Jump to content

Arsenal v Man Utd, 31.01.10


ernsti14

Recommended Posts

1 målgivende på hele sesongen er ufattelig svakt spør du meg.

Nei, det er ikke bra. 7 mål har han også, det er ok. Men jeg syntes han gjorde riktig i å skyte på sjansene i går, vanligvis klager jo folk på at vi skal spille oss helt inn på målstreken før vi avslutter. Det er ikke det at han ikke sentret som var for dårlig. Det var avslutningene. Jeg synes Arshavin gjorde veldig mye bra i går, stort sett alt på egenhånd, og han kom også i gode avslutningsposisjoner.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Nei, det er ikke bra. 7 mål har han også, det er ok. Men jeg syntes han gjorde riktig i å skyte på sjansene i går, vanligvis klager jo folk på at vi skal spille oss helt inn på målstreken før vi avslutter. Det er ikke det at han ikke sentret som var for dårlig. Det var avslutningene. Jeg synes Arshavin gjorde veldig mye bra i går, stort sett alt på egenhånd, og han kom også i gode avslutningsposisjoner.

 

BE

 

Både ved første og andre sjanse er Nasri helt fri og bør spilles på. Siste sjansen i første er det riktig å skyte. Arshavin sliter fortsatt med tempoet, litt for ofte en berøring for mye. Ellers så syns jeg han er blitt bedre i linkspillet enn tidligere i sesongen og har fortsatt tro på at det skal løsne for ham. I går ville han rett og slett prøve selv noe som endte med dårlige avslutninger på gode sjanser. Han var ikke i balanse da han avsluttet og resultatet ble deretter.

 

Et godt bevis på at statistikk er misvisende.

United var soleklart det beste laget og rundspilte oss til tider.

Har vel aldri sett en venstreback i Arsenal bli så rundspilt som dette.

En keeper som bare har blitt svakere og svakere.

En midtbanespiller som sliter med teknisk dårlig kontroll og total mangel på defensiv fotballforståelse.

 

For at vi skal klare noe mot Chelsea må muskler inn i dette laget.

Og ikke minst vi må få inn en skikkelig spiss. Arshavin har vært en stor skuffelse for meg.

Ifjor var Arshavin flink til å sette opp medspillere. Nå ser han ikke medspillere foran mål engang.

Skulle likt å vite hvor mange målgivende pasninger han har. Det er ikke mange.

 

Inn med Diaby og Bendtner mot Chelsea. Det nytter ikke å spille mot de 3-4 store klubbene

uten slike spillere. Vi var faktisk bedre på Old Trafford enn vi var igår.

 

Nei, dette har vært diskutert før: Statistikk er ikke misvisende, det er tolkningen av statistikk som kan være misvisende.

Hadde United bommet på sine sjanser i går slik vi (Arshavin) bommet på våre så er jeg ikke så sikker på at alle hadde sittet igjen med inntrykket av at United var overlegent best. United var ikke supereffektive i går, men de var effektive. Tilslutt blir det stygge siffre, men i motsetning til Chelsea-kampen så syns jeg vi egentlig hadde fortjent noe mer. Vi lager nok gode sjanser til både 1 og 2 mål til.

 

Når det er sagt så vant United fortjent og var det beste laget.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med årets kanskje minst gjennomtenkte innlegg: Hva er vitsen med å ha en god økonomi.. Tja, vil du virkelig at vi skal svare eller har du tenkt litt i ettertid ;) (Antar at dette ble skrevet litt i affekt... ;) )

 

Vi blir rundspilt i perioder, og vi utspiller faktisk United i perioder. Arshavin alene burde hatt minst to mål første halvtime i går og deretter ytterligere ett. De putter på sine sjanser, i går puttet ikke vi. United var overlegne i kollektivt forsvarsspill og hadde marginene på sin side. Vi var naive i forsvarsspillet ved de to siste målene. Clichy skal selvfølgelig laget frispark mot Rooney på kontringen. Når han ikke gjør det må han hvertfall følge løpet hans. Manglende kynisme rett og slett. Brown dro ned Arshavin hver gang vi startet en mulig overgang uten å få kort, vi må lære oss å gjøre det samme. Mange legger skylden på Denilson. Jeg er helt enig i at han er uoppmerksom og bør vite at Rooney kommer, men den som ikke kan tilgis er Clichy som er minst like hurtig som Rooney, men som stopper opp når han nesten er hjemme. Helt uakseptabelt.

