våre til å gå i angrep men her skiller muligens våre veier seg??

Jeg er oppvokst med en tankegang fra Nils Arne Eggen som går ut på at angrep er beste forsvar, alltid.

Nils Arne og Arsene Wenger er faktisk veldig like i mye av det de foretar seg.

Man skal lage problemer for motstanderen ved å angripe de massivt og ikke slippe de inn i kampen.

For øvrig samme tankegang som Pep Guardiola har i Barcelona.

Dette betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal forsvare seg, eller at man uhemmet skal gå i angrep med flere spillere fra forsvarsrekka samtidig.

Barcelona viste oss imidlertid noe nytt her, de føyk i angrep med begge sine sidebacker samtidig og hadde til hensikt å rulle over oss, ta selvtiliten fra oss og drepe kampene tidlig.

Vermaelen har vel også vist at det kan være veldig virkningsfullt å slippe seg opp i banen til tross for at man er forsvarsspiller, det var jo en fryd å se ham angripe tidlig i sesongen.

Det ble imidlertid mindre med det utover etterhvert som skader oppsto og baklengsmål kom...

Når det gjelder defensive dødballer har vel ikke det vært vårt største problem denne sesongen??

Enig i at vi i fjor glapp veldig mye på dette men jeg synes det er tydelig at man har jobbet med dette i ettertid og har luket bort de fleste av disse problemene.

Vi er imidlertid avhengig av å ha en keeper som regjerer i luftrommet på bl.a cornere, så lenge ikke dette skjer er vi sårbare mot store tunge spillere, vi trenger ny keeper!!!

Når det gjelder forskjellen på Mourinho og Wenger ligger det i fundamentalt forskjellig ideologi, vi kommer aldri til å oppleve Wenger disponere sitt mannskap som Mourinho gjør.

Det er etter min mening forskjellen på offensiv, skapende fotball og defensiv, destruktiv fotball.

Jeg sier ikke at man ikke kan oppnå resultater med denne typen fotball, det ville jo vært dumt :unsure:

Mourinho er jo en ekspert på å oppnå resultater, men jeg påstår at det ikke er uvesentlig hvordan man oppnår dem. Her ligger imidlertid problemet med ditt forslag om plan B.

Hvis man har en ideologi som går ut på å angripe og skape, trener på dette hver dag på treningsfeltet og innprenter dette i hodene på sine spillere går det etterhvert ut over evnen til å være destruktiv.

Jeg er redd for at hvis Arsenal skulle vært defensive mot Barcelona, ligget med mye spillere tilbake på banen og bare satset på kontringer, ville det tatt brodden ut av hver enkelt spiller, selvtilliten ville vært vekk som dugg for solen og resultatet sannsynligvis blitt deretter.

Dette har selvfølgelig også noe med hvilke spillertyper man velger å ha i sine lag, spillere som Nasri, Arshavin, Diaby, Clichy, Eboue osv ville slitt voldsomt med å ligge i sine begrensede defensive rammer og sparket ballen på tribunen ved enhver anledning.

Dette gjelder for alle lag med denne ideologien, dvs Arsenal, Barcelona, Rosenborg, Brasil osv.

Altså, det jeg prøver å si er at hvis Wenger skulle benyttet denne plan B, som Mourinho er så flink til, måtte han ha tatt et oppgjør med sin egen fotballfilosofi.

Ønsker vi dette??

Jeg påstår at den offensive, skapende fotballen i det lange løp vil være den seirende part, noe f.eks Barcelonas meritter fra i fjor viser.

Og Rosenborgs statistikk i Norge viser eller Brasils meritter i VM viser.

Jeg påstår også, frekt og freidig, at Arsenal med et skadefritt mannskap vil være på høyde med dette Barcelona-laget og vel så det.

