Jump to content

Arsenal vs Wolverhampton, 3.4.2010


Overmars

Utfall av kampen  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Slapp av gutter, RvP is back in action snart! :(

Har virkelig savnet han.. .det er nettopp en slik spillertype vi trenger!

 

Det har du fullstendig rett i !

Godnatt, skal på jobb i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Får håpe det, men det tviler jeg sterkt på. Nicky er god på headinger, men når vi kommer til teknikk osv er han ikke den beste. Han er ikke god nok for oss enda, mener jeg.

Han har da vært viktig for oss i år. Syntes han har en meget god evne til åholde på ballen. Han sliter og jobber og er et stort potensial.

Link to comment
Share on other sites

Det syntes ikke jeg. Jeg er sikker på at Sagna eller Clichy har kommet til å scoret på sjangsene han har bommet på. Så klart så drar du fram et poeng med at han er god til å holde ballen, men en spiss skal jammen meg klare å score også.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi hatt to minneverdige kamper etter hverandre. Slike kamper skal vi leve på, og så får vi ta eventuelle medaljer som de kommer.

 

Å slå Wolves 5 minutt på overtid var bare fantastisk, og Bendtner var den eneste hos oss som kunne gjøre det. Godt at vi har en som kan putte på hodet i en slik fase av kampen.

 

Nå håper jeg bare at Wenger ikke gjør Barcelona til sesongens viktigste kamp. Jeg foretrekker å ta Tottenham på the lane.. Sist jeg var der tapte vi 5-1, og dersom vi er tunge i beina etter Barca-kampen kan vi bare glemme å vinne mot Spurvene. De kommer til å gå ut i 200 mot oss...

 

Jeg er glad jeg ikke er Wenger i disse dager :(

Link to comment
Share on other sites

 

Nå håper jeg bare at Wenger ikke gjør Barcelona til sesongens viktigste kamp. Jeg foretrekker å ta Tottenham på the lane.. Sist jeg var der tapte vi 5-1, og dersom vi er tunge i beina etter Barca-kampen kan vi bare glemme å vinne mot Spurvene. De kommer til å gå ut i 200 mot oss...

 

 

Jeg håper Wenger og gutta ser på hver kamp som sesongens viktigste. Heldigvis får våre gutter 8 dagers hvile før vi møter Tottenham, mens de har en FAcup-semi bare 4 dager i forveien.

 

Tidligere i kamptråden er det mye misnøye med vårt spill - og tilsvarende lettelse ved Bendtners scoring. Jeg synes vi gjorde en kanonkamp. Total kontroll bakover, masse gjenvinning i midtbaneleddet med påfølgende possession. Noen ganger varierte vi med ganske kjappe kontringer. Walcott og Sagna eide høyresida. Rosicky var svært livlig og styrte vår offensiv med kløkt. Sol Campbell overbeviser igjen, og det er helt tydelig at hans tilstedeværelse er veldig viktig for laget. Viser herlig vinnerglede.

 

Statistikkene fra skysport viser også vår totale dominans i kampen. http://www.skysports.com/football/match_re...3151494,00.html. Jeg er imponert og stolt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal sine gjenværende kamper:

B Tottenham Hotspur

B Wigam

H City

B Blackburn

H Fulham

 

United sine gjenværende kamper:

 

B Blackburn Rovers

B Manchester City

H Tottenham Hotspur

B Sunderland

H Stoke City

 

Chelsea sine gjenværende kamper:

H Bolton Wanderers

B Tottenham Hotspur

H Stoke City

B Liverpool

H Wigam.

 

Syntes alle de tre lagene har igjen ganske like kamper.

Viss vi vinner alle de gjenværende kampene er vi ligamester mener jeg. Chelsea og United kan plustelig finne på å rote bort poeng. Det kan selvfølgelig vi også. Vi kan ikke gjøre som i dag, det vet dere også.

Hva mener dere ?

 

 

Dette er selvfølgelig morro og spennende så lenge det varer. MEN...

