Jump to content

Stoke City v Arsenal, 27.02.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Vil ikke og kommer ikke til å se den tacklingen en gang til, men synes vi skal holde oss for gode til å hetse Shawcross for dette. Han har det tøft nok som det (ikke at han leser forumet her, men..).

 

Ingen (til og med ikke Roy Keane) ønsker å maltraktere en 19-åring på den måten.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Shawcross ikke skal korsfestes som Taylor. Dette var mer ulykklig og resksjonen ditto mer mennesklig. Likevel, det ligger i genene i slike klubber, og Tony Pulis viste oss hvorfor.

 

Her påpeker du noe absolutt helt korrekt. Enkelte klubber spiller bevisst på at det skal lukte krutt fra alle tacklinger, og at motspillerne skal kjenne når de har spilt mot de. I mine øyne en helt ok tankegang, men problemet skjer når spillerne ikke makter å gjennomføre dette på en fair måte. Jeg liker harde tacklinger, men ikke bakfra og med knotter.

 

Men Stoke er ikke det verste laget, bare så det er sagt....

 

Jo mer jeg ser på tacklingen av Shawcross jo mer syntes jeg synd i han. Håper en fra Arsenal tar kontakt med han slik at han kan få ta en samtale med Ramsey. Her snakker vi om psykisk skade som kan ødelegge karrieren hans...

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt fornøyd med wenger som hentet Campbell tilbake, syntes han gjør det bra!!

Clichy er tilbake for fullt etter skaden:) Herlig med 3 poeng, vi er der oppe hvor vi hører til!

 

Håper virkelig ikke at skaden til Ramsey er like "alvorlig" som eduardo sin skade, God bedring!!

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke og kommer ikke til å se den tacklingen en gang til, men synes vi skal holde oss for gode til å hetse Shawcross for dette. Han har det tøft nok som det (ikke at han leser forumet her, men..).

 

Ingen (til og med ikke Roy Keane) ønsker å maltraktere en 19-åring på den måten.

 

Skal du synes synd på Shawcross?? E du helt ute i hodet ditt??

Link to comment
Share on other sites

jeg vil bare si at de to beinbruddene vi har hatt er av to unge engelske råtasser som ikke tenker ordentlig. det er en god grunn til at jeg ikke vil ha inn foreksempel cattermole eller cana.

 

det virker som at fotballen betyr så mye mer for arsenal spillerene enn noen andre lag, når man ser at vi bare vil spille spillet våres, og når man ser at lag prøver å stoppe oss ved å skade oss og gå hensynsløst inn i alt som er til dueler.

 

jeg vil gjerne se igjen vieira vs keane dueler, men sånn som man ser nå for tiden. de engelske råtassene som ikke skjønner at fotballen skal nytes og spiller som råtasser for å gjøre fansen fornøyde.

 

jeg er helt rystet nå, og klarer ikke formulere meg bedre enn det her

Link to comment
Share on other sites

Han kjeftet på Cesc, etter hans tøffe takling på en Stoke spiller. Og Cesc hysjet på han.

 

Forøvrig;

Diaby mot Sunderland.

Eduardo mot Birmingham

Ramsey mot Stoke.

 

Det er vel heller ikke tilfeldig at det skjer mot slike lag??

 

Vi får bare krysse fingrene og avvente hvor ille dette er..

Link to comment
Share on other sites

Det er vankselig å se noe ut ifra vinkelen, men det jeg ser er følgende: Det virker som at Shawcross bare er uheldig. Han kommer i stort fart og noe sein ute, men dette er noe vi ser gjerne flere ganger i løpet av kamper. Han viser ikke knotter heller. Reaksjonen hans viser nok at han det var et uhell.

 

Min heftige påstand (i frykt for å bli slaktet på forumet): Dersom Ramsey ikke hatt foten i gresset, ville det kun vært gult kort og ingen hadde nevnt taklingen igjen.

 

Nok en gang, det er vanskelig å se hva som skjer utifra kameravinkelen, men jeg synes det ikke virker som en stygg takling.

 

Et reflektert innlegg Magnus, dette er rett og slett utrolig uheldig. Dog allikevel klarer jeg ikke å ha noe særlig medfølelse for Shawcross, er ikke han sitt ben som gikk i tusen knas.

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til å hetse Shawcross for dette. Han får stor fart ut av duellen mot Bendtner og man ønsker jo så klart ikke at noe sånt som dette skal skje og man tenker jo ikke at det skal skje heller. Dessverre får det et fryktelig tragisk utfall, men Shawcross skal ikke hetses for dette. Det er en kraftig duell som får et utfall som ingen kan tenke seg. Hadde vært noe helt annet hvis han hadde hoppet inn med to strake bein f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke interessant I DET HELE TATT hvem som har rett!

 

Gir dette forumet en sjangse til. Ikke gidd å ødelegg! Pell deg heller vekk hvis du ikke klarer å holde kjeft!

 

Hva er problemet ditt? Jeg er like skuffet som alle andre her. Det må da vel være lov å påpeke at stoke-fansen synger ironiske sanger når ramsey bli lemlesta på den måten. Foreslår at du ikke leser det jeg skriver hvis det er så utrolig "ille".