Det er mitt ønske om neste sesong, videreutvikle det vi er gode på, nemlig offensiv, lekende og kjapp fotball samtidig med at vi styrker oss individuelt defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at Wenger har fått til imponerende mye i forhold til hvor mye penger han har BRUKT (hvorvidt han har hatt mer til RÅDIGHET vet vel vi fint lite om?), og ja, Wenger fortjener den største respekt. Men nettopp derfor er det ekstra frustrerende og nærmest ubegripelig at Wenger ikke gjør de FÅ og relativt ENKLE grepene som skal til for å ta det siste steget - ny keeper, strammere defensiv organisering, og mer taktisk kynisme når det trengs.

Hehe, så sant så sant:) Men mtp gjeld vi er i pga utbygging av nytt stadion og at vi ikkje har noko direkte pengeinjeksjon fra nokon av våre investorer har eg vel berre spekulert i at store penger ikkje er til rådighet, ikkje nok til å matche mange av våre "rike" rivaler, men noko har vi heilt sikkert hatt.

 

Eg har slitt meg hårsår nettopp av samme grunn piscator, som mange har påpeikt i tidlegare tråder er det heilt ufatteleg at Wenger ikkje involverte seg i Given, og gav han kamp med City. Det meiner eg er heilt berettiga kritikk. Kynisme er du inne på, ein kan nemne 2-0 leiinga til Tottenham og Wigan som forsvant til 2-2 og 2-3 i løpet av minutter. Vi dreper heller ikkje kamper vi dominerer stort i, spesielt etter Henry dro.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, så sant så sant:) Men mtp gjeld vi er i pga utbygging av nytt stadion og at vi ikkje har noko direkte pengeinjeksjon fra nokon av våre investorer har eg vel berre spekulert i at store penger ikkje er til rådighet, ikkje nok til å matche mange av våre "rike" rivaler, men noko har vi heilt sikkert hatt.

 

Eg har slitt meg hårsår nettopp av samme grunn piscator, som mange har påpeikt i tidlegare tråder er det heilt ufatteleg at Wenger ikkje involverte seg i Given, og gav han kamp med City. Det meiner eg er heilt berettiga kritikk. Kynisme er du inne på, ein kan nemne 2-0 leiinga til Tottenham og Wigan som forsvant til 2-2 og 2-3 i løpet av minutter. Vi dreper heller ikkje kamper vi dominerer stort i, spesielt etter Henry dro.

 

 

Vi kan selvfølgelig rette kritikk mot Wenger fordi han ikke har skaffet oss en bedre keeper, spesielt i etterkant av denne sesongen.

Forklaringen på at det ikke har skjedd tror jeg ligger i at AW og hans rådgivere trodde at våre keepere skulle vise den samme kvalitet under kampene som de viser under trening.

Så kan vi helt klart si at dette var en feilvurdering, og det samme kan vi selvfølgelig si om signeringen av Silvestre.

Hva sier så det oss??

Det sier iallefall meg at transfer-politikken på mange måter er like lite forutsigbar som fotballen i seg selv, og at vi sannsynligvis må finne oss i at noen slår feil, men at i Wengers tilfelle slår de aller fleste godt ut.

Kunne noen av oss si at Sol ville bli en suksess mens Silvestre skulle bli en fiasko før signeringene skjedde?

Når det er sagt så var også jeg en av dem som reiv av meg siste rest av håret når Given ikke ble hentet, og nå forventer jeg at en stor forsterkning skjer på keeper-fronten i sommer.

Uansett viser historien at Wenger stort sett er meget dyktig på transfer-markedet og det er også årsaken til at vi kan konkurrere med de andre klubbene rundt oss som har hatt langt større beløp å bruke i dette markedet.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan selvfølgelig rette kritikk mot Wenger fordi han ikke har skaffet oss en bedre keeper, spesielt i etterkant av denne sesongen.

Forklaringen på at det ikke har skjedd tror jeg ligger i at AW og hans rådgivere trodde at våre keepere skulle vise den samme kvalitet under kampene som de viser under trening.

Så kan vi helt klart si at dette var en feilvurdering, og det samme kan vi selvfølgelig si om signeringen av Silvestre.

