Jump to content

Stoke City v Arsenal, 27.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Stoke City v Arsenal FC

 

 

 

Stoke-City-256x256.png Arsenal-256x256.png

 

 

 

Barclays Premier League

 

Britannia Stadium

 

 

Lørdag, 27. Februar, kl. 18:30

 

 

Vises direkte på:

 

CanalPluss_Sport_2_100x70.gif canalplus_hits_sport_weekend.gif

 

 

Link til chat under kampen

 

Forhåndsomtale, Arsenal

 

Arsenal vant 2-0 mot Stoke på Emirates Stadium i fjor, men vi røk som kjent ut av FA Cupen etter 3-1 tap på Britannia Stadium for vel en måned siden.

 

Arsenal fikk en del nye spillere på skadleista foran Sunderland kampen, deriblant Diaby, Gallas, Arshavin og Eduardo.

 

Diaby, Gallas og Arshavin er ikke friskmeldte, og har heller ingen sjanse til å være med til Stoke i morgen.

 

Eduardo er derimot friskmeldt, men kom ikke tilbake i trening før i dag. Derfor er det liten sannsynlighet for at vi får se han i startelleveren i morgen.

 

Arsenals tabellposisjon er for øyeblikket 3. plass, med en god luke ned til 4. plassen. Vinner vi denne kampen er vi 2 poeng bak Man Utd på 2.

 

Form siste 5 kamper: T - T - S - T - S

 

Forhåndsomtale, Stoke City

 

Stoke har ikke tapt på de 5 siste kampene sine, men 4 av dem er derimot uavgjort.

 

"The Potters" har ikke lykkes helt mot de store lagene i år, men har klart å snappe poeng fra bla. Liverpool og Tottenham.

 

Skadleista til Stoke er ikke så lang, den eneste spilleren vi finner er vingen Matthew Etherington.

 

Mulig lagoppstilling: Sørensen - Wilkinson, Shawcross, Huth, Ab Faye - Whitehead, Whelan, Diao, Delap - Sidibe, Fuller

 

Tabellposisjonen til Stoke er for øyeblikket 11. plass, med en liten luke opp til Birmingham på 10.

 

Form siste 5 kamper: U - U - S - U - U

 

 

 

Stoke-v-Arsenal-Cesc-Fabregas-Danny-Collins_2410934.jpg

 

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

 

Samir Nasri - Nicklas Bendtner - Theo Walcott

 

 

Tomas Rosicky - Alex Song - Cesc Fabregas

 

 

Gael Clichy - Thomas Vermaelen - Sol Campbell - Emmanuel Eboue

 

 

Manuel Almunia

 

 

 

Emmanuel Eboue er i god form, og må få starte denne kampen. En annen mulighet er å flytte Eboue opp på ving, og Sagna på back.

 

Jeg mener Campbell bør starte, ikke Silvestre. Enkelt og greit fordi Sol er bedre.

 

Jeg mener også Rosicky er et bedre alternativ enn Denilson, også kan Ramsey komme inn i 2. omgang. Selv om jeg har en følelse på at Denilson kommer til å starte.

 

Walcott begynner å komme tilbake i form, og det eneste han trenger nå er mer spilletid.

 

Noen synspunkter på lagoppstillingen? Fyr løs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Vi kjenner alle til de to-tre egenskapene til Stoke som gjør at de holder seg oppe i Premier League; duellstyrke, innsats og vilje.

 

Almunia

Eboue-Campbell-Gallas-Clichy

Fabregas-Song-Denilson

Rosicky-Bendtner-Nasri

 

Kjører på med Walcott og Ramsey komme inn utover i kampen når Stoke begynner å bli slitne. Campbell var god sist mot Stoke, og nå har han fått hvilt kroppen, så jeg anser han som et mye bedre alternativ enn Silvestre. Dette er et klassisk eksempel på vinn eller forsvinn.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi må vinne, vis vi i det hele tatt skal vinne ligaen. Blir en sykt vanskelig bortekamp, og det blir ikke lettere uten spillere som Arshavin, gallas og Diaby.

 

Men her er det laget jeg ønsker meg :

 

 

Almunia

Sagna-Campbell-Gallas-Clichy

Fabregas-Song-Rosicky

Eboue-Bendtner-Nasri

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en vanskelig, utrolig vanskelig kamp.

Frykter at det blir uavgjort, men har selfølgelig håp om seier! :D

Her er det som nevnt tidligere viktig at de få fysiske spillerne vi har tar kommandoen.

Begynner og lure litt på Wenger hvis Eboue ikke starter i den formen han er i!

Campbell BØR spille istede får Silvestre.

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Capmbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Nasri

 

Walcott-Bendtner-Rosicky

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi må vinne, vis vi i det hele tatt skal vinne ligaen. Blir en sykt vanskelig bortekamp, og det blir ikke lettere uten spillere som Arshavin, gallas og Diaby.

 

Men her er det laget jeg ønsker meg :

Almunia

Sagna-Campbell-Gallas-Clichy

Fabregas-Song-Rosicky

Eboue-Bendtner-Nasri

 

Vi må vinne hver eneste kamp om vi skal kunne vinne ligaen.. Og det har vi planer om :D

Link to comment
Share on other sites

For en gangs skyld har vi fordelen av å et mer restituert mannskapp. Stoke måtte ut i ekstraomganger mot City i midtuka! Det sleit dem garantert ut, og etter å ha sett høydepunktene fra kampen er jeg sikker på at vi vil klare å komme til mange sjanser. Ut ifra sjansene burde nok City klart å vinne til ordinør tid. Men Adebayor ble utvist seint i kampen, og Stoke hadde mer å gi. Deres største stjerne, Etherington er skadet. Så vi er heldig med at vi slipper de gode avleveringene hans. Dog er det noe vi også er redde for: Innkastene til Delap! Senest mot City ble det mål, og jeg frykter det kan ble vanskelig igjen. Vi får håpe at Campbell blir klar. En spiller vi srælig må passe oss for er Fuller. Han har en meget god scoringsstatistikk mot oss.

 

Jeg regner med at vi stiller med samme lag som sist, bare at Campbell stepper inn. Jeg skulle helst ha sett Diaby inn for Ramsey, men det kan vi ikke gjøre noe med. Waliseren må bite tenna sammen og vise hva han er god for. Vi vet han er talentfull, men de fysiske lovene kan nok han fortsatt ikke overvinne. Eboue bør starte. Sagna er kanskje tilbake på høyrebacken, og da må Eboue inn på midten! Walcott kan eventuelt komme inn på slutten når de blir mer rom å løpe i.

 

Veldig avgjørende for kampen blir hvordan innstillingen til spillerne våre er, og hvordan vi takler innkastene. Vi får håpe at Almunia gjør riktig valg her.

 

Jeg har troen på at et sliten Stoke mannskap kommer til å bli veldig sårbare bakover på slutten av kampen. Det er vi nødt til å utnytte. Her trenger vi definitivt ikke å vinne pent, for det er tilnærmet umulig. Brøl ut og vis at dere er menn. Ungvalper vinner ikke slike kamper og ligaen, nå skal dere vise hva laget er godt for!

Link to comment
Share on other sites

Stoke er påført 8 tap så langt i PL.

18 (av 26) kamper har de ikke vunnet.

Jeg tror den statistikken blir 9 og 19.

Vi har scoret 34 mål mer (og sluppet inn ett mer).

Jeg er iaf. ikke i tvil om at vi er et bedre lag!

Up The Gunners :D

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ganske enkelt i dag, tror det blir 5-0 eller 6-0, men da må Wenger sende ut dette laget:

Almunia

Eboue - Campbell - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Ramsey

Rosicky - Bendtner - Nasri

 

Nokså offensivt lag, men det er jo Stoke..

