Jump to content

Arsenal v Man Utd, 31.01.10


ernsti14

Recommended Posts

Vinner chelski hengekampen og mot oss, så er vi ironisk nok 11 poeng bak de igjen...

 

Tror nok heller desverre vi må se oss nedover og ikke oppover på tabellen fremover. Og skummelt og si det, men tottenham sitter ganske nærme oss, og hvis vi får en virkelig nedadgående kurve nå med chelski og pool så kan dette bli en meget dyster sesong...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Okei har du fått med deg taper stønta til Wenger da?

 

Han blir vel omtalt av de fleste Mangere i England at han er værdens dårligste taper :)

Ofte har sikkert mange Arsenal fans vært flaue over reaksjon hans til tider etter noen sure tap.

Bare Alex som slår han ;)

 

Tatt litt ut av det blå, men hvorfor holder du egentlig med Arsenal? Du har jo aldri noe positivt å si om Arsenal. Det er kun negative kommentarer hele veien. Holder du virkelig med Arsenal?

 

Må bare spørre, fordi jeg har aldri møtt noen Arsenal supportere som oppfører seg slik.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som mener at TV og Gallas spilte en god kamp. Greit nok så viser de mye insats og fightervilje, men hvor var de på de to siste scoringene til Utd? De blotla forsvaret vårt i sin iver etter å være med offensivt. Det gjorde de gjentatte ganger og vi kunne lett hatt både ett og to mål til i sekken. Dette hadde Ferguson garantert forberedt laget sitt på og kontrer oss i senk mens forsvaret vårt er i total ubalanse. Spiller de to like offensivt mot Chelsea kan jeg garantere at vi slipper inn minst tre der og.

Link to comment
Share on other sites

Tatt litt ut av det blå, men hvorfor holder du egentlig med Arsenal? Du har jo aldri noe positivt å si om Arsenal. Det er kun negative kommentarer hele veien. Holder du virkelig med Arsenal?

 

Må bare spørre, fordi jeg har aldri møtt noen Arsenal supportere som oppfører seg slik.

 

Har jeg svart på for 2 år siden her inne så da for du følge med i timen ;)

 

 

Vinner chelski hengekampen og mot oss, så er vi ironisk nok 11 poeng bak de igjen...

 

Tror nok heller desverre vi må se oss nedover og ikke oppover på tabellen fremover. Og skummelt og si det, men tottenham sitter ganske nærme oss, og hvis vi får en virkelig nedadgående kurve nå med chelski og pool så kan dette bli en meget dyster sesong...

 

Vinner City begge henge kampene er de bare 2 poeng bak oss :)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener mangler mest i dette laget, er en trener som kan lære spillerne den defensive delen av spillet. På kontringer i mot, og i etablert forsvar. Manu kom altfor lett til sjanser når vi var i etablert forsvar, på mål nr 1 står vi med to(!) førsteforsvarere og ingen(!) sikring på Nani. På kontringer i mot blir det altfor mye "ballwatching" og som jeg så var det kun Vermaelen som spurta alt han kunne for å prøve å stoppe Manure... Og han reddet oss ved flere anledninger. Ikke minst ved sleivsparket til Almunia...

 

Nei Wenger, hent tilbake Keown som defensiv trener!! Han var en av de største grunnene til at vi gikk alle de kampene i CL uten å slippe inn mål i 2006.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel diskutere frem og tilbake og langt inn i neste sesong hva som er feil..Her er min enkle mening som hva skal til for å gjøre oss til seriemester..

 

-Få kjøpt inn en verdensklasse-keeper gjerne med erfaring

 

-Få kjøpt inn en verdensklasse-målscorer som skal tilpasses sammen med RVP de kampene han ikke er skadd

 

-Selg unna spillere som ikke når opp og involver spillere som Merida,Wilshere,Ramsey enda mere..