Hva sier så det oss??

Det sier iallefall meg at transfer-politikken på mange måter er like lite forutsigbar som fotballen i seg selv, og at vi sannsynligvis må finne oss i at noen slår feil, men at i Wengers tilfelle slår de aller fleste godt ut.

Kunne noen av oss si at Sol ville bli en suksess mens Silvestre skulle bli en fiasko før signeringene skjedde?

Når det er sagt så var også jeg en av dem som reiv av meg siste rest av håret når Given ikke ble hentet, og nå forventer jeg at en stor forsterkning skjer på keeper-fronten i sommer.

Uansett viser historien at Wenger stort sett er meget dyktig på transfer-markedet og det er også årsaken til at vi kan konkurrere med de andre klubbene rundt oss som har hatt langt større beløp å bruke i dette markedet.

Du har heilt rett, Wenger har vært ein magiker på transfermarkedet. Det er ikkje utan grunn at sesongvideoen fra 2001/02 sesongen heter Arsene Wenger's Magic Hat. Eg nevner i fleng Henry, Vieira, Petit, Anelka, Pires, Bergkamp i tillegg forlenga han karriera til Adams, Bould, Winterburn og Dixon og hindra ein brå og vanskeleg overgangsfase i forsvaret ved å legge om bl.a kosthold og trening.

 

At man drar fram Campbell som ein stor signering viser at det har vært litt smalt med profiler i det siste. Det er som piscator sa, det er få og enkle grep som kan endre dette Arsenal-laget og det er nok derfor det er mykje frustrasjon ute blant fansen nå. Grunnen eller planen er det kun Wenger som vet, men nokre grep bør gjøres i sommer foruten å hente Chamakh gratis og få Gallas eller Campbell til å signere nye kontrakter. Kvifor skal det alltid drøyes til det lengste med kontraktsignering?

Link to comment
Share on other sites

Du har heilt rett, Wenger har vært ein magiker på transfermarkedet. Det er ikkje utan grunn at sesongvideoen fra 2001/02 sesongen heter Arsene Wenger's Magic Hat. Eg nevner i fleng Henry, Vieira, Petit, Anelka, Pires, Bergkamp i tillegg forlenga han karriera til Adams, Bould, Winterburn og Dixon og hindra ein brå og vanskeleg overgangsfase i forsvaret ved å legge om bl.a kosthold og trening.

 

At man drar fram Campbell som ein stor signering viser at det har vært litt smalt med profiler i det siste. Det er som piscator sa, det er få og enkle grep som kan endre dette Arsenal-laget og det er nok derfor det er mykje frustrasjon ute blant fansen nå. Grunnen eller planen er det kun Wenger som vet, men nokre grep bør gjøres i sommer foruten å hente Chamakh gratis og få Gallas eller Campbell til å signere nye kontrakter. Kvifor skal det alltid drøyes til det lengste med kontraktsignering?

 

 

Jeg ville ikke trukket frem Sol som en stor signering når signeringen skjedde.

Når jeg nå har sett hvordan han har fremstått i de kampene han har spilt har jeg imidlertid skiftet mening.

Definitivt en stor signering av Wenger :unsure:

Sol har gått rett inn i diskusjonen om VM-plass i en alder av 35 år og det sier vel det meste??

Jeg håper det stemmer som det blir sagt at det er få og enkle grep som skal til for å få gullet hjem, jeg er imidlertid ikke helt sikker på at det stemmer.

Når jeg allikevel tror på at gullet blir hentet hjem er det nettopp PÅ GRUNN AV jobben som har blitt gjort de siste årene og ikke PÅ TROSS AV.

Ungdomspolitikken kan vise seg å bli helt avgjørende, spesielt etter de nye reglene settes i verk, og det faktum at de fleste klubber sliter økonomisk og ikke har handlefrihet på transfermarkedet setter oss også i en bedre situasjon denne sommeren.

Jeg mener det er en forenkling når man peker på at det er enkle grep som skal til, det ligger et langsidig planlagt og kalkulert arbeide bak det hele.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi har videreutviklet oss forbi det nivået hvor enkelte påstår at det er pga at Wenger ikke selv ØNSKER å ha bedre spillere i troppen sin eller ikke ØNSKER å slippe inn færre mål??

 

Man kan jo faktisk spørre seg om han setter kjepper i egne hjul ved å bevare den til tider uforklarlige klokketroen han har på enkelte spillere. Jeg er ikke et sekund i tvil om at Wenger ØNSKER å vinne, men det virker for meg som om ønsket om å vinne på SIN MÅTE overskygger problemstillinger som burde vært tatt tak i for lenge siden. Signalene fra klubben underbygger jo også min påstand. Hvor mange ganger har vel ikke Hill-Wood og co vært ute i media med lovnader om at Wenger skal få det han "trenger" av transfermidler til å forsterke laget.

I motsatt fall så har Wenger helt umulige arbeidsvilkår og man kan på sett og vis hevde at Gazidis og Hill-Wood med sine medieutspill skaper en falsk konflikt mellom fans og manager.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke trukket frem Sol som en stor signering når signeringen skjedde.

Når jeg nå har sett hvordan han har fremstått i de kampene han har spilt har jeg imidlertid skiftet mening.

Definitivt en stor signering av Wenger ;)

Sol har gått rett inn i diskusjonen om VM-plass i en alder av 35 år og det sier vel det meste??

Jeg håper det stemmer som det blir sagt at det er få og enkle grep som skal til for å få gullet hjem, jeg er imidlertid ikke helt sikker på at det stemmer.

Når jeg allikevel tror på at gullet blir hentet hjem er det nettopp PÅ GRUNN AV jobben som har blitt gjort de siste årene og ikke PÅ TROSS AV.

Ungdomspolitikken kan vise seg å bli helt avgjørende, spesielt etter de nye reglene settes i verk, og det faktum at de fleste klubber sliter økonomisk og ikke har handlefrihet på transfermarkedet setter oss også i en bedre situasjon denne sommeren.

Jeg mener det er en forenkling når man peker på at det er enkle grep som skal til, det ligger et langsidig planlagt og kalkulert arbeide bak det hele.

Vel der får vi være uenige. Forsterkninger trengs fra tid til annen, og keeperplassen har vært spesielt utsatt siden Wenger bestemte at Lehmann ikkje var god nok lenger og gav Almunia fredning som dei seier i populær-realitien nå til dags. Og eg er spent på kva du meiner var meiner den langsiktige og kalkulerte planen med å hente inn ein keeper som har fungert som 2. valg gjennom heile karriera (kun brudt av korte låneopphald) og gjøre han til førstevalg sesong etter sesong når han sesong etter sesong han ikkje duger som 1. keeper... ? Akkurat på det punktet har Wenger nærmast bæsja på leggen, og sesongen etter bæsja han på dolokket ved å la være å gjøre noko med problemet osv, det er mi meining! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo faktisk spørre seg om han setter kjepper i egne hjul ved å bevare den til tider uforklarlige klokketroen han har på enkelte spillere. Jeg er ikke et sekund i tvil om at Wenger ØNSKER å vinne, men det virker for meg som om ønsket om å vinne på SIN MÅTE overskygger problemstillinger som burde vært tatt tak i for lenge siden. Signalene fra klubben underbygger jo også min påstand. Hvor mange ganger har vel ikke Hill-Wood og co vært ute i media med lovnader om at Wenger skal få det han "trenger" av transfermidler til å forsterke laget.

I motsatt fall så har Wenger helt umulige arbeidsvilkår og man kan på sett og vis hevde at Gazidis og Hill-Wood med sine medieutspill skaper en falsk konflikt mellom fans og manager.

 

 

Ikke sikker på hva du mener når du sier at Wenger ønsker å vinne på sin måte?

Hvis du med det mener at AW tillater seg å gamble med å bruke spillere han mener ikke er gode nok og samtidig har økonomi til å kjøpe bedre spillere, tror jeg du tar helt feil.

Jeg er imidlertid som tidligere nevnt enig i at vi burde hatt en ny keeper i klubben, men dette skyldes garantert ikke Wengers behov for å vinne noe med våre keepere i mål.

Dette tror jeg er et gedigent feilspor enkelte av våre supportere har havnet på.

Heller det faktum at han og hans rådgivere før sesongen hadde tro på at våre keepere skulle holde nivået, og at han heller prioriterte å bruke pengene på en klassestopper, Vermaelen.

Vi har en tendens til å glemme at det er brukt penger på nye spillere og det har vel samtidig den siste tiden også blitt uttalt fra både styre og Wenger selv at det har vært knapt med ressurser totalt sett.

Jeg er overbevist om at Wenger har en veldig god nese for talent, noe som både Song og Diaby er levende bevis på, hadde han imidlertid skulle hørt på alle de supporterne som slaktet disse guttene for et par sesonger siden, hadde de aldri slått til i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Vel der får vi være uenige. Forsterkninger trengs fra tid til annen, og keeperplassen har vært spesielt utsatt siden Wenger bestemte at Lehmann ikkje var god nok lenger og gav Almunia fredning som dei seier i populær-realitien nå til dags. Og eg er spent på kva du meiner var meiner den langsiktige og kalkulerte planen med å hente inn ein keeper som har fungert som 2. valg gjennom heile karriera (kun brudt av korte låneopphald) og gjøre han til førstevalg sesong etter sesong når han sesong etter sesong han ikkje duger som 1. keeper... ? Akkurat på det punktet har Wenger nærmast bæsja på leggen, og sesongen etter bæsja han på dolokket ved å la være å gjøre noko med problemet osv, det er mi meining! :unsure:

 

 

Når det gjelder Almunia vil ikke jeg gå med på at hele hans opphold i Arsenal har vært noe bæsj på leggen.

Han gjorde en anstendig jobb som stand-in for Jensemann men har vel feilet i å finne den helt store stabiliteten etter det.

Prikkfrie kamper har blitt avløst av blundere innimellom og da hjelper det ikke at du stort sett er en kjempekeeper i det store og hele.

Men du kan ikke ta fra Wenger hans evne til å finne talent, til tross for at han ikke treffer like godt hver gang.

Jeg nevnte Song og Diaby som to gode eksempler på hans evne til å lukte seg frem til super-talent, talent som vi supportere har kalt både bæsj på leggen og det som verre er ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikker på hva du mener når du sier at Wenger ønsker å vinne på sin måte?

Hvis du med det mener at AW tillater seg å gamble med å bruke spillere han mener ikke er gode nok og samtidig har økonomi til å kjøpe bedre spillere, tror jeg du tar helt feil.

 

Mulig jeg tar feil, men de fleste er nok enige i at det er flere faktorer som tyder på at Wenger har "gamblet" på yngre uerfarne spillere i viktige posisjoner til tross for at muligheten har vært til stede for å hente inn mer erfarne og bedre alternativer. Kan nevne flere eksempler:

 

- Januar 2008: Til tross for at vi toppet tabellen på det tidspunktet var det vel en unison enighet blant fansen om at en eller to erfarne forsterkninger kunne være lønnsomt for å holde det gående. Dette ble ikke gjort og laget kollapset som et korthus når de obligatoriske skadene meldte sin ankomst.

 

- Sommeren 2008: Flamini og Gilberto forsvinner. Våre to eneste erfarne alternativer som makker til Cesc på midten. Tar man med Diarra som forsvant seks måneder tidligere så er det tre mann fra samme posisjon som ikke ble erstattet. Istedet satset Wenger på Song og Denilson som knapt nok på det tidspunktet hadde PL-erfaring. Vi vet alle hvordan det gikk. Kun signeringen av Arshavin og et Villa i fritt fall reddet oss fra å havne utenfor topp 4. Man kan argumentere med at Song har vokst enormt, men det hadde sin pris.

 

-Sommeren 2009/ Januar 2010: Her trenger jeg vel ikke utdype meg ytterligere da de fleste har dette friskt i minnet. Konsekvensene har forøvrig vært akkurat de samme som tidligere...

 

Så kan en spørre seg; er det gambling, dårlig dømmekraft eller tom lommebok som har vært problemet??

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, men de fleste er nok enige i at det er flere faktorer som tyder på at Wenger har "gamblet" på yngre uerfarne spillere i viktige posisjoner til tross for at muligheten har vært til stede for å hente inn mer erfarne og bedre alternativer. Kan nevne flere eksempler:

 

- Januar 2008: Til tross for at vi toppet tabellen på det tidspunktet var det vel en unison enighet blant fansen om at en eller to erfarne forsterkninger kunne være lønnsomt for å holde det gående. Dette ble ikke gjort og laget kollapset som et korthus når de obligatoriske skadene meldte sin ankomst.

 

- Sommeren 2008: Flamini og Gilberto forsvinner. Våre to eneste erfarne alternativer som makker til Cesc på midten. Tar man med Diarra som forsvant seks måneder tidligere så er det tre mann fra samme posisjon som ikke ble erstattet. Istedet satset Wenger på Song og Denilson som knapt nok på det tidspunktet hadde PL-erfaring. Vi vet alle hvordan det gikk. Kun signeringen av Arshavin og et Villa i fritt fall reddet oss fra å havne utenfor topp 4. Man kan argumentere med at Song har vokst enormt, men det hadde sin pris.

 

-Sommeren 2009/ Januar 2010: Her trenger jeg vel ikke utdype meg ytterligere da de fleste har dette friskt i minnet. Konsekvensene har forøvrig vært akkurat de samme som tidligere...

 

Så kan en spørre seg; er det gambling, dårlig dømmekraft eller tom lommebok som har vært problemet??

 

Du kan vel kanskje si at det å bygge et fotball-lag alltid vil innebære en dose gambling.

Man kan vel aldri på forhånd si hvordan ting vil utvikle seg i fotball, til tross for at supportere har en tendens til å vite svarene, spesielt i etterkant :)

Det jeg mente å si er at du kan være helt sikker på at ikke Wenger hadde valgt disse unge løsningene som du snakker om uten at han hadde hatt klokketro på dem.

Hvis han hadde hatt tilgjengelig midler som kunne forsterket laget betydelig hadde han gjort det, garantert.

Så spør du om det er gambling, dårlig dømmekraft eller tom lommebok.

Riktig svar på det spørsmålet er nok ingen av dine alternativer.

Husk, vi har ingen som helst bevis på at vi hadde vunnet noe pokal uansett hva Wenger hadde gjort i disse overgangsvinduene. Det virker som det er opplest og vedtatt at det ville vært enkelt og hentet hjem pokalene bare vi hadde kjøpt noen flere forsterkninger, slik er ikke fotballen.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at vi har flere skader enn chelsea og united er enkel. Vi har for få spillere i stallen som holder godt nok nivå til å spille i toppen av pl.

 

Gazidis mener ikke at det finnes en enkel årsak til våre skadeproblemer: "That's not an easy question to answer. Not because we're not focussed on it but because it's actually very, very complex. There are very many different factors."

 

Blir positivt overrasket over hvor langt klubben har kommet på vitenskaplig tilnærming. Alle spillerne har GPS på trening som måler om de er "på tærna eller på hæla". :lol:

Link to comment
Share on other sites

Blir positivt overrasket over hvor langt klubben har kommet på vitenskaplig tilnærming. Alle spillerne har GPS på trening som måler om de er "på tærna eller på hæla". :lol:

 

Vet ikke når Arsenal startet å bruke dette, men det har vært i bruke av andre lag og andre idretter en god stund.