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at det har gått nesten 20 år siden siste borteseier mot Stoke??

 

I såfall blir vel den forlenget med 1 år til. Klarer ikke å se hvordan vi skal vinne her. Jeg er pessimist.

 

Jeg mener vi er såpass mye bedre enn Stoke og det er ingen fare for at vi undervurderer dem med tanke på at de slo oss ut av FA-cupen. Jeg er optimist, jeg klarer ikke å se at vi kan tape dette.

 

For å være helt ærlig så er jeg ikke litt engstelig for at det skal bli noe annet en en grei Arsenalseier.

Link to comment
Share on other sites

Dette er virkelig et hinder i veien mot seriegull. Stoke borte er kanskje den vanskeligste kampen som gjenstår. Med tanke på at vi har tidenes svakeste bortelag (Burnley) på hjemmebane i neste serierunde så vil en seier i kveld gi en skikkelig boost. Da er vi for alvor med!

 

Jeg må innrømme at jeg gruer meg til kveldens oppgjør. Dette er en typisk slitekamp for oss. Stoke er like jævlig for dagens mannskap som Bolton var for The Invincibles. En kamp hvor dueller, grisetaklinger og rå muskelkraft blandet med bevisst sabotasje vil stå i sentrum. Det er viktig at gutta våre bretter opp ermene og går i krigen. I dag handler det kun om å få med seg tre poeng. Om vi vinner 1-0 eller 5-0 gir jeg totalt faen i.

Dette er kampen hvor Wengers unggutter må vise verden at de har blitt menn. Og dette er laget jeg håper Le Boss sender ut:

 

Almunia

 

Sagna- Vermaelen- Campbell- Clichy

 

Fabregas- Song- Rosicky

 

Eboue- Bendtner- Nasri

 

 

Come on Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en vanskelig kamp, vi har vel tapt kampene på Britannia Stadium de to siste sesongene.. Ser noen tipper stor seier, tviler jeg stert på. Husk at Stoke er veldig vanskelig å slå på bortebane, og slo ut City ut av FA-cupen på onsdag. Håper vi tar de, 1-2 til oss! :D Har likevel en følelse at det blir uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at det har gått nesten 20 år siden siste borteseier mot Stoke??

 

I såfall blir vel den forlenget med 1 år til. Klarer ikke å se hvordan vi skal vinne her. Jeg er pessimist.

 

Det stemmer det, men så var det i 2008 da Stoke debuterte i PL, 23 år siden sist Stoke var i toppdivisjonen, så akkurat det tar jeg ikke så tungt da en slik bruk av statistikk blir helt feil.

 

Dette blir en knokkelkamp, men vi viste i kampene mot Bolton at dette er noe vi kan vinne.

 

Tipper dette blir en seier

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det urolig viktig å vinne for å ta igjen 3 poeng på Chelskij!!

 

Håper på dette laget skal klare å kjempe seg til en seier på Britannia.

 

Almunia

Sagna-Sol-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Ramsey/Denilson

Eboue-Bendtner-Rosicky/Nasri

 

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Det blir helt ufattelig viktig for oss å vinne dagens kamp. Vi går helt opp i ryggen på lagene foran oss og da tror jeg faktisk at vi har en skikkelig god sjanse på ligagullet. Håper så inderlig ikke historien gjentar seg og vi svikter når det virkelig gjelder. :D

Link to comment
Share on other sites

Tenkte i ettertid på deg Simbad, når jeg skrev "hvis om atte, dersom atte" om Chelsea - City.

 

Heldigvis gikk det greit :D

Hehe. Greit nok at jeg til tider er særs overtroisk når det gjelder slikt, men synes det må være lov :D

 

Håper vi klarer å kare til oss tre poeng fra Britannia i dag, og virkelig henge oss på i gullstriden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...