Link to comment
Share on other sites

Har jeg svart på for 2 år siden her inne så da for du følge med i timen ;)

 

Da kan vi konkludere med at hvis man ikke har lest alle postene dine de to siste årene, følger man ikke bra nok med?

 

Forøvrig kan jeg også være negativ. Men det hjelper ikke. Vi er Arsenal, og vi skal til Brua neste helg for å vinne. Selvfølgelig er det lov å være negativ, men med innstillingen din virker det jo som om Arsenaltap er det du ønsker. På den måten kan du si "hva var det jeg sa?" mens når vi vinner sier du bare at det var flaks, eller "vent til neste helg". Seier er viktigere enn at du får rett, og unge Arsenalsupportere tror tydeligvis at Arsenal er en større klubb enn vi er. Vi er ikke så store at vi skal være med å kjempe om alle pokaler hvert år. Vi har fortsatt Champions League forresten, om vi kommer langt nok har vi til og med RvP tilbake mot slutten av den turneringen! Du husker kanskje hvordan vi spilte før han ble skadet? Vi var fantastiske, rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Hva i huleste er det som møter meg når jeg kommer hjem? Jo, en forside med "It's over". Makan til patetisk tullpreik har jeg aldri hørt før! Hvis ikke vedkommende blir avskaffet som skribent, bør iallfall supporterklubben vurdere å sette ned prisene, for ærlig talt! Jeg synes vår innsats i kampen var horribel, men når noe skrives på forsiden, skal det være objektivt og saklig..

Link to comment
Share on other sites

Wenger: "We were poor all over today".

 

Han traff spikeren på hodet! Han traff faktisk jævla godt. ;)

 

1-3 hjemme mot Man er stygt. Avkledd og latterliggjort.

 

Men Wenger kan takke seg selv. Etter dagens flaue forestillingen, så sitter jeg igjen med flere spørsmål en svar. Jeg har alltid forsøkt å være en ydmyk Arsenal-supporter, men nå føler jeg at begeret snart flyter over.

 

Jeg hadde ikke de helt store forventningene til denne kampen. Har blitt klok av skade etter rutinemessige nedturer mot Man U og Chelsea. Det hjelper bare litt når vi en sjelden gang klarer å hamle opp med nettopp disse to. Man U og Chelsea er rett og slett mange hakk bedre.

 

I denne og andre tråder har det vært mye snakk om kjøp kontra økonomi. Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet med å f.eks. kjøpe inn en spiller nå i januar. Det er uttalt at det finnes penger til spillerkjøp, men ingen ting skjer. Wenger repeterer gang på gang at ingen er tilgjengelige, samt at nylig skadefrie spillere vil eliminere behovet for nytt blod. Arsenal kan med fin fordel forsterkes på keeperplass, forsvar, midtbane og angrep.

 

Almunia er nevnt. Har vi virkelig noe å tape på at Fabianski får prøve seg? Må da være litt bedre i de lange løp? Ellers lurer jeg mer og mer på faste spillere som Denilson, Nasri og Eduardo.

 

Vi taper de avgjørende øyeblikkene i PL, samtidig som vi røk uy av FA-cupen på sparebluss. Joda, vi kan fremdeles vinne noe, men det blir litt for mye hvisomattedersomatte for meg.

 

Dagens Arsenalspiller er Vermaelen!

Link to comment
Share on other sites

Dette var trist, men ikke overraskende i det hele tatt, som en tro kopi av Chelsea kampen nå sist og United i CL forrige sesong....... avkledd og latterligjort. Wenger sier det etter kampen: NAIVT!

Det er ingen god og trygg defensiv ryggrad i laget, og det er endel spillere som ikke holder mål: Almunia, denilson og Clichy er ikke gode nok enkelt og greit..... Og i dag har vi 5 spillere framover på banen som har nesten identiske styrker. (Nasri, Cesc, Rosicky, Arshavin og Denilson) Ingen kantspillere, ingen duellstyrke.... fullstendig feil sammensatt lag etter min mening. Hvordan klarer Ferguson å få spillere som Park, Carrick, Fletcher, Scholes, Nani og Rooney til å funke så bra sammen,,,,,, jo fordi de har ulike styrker og bare å innse at Ferguson er et geni. Alt vi ikke klarer bryte gjennom Evans og Brown i Uniteds midtforsvar er bare trist.... flaut.

 

Dette er Wengers ansvar, ingen annen.

 

Nå har Arsenal 1 matchball til, Chelsea på brua... med seier der er vi med igjen... men tap blir det ikke gull i år heller.

Link to comment
Share on other sites

Da kan vi konkludere med at hvis man ikke har lest alle postene dine de to siste årene, følger man ikke bra nok med?

 

Forøvrig kan jeg også være negativ. Men det hjelper ikke. Vi er Arsenal, og vi skal til Brua neste helg for å vinne. Selvfølgelig er det lov å være negativ, men med innstillingen din virker det jo som om Arsenaltap er det du ønsker. På den måten kan du si "hva var det jeg sa?" mens når vi vinner sier du bare at det var flaks, eller "vent til neste helg". Seier er viktigere enn at du får rett, og unge Arsenalsupportere tror tydeligvis at Arsenal er en større klubb enn vi er. Vi er ikke så store at vi skal være med å kjempe om alle pokaler hvert år. Vi har fortsatt Champions League forresten, om vi kommer langt nok har vi til og med RvP tilbake mot slutten av den turneringen! Du husker kanskje hvordan vi spilte før han ble skadet? Vi var fantastiske, rett og slett.

 

Vær litt realistisk nå da, vær gang vi har fått onkelig bank av Man Utd har Wenger som regel sakt at selvtelitten har vært borte fra laget i flere mnd etter på. Vi skal opp mot det klart beste og sterkeste lage i Værden, er nok bare Barca som er på det nivået Chelsea har vært i år.

Ut over det har Wenger aldri vært en go man da det kommer til forsvar spill, når vi møter lag som best er minst like go med ballen i laget for vi alltid kjørt oss. Tror neppe oddsen på Chelsea sier der er høy ;)

Link to comment
Share on other sites

Et fryktelig skuffende resultat. Heldigvis har vi Chelsea i neste kamp. Vinner vi på brua i år, som i fjor, er vi plutselig med igjen for fullt.

 

Det er to ting som manglet i dag, og som må på plass innen søndag. For det første må vi igjen opptre som et lag, både offensivt og defensivt. I tillegg må vi ha supportere som gir lyd fra seg, også når de ikke ønsker å "dusje" egne spillere med ukvemsord. Den eneste lyden jeg hørte fra hjemmepublikummet i dag var jubelen da Denilson ble byttet ut, og den verbale haglestormen Almunia mottok efter Sleivsparket.

 

Vi har en vanskelig, men slett ikke umulig jobb foran oss.

Link to comment
Share on other sites

Hva i huleste er det som møter meg når jeg kommer hjem? Jo, en forside med "It's over". Makan til patetisk tullpreik har jeg aldri hørt før! Hvis ikke vedkommende blir avskaffet som skribent, bør iallfall supporterklubben vurdere å sette ned prisene, for ærlig talt! Jeg synes vår innsats i kampen var horribel, men når noe skrives på forsiden, skal det være objektivt og saklig..

 

Fullstendig enig med deg. Jeg blei paff av å lese d på vår egen supporterside,faen så negativt.

Vi har mange kamper igjen og tar vi Chelsey på brua så e vi tilbake på sporet.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal kan med fin fordel forsterkes på keeperplass, forsvar, midtbane og angrep.

 

Fremst og bakerst. Jobb nr. 1. Dagens kamp influerer ikke mitt syn på dette. Det har vært et savn siden Almunia kom tilbake fra skade og siden Adebayor klippet håret. Det begynner pindø å bli en stund siden nå. Behovet har vært skrikende i årevis, og det har vært rikelig med muligheter til å fylle begge posisjoner uten at det hadde satt klubbens eksistens på spill.

 

Bortsett fra det er det ikke så ille spillermessig. Noe plukk er det jo selvsagt. Vi har meget god dekning på venstre back, men ingen som endrer det faktum at posisjonen er et svakt punkt. Midbanespillere har vi rikelig. Det måtte eventuelt være en som cover for Song, eller en som gjorde Song til cover. Det er mer enn nok kreative fibre i det departementet.

 

Lang mer savner vi en hærfører. Cesc er en fantastisk spiller, glatt på topp 10 i verden, men han er ingen hærfører. Dette har vi savnet siden Vieira, det vil si, det har vi ikke. Gallas var det, men det ble for hard kost for sarte barnesjeler og forsmådde maskoter. Til slutt tiltet det for Gallas og det ble en umulighet å la det fortsette.

Link to comment
Share on other sites

da skuffelsen var stor etter 1. omg, bestemte jeg meg for å vente noen timer før jeg skrev noe om dagens kamp. først må jeg slakte clichys posisjonering. han havner på feil side og på etterskudd hver gang utd kommer på sin høyreside. den neste som før strykkarakter, er almunia. nesten synd å si det, men det var akkurat som ventet. men verst av alle, og den som er direkte skyld i nesten alle utd overganger, denilson. mulig vi snakker verdensrekord i balltap. gang på gang mister han ballen på nærmest uforklarlig vis. og det gjennom alle de minuttene han var på banen. hans prestasjoner i dag, er på nivå med stepanovs utd meritter. ser ikke for meg at denne spilleren er det arsenal trenger på midten. mye går galt i dag, og når en avslutter av arshavins kaliber klarer å sette ball etter ball utenfor, ja da er det ikke mye å rope hurra for. fabregas gjør uvant mange feil, og han har vel like mange feilpasninger i dag, som han har til sammen tidligere i sesongen. han spiller seg da noe opp mot slutten. at song har spilt afrika cup, er det liten tvil om. han var stilt om på et helt annet tempo. han ble løpende etter hele tiden. langt etter. er heller ikke sikker på at han er god nok til å spille dm fast for arsenal. mulig det blir bedre med alt annet enn denilson forran seg. gallas var ok, og det var nasri også¨. rosicky var god, og ville svært mye. bendtner er jeg redd ikke blir noen toppspiss. han har mye av en ting, og det er selvtillit. rosicky var god, og ville svært mye. desverre klarte de andre ikke på noe som helst vis, å heve seg til hans nivå. vermaelen var klart arsenals beste. men den som jeg er aller mest skuffet over, er wenger. hjemmekamp mot utd, og arsenal stiller uten spiss på banen. latterlig. så kampen med en onkel av meg, som har vært arsenalsupporter i over 30 år, og han spekulerte i om wenger kunne være helt god. alle kunne da se at denilson ikke hører hjemme på dette nivået. og han er heller ikke imponert over songs evne til å prestere jevnere. han var også helt sikker på at lukic ville gjort en bedre innsats i mål enn almunia i dag.

 

jeg er redd for at arsenal og wenger har hengt seg for mye opp i å lete i de gode spillerne mellom 11 og 17 år. de andre topplagene henter inn etablerte gode spillere også, og på den måten får de enda mer ut av de unge lovende. håper det snart går opp for wenger at det ikke holder å ha ok unggutter som førstevalg på de fleste plassene på banen. selv om song har vist mye bra, er jeg sikker på at arsenal hadde kommet godt ut av det ved å fått inn en god dm til. men det som virkelig trengs, er en toppspiss. rvp kan brukes som høyre kant. som for landslaget. det er for han en mer naturlig posisjon, og med en stor sterk spiss i midten, vill han og arshavin på venstre, gjort det stort. det som savnes aller mest i et noe tafatt og usikkert arsenallag for tiden, er en god keeper. for almunia er for meg ikke vært noe som sisteskanse. usikker, sprer usikkerhet, klønete, ubestemt og er ikke i besittelse av de ferdighetene en god keeper bør ha. håper selvsagt enda på at nye spillere skal komme inn før markedet stenger, men wenger har desverre alt for stor tiltro til enkelte middelmådigheter. til sommeren bør det ryddes litt i stallen til arsenal. noe kan selges, men det er også noe der, som jeg er redd må gis bort. om noen i det hele tatt vil ha det. vet jeg er svært kritisk nå, men jeg mener det er for mange spillere i stallen, som har for lite å tilby arsenal. i tilleg til det loppemarkedet arsenal bør arrangere i hagen til rice (han kunne vel også med fordel vært byttet ut), må det hentes inn minimum 3 toppspillere. og ja da tenker jeg selvsagt keeper, defansiv midtbane og spiss. er ikke interessert i 17 år gamle gutter fra regnskogen eller sahara. etablerte spillere i toppsjiktet på minimum 22 år. det er det som trengs for å få ut potensialet til dette laget.

 

helt enig sir john, ledertypen er ikke cesc. men det er to der bak som har det mer naturlig i seg. FORSTERKNINGER! gjerne i kveld...

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel diskutere frem og tilbake og langt inn i neste sesong hva som er feil..Her er min enkle mening som hva skal til for å gjøre oss til seriemester..

 

-Få kjøpt inn en verdensklasse-keeper gjerne med erfaring

 

-Få kjøpt inn en verdensklasse-målscorer som skal tilpasses sammen med RVP de kampene han ikke er skadd

 

-Selg unna spillere som ikke når opp og involver spillere som Merida,Wilshere,Ramsey enda mere..

 

Kunne ikke vært mer enig !

Link to comment
Share on other sites

Hva tenker vårt tilsynelatende kastrerte board nå? De ler vel hele veien til banken så lenge Wenger tjener penger for dem med spillersalg og samtidig får oss på 4.plass år etter år...

Link to comment
Share on other sites

da skuffelsen var stor etter 1. omg, bestemte jeg meg for å vente noen timer før jeg skrev noe om dagens kamp. først må jeg slakte clichys posisjonering. han havner på feil side og på etterskudd hver gang utd kommer på sin høyreside. den neste som før strykkarakter, er almunia. nesten synd å si det, men det var akkurat som ventet. men verst av alle, og den som er direkte skyld i nesten alle utd overganger, denilson. mulig vi snakker verdensrekord i balltap. gang på gang mister han ballen på nærmest uforklarlig vis. og det gjennom alle de minuttene han var på banen. hans prestasjoner i dag, er på nivå med stepanovs utd meritter. ser ikke for meg at denne spilleren er det arsenal trenger på midten. mye går galt i dag, og når en avslutter av arshavins kaliber klarer å sette ball etter ball utenfor, ja da er det ikke mye å rope hurra for. fabregas gjør uvant mange feil, og han har vel like mange feilpasninger i dag, som han har til sammen tidligere i sesongen. han spiller seg da noe opp mot slutten. at song har spilt afrika cup, er det liten tvil om. han var stilt om på et helt annet tempo. han ble løpende etter hele tiden. langt etter. er heller ikke sikker på at han er god nok til å spille dm fast for arsenal. mulig det blir bedre med alt annet enn denilson forran seg. gallas var ok, og det var nasri også¨. rosicky var god, og ville svært mye. bendtner er jeg redd ikke blir noen toppspiss. han har mye av en ting, og det er selvtillit. rosicky var god, og ville svært mye. desverre klarte de andre ikke på noe som helst vis, å heve seg til hans nivå. vermaelen var klart arsenals beste. men den som jeg er aller mest skuffet over, er wenger. hjemmekamp mot utd, og arsenal stiller uten spiss på banen. latterlig. så kampen med en onkel av meg, som har vært arsenalsupporter i over 30 år, og han spekulerte i om wenger kunne være helt god. alle kunne da se at denilson ikke hører hjemme på dette nivået. og han er heller ikke imponert over songs evne til å prestere jevnere. han var også helt sikker på at lukic ville gjort en bedre innsats i mål enn almunia i dag.

