Jump to content

Arsenal vs Wolverhampton, 3.4.2010


Overmars

Utfall av kampen  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi fikk med oss tre ytterst viktige poeng i dag, og det så fryktelig stygt ut en stund. Heldigvis dukket Bendtner opp og reddet oss. ;)

 

I starten av kampen var det helt klart Sagna og Walcott som var blandt banens beste spillere og blandt de friskeste. Eneste minuset ved Walcott var at han virket å kjøre på litt for hardt i starten, fordi utover i kampen ble han mer og mer usynlig i tillegg til at innlegg og andre avleveringer ble svakere. Ellers var dette et positivt steg fremover for Walcott. Med mer matchtrening og forhåpentligvis sjansen til å holde seg skadefri så vil Walcott bare bli bedre og bedre.

 

I dag er det avslutningene og svake innlegg som gjør at vi ikke klarer å score tidligere. Det å slå innlegg fra kantene med Eboue, Eduardo og Walcott på topp fungerer dårlig.

 

Silvestre syns jeg faktisk fortjener litt skryt i dag. Han var usynlig i starten av kampen, men utover i kampen så syns jeg han gjorde en god innsats. Kom fremover på gode løp, og virket ganske trygg defensivt. Nå skal det jo også sies at Wolves ikke skapte så mye fremover, men allikevel så er det positivt å ta dette med videre. Viktig at spillerne som spiller lite får litt matchtrening og positive kamper som de kan ta med seg videre slik at de er bedre rustet når de trengs igjen senere i sesongen.

 

Selv om jeg er skuffet over det offensive i dag, så skal laget ha ros for at de er tålmodige, fortsetter å skape sjanser, beholder troen og klarer å dra i land tre poeng helt på slutten. Den mentale styrken har Wenger skrytt av tidligere og det fikk man nok et eksempel på i dag! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Som lærer har jeg vært rimelig irritert over slikt lenge. Verste er når folk skriver "defansive"... :P

 

ja, enten det eller "kiper", "offansive" osv ;)

 

Ofte vis man skriver det man tenker litt for fort er det ofte man lett glømmer noen bokstaver.

 

Men nå må sikkert Campell spille den kampen og det liker Spurs fansen ;)

 

Da er det bedre HVIS man bruker litt lengre tid og heller fokuserer på rettskrivning ;)

Link to comment
Share on other sites

Som lærer har jeg vært rimelig irritert over slikt lenge. Verste er når folk skriver "defansive"... ;)

Nå skal jeg innrømme at det er lenge siden jeg gikk ut av skolen, og jeg er ikke helt oppdatert på pensumet pr. dato.

 

Men fra diverse skriverier i aviser o.l. så har jeg nesten fått det inntrykket at det ikke lenger finnes noe som heter rettskriving. Mitt inntrykk er det at det nå er blitt lov til å skrive ordene slik en uttaler dem, men som lærer så kan du sikker korrigere mitt inntrykk av det norske skolevesens "rettskrivings-politikk" ;)

 

PS! undertegnede kommer fra ett grenseområde mellom nynorsk og bokmål, så jeg bare gjetter at min rettskriving er sånn noenlunde :P

 

PS! PS! For å være litt seriøs så ynes jeg at vi generelt ikke skal henge ut enkeltpersoner som har en del skrivefeil. Det kan jo være naturlige årsaker til det. Nå er jeg ikke så oppdatert på termen dysleksi, men jeg regner med at siden bokstaver blander seg når dyslektikerer leser så kan vel det skje når de skriver også.

Som regel så forstår de fleste av oss meningen med innleggene selv om noen ord er "dårlig norsk", problemet er oftest at noen legger "vrangviljen" til når de leser slikt istedet for å legge "godviljen" til.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper med to uavgjort matcher også. Men kjenner jeg Spurs rett så brenner de eventuelle straffer i de to kampene. De har jo for vane å gjøre det i slike situasjoner.....

 

Noen spesielle spillere som du har i tankene Chaz? ;) Her er kampen!

 

Selvsagt har du rett her Chaz. Aldri i livet om Spudz ordner dette i vårt favør. De har aldri innfridd når vi har forlangt det. Det vi kan banne på, er at dette møkkalaget leverer årsbeste mot nettopp oss.