Mål nr 3 er enda verre. Vi er egentlig i god balanse, men 3 spiller blir satt ut av spill samtidig og det frigjør Park. De bør alle få straffetrening med Adams når det gjelder klokskap i forsvarsspill. Clichy blir løpende i ingenmannsland og tilslutt er Park helt fri uten å ha vært presset. Fint å skjerme for passalternativ Gael, men tilslutt må du gå i press.. Igjen så naivt at det grenser til latterlig.

 

Laget skal dog ha honnør for å spille seg til mange gode sjanser både i første og i andre omgang. Vi kunne med litt flaks ha scoret flere i andre omgang. Spillerene legger seg ikke og forsetter å prøve. Det skal de ha ros for. Tror det gjorde godt å avslutte med ett mål og noen sjanser, går hvertfall av banen med noe positivt.

 

Song og Fabragas gjør mye bra, ellers var det mye som ikke fungerte i går.

 

Ja, den var ikke helt gjennomtenkt ;)

 

Enig med deg når det gjelder Song. Han var vel den eneste spilleren som virkelig sto på 110% gjennom hele kampen. Gløden var helt fraværende igår. Det var alt for stor avstand mellom midtbanen og forsvaret og det virket som om Denilson og Clichy ikke helt visste hva oppgavene deres var. Særlig Clichy skuffet stort igår, greit nok at han har vært ute i flere mnd men han kunne ha taklet ballen ut til innkast ved flere anledninger da Nani kom på høyresiden.

Link to comment
Share on other sites

Statistikk er ikke misvisende, det er tolkningen av statistikk som kan være misvisende. Hadde United bommet på sine sjanser i går slik vi (Arshavin) bommet på våre så er jeg ikke så sikker på at alle hadde sittet igjen med inntrykket av at United var overlegent best. United var ikke supereffektive i går, men de var effektive. Tilslutt blir det stygge siffre, men i motsetning til Chelsea-kampen så syns jeg vi egentlig hadde fortjent noe mer. Vi lager nok gode sjanser til både 1 og 2 mål til. Når det er sagt så vant United fortjent og var det beste laget.

 

Ja, selv om man drar frem statistikken er ikke poenget å så tvil om at ManU vant fortjent, for det er vi vel alle enige om. Men poenget er at hvis man bruker statistikken og går bak det som skjedde, er ikke forskjellen så stor som mange skal ha det til. Det er mange som har en tendens til alltid å skulle gjøre mer ut av ting enn det egentlig er grunnlag for. Jeg synes det mest håpløse med gårsdagens kamp var at dette er gammelt nytt. Dette har vi sett før. Det er både frustrerende og ubegripelig at Wengers Arsenal ikke ser ut til å være i stand til å lære av egne feil. Spillemessig er man helt på høyde, men Arsenal taper nok en gang mot en rival fordi de feiler i de avgjørende situasjonene - i begge ender av banen. Sånn har det egentlig vært under hele Wengers regjeringstid, til og med i de årene man vant. Da vant man på tross av mange av de samme svakhetene, rett og slett fordi man var så SUVERENT mye bedre i alle de andre aspektene ved spillet. Men den suvereniteten har man ikke nå, og da blir man brutalt straffet for sine feil. Og det er enda mer ubegripelig fordi feilene som gjøres er elementære. Det er stort sett naive småguttfeil alt sammen. Da hjelper det dessverre lite at man ellers er minst like gode.

Link to comment
Share on other sites

Sånn har det egentlig vært under hele Wengers regjeringstid, til og med i de årene man vant. Da vant man på tross av mange av de samme svakhetene, rett og slett fordi man var så SUVERENT mye bedre i alle de andre aspektene ved spillet.

 

Det er helt riktig observert piscator. Vi har i alle fall tullet bort 2 seriemesterskap på dette i "gullalderen" også.