Det må ett under til om dette skal bli gull. Jeg kan ikke se at Chelsea skal tape fire poeng på sine resterende kamper. Vår sjanse ligger i at de avgir poeng både mot Tottenham og Liverpool. Noe de høyst sannsynlig ikke gjør. Hjemmekampene vinner de.

I tillegg kan jeg ikke se at vi skal kunne komme unna med full pott i våre kamper. Uten Fabregas på midtbanen fremstår vi som fantasiløse og forutsigbare. Når inefektiviteten samtidig er betydelig så sier det seg selv at dette er en nesten håpløs oppgave. Sorry mac men dette blir tredje plass - og det skal vi være godt fornøyd med tatt stall og skadesituasjon i betraktning.

Link to comment
Share on other sites

[ Uten Fabregas på midtbanen fremstår vi som fantasiløse og forutsigbare. Når inefektiviteten samtidig er betydelig så sier det seg selv at dette er en nesten håpløs oppgave. Sorry mac men dette blir tredje plass - og det skal vi være godt fornøyd med tatt stall og skadesituasjon i betraktning.

 

Der er jeg helt uenig. Vi spilte vel kanskje vår beste offensive kamp med Nasri i Fab rollen mot Porto.

Vi har nok av teknikk og spillere som kan delvis erstatte Fab.

Klart Fab er et stort tap for oss da han uten tvil er vår mest kreative spiller,men det er ikke som Arsenal

blir fantasiløse og forutsigbare når han mangler.

 

Var skeptisk da jeg så Wenger sparte det vi hadde av kreativitet i Nasri og Diaby. Når i tillegg

Fab,Arshavin var ute og Bendtner spart på topp var det en sjanse Wenger tok.

 

Takk og pris at vi har Bendtner. Han er den eneste som kan score slike mål.

Ikke imponert spillemessig men full kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Det er den vanlige leksa. Total dominans, men lite uttelling. La oss håpe den andre store svakheten ikke matrialiserer seg i andre omgang.

 

Walcott og Rosicky er friske, mens Eboue (skal ha for viljen) og Denilson spesielt sliter.

 

Hadde jeg skrevet dette i kamptråden hadde jeg blitt beskyldt av "bedrevitere" at jeg ikke er en gooner.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg skrevet dette i kamptråden hadde jeg blitt beskyldt av "bedrevitere" at jeg ikke er en gooner.

 

BE

 

He, he. Mulig det, men dette er da relativt lite kontroversielt. Kun en oppsummering av allment aksepterte fakta. Muligens med et par unntak som bekrefter regelen.

Link to comment
Share on other sites

Theo Walcott. Etter snart fem år i klubben er han framleis ute av stand til å treffe ein medspelar, trass i at han får all verda av tid til på seg til å tenkje seg om og å sikte. Det meste går på måfå utan plan og meining. Er det opp til meg spelar han neste sesong på utlån, der han får spele regelmessig og får ein sjanse til å forbetre denne delen av spelet sitt. Slik det er nå er han ein luksus me ikkje kan tillate oss på dette nivået. Slik eg ser det, er dette den beste løysinga, både av omsyn til seg sjølv, klubben, supportarane og mi eiga helse.

 

Det hele er egentlig ganske ufattelig ja... I løpet av Wolves kampen kan jeg innbille meg han har mellom 20-30 innleggsmuligheter, og jeg tror faktisk INGEN av dem endte opp med en opplagt målsjanse. Det går på, som du sier, måfå. Jeg håper dette blir jobbet med, men det er veldig lite som tyder på at det faktisk blir drillet !! Walcott er i utgangspunktet en helt enorm trussel med farten sin, men hvor stor er egentlig trusselen når han bortimot hver gang treffer en motspiller, eller er rom hvor det ikke finnes medspillere!?

Er trusselen han besitter stor nok?

 

... Se på overtid i kampen fra igår. Vi er 4 mot 1 og Nasri triller ballen til Walcott. 4 mot 1 FFS !!! Det vil si at det bør være en enkel sak å finne en medspiller som kan sette ballen i mål på første touch. Selv i en situasjon hvor vi er 3 spillere i overtall virker det å gå på måfå i det Theo foretar seg... :D Han bare "slenger" inn en ball uten å ha orientert seg, ballen ender opp BAK Denilson, som må bruke tid på å legge ballen til rette, og forsvareren får blokkert. - Ufattelig..

 

Dette er på ingen måte ment å være en slaktepost av Walcott, kun frustrasjon over at et så rått talent "leads to nothing"... Jeg stilte spørsmålet vedrørende om Theo`s valg blir drillet på trening og skrev at det er lite som tyder på det. Men kan det være at Wenger og staffen jobber knallhardt med dette (noe de bør)?? Men at han rett og slett ikke mestrer å konsentrere seg og gjøre fornuftige valg? Jeg kjøper ikke Wengers "forklaring" med at det er vanskelig å legge gode innlegg når du løper like fort som en 100-meters løper.

 

Når det gjelder selve kampen synes jeg ikke folk skal sverte laget for at vi ikke spiller festfotball, se på alle vi har ute på skadelisten og i tillegg møtte vi et formsterkt lag som kjemper for overlevelse! Jeg skal innrømme at ikke jeg heller har særlig tro på at Chelsea gir fra seg poeng i 2 av de 5 siste kampene og at vi vinner alle. (Ohhff jeg klarerfortsatt ikke å "gi slipp" på tabben til Almunia........) MEN, større undere har skjedd :P

 

Keep it goonerish

Link to comment
Share on other sites

Står det stempla på panna hans?

 

Han har stort sett samme meninger som meg vedr. almunia. Han slipper unna, jeg blir forsøkt slaktet. Dette skjer gang på gang. I dette tilfellet hadde slakteren en svært sløv kniv, og patetiske fremgangsmåter.

 

BE

 

Edit: Dette var et svar til han som tror han er en bedreviter

Link to comment
Share on other sites

Det syntes ikke jeg. Jeg er sikker på at Sagna eller Clichy har kommet til å scoret på sjangsene han har bommet på. Så klart så drar du fram et poeng med at han er god til å holde ballen, men en spiss skal jammen meg klare å score også.

 

Mot Burnley: Ja, han sløste med sjansene, men han spilte uansett en god kamp selv om det ikke ville seg foran mål.

 

Mot Porto: Hatrick, nuff said.

 

Mot Hull: Avgjør kampen sent, med en klinisk avslutning, som holder oss inne i gullkampen. Gjør altså opp for en kjempemiss tidligere i kampen.

 

Mot West Ham: Husker faktisk ikke mye, men mener han var involvert i 1-0-scoringen, han ble vel byttet ut tidlig i andre omgang som en følge av det røde kortet til Vermaelen.

 

Mot Barcelona: Gjorde så godt han kunne mot to av verdens aller beste midtstoppere. Leverte to kjempepassinnger som etter hvert resulterte i mål. Godkjent, selv om han brente en stor sjanse litt ut i andre omgang.

 

Mot Wolves: Kommer inn, får en mulighet, avgjør kampen - fire min på overtid.

 

Hvis ikke dette er godt nok for deg, så syns jeg synd på Bendtner altså. En spiss skal score også? Here's a fun fact for you: Bendtner scorer faktisk ganske gjevnt og trutt også. :D Og han kommer til å bli viktig i sesongavslutningen, enten du Madsis liker det eller ikke. For Eduardo skuffet nok en gang i gårsdagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

[ Uten Fabregas på midtbanen fremstår vi som fantasiløse og forutsigbare. Når inefektiviteten samtidig er betydelig så sier det seg selv at dette er en nesten håpløs oppgave. Sorry mac men dette blir tredje plass - og det skal vi være godt fornøyd med tatt stall og skadesituasjon i betraktning.

Der er jeg helt uenig. Vi spilte vel kanskje vår beste offensive kamp med Nasri i Fab rollen mot Porto.

Vi har nok av teknikk og spillere som kan delvis erstatte Fab.

Klart Fab er et stort tap for oss da han uten tvil er vår mest kreative spiller,men det er ikke som Arsenal

blir fantasiløse og forutsigbare når han mangler.