 

jeg er redd for at arsenal og wenger har hengt seg for mye opp i å lete i de gode spillerne mellom 11 og 17 år. de andre topplagene henter inn etablerte gode spillere også, og på den måten får de enda mer ut av de unge lovende. håper det snart går opp for wenger at det ikke holder å ha ok unggutter som førstevalg på de fleste plassene på banen. selv om song har vist mye bra, er jeg sikker på at arsenal hadde kommet godt ut av det ved å fått inn en god dm til. men det som virkelig trengs, er en toppspiss. rvp kan brukes som høyre kant. som for landslaget. det er for han en mer naturlig posisjon, og med en stor sterk spiss i midten, vill han og arshavin på venstre, gjort det stort. det som savnes aller mest i et noe tafatt og usikkert arsenallag for tiden, er en god keeper. for almunia er for meg ikke vært noe som sisteskanse. usikker, sprer usikkerhet, klønete, ubestemt og er ikke i besittelse av de ferdighetene en god keeper bør ha. håper selvsagt enda på at nye spillere skal komme inn før markedet stenger, men wenger har desverre alt for stor tiltro til enkelte middelmådigheter. til sommeren bør det ryddes litt i stallen til arsenal. noe kan selges, men det er også noe der, som jeg er redd må gis bort. om noen i det hele tatt vil ha det. vet jeg er svært kritisk nå, men jeg mener det er for mange spillere i stallen, som har for lite å tilby arsenal. i tilleg til det loppemarkedet arsenal bør arrangere i hagen til rice (han kunne vel også med fordel vært byttet ut), må det hentes inn minimum 3 toppspillere. og ja da tenker jeg selvsagt keeper, defansiv midtbane og spiss. er ikke interessert i 17 år gamle gutter fra regnskogen eller sahara. etablerte spillere i toppsjiktet på minimum 22 år. det er det som trengs for å få ut potensialet til dette laget.

 

helt enig sir john, ledertypen er ikke cesc. men det er to der bak som har det mer naturlig i seg. FORSTERKNINGER! gjerne i kveld...

Bra du ventet..for dette var bra skrevet. Vi stiller faktisk til hjemmekamp uten spiss! Vi satser nok en gang på å tråkle oss gjennom med små midtbanespillere. Det blir litt tynt i dag. Vi kan gjerne si masse om at hvisomattedersom. Hva hvis vi hadde fått 2-1 som wenger sa. Mulig det, men mot chelsea og Utd virker vi små for tiden. Dessverre

Link to comment
Share on other sites

De fire siste kampene mot Chelsea og Manu på Emirates har vist at Arsenal er et lag som er klart svakere enn de. 1-4, 1-3, 0-3 og 1-3... 3-13 i målforskjell - bedre argument finnes ikke.

 

Arsene Wenger og resten av de som bestemmer har skyld i dette. Wenger var fabelaktig frem mot 2005. Etter det har det vært svært tynt. Så visst finnes det spillere som er mulige å kjøpe ute i verden, men man er ikke villige til å satse...

 

Jeg sier ikke at kampen om 2.plassen er helt over, men Arsenal ER et klart svakere lag enn Chelsea og Manu. Derfor kommer de heller ikke til å gjøre det godt i Champions legaue...

 

Og en liten ting til: Hvem har Arsenal som kan drible seg forbi en mann eller to? INGEN. Det sies at Arsenal har så mange tekniske spillere, men saken er den at ingen av de kan drible. Se på Nani i dag. Ingen på Arsenal kunne gjort det!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...