Link to comment
Share on other sites

Heng meg på denne denne. Vi har svært få seiera under Wenger som er direkte "ufortjent", det er derimot svært vanleg at vi ikkje klarer å avgjere kampar til vår fordel. Dette er langt meir enn tilfeldig. Vi er ikkje gode nok i enkelte fasar av spelet. Defansiv organisering er utan tvil eit av dette. Det er og irriterande at det virkar som om at vi ikkje er med i enkelte kampar. Det ser ut som at vi har ei slags haldning av at vi er kvalitetsmessig så mykje betre enn motstandaren at vi skal sleppe å jobbe for poenga. Vi har ei slags "vi kan vinne med lav innsats halding" som er svært frustrerande for oss som supportera å sjå på...

Link to comment
Share on other sites

I neste kamp forventer jeg følgende bytter.

Fabianski for almunia

Eboue for Sagna

Traore for Clichy

Ramsey for Denilson (diabyhvis han er klar)

Bendtner for Nasri

 

Det er meningsløst å spille med en keeper som ikke er i stand til å redde, samt to backer som ikke er i stand til å legge inn, en midtbanespiller som ikke er i stand til å spille fotball og bare dverger på topp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med årets kanskje minst gjennomtenkte innlegg: Hva er vitsen med å ha en god økonomi.. Tja, vil du virkelig at vi skal svare eller har du tenkt litt i ettertid ;) (Antar at dette ble skrevet litt i affekt... ;) )

 

Ja, den var ikke helt gjennomtenkt ;)

 

Greit å se at affekt går over ;) Men det er et viktig poeng (selv om jeg også gjerne vil ha pokaler ... ASAP) med den økonomiske balansen. Her er to sitater fra offisielle dokumenter fra klubbene som møttes i går:

 

Arsenal:

"Whilst the impact of the recession on our football business has so far been limited the full commercial and financial impact may be still ahead of us. There are undoubtedly challenges ahead but the Group starts the 2009/10 year very well placed to deal with them, in a very robust financial position with a high level of cash reserves and comfortable levels of debt."

 

United:

"Our significant indebtedness could adversely affect our financial health. Our ability to make payments on and to refinance our indebtedness will depend on our ability to generate cash in the future. We cannot assure you that our business will generate sufficient cash flow from operations, or that future borrowings will be available to us, in an amount sufficient to enable us to pay our indebtedness."

 

Og Wengers syn på det hele (han kan mer enn den jevne mann/dame om økonomi også..):

"I believe that every club in the world should only live with the income he makes. It is not acceptable that any industry in the world has income not generated by his activity. [if you start spending income from the years to come] It means if you are not successful on the pitch you are dead."

 

Skuffet over kampen og resultatet, men jeg finner likevel noe trøst i dette over. Det gjør det lettere å være stolt over klubben vår. Personlig ønsker jeg ikke at United, Pool eller noen andre skal gå konkurs, men som man reder... Det eneste vi mangler nå er pokaler, så opp med hodet. We are the Arsenal B)

Link to comment
Share on other sites

Ja, selv om man drar frem statistikken er ikke poenget å så tvil om at ManU vant fortjent, for det er vi vel alle enige om. Men poenget er at hvis man bruker statistikken og går bak det som skjedde, er ikke forskjellen så stor som mange skal ha det til. Det er mange som har en tendens til alltid å skulle gjøre mer ut av ting enn det egentlig er grunnlag for. Jeg synes det mest håpløse med gårsdagens kamp var at dette er gammelt nytt. Dette har vi sett før. Det er både frustrerende og ubegripelig at Wengers Arsenal ikke ser ut til å være i stand til å lære av egne feil. Spillemessig er man helt på høyde, men Arsenal taper nok en gang mot en rival fordi de feiler i de avgjørende situasjonene - i begge ender av banen. Sånn har det egentlig vært under hele Wengers regjeringstid, til og med i de årene man vant. Da vant man på tross av mange av de samme svakhetene, rett og slett fordi man var så SUVERENT mye bedre i alle de andre aspektene ved spillet. Men den suvereniteten har man ikke nå, og da blir man brutalt straffet for sine feil. Og det er enda mer ubegripelig fordi feilene som gjøres er elementære. Det er stort sett naive småguttfeil alt sammen. Da hjelper det dessverre lite at man ellers er minst like gode.

 

Det er så rett så rett. Hadde vi spilt på samme nivå som i går mot hvilken som helst annen motstander i PL unntatt Chelsea og United hadde vi vunnet ganske så komfortabelt. Dessverre blir våre feil grusomt straffet i denne kampen på samme måte som i 1-4 tapet mot Chelsea i fjor. Der skaper vi nok sjanser til å vinne, men taper så det suser grunnet personlige feil begge veier. Dette er gammelt nytt og før vi får orden på dette vil vi stadig gå på smeller. City-kampen og United borte er andre eksempler fra denne sesongen.

 

Kanskje hadde det vært lurt å gå ut lavt i går og heller satset på en kjedelig kamp og ett poeng. Vi hadde vært fornøyd med det kampprogrammet tatt i betraktning. Bendtner som enslig spiss og fem på midten for å drepe rom. Dessverre -og heldigvis- tror jeg ikke en slik holdning finns i hodet til Wenger. I stedet for jager vi fremover og blir grusomt straffet på kontringer. Rooney var nøkkelen til alt som skjedde fremover og vi var ikke i stand til å ta ham ut av kampen dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke bra. 7 mål har han også, det er ok. Men jeg syntes han gjorde riktig i å skyte på sjansene i går, vanligvis klager jo folk på at vi skal spille oss helt inn på målstreken før vi avslutter. Det er ikke det at han ikke sentret som var for dårlig. Det var avslutningene. Jeg synes Arshavin gjorde veldig mye bra i går, stort sett alt på egenhånd, og han kom også i gode avslutningsposisjoner.

 

BE

 

Jeg er egentlig enig med deg, men i går syntes jeg Arshavin var i overkant ego. På den andre siden syntes jeg han har vært dårlig på pasningsspill i hele år. Spesielt på gjennombruddspasninger syntes jeg han bommer nesten hele tiden. Det skulle vært interessant å se en statistikk på det for å se om det stemmer. Er det noen som vet om han fortsatt har vondt i det ene beinet og spiller halvskadet?

Link to comment
Share on other sites

Mener det burde være liten tvil om at vi sliter på kontringer både for og i mot til tider. Spesielt mot Manure i går... Er altfor mange av spillerne som bare jogger tilbake og blir ballwatching når motstanderlaget kommer på en kontring. I går så jeg kun(!) Vermaelen som gav hundre prosent i jobbinga hjem, noe som er uakseptabelt for en klubb som Arsenal. De andre spurta kanskje maks ti meter før de begynte å stoppe opp og så på ball, istedet for å prøve å orientere seg om hvor andre spillere var for å prøve å gjøre pasningsalternativene dårligere.

 

Når vi istedetfor hadde kontringssjanser selv i går, ble det altfor få som gadd å ta hundreprosentsløp for å prøve å komme inn i boksen og skaffe seg rom.

 

Neste kamp mener jeg Rosicky bør flyttes ned, om ikke Diaby blir klar. Denilson på benken. Helst Bendtner inn på topp, og Arshavin og Nasri på kantene.

 

Er veldig usikker på om Clichy bør få fortsette, men det er nok det beste selv om han har vært regelrett elendig de siste kampene. Rundlurt av både Young og Nani ved flere anledninger.

 

Eboue kan gjerne ta plass for Sagna på høyrebacken. Og Almunia bør virkelig ta plass på benken nå... Han virker helt uinteressert når han slipper inn mål, og/gjør tabber. Feks ved sleivsparket i går... Hvis han skal være så uinteressert har han virkelig ingenting å gjøre på banen.

Jeg er altså noe enig med ben elfen i byttene han forventer, men ikke helt.

 

Det viktigste nå er at laget hever seg, og at vi iallefall får se en skikkelig innsats mot Chelskij på søndag. Er skeptisk i forhold til 3 poeng, men vi bør iallefall kunne klare å bite godt fra oss!

Husk, Manure vant serien i fjor med kun to seire(hvis jeg husker riktig) mot de tre andre i topp 4... 3-0 mot Chelskij og 2-1 mot Pool.

 

Vi har to kamper igjen mot to fra de tre. Borte på Brua blir en hard kamp, men det er ikke umulig. Deretter hjemme mot Pool. Tar vi 4 poeng i løpet av disse kampene(tre hjemme mot Pool) har vi fortsatt sjansen på å henge veldig godt med helt i toppen.

Tror nok Wenger selv ser at det må gjøres forandringer nå. Hvis ikke tror jeg ikke han hadde hatt de samme uttalelsene etter kampen.

 

Viktig å stå sammen, både lag og supportere nå og heve oss å vise at vi har noe i toppen å gjøre!!!!

 

Come On You Gunners!!

 

I'm Arsenal 'till I die, I'm Arsenal 'till I die! I know I am, I'm sure I am, I'm Arsenal 'till I die!!

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen satt jeg og tenkte på om Denilson NOENGANG hadde fått spille for Chelsea, Manutd, Liverpool, Villa og City? Det tror jeg neppe. Greit nok, Wenger henter ingen nye spillere nå, men for ordens skyld, selg Denilson da wenger? Han er jo ikke god nok for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Tidlegare Arsenal midtbanemann Stewart Robson om stoda i Arsenal henta fra Skysport:

Robson isn't surprised to see Arsenal trailing behind the top two.

 

"They haven't got a defensive understanding at times," he said. "Yesterday on the counter-attack they were caught out so many times and they made poor decisions.

 

"When they were playing well at the beginning of the season some of their defending was excellent when they were pressing the ball high up the field.

 

"I always think Gael Clichy is the best left-back in the Premier League but at the moment he is not playing well while Nani was excellent.

 

"[Andre] Arshavin is off-form; he was the threat in the first half. Every time he got one-on-one with Wes Brown I thought he was going to beat him. That was the danger point for Arsenal but he didn't take his chances.

 

"A lot of Arsenal supporters think Manuel Almunia is not quite the right goalkeeper. I think he is ok and that he's not the real problem.

 

"Denilson doesn't work hard enough and the lack of athleticism in midfield was evident yesterday and that's whey Manchester United dominated that area."

 

Som ein ser så er han tildels enig med mykje av det som blir sagt her på forumet...

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, dette har vært diskutert før: Statistikk er ikke misvisende, det er tolkningen av statistikk som kan være misvisende.

 

Some people use statistics as a drunken man uses lampposts - for support rather than illumination

 

Andrew Lang

 

There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics

 

Benjamin Disraeli

 

Med disse utsagnene i bakhodet er det rart at vi i det hele tatt tar oss bryet med å trekke inn statistikk for å diskutere en kamp alle har sett...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med årets kanskje minst gjennomtenkte innlegg: Hva er vitsen med å ha en god økonomi.. Tja, vil du virkelig at vi skal svare eller har du tenkt litt i ettertid B) (Antar at dette ble skrevet litt i affekt... ;) )

 

Vi blir rundspilt i perioder, og vi utspiller faktisk United i perioder. Arshavin alene burde hatt minst to mål første halvtime i går og deretter ytterligere ett. De putter på sine sjanser, i går puttet ikke vi. United var overlegne i kollektivt forsvarsspill og hadde marginene på sin side. Vi var naive i forsvarsspillet ved de to siste målene. Clichy skal selvfølgelig laget frispark mot Rooney på kontringen. Når han ikke gjør det må han hvertfall følge løpet hans. Manglende kynisme rett og slett. Brown dro ned Arshavin hver gang vi startet en mulig overgang uten å få kort, vi må lære oss å gjøre det samme. Mange legger skylden på Denilson. Jeg er helt enig i at han er uoppmerksom og bør vite at Rooney kommer, men den som ikke kan tilgis er Clichy som er minst like hurtig som Rooney, men som stopper opp når han nesten er hjemme. Helt uakseptabelt.

Mål nr 3 er enda verre. Vi er egentlig i god balanse, men 3 spiller blir satt ut av spill samtidig og det frigjør Park. De bør alle få straffetrening med Adams når det gjelder klokskap i forsvarsspill. Clichy blir løpende i ingenmannsland og tilslutt er Park helt fri uten å ha vært presset. Fint å skjerme for passalternativ Gael, men tilslutt må du gå i press.. Igjen så naivt at det grenser til latterlig.

 

Laget skal dog ha honnør for å spille seg til mange gode sjanser både i første og i andre omgang. Vi kunne med litt flaks ha scoret flere i andre omgang. Spillerene legger seg ikke og forsetter å prøve. Det skal de ha ros for. Tror det gjorde godt å avslutte med ett mål og noen sjanser, går hvertfall av banen med noe positivt.

 

Song og Fabragas gjør mye bra, ellers var det mye som ikke fungerte i går.

Må vel nesten si gratulere med ett vel gjennomtenkt innlegg til deg også! Nei, men da fortsetter vi å samle på kvartfinaler og 4.plasser... Mens vi venter på at Fabregas, Arshavin og RVP finner seg en ny klubb å spille for på jakt etter trofeer. Så ersatter vi disse med Ramsey, Vela og Bendtner... Men vi har i allefall penger på bok da, bare så synd vi spiller i Campionship!!!

Vi har 3-13 på siste fire hjemmekampene mot Chelkowski og Bønda!! Ikke kom med den vi skaper sjanser a, hva hjelper det??!!

Vi taper mot bedre lag, sånn er det.... Og vi nærmer oss aldri disse laga så sant vi aldri forsterker stallen med klasse kontra fyll!!

 

Jeg er rett og slett flau over det vi viste i går.... Helt jævlig å se på!!

 

Etter kampen satt jeg og tenkte på om Denilson NOENGANG hadde fått spille for Chelsea, Manutd, Liverpool, Villa og City? Det tror jeg neppe. Greit nok, Wenger henter ingen nye spillere nå, men for ordens skyld, selg Denilson da wenger? Han er jo ikke god nok for Arsenal!

ER SÅ ENIG MED DEG!!! Som en kompis av meg sier;"Denilson er jo ingen dårlig spiller, men nå er jo ikke vi West Ham heller. Han ække god nok for oss!!"

 

1 målgivende på hele sesongen er ufattelig svakt spør du meg.

Det her kan jo ikke stemme, men når jeg sjekker selv kommer jeg ikke til mer enn 2. Everton borte og Hull hjemme. Men for å forsvare han litt, tror nok han har rimelig mange keypasses som tredjepasning, som igjen fører til mål. Men helt enig, han har skuffet og virket sliten og umotivert i år. Kan mye mer!!

Link to comment
Share on other sites

Må vel nesten si gratulere med ett vel gjennomtenkt innlegg til deg også! Nei, men da fortsetter vi å samle på kvartfinaler og 4.plasser... Mens vi venter på at Fabregas, Arshavin og RVP finner seg en ny klubb å spille for på jakt etter trofeer. Så ersatter vi disse med Ramsey, Vela og Bendtner... Men vi har i allefall penger på bok da, bare så synd vi spiller i Campionship!!!

Vi har 3-13 på siste fire hjemmekampene mot Chelkowski og Bønda!! Ikke kom med den vi skaper sjanser a, hva hjelper det??!!

Vi taper mot bedre lag, sånn er det.... Og vi nærmer oss aldri disse laga så sant vi aldri forsterker stallen med klasse kontra fyll!!

 

Jeg er rett og slett flau over det vi viste i går.... Helt jævlig å se på!!

ER SÅ ENIG MED DEG!!! Som en kompis av meg sier;"Denilson er jo ingen dårlig spiller, men nå er jo ikke vi West Ham heller. Han ække god nok for oss!!"

Det her kan jo ikke stemme, men når jeg sjekker selv kommer jeg ikke til mer enn 2. Everton borte og Hull hjemme. Men for å forsvare han litt, tror nok han har rimelig mange keypasses som tredjepasning, som igjen fører til mål. Men helt enig, han har skuffet og virket sliten og umotivert i år. Kan mye mer!!

 

Eller semifinale i FA-cupen, semifinale i CL og kjemper i toppen av PL.. Vet ikke hvem av oss som er lengst unna virkligheten, men jeg tar til takke med god fotball, fornuftig drift, langsiktige mål og at vi er en skapende klubb. Ikke vet jeg hva du ønsker, men har vi ikke sett nok eksempler på klubber som rett og slett lever over evne og i dag ikke er i stand til å betale sin gjeld? Hvis jeg husker riktig har du tidligere nevnt at du har spillt for Lillestrøm (beklager hvis jeg husker feil). Da trenger du ikke lete lenge før du finner et eksempel på hva jeg mener.

Du nevner klasse kontra fyll: Nå har Wenger sagt at han har prøvd seg både på Cham og Villa i dette vinduet. At klubbene ikke vil selge kan man ikke gjøre noe med. For meg er det et bevis på at klubben prøver og derfor blir kritikken mot manglende kjøp fullstendig meningsløs.

 

Forøvrig tror jeg veien til championship er kortere via din "løp og kjøp" holdning enn Wengers mer fornuftige tilnærming til markedet.