 

Var skeptisk da jeg så Wenger sparte det vi hadde av kreativitet i Nasri og Diaby. Når i tillegg

Fab,Arshavin var ute og Bendtner spart på topp var det en sjanse Wenger tok.

 

Takk og pris at vi har Bendtner. Han er den eneste som kan score slike mål.

Ikke imponert spillemessig men full kontroll.

 

Cesc har nok vært denne sesongens store spiller men han har ikke vært bra den siste mnd, iallefall ikke sammenlignet med nivået fra tidligere i år.

Jeg tror faktisk det er vel så bra med Nasri i den rollen i innspurten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt på Rosfjord Strandhotell i Lyngdal med noen få folk som så kampen, men ikke noe særlig goonere. Jo mer vi nærmet oss 90 minutter desto mer frustrerte ble jeg. 93:55, da hoppet jeg opp og fikk kjenne på den noelunde samme følelsen jeg hadde da (Walcott og) Adebayor scorte på Anfield i CL for to år siden. Heldigvis kunne denne vare kampen ut.

 

Nå er vi med med kun 1 bak Utd og 3 bak Chelsea.

Jeg håper derimot at vi i de gjenværende kampene være en del mer effektive, for med en slik ineffektivitet blir vi ikke seriemestere. Jeg velger å se på dette som at nå fikk vi en ny sjanse til å prestere i de gjenværende kampene og fortsatt å være med i gullstriden.

 

For å si det veldig klart og enkelt:

Tottenham v Chelsea; GO SPURS!!!

United v Tottenham; GO SPURS!!!

 

Jeg elsker Arsenal MYE høyere enn jeg hater Spurs og skal faktisk ærlig innrømme at iom. at Spurs aldri er en aktuell gullkandidat, holder jeg aldri med United eller Chelsea i kamper mot naboene.

 

Nå satser jeg på at marginene kan bikke i vårt favør for en gangs skyld! Nå tar vi det hjem!

 

 

Btw. Når får vi se den fjerdedommeren som hoveddommer? :D

Link to comment
Share on other sites

... Se på overtid i kampen fra igår. Vi er 4 mot 1 og Nasri triller ballen til Walcott. 4 mot 1 FFS !!! Det vil si at det bør være en enkel sak å finne en medspiller som kan sette ballen i mål på første touch. Selv i en situasjon hvor vi er 3 spillere i overtall virker det å gå på måfå i det Theo foretar seg... :D Han bare "slenger" inn en ball uten å ha orientert seg, ballen ender opp BAK Denilson, som må bruke tid på å legge ballen til rette, og forsvareren får blokkert. - Ufattelig..

 

Det verste er at det ville neppe ha hjelpt med 9 mot 1 heller. Denilson ville antakeleg ha kollidert med mannen bak. Kanskje det er så enkelt som at Walcott ikkje akkurat fant opp krutet, men i staden befann seg i umiddelbar nærleik når det small. Det kan forklare ein del, for det verkar til tider som om han framleis befinn seg halvt i svime.

Jammen bra at det ikkje framleis stod 0-0......

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at det ville neppe ha hjelpt med 9 mot 1 heller. Denilson ville antakeleg ha kollidert med mannen bak. Kanskje det er så enkelt som at Walcott ikkje akkurat fant opp krutet, men i staden befann seg i umiddelbar nærleik når det small. Det kan forklare ein del, for det verkar til tider som om han framleis befinn seg halvt i svime.

Jammen bra at det ikkje framleis stod 0-0......

 

Som vanlig blir det i stor grad fokusert på det negative.. Theo hadde etter mi meining ein svært god kamp, spesielt god var han dei første 30.. Han og Eboue representerer ein dimensjon vi ellers ikkje innehar i klubben, nemleg fart på kantane, noko vi har etterlyst før.. Theo gir oss alternativ mot lag som står høgt og kjem til å bli ein viktig spelar for klubben i åra som kjem!