 

Ser for meg at de leder 3-0 mot Man U, for så å tape 3-5. Har jo klarte dette før...

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt har du rett her Chaz. Aldri i livet om Spudz ordner dette i vårt favør. De har aldri innfridd når vi har forlangt det. Det vi kan banne på, er at dette møkkalaget leverer årsbeste mot nettopp oss.

Nettopp. Det eneste vi kan gjøre er å fokusere på å vinne de kampene som står igjen og krysse fingrene for alt og alle som møter United og Chelski de siste kampene. Det skal nok mye til, men vi trenger iaf. ikke komplisere det for oss selv. Herlig med nok en sen Bendtner-scoring i dag, men vi hadde "komplisert det" unødvendig mye i forkant. Det er nesten blitt vårt varemerke, dessverre ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen spesielle spillere som du har i tankene Chaz? ;) Her er kampen!

 

Selvsagt har du rett her Chaz. Aldri i livet om Spudz ordner dette i vårt favør. De har aldri innfridd når vi har forlangt det. Det vi kan banne på, er at dette møkkalaget leverer årsbeste mot nettopp oss.

 

Ser for meg at de leder 3-0 mot Man U, for så å tape 3-5. Har jo klarte dette før...

 

Er de i posisjon til å stikke kjepper i hjulene for oss, så kan du ta deg fanken på at de på en eller annen merksnodig måte får hentet Oh Teddy Teddy inn på lån. And Teddy`s still a cunt.....

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig å se sløseriet i dag...dessverre mange skader..men igjen..superspissen mangler.. Et lite apropos..så Vieira scoret sitt første i dag.. mulig det likevel hadde vært deilig å ha hatt han siste 5 kampene..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal sine gjenværende kamper:

B Tottenham Hotspur

B Wigam

H City

B Blackburn

H Fulham

 

United sine gjenværende kamper:

 

B Blackburn Rovers

B Manchester City

H Tottenham Hotspur

B Sunderland

H Stoke City

 

Chelsea sine gjenværende kamper:

H Bolton Wanderers

B Tottenham Hotspur

H Stoke City

B Liverpool

H Wigam.

 

Syntes alle de tre lagene har igjen ganske like kamper.

Viss vi vinner alle de gjenværende kampene er vi ligamester mener jeg. Chelsea og United kan plustelig finne på å rote bort poeng. Det kan selvfølgelig vi også. Vi kan ikke gjøre som i dag, det vet dere også.

Hva mener dere ?

Link to comment
Share on other sites

Chelsea sine gjenværende kamper:

B Aston Villa

H Bolton Wanderers

B Tottenham Hotspur

H Stoke City

B Liverpool

H Wigam.

 

Hva mener dere ?

Chelsea har ikke igjen Villa, den kampen vant de netopp knusende overlegent.

Ellers tror jeg (som den pessimisten jeg er) at det ikke holder til gull med seier i alle våre 5 gjenværende kamper. Godt mulig at united avgir i 1 kamp, men tror ikke at chelsea avgir poeng i 2 av 5 gjenværende kamper.

Link to comment
Share on other sites

en elendig kamp, der lite fungerer forran mål. rosicky er god, og sagna viser seg fra sin beste side igjen. eduardo er fryktelig treig, og beverger seg som en halvtykk sjetteklassing. denilson er bare direkte ekendig gjennom hele kampen. veldig mye må rettes på om det skal bli full uttelling i de gjenstående kampene.

Link to comment
Share on other sites

Skal med en gang innrømme at jeg mistet humøret i løpet av kampen, synes vi var vanvittig tannløse fremover stort sett hele kampen.

Det er iallefall en kamp som viser hvor avhengig vi er blitt av Bendtner, absolutt ingen av våre disponible spillere kan gjøre jobben som ensom spiss utenom ham og det er kanskje en svakhet??

Synes ikke det stinket mål av våre gutter i dag desverre :(

Men sett fra Wengers ståsted har vi fått spart Nasri, Diaby, Bendtner og Clichy samtidig som vi plukket de tre poengene vi skulle og gitt både Eduardo og Vela kamptrening de sårt trenger.