 

PS: Donarez så at den første setningen var skrevet med humor og ikke som kritikk eller latterliggjøring.

Link to comment
Share on other sites

Some people use statistics as a drunken man uses lampposts - for support rather than illumination

 

Andrew Lang

 

There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics

 

Benjamin Disraeli

 

Med disse utsagnene i bakhodet er det rart at vi i det hele tatt tar oss bryet med å trekke inn statistikk for å diskutere en kamp alle har sett...

 

Så du mener det ikke er noe poeng i å diskutere en kamp alle har sett? Statistikken er kampen oppsummert i tall. Tallene/fakta/stats er der og det er analytikerenes jobb å knekke koden. Det er det som er analyse.

 

Noen er gode på det, noen er middels gode og andre er helt håpløse. Det eneste som er sikkert er at flertallet alltid tar feil når det gjelder analyser. Jo mer kompleks oppgaven er, jo større er sjansen for at kun et meget lite antall personer er i stand til å analysere og konkludere riktig. Så støtter man seg til flertallet tar man med stor sannsynlighet feil i en slik sammenheng ;)

 

Det er derfor noen ytterst få er fotballmanagere og vi andre ikke er det ;)

Link to comment
Share on other sites

Eller semifinale i FA-cupen, semifinale i CL og kjemper i toppen av PL.. Vet ikke hvem av oss som er lengst unna virkligheten, men jeg tar til takke med god fotball, fornuftig drift, langsiktige mål og at vi er en skapende klubb. Ikke vet jeg hva du ønsker, men har vi ikke sett nok eksempler på klubber som rett og slett lever over evne og i dag ikke er i stand til å betale sin gjeld? Hvis jeg husker riktig har du tidligere nevnt at du har spillt for Lillestrøm (beklager hvis jeg husker feil). Da trenger du ikke lete lenge før du finner et eksempel på hva jeg mener.

Du nevner klasse kontra fyll: Nå har Wenger sagt at han har prøvd seg både på Cham og Villa i dette vinduet. At klubbene ikke vil selge kan man ikke gjøre noe med. For meg er det et bevis på at klubben prøver og derfor blir kritikken mot manglende kjøp fullstendig meningsløs.

 

Forøvrig tror jeg veien til championship er kortere via din "løp og kjøp" holdning enn Wengers mer fornuftige tilnærming til markedet.

 

PS: Donarez så at den første setningen var skrevet med humor og ikke som kritikk eller latterliggjøring.

Hehe... Vakke meningen å være krass der ;)

 

Du har jo selvfølgelig rett i det du sier, både med hentydning til Lillestrøm og en sunn økonimisk dreven klubb. Liker jo det jeg også, og jeg snakker ikke om å kjøpe ett helt nytt lag. Bare 2-3 klassespillere til så er vi der, hver eneste sesong så er er første 11-ern vår bra nok... Men så er vi "uheldige" med skader, grunnen er at vi ikke har nok spillere av ypperste kvalitet. Se på United, sliti med skader hele sesongen men de klarer det, vi gjør det ikke!!

I motsetning til deg er jeg ikke fornøyd med at klubben er godt drevet økonimisk, uten å vinne titler år etter år.

 

Vi har solgt i senere tid: Henry, Flamini, Hleb, Gilberto, Adebayor, Toure, "Kjøpt": Nasri, Eduardo, Campbell!!??, Arshavin. (spillere jeg mener er verdt å nevne, man kan sikkert legge til flere)

 

Etter mitt syn, solgt 3 verdensklassespillere kjøpt 1... Da er man jo nødt til å bli ett dårligere fotballag, sier jo seg selv. Håper ikke jeg må legge til Fabregas på denne lista neste år, og det frykter jeg!! Hva gjør vi da???

Link to comment
Share on other sites

Kjipt :) . Selv om disse 4 vanskelige kampene ikke går så godt, så tror jeg at vi havner veldig godt på tabellen denne sesongen. Om ikke første plass, så tror jeg det blir en andre, eller tredje. Vært bra og sluppet noen kvalikk kamp til CL. AW må finne på noe når det gjelder keeper, spiss og kanskje en til forsvarer i samme klasse som TV. Back plassene burde kanskje også gjøres noe med. Kanskje Eboue kunne gjort en bedre jobb en Sagna og Gibbs en bedre jobb en Clichy?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...