Jump to content

Stoke City v Arsenal, 27.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Det er kun en Arsenalblog jeg gidder å lese, for den er i en helt egen klasse, nemlig Arseblog. Denne lett alkoholiserte iren har 99% av mitt Arsenal DNA og i dagens blog er det ikke et komma jeg ikke stiller meg 110% bak.

 

Enig med det meste her jeg også, skjønt han kanskje bruker i overkant mange ord for å få frem sine poenger...!? ;) Alt koker ned til at den engelske fotballen stinker av dobbeltmoral, der det ikke er noe som helst rimelig forhold mellom liv og lære, noe som blant annet kommer til uttrykk ved at straffene spillere ilegges ikke står i forhold til forseelsens alvorlighetsgrad. Og det er håpløst å gråte krokodilletårer når en slik tragedie skjer. For som jeg skrev er slike episoder en nær uunngåelig konsekvens av det regelverket man forfekter og anvender - selv om sammenhengen er statistisk. Da er det egentlig helt uinteressant om Shawcross gjorde dette med overlegg eller ikke. Det er og blir en avsporing. Dette handler om evnen og viljen til å se at enhver hendelse har en årsak, og ta konsekvensen av dette. Som jeg skrev; hva slags fotball VIL vi egentlig ha? Og hvilke grep bør vi gjøre for å oppnå dette?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Det som får blodet til å koke i meg er det faktum at Ryan Shawcross er en seriebeinknuser, og ingen synes å bry seg. Hvis vi sier at Ramsey blir ute ett år nå, så har Shawcross gjort seg skyld i at andre spillere har vært ute av spill 40% av tiden fra oktober 2007 til februar 2011. Frem til denne helga var tallet "kun" 14%, men det er ille nok det også! Forøvrig er Shawcross nr. 3 på "bad boy" lista i Premier League denne sesongen, bak Javier Mascherano og Lorik Cana. Så uskyldigheten selv er han absolutt ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det som får blodet til å koke i meg er det faktum at Ryan Shawcross er en seriebeinknuser, og ingen synes å bry seg.

 

nettopp, dette bare understreker denne manglende evnen på å se ting i sammenheng, og viljen til å ta tak i ting. Det er til å bli oppgitt av - eller kanskje helst fly forbanna!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg syntes er en tankevekker i denne situasjonen er at stoke har fått rødt kort mot seg de 3 siste kampene eller noe. Syntes det burde innføres en slags straff til klubber som havner ofte i slike episoder. Slik at klubbene blir tvunget til å jobbe seg vekk fra slike situasjoner. At det er stoke som gjør dette kommer ikke som et sjokk på noen. Og da burde mannen få en god lang straff og klubben burde straffes for å prestere få så mange røde kort. Arsenal har ikke fått ett! Vi trenger et nytt regelverk. Og en tankevekker er at det oftest er de engelske spillerne som skader spillere stygt

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger et nytt regelverk.

 

Nettopp. Det er essensen. Shawcross får sine 3 kamper i henhold til gjeldende praksis, men det er på høy tid rette instanser tar ansvar for å rydde villskapen ut av fotballen i england, for dette er et spesielt engelsk problem. Det skjer ikke nå, for overtramp og enda værre gjentatte overtramp får ingen reelle konskvenser for andre enn dem som blir offer for det.

Link to comment
Share on other sites

Sånn har det vært i lang tid. Flere av de klubbene som har en "tøffere" spillestil som f.eks Bolton, Stoke, Burney, Hull m.fler tror at veien å slå Arsenal er å takle oss ut av kampene. Sånn har det vært i lang tid og det må det gjøres noe med. Er ikke holdbart at man fortsetter og lar dette skje til milde straffer. Det spørs bare hvor mange spillere som må bli fryktelig skadet før FA tar noe ansvar.

 

Det har vært altfor mange tilfeller allerede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Alan Hansen tar feil. jeg tror at mange av de "små" lagene vil prøve å "skremme"/sette seg i respekt hos Arsenal som spiller den "pene" fotballen.

 

Alan Hansen har et poeng når han sier at ikke spesielt Arsenal blir utsatt for dette, og at alle (gode) lag blir utsatt for denne type fotball fra lag på nedre del av tabellen. Dette er det eneste virkemidlet de har for å unngå å bli utspilt. Men Hansen tar likevel feil, fordi Arsenal løper større skaderisiko på grunn av dette, noe som delvis skyldes måten de spiller fotball på. Og selv om også Liverpool opplevde den samme type fotball fra dårlige lag i deres storhetstid på 80-tallet, og fotballen kanskje er blitt "renere" på noen områder, har jo fotballen utviklet seg DRAMATISK rent tempomessig. Derfor er jo risikoen for slike karrieretruende skader MYE større i dag enn før. Det koker altså ned til hva slags fotball som skal straffes og belønnes av regelverket, og å gjøre nødvendige regelendringer når forutsetningene endres. Å konkludere med at sånn bør det være fordi det alltid har vært slik er et syltynt argument i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...