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns slaktinga av Shawcross er forkastelig. Han er uheldig.

Han ber om unnskyldning og går gråtende av banen.

Denne tacklinga er uheldig og forferdelig trist for Ramsay.

Når det er sagt er det ikke tvil om at dommerne bør beskytte spillere bedre.

 

Utrolig sterkt av guttene...rettelse menn...fordi de viste en fantastisk innsats og ga det meste i tacklingene.

At vi har en stor leder også på banen nå er utvilsomt en styrke.

Jeg snakker om campbell som kan bli en uvurderlig ressurs for oss.

Han dirigerte og styrte det meste av kampen. Fabregas er konge utpå der.

 

Nå vinner vi ligaen for Aaron Ramsay. Utrolig trist øyeblikk for en fremadstormende unggutt.

 

Til slutt. Pulis og Stoke er et møkkalag. Det finspillende laget ser jeg lite til.

 

Utrolig sterkt resultat av et kollektivt godt Arsenal lag.

Link to comment
Share on other sites

Her påpeker du noe absolutt helt korrekt. Enkelte klubber spiller bevisst på at det skal lukte krutt fra alle tacklinger, og at motspillerne skal kjenne når de har spilt mot de. I mine øyne en helt ok tankegang, men problemet skjer når spillerne ikke makter å gjennomføre dette på en fair måte. Jeg liker harde tacklinger, men ikke bakfra og med knotter.

 

Men Stoke er ikke det verste laget, bare så det er sagt....

 

Jo mer jeg ser på tacklingen av Shawcross jo mer syntes jeg synd i han. Håper en fra Arsenal tar kontakt med han slik at han kan få ta en samtale med Ramsey. Her snakker vi om psykisk skade som kan ødelegge karrieren hans...

 

Samme her, like harde, tøffe og ordentlig taklinger. Men bare av ren nysgjerrighet, men i huleste er det verste laget til å gjøre slikt hvis ikke stoke er det..? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg står ved mitt: jeg synes taklingen fra Shawcross er hodeløs, og fortjener lang utestengelse. At han er lei seg for skaden er greit nok, alt annet skulle vel bare mangle, men jeg frikjenner han ikke bare fordi han begynner å grine. Hårreisende takling!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke interessant I DET HELE TATT hvem som har rett!

 

Gir dette forumet en sjangse til. Ikke gidd å ødelegg! Pell deg heller vekk hvis du ikke klarer å holde kjeft!

 

Jeg melder meg herved frivillig til å bli moderator. Da skal det bli en effektiv slutt på at medlemmene her inne rakker ned på hverandre. Det er noe av det dummeste jeg ser. Man kan være saklig uenig om ting, men frekkheter ovenfor andre medlemmer fører ikke noe godt med seg.

Link to comment
Share on other sites

Stoke-koden endelig knekt, men til en forferdelig høy pris. Nå må man snart begynne å innse at med det høye tempoet i dagens fotball er benbrudd en uunngåelig statistisk konsekvens, når man tillater slik spill, uansett hvor ulykksalig denne episoden var av Shawcross. Og da bør man også begynne å ta hensyn til dette og legge lista annerledes, uansett hvor mye det bryter med tradisjonelt britisk syn på fotball. Jeg begynner ihvertfall å bli kvalm av dette nå. Kan man ikke snart begynne å SPILLE fotball, slik Wengers Arsenal alltid gjør, snarere enn å satse mest på å ødelegge motstanderen?

 

Selve kampen var jo god av Arsenal, selv om det åpnet dårlig. Alt i alt var de jo MYE bedre enn Stoke, og burde avgjort dette lenge før enn de gjorde. Det var negativt. Snytt for to straffespark ble de også. Men beholdningen er jo at de er med for fullt i kampen om gullet. Men skal de klare det kan de snart ikke tåle noen flere skader. Det er jeg ikke så optimistisk til dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Det var en 50-50 challange. Det kunne ha gått begge veier slik jeg ser det på reprisen. Utrolig trist!

 

Det er jo ikke en 50-50 challenge når den ene spilleren kommer mosende inn i en takling han har liten muligheten til å ta ballen fra en spiller som er mye nærmere ballen enn han selv. Synes synd på Ramsey men er også enig i at Shawcross var uheldig nå som jeg har fått roet meg. Han kunne selvfølgelig gjort sitt for å trekke seg eller ikke gå så voldsomt inn, men det som har skjedd har skjedd, ikke noe å gjøre med det.

Link to comment
Share on other sites

til alle som som skriver å rabler i vei om fans og spillere, ikke trekk hastede slutninger ut fra noe dere tror dere har hørt. publikum hyller ramsey, shawcross gråter pga at han har skadet en spiller stygt. han viser tydelig anger, og har det nok ikke særlig bra. det forsvarer selvsagt ikke taklingen, men det ser i alle fall mye bedre ut, når man viser at man har forstått at man har gjort noe grusomt galt. håper ramsey kommer tilbake i god tid før sesongoppkjøringen.

 

ellers vil jeg si at song gjorde nok en svak kamp. almunia viser sine bokseknep, men bortsett fra det, var det mye positivt. clichy er god, bendtner er farlig, og wenger bytter før 80 spilte minutter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...