Link to comment
Share on other sites

Leser her at det er synd på den stakkars Wolveskapteinen som fikk rødt kort.

 

Det røde kortet var vel fortjent, Karl!! Du er et nytt eksempel på en tøff britisk kladd som har lært at møter du noen som er bedre enn deg så er det greit å gå over streken.

 

Se på dette hvordan Arsenalspillerene helt umotivert faller om som potetsekker.

 

Du fremstår som fullstendig latterlig Karl - intet mer intet mindre.

Link to comment
Share on other sites

Leser her at det er synd på den stakkars Wolveskapteinen som fikk rødt kort.

 

Det røde kortet var vel fortjent, Karl!! Du er et nytt eksempel på en tøff britisk kladd som har lært at møter du noen som er bedre enn deg så er det greit å gå over streken.

 

Se på dette hvordan Arsenalspillerene helt umotivert faller om som potetsekker.

 

Du fremstår som fullstendig latterlig Karl - intet mer intet mindre.

 

Skremmende at Henry faktisk mener det han sier her. Sender helt feil signal til andre klubber og spillere. Det Henry egentlig sier er jo at Arsenals spillere bør finne seg i å bli knust i bakken av stygge taklinger.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig blir det i stor grad fokusert på det negative.. Theo hadde etter mi meining ein svært god kamp, spesielt god var han dei første 30.. Han og Eboue representerer ein dimensjon vi ellers ikkje innehar i klubben, nemleg fart på kantane, noko vi har etterlyst før.. Theo gir oss alternativ mot lag som står høgt og kjem til å bli ein viktig spelar for klubben i åra som kjem!

 

Synes det blir feil å si at vi som diskuterer fremgangen til Walcott, fokuserer på det negative. Ville ikke diskusjonsforumet blitt kjedelig hvis alle skulle vært smørblide og kun pøst ut god-ord etter hver kamp? Hensikten er ikke å være kritisk, det er å poengtere noe som vi våre øyne er veldig aktuelt og faktisk nokså bekymringsfullt.. Jeg er (selvfølgelig) 100% enig i at Theo representerer en dimensjon vi ikke ellers innehar i klubben med sine sitt vanvittige løpetalent. Det vi/jeg setter spørsmålstegn ved er fotballtalentet hans. Han har som G.O.Arsenal nevner vært i klubben i 5 år, og jeg synes det er ganske bekymringsfullt hvor lite laget får ut av det Theo foretar seg. -Jada, han kan rykke seg forbi to forsvarere og komme seg til dørlinja lett som bare det, men hva med sluttproduktet?

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig blir det i stor grad fokusert på det negative..

 

Eg kan berre svare for meg sjølv, og når det gjeld kritikk av einskildspelarar skjer det reint unntaksvis.

Med andre ord skal du få leite ei stund.... Eg har slett ikkje noko problem med å fokusere på det positive, og prøver å la det være regelen snarare enn unntaket.

Men eg må altså berre erkjenne at eg stundom riv meg i håret over Walcott, og denne gongen kom frustrasjonen til uttrykk på forumet. Eg beklagar om nokon kjenner seg støytt av dette, og lovar å ikkje gjere dette til ein kampanje a la Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Skremmende at Henry faktisk mener det han sier her. Sender helt feil signal til andre klubber og spillere. Det Henry egentlig sier er jo at Arsenals spillere bør finne seg i å bli knust i bakken av stygge taklinger.

Det er jo helt latterlig det han sier om at det aldri var rødt kort. Jeg blir faktisk mer og mer sikker på at det er et soleklart rødt etter å ha sett reprisen flere ganger. Rosicky blir soleklart taklet knallhardt bakfra uten sjans på ball i det hele tatt. Og hvor høyt taklingsbeinet hans er kan vi se av hvor merkene på leggen til Rosicky er. Høyt oppe på leggen!!

 

Tøft gjort av Mariner å tørre å gi direkte rødt kort for den, men helt korrekt. Er jammen på tide at noen dommere setter foten ned og begynner å beskytte spillere som blir utsatt for den slags taklinger. Ikke bare Arsenal....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...