 

Her er en leverandør og dens kunder:

GPSports Systems

Link to comment
Share on other sites

Gazidis mener ikke at det finnes en enkel årsak til våre skadeproblemer: "That's not an easy question to answer. Not because we're not focussed on it but because it's actually very, very complex. There are very many different factors."

 

Blir positivt overrasket over hvor langt klubben har kommet på vitenskaplig tilnærming. Alle spillerne har GPS på trening som måler om de er "på tærna eller på hæla". :(

 

 

Er det nå jeg skal si "SJOKK" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er det nå jeg skal si "SJOKK" :lol:

 

Nei, det er nå du skal kutte ut de meningsløse innleggene dine og begynne å oppføre deg som folk.

 

Vet ikke når Arsenal startet å bruke dette, men det har vært i bruke av andre lag og andre idretter en god stund.

 

Her er en leverandør og dens kunder:

GPSports Systems

 

Dessverre så har Arsenal tatti bruk dette systemet ganske nylig, så det vil ta noen år før det er samlet inn nok data til å trekke noen konklusjoner.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er nå du skal kutte ut de meningsløse innleggene dine og begynne å oppføre deg som folk.

Dessverre så har Arsenal tatti bruk dette systemet ganske nylig, så det vil ta noen år før det er samlet inn nok data til å trekke noen konklusjoner.

 

 

Moderatorer, moderatorer, hva er dette for noe??????

Denne personen bør utestenges for all fremtid.

Helt utrolig angrep på en med-gooner, skammelig.

Mente du lovet at du skulle kutte ut disse håpløse meningsytringene dine, stemmer ikke det??

Hør Ivan Gazidis på Arsenal.com og prøv å oppfatte fornuften i det han sier.

Jeg har ingen tro på at det kommer til å synke inn, men gjør et forsøk...

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er nå du skal kutte ut de meningsløse innleggene dine og begynne å oppføre deg som folk.

Dessverre så har Arsenal tatti bruk dette systemet ganske nylig, så det vil ta noen år før det er samlet inn nok data til å trekke noen konklusjoner.

Støttes

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Moderatorer, moderatorer, hva er dette for noe??????

Denne personen bør utestenges for all fremtid.

Helt utrolig angrep på en med-gooner, skammelig.

Mente du lovet at du skulle kutte ut disse håpløse meningsytringene dine, stemmer ikke det??

Hør Ivan Gazidis på Arsenal.com og prøv å oppfatte fornuften i det han sier.

Jeg har ingen tro på at det kommer til å synke inn, men gjør et forsøk...

Støtter AnaBolle her. Han påpeker et faktum, og det var at du svarte hånlig på et innlegg til en medgooner. At du deretter hyler opp som en stukket gris bare støtter hans innlegg. Ta deg sammen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil uttrykke min fulle støtte til anabolle, utesteng denne arshavin-figuren som til stadighet tillater seg å være uenig med ham.

Helt uakseptabel oppførsel her inne.

Her skal vi være unison i vår oppfatning om at Wenger har sviktet Arsenal og med vitende og vilje ikke har forsterket stallen slik at anabolle blir fornøyd.

Jeg foreslår at vi avsetter Wenger snarest og innsetter anabolle som manager for gunners, så kan han igjen ansette ben elfen og tusmo som sine assistenter på benken til Arsenal FC, slik at vi atter en gang kan løfte pokalene vi har fortjent å løfte over hodet.

Hvem er så denne Gazidis-klovnen som også tillater seg å være uenig med anabolle???

Han påstår faktisk at skade-situasjonen i Arsenal slett ikke er så enkel som anabolle for lenge siden har avslørt at den er, Ivan G må være totalt uvitende.

Nei, la oss alle, tusmo og ben elfen særlig, hylle vår kommende manager anabolle, og utestenge slike slitsomme debattanter som arshavin, vi må jo fremstå som samlede selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...