Jump to content

Arsenal v Man Utd, 31.01.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Det vi mangler er en Roy Keane eller en Patrick Vieira som faktisk klarer å piske sløve medspillere opp og frem. De var en fysisk faktor som inspirerte spillerne rundt seg til å jobbe hardere og for hverandre, sett utenfra vel og merke. Og sett utenfra så mangler vi så absolutt en slik spiller.

 

Jeg tror vi har den spilleren i Vermaelen. Han virker som en slik type. Kanskje vi ser enda mer tendenser til det etterhvert når han får enda mer tid i Arsenal-trøya på seg.

 

Veldig skuffet over Fabregas i dag. Han er kaptein og burde gått foran i større grad enn han har gjort. Syns Vermaelen faktisk har tatt mer av det ansvaret i denne andre omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Ok gutter. Vi taper mot et av verdens aller beste fotballlag. Vi har både skader og et stykke igjen i kvalitet. Ikke mer å si om det. Nye spillere betyr ikke automatisk bedre kvalitet...

 

Det vi derimot har, er en veldreven klubb med masse potensial. Jeg er stolt over Wenger og det han har produsert. Jeg er stolt over klubben og de verdier som råder. Nå kan det fort bli et tap eller to til (Chelsea og Liverpool), men vi har fremdeles mesterliga og en plass i mesterligaen å forsvare. Og da er jeg fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer klart frem av kampen i dag og hjemme mot chelski at det fortsatt er et stykke opp til de to. Jeg ber om at Wenger ogsaa ser dette og ikke gjemmer seg bak at vi har vaert ubeseiret over en periode, at laget er ungt (greit nok) og at han ikke kan finne en eneste spiller der ute som kunne ha forsterket laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier det jeg har sagt lenge: (obviously ikke her inne)

Vi trenger faktisk en god keeper mer enn vi trenger en ny spiss.

 

Å ha Buffon eller en annen god keeper i mål hjelper i noen situasjoner, men alt i alt så er det laget i sin helhet på det defensive planet som utgjør hvor godt et lag er. United, Liverpool og Chelsea tåler å bli presset tilbake.

 

Kan også bare se på Barcelona fra gårsdagens kamp. De tålte å bli satt under press i starten av kampen og holdt hodet kaldt i alle dueller. Når vi blir satt under press så blir hele laget "shaky" og vi blir helt paralysert og klarer ikke å takle å bli satt under et gjentagende hardt press. Klarer man ikke det i sin helhet som lag så spiller det ingen rolle hvem som er keeper, fordi da ville også en keeper som Buffon fått problemer.

Link to comment
Share on other sites

Ok gutter. Vi taper mot et av verdens aller beste fotballlag. Vi har både skader og et stykke igjen i kvalitet. Ikke mer å si om det. Nye spillere betyr ikke automatisk bedre kvalitet...

 

Det vi derimot har, er en veldreven klubb med masse potensial. Jeg er stolt over Wenger og det han har produsert. Jeg er stolt over klubben og de verdier som råder. Nå kan det fort bli et tap eller to til (Chelsea og Liverpool), men vi har fremdeles mesterliga og en plass i mesterligaen å forsvare. Og da er jeg fornøyd!

 

Og det er dette som gjør at vi ikke vinner trofeer. Når supporterne er bare fornøyd med en 4.plass

 

Grusomt å høre det fra en arsenal supporter.

Link to comment
Share on other sites

Gjør som publikum, slår av og går hjem, buer på laget.......BUUU

 

Hvis ikke Wenger tøyler den arrogante holdningen han har, så kommer vi til og spille for fjerdeplasser til han pensjonerer seg. Han er jo urokkelig på emirates, og det er noe i det Mourinho sier, han hadde fått fyken i de fleste andre ligaer. Tror nok det lå i bakhodet når han sa nei til Real. Han hadde aldri fått lov til å holde på slik der.

 

Som også er blitt sagt her inne, Gallas-Vermaelen blir hauset veldig opp. Men vi slipper jo inn veldig mye enkle mål. Og Almunia fortjener jo en bok. Er jo en virkelig eventyrhistorie hvordan han har kommet til den plassen. Han får meg til å fa lyst til å spy, mannen gjør meg kvalm. Og det går kun på hans fotballferdigheter, hva han er personlig vet jeg ikke, men stygg er han også...

 

Eboue viser jo så mye mer en Sagna den lille tiden han er inne. Sagna var god i førstesesongen, men resten....tror jeg har til gode å se ett godt innlegg fra den kanten. Clichy virker mer og mer som en løs kanon....Denilson....Begynner og bli utespillernes svar på Almunia...Walcott er switt sedvanlige seg, løper ifra ballen. At Bendtner skal være den som kommer tilbake fra skade og liksom "frelser" oss fremover er jo helt sykt.

 

Det er noen timer igjen av overgangsvinduet. WENGER!!!kjøp nå en ny keeper og en spiss!!!Du sier at pengene er der, se nå og få visst noe handlekraft da.

Link to comment
Share on other sites

Som forventet, men ikke som håpet.

 

Med seier over Chelsea og Liverpool så er vi med igjen, da jeg har sagt at 7 poeng på de 4 "monster" kampene er jeg fornøyd med.

 

Wenger får kjempestryk på det taktiske i dag, for byttene hans var mildt sagt elendige. Når vi ligger under og skal presse på hjemmebane så sitter du ikke innpå en gasselle som er i dårlig form. Da må man ha muskler på topp!!!

 

Nå er det nullstilling som gjelder, også forventer jeg FULL fokus i Chelsea kampen. Kanskje Arsenal er best som underdogs? Trenger vi å være noen poeng bak for å komme i teten igjen?

Link to comment
Share on other sites

Det har vært noen trasige uker...

 

Først gir vi bort cupen for å gjøre det helt store og det er så langt ett poeng...

 

Ja, ja. United er ikke laget å slå, det er Chelsea. Kniper vi dem så er det status quo i forhold til før denne helga. Spørsmålet er om det er noen som tror på det i klubben med unntak av AW.

Link to comment
Share on other sites

Og det er dette som gjør at vi ikke vinner trofeer. Når supporterne er bare fornøyd med en 4.plass

 

Grusomt å høre det fra en arsenal supporter.

 

enig! Vi har vel større ambisjoner, har vi ikke? Og når det blir sagt at vi skal kjempe om gull før hver eneste gull, klart vi som suppporter får litt forventninger.. Hadde vært mer forståelig om Wenger og co hadde sagt at målet med sesongen var å ta 4. plassen..

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kunne fort gått vår vei. Hvis Arshavin ikke hadde hatt den lille skaden, hadde han sikkert puttet på hverfall en av de første sjansene sine. Hvis han hadde puttet måtte manu framover på banen og da kunne vi scoret på contringer. Dessverre skjedde det motsatte: Manu putta først og vi måtte framover på banen og de skorte to mål på contringer. Vi har vært uheldige i dag som vi var på Old Trafford. Denne statistikken sier alt:

 

Vi hadde 20 skudd, mot manu's 12. Vi hadde 343 offensive pasninger mot manu's 309.

 

I fotball er det første målet viktig, hvis vi hadde puttet først i dag hadde vi vunnet !

 

I starten av sesongen ville de fleste være glad for en tredjeplass, men vi har fortsatt sjans på gullet. Vi ligger bare fem poeng bak lederen, samtidig som både manu manu og chelsea har igjen flere tøffe bortekamper.

 

Hvis vi vinner mot Chelsea er vi rett inne i gullkampen igjen, men selvom vi ikke greier det, har vi fortsatt sjans på gullet :)

Link to comment
Share on other sites

3-0... game over i liga gulle... Wenger er en vitts med ungutt poletikken sin..

At det i det hele tatt går ann å si noe sånt er en vits!

Det Wenger har gjort for denne klubben er fantastisk, å vi kommer garantert tilbake!

På tide og begynne og støtte klubben vi elsker, og ikke spre ut masse spy og FJAS!

Link to comment
Share on other sites

Kampen var jevnere enn 1-3 skulle tilsi, synes jeg. Den aller aller største forskjellen er at United faktisk er i stand til å forsvare seg som et kollektiv, mens vi er utrolig naive og forsvarer oss som miniputter. Og det er ikke nødvendigvis forsvarsrekka sin skyld - vi forsvarer oss for dårlig som et lag. Idiotiske taktiske valg florerer som f.eks. på 0-1: To spillere tett inn i Nani, INGEN i sikring. Gjør man det nok ganger (og det der var ikke den eneste gangen det skjedde - ble bedre i andre omgang, dog) går det som det må gå: Angrepsspilleren får krangla ballen med seg (OK, da - pen sak av Nani, tross alt) og TO mann er ute av dansen og veien mot mål er fri.

 

Slike ting florerer med Arsenal, og før det er ordna opp i vinner vi ingenting!

Link to comment
Share on other sites

Ok gutter. Vi taper mot et av verdens aller beste fotballlag. Vi har både skader og et stykke igjen i kvalitet. Ikke mer å si om det. Nye spillere betyr ikke automatisk bedre kvalitet...

 

Det vi derimot har, er en veldreven klubb med masse potensial. Jeg er stolt over Wenger og det han har produsert. Jeg er stolt over klubben og de verdier som råder. Nå kan det fort bli et tap eller to til (Chelsea og Liverpool), men vi har fremdeles mesterliga og en plass i mesterligaen å forsvare. Og da er jeg fornøyd!

 

Den der begynner å bli så ufattelig utbrukt. Dette er de siste sesongene all over again. Det er ikke en jævel her inne som ikke er stolt av klubben og hvordan klubben blir drevet, men hva er egentlig vitsen med å ha en fantastisk økonomi om vi ikke vinner noe som helst?

 

Vi blir rett og slett rundspilt av Manchester United på hjemmebane. Tegnene begynte å komme allerede mot Bolton der vi slipper inn 2 mål og mot Stoke der vi blir avkledd. Moralen og vinnerinstinktet er totalt fraværende hos samtlige spillere utpå banen idag og jeg tror ikke vi så en eneste ordentlig takling i løpet av de 90 minuttene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...