Kampen blir stress pga manglende uttelling de første 15 min hvor vi burde ledet minst 3-0, lignet nesten på Barca en periode der.

Walcott var hissig på grøten og gikk i bakrom stadig vekk men dårlige avleveringer trekker litt ned, uansett tror jeg mere intelligente bevegelser inn foran mål ville gjort at Theo ville sett mye bedre ut...

Når vi samtidig mangler både Cesc og Diaby mister vi også gjennombruddsløp bakfra, noe vi har scoret jevnt og trutt på denne sesongen.

Almunia spilte nok en prikkfri kamp og når ingen her på forumet nevner ham utenom Chaz betyr nok det at han har gjort jobben :P

Men kampens overlegent beste spiller er allikevel Sol Campbell, klarer ikke å slutte å bli imponert over den mannen, nå virker han piggere enn noen gang, håper virkelig han starter mot Barca tirsdag.

Merket meg en feil når han hang igjen to meter i forhold til linja men ellers er han så kompromissløs og tøff som jeg forventer samtidig som han dirigerer linja perfekt, føler meg helt sikker på at Vermaelen elsker å spille sammen med ham og det føles vel så trygt med ham for tiden som med Gallas.

Synes også Silvestre skal ha pluss for kampen i dag, vi mangler Clichy, Gallas, Djorou, Ramsey, Fabregas, Arshavin, Diaby, Nasri, Bendtner og van Persie i dag men plukker de tre poengene vi skulle, kanskje er ikke stallen vår for tynn allikevel??

Link to comment
Share on other sites

, kanskje er ikke stallen vår for tynn allikevel??

 

Vi har ikke en tynn stall! Det eneste som mangler for at vi vinner 5 sifret er avslutningene. Det kommer seg. Samme med Barca, tror ikke de bommer på like mange sjangser som forrige gang.

Link to comment
Share on other sites

http://www.soccerclips.net/videos/arsenal-...wolves-bendtner

 

Se reaksjonen til Campbell - sinnsykt herlige følelser han viser! :(

Han viser eit slikt engasjement om dagen at han blir viktig framover i Gallas' fravær. Holdningen, rutinen og engasjementet hans trur eg nok blir GULL verdt framover. GO GUNNERS!!

 

PS! Vi saknar Henry eller ein Henry-type som kan banke inn mål effektivt på ein slik dag

 

PS2! God kamp av Walcott, litt for ivrig i innleggingsfasen, utfordra knapt ein gong, og spilte til tider ballen inn altfor tidleg eller altfor upresist. Men meget livlig på høgrekanten. Sett han på litt 1vs1 trening, Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Han viser eit slikt engasjement om dagen at han blir viktig framover i Gallas' fravær. Holdningen, rutinen og engasjementet hans trur eg nok blir GULL verdt framover. GO GUNNERS!!

 

PS! Vi saknar Henry eller ein Henry-type som kan banke inn mål effektivt på ein slik dag

 

PS2! God kamp av Walcott, litt for ivrig i innleggingsfasen, utfordra knapt ein gong, og spilte til tider ballen inn altfor tidleg eller altfor upresist. Men meget livlig på høgrekanten. Sett han på litt 1vs1 trening, Wenger.

 

 

Hvem savner ikke Henry????

Men vi har jo super-Nick og når han får spille avgjør han kamper på bestilling, blir nok han som avgjør på Nou Camp tirsdag også :(

Link to comment
Share on other sites

Hvem savner ikke Henry????

Men vi har jo super-Nick og når han får spille avgjør han kamper på bestilling, blir nok han som avgjør på Nou Camp tirsdag også :(

 

Får håpe det, men det tviler jeg sterkt på. Nicky er god på headinger, men når vi kommer til teknikk osv er han ikke den beste. Han er ikke god nok for oss enda, mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe det, men det tviler jeg sterkt på. Nicky er god på headinger, men når vi kommer til teknikk osv er han ikke den beste. Han er ikke god nok for oss enda, mener jeg.

 

Hvis han ikke er god nok (for deg) nå er det bare å la han spille, så blir han vel god nok. :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...