Jump to content

Arsenal v Man Utd, 31.01.10


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal FC v Manchester Utd.

 

 

 

arsenal.png manchester_united.png

 

 

 

Barclays Premier League, Emirates Stadium

 

 

Søndag, 31. Januar, kl. 17:00

 

På TV: CanalDigital_Sport_1_100x70.gif

 

 

Forhåndsomtale, Arsenal:

 

Vi er som kjent inni en veldig viktig periode nå, som kanskje kommer til å avgjøre sesongen vår.

 

Etter 0-0 mot Aston Villa på onsdag, er det ekstra viktig for oss å gjør det bra i denne kampen, om vi skal henge med i toppen.

 

Vi har nylig fått Nasri, Bendtner og Ramsey tilbake fra skade, men Vermaelen og Eduardo fikk seg en skade mot Villa.

 

Vermaelen sin skade er ikke så alvorlig som først ventet, men han vil gå glipp av Man Utd kampen.

 

Selv om Eduardo sin skade var liten, er han utilgjengelig til helga. Han kan være tilbake til Chelsea kampen.

 

Ellers har Alex Song og Emmanuel Eboue returnert fra Afrikamesterskapet, og vil være tilgjengelige til denne kampen.

 

Abou Diaby vil være klar til kampen mot Chelsea neste helg.

 

 

Forhåndsomtale, Man Utd:

 

 

Denne kampen er nok like viktig for Man Utd, som den er for oss.

 

Man Utd vant 4-0 hjemme mot Hull forrige helg, og gikk videre i Liga Cupen mot City i midtuka.

 

Kan dog sies at Man Utd brukte toppet lag, og har ikke noen fordeler der.

 

Rio Ferdinand har fått en straff på 4 kampers karantene, og må dermed stå over kampen mot Arsenal

 

Det rapporteres også at Anderson skal ha reist til hjemlandet Brasil uten tillatelse, etter at han ble bøtelagt for skulking av trening.

 

Nemanja Vidic spilte for reservelaget for noen dager siden, og vil sannsynligvis være med i troppen på søndag.

 

Her er laget Man Utd stilte med mot City i midtuka: Van Der Sar, Rafael, Ferdinand, Evans, Evra, Nani, Fletcher, Carrick, Scholes, Giggs, Rooney

 

 

Arsenal%2Bv%2BManchester%2BUnited%2BPremier%2BLeague%2B6oZxulRFyJRl.jpg

 

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

(endelig litt å velge i)

 

Andrey Arshavin - Nicklas Bendtner - Samir Nasri

 

 

Denilson - Alex Song - Cesc Fabregas

 

 

Gael Clichy - Sol Campbell - William Gallas - Emmanuel Eboue

 

 

Manuel Almunia

 

 

Jeg tror og håper at Wenger bruker Eboue i denne kampen, fordi Sagna har slitt med en skulder i det siste, og trenger hvile.

 

Denilson har ikke spilt så bra de siste kampene, men før Song reiste til Afrikamesterskapet, dominerte Denilson, Song og Fabregas midtbanen i de fleste kampene.

 

De har bygd opp et flott sammarbeid, og det håper jeg de kan finne tilbake til i denne kampen. Dette er en kamp hvor det er vitalt å dominere på midtbanen.

 

Jeg er ikke sikker på om Bendtner bør få starte, da han ikke har så mye kamptrening, og vi har gode alternativer på benken (Walcott og Rosicky). Vi får se hva Wenger gjør.

 

Det er garantert noen som ønsker en annen lagoppstilling, nå som vi endelig har fått litt å velge i på topp. Fyr løs!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Flott kamptråd :)

 

Jeg er enig i din startoppstilling, men foretrekker Rosicky fremfor Nasri. Nasri har ikke mange minuttene med fotball i bena etter skaden. Sagna/Eboue kan bli vanskelig å avgjøre da begge er slitne.

“However Emmanuel Eboue and Alex Song have been in this morning. Eboue has been running outside. They are both in good shape. Tired but in good shape. Both of them are available for Sunday."

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/n...may-miss-sunday

 

Det er vel ikke noe poeng å skrive om hvor dypt jeg håper på seier, hvor mye jeg gleder meg osv, da jeg regner med dette er noe vi alle har til felles. En repetisjon av fjorårets batalje på Emirates hadde vært fantastisk!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd!

 

Da er den på trappene, en av de tittelavgjørende kampene som vi SKAL vinne. Rooney i storform kan bli en utfordring, men med de tilgjengelige spillerne vi har nå skal det bli en komfortabel seier.

 

Håper på:

 

Almunia - Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy - Nasri - Song - Fabregas - Rosicky - Arshavin - Bendtner.

 

Tror det blir:

 

Almunia - Sagna - Gallas - Campbell - Clichy - Rosicky - Fabregas - Denilson - Song - Arshavin - Bendtner.

 

Frykter duellen Valencia - Clichy, håper Gael er kommet seg såpass i form at det ikke blir lekestue som mot Young.

 

Tilbringer helgen på fjellet så får ikke sett kampen, noe som kanskje er like greit med tanke på at slike kamper er like jævlige å se som å sitte å stikke nåler i seg selv..

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig viktig kamp, både gleder og gruer meg!

Skal se kampen med en Arsenal-fan og to United fans hjemme til meg, så blir 2 vs 2 :)

Håper spillerne kjemper skikkelig i denne kampen, hvis ikke syns jeg de kan skamme seg.

Syns Bendtner og Nasri skal starte selv om de har vært ute.

Clichy - Valencia og Fabregas - Fletcher og Gallas/Campbell - Rooney blir nøkkel kamper i denne kampen.

Da sier jeg bare lykke til alle Gooners! COME ON YOU GUNNERS!

Håper dette laget entrer Emirates Stadium på søndag:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Campbell-Clichy

 

Fabregas-Song-Rosicky

 

Nasri-Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Fin kamptråd, Ernst.. :)

Her må det nesten bli 3 poeng, alt annet er uakseptabelt.

Synd at Vermaelen ikke rekker ManUtd kampen, men etter å ha sett

Campbell de to siste kampene er det ingenting å frykte.

Å få tilbake Song er som Wenger pleier å si at det er som å signere en ny spiller :P

 

Jeg håper på:

Almunia

Sagna - Gallas - Campbell - Clichy

Fabregas - Song - Nasri

Rosicky - Bendtner - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg bekymret for om Sol holder i hele 90 min. I kampen mot Stoke startet han bra, men ble for sliten siste fjerdedel av kampen. Da var han ikke god. I kampen mot Villa slapp han å spille mer enn tre fjerdedeler av kampen og holdt inn med stil. Orker gamlefar 90 min i høyt tempo?

Link to comment
Share on other sites

Det varmer hjertet mitt å si at dette blir Campbell's 200. kamp for klubben! Trodde aldri jeg skulle få sagt det om mannen som aldri skulle signere for Arsenal i 2001, og sammen mannen som skulle reise utenlands 2006. :)

 

Spent på hvordan Sol gjør det på søndag, men tror uansett han vil gjør det bedre enn hva Senderos ville gjort. Har vonde tanker om hva som kan skje med en Rooney i toppform, så vi er vel "litt" avhengige ev en Sol i godt gammelt slag. Er bare å håpe. Come on Arsenal!

 

- Hate United Love Glazer -

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Gallas-Campbell-Clichy

Fabregas-Song-Denilson

Rosicky-Bendtner-Arshavin

 

Håper på dette laget. Dersom Vermalen er tilærmet frisk ønsker jeg å se han starte. Han passer bedre mot en Rooney som virkelig er on fire for tiden, så her må vi virkelig passe på! Håper vi starer med Denilson som indreløper, så hvis han sliter, eller vi eventuelt slipper inn et tidlig baklengsmål kan Nasri komme inn tidligs mulig. Nå som Bendtner endelig er tilbake må han spille midtspiss. Vi har sett i utallige kamper nå at det ikke funker med hverken Arshavin eller Eduardo, og det går hvertfall ikke mot Man Utd.

 

Tror det viktigste er å temme Rooney, samt å vinne midtbanekrigen. Skulle gjerne hatt Diaby tilgjengelig, men får la det gå med Denilson. Utrolig viktig for oss å vinne denne kampen med tanke på kampen om ligagullet og videre avansement i Champions League. Vi har ikke råd til å gjøre feil i denne kampen, og vi må være på fra første spark på ballen.

 

C'mon You Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette laget:

 

Almunia

Eboue - Gallas - Verminator - Clichy

Denilson - Song - Fabregas

Rosicky - Bendtner - Arshavin

 

Eboue stepper inn for Sagna så han får hvilt skulderen sin ordentlig

Nasri og Walcott kommer inn etter 60 min

JET kommer inn når vi har godt opp i 3-0 ledelse

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er idiotisk å hive innpå Bendtner her. Han er ikke i nærheten av klar enda. Han fikk 30 minutt mot Villa og gjorde ikke det han skulle. Mye bedre å kjøre med Arshavin som midtspiss. Han er varm og vi har da en fabelaktig innbytter å hive innpå, det blir ikke det samme å hive innpå enda en puslete tekniker.

 

Almunia

Sagna Gallas Vermaelen(Campbell) Clichy

Denilson Fabregas Song

Nasri Arshavin Rosicky

 

Uansett en sesongavgjørende kamp. Sykt viktig å¨vinne denne, det vil gi nødvendig selvtillit også foran de neste ukene. KOM IGJEN GOONERS!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er idiotisk å hive innpå Bendtner her. Han er ikke i nærheten av klar enda. Han fikk 30 minutt mot Villa og gjorde ikke det han skulle. Mye bedre å kjøre med Arshavin som midtspiss.

 

Slik jeg ser det så har Arshavin en tendens til å bedre sitt spill utover i kampen, jeg foretrekker heller at Bendtner starter og Arshavin flyttes inn som spiss når Bendtner har gått tom og Arshavin har fått på turboen.

Link to comment
Share on other sites

Frykter at vi kommer bakpå med ett mål og at Bendtner har for få kreative evner...

Håper på et agressivt midtbaneledd hos oss som klarer å følge opp helt frem, og at midtforsvaret vårt klarer å hamle opp med Rooney og co.

 

Helt i orden at Walcott er på benken!

Ønsker meg Rosicky i stedet for Denilson. Nasri må spille!

Link to comment
Share on other sites

Dette er på en måte kampen som skal vise at Arsenal er kapable til å vinne serien. Med seier her, går vi forbi ManU og vi vil holde Spurvene på en relativ trygg avstand. Taper vi denne, vil ManU få et psykisk overtak, og vi har en knalltøff bortekamp mot Chelsea som kan være svært vanskelig å reise seg til.

 

Jeg har dessverre en fryktelig dårlig magefølelse for denne kampen. ManU viser en gryende form i det siste, mens vi har levert helt på det jevne. Vermaelen ute er et fryktelig dårlig tegn, selv om Sol har vist et OK spill når han har kommet inn. Rooney er i kjempeform om dagene og vil løpe i stykker Sol. Fremover har vi også vist stor slitasje og er ikke like kreative og giftige som vi var før jul.

 

Det blir en fryktelig, fryktelig, nervepirrende søndag og jeg kommer til å gå på tå frem til kampslutt. Så gjenstår det å se om det blir kaldt vann eller en kald øl etter kampen!

 

Kanskje min pessimisme bare er en innebygget selvforsvars mekanisme slik at jeg ikke skal bli så skuffet etterpå???

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen her blir veldig viktig, uten tvil. Vi møter ett lag som også kjemper og gullet, og det laget som får 3 poeng kommer til å fortsette med å kjempe mot Chelsea. Tror de fleste er enige med meg. Det er ikke sånn at laget som taper, er helt ute av gull kampen, da referer jeg selvfølgelig til Arsenal vs Chelsea kampen. Vi er på hjemmebane, og nå må vi virkelig vise at vi kan slå de aller beste. Mot Chelsea ble vi egentlig rundspilt, vi hadde sjanser, men herregud 3-0 ? Det blir uansett for mye. Taper vi her, så viser at vi ikke kommer til å kjempe om 1.plassen. Den kampen er blir helt utrolig viktig.

 

De to neste blir jo mot Chelsea og Liverpool. Chelsea borte er jo alltid vanskelig, og nå begynner Liverpool å gjøre det bra.

Link to comment
Share on other sites

2-1 til Chelsea da kan vi si her og nå blir det tap i morgen så er vi ute av gullkampen.

Siden alle laga bak oss vant i dag så er bare sier godt nok.

For det første: Alle lag bak oss vant ikke. Tottenham tapte.

For det andre: Vi er absolutt ikke ute av det om vi taper her. Husk at Chelsea skal til White Heart Lane, Goodison Park, Anfield og Old Trafford. De skal også ta imot City, Villa og oss. Vi har bare Tott og Chelsea igjen av de "vanskelige bortekampene! Manu har heller ikke møtt noen av de "største" lagene to ganger. Vi har jo allerede Villa og Everton to ganger. Når nå Everton får igjen mange gode spillere som har vært skadet, vil både Manu og Chelsea få det tøft på Goodison!

 

Jeg er godt fornøyd med uavgjort i morgen. Jeg frykter tap, men håper selvsagt på seier!

Link to comment
Share on other sites

For det første: Alle lag bak oss vant ikke. Tottenham tapte.

For det andre: Vi er absolutt ikke ute av det om vi taper her. Husk at Chelsea skal til White Heart Lane, Goodison Park, Anfield og Old Trafford. De skal også ta imot City, Villa og oss. Vi har bare Tott og Chelsea igjen av de "vanskelige bortekampene! Manu har heller ikke møtt noen av de "største" lagene to ganger. Vi har jo allerede Villa og Everton to ganger. Når nå Everton får igjen mange gode spillere som har vært skadet, vil både Manu og Chelsea få det tøft på Goodison!

 

Jeg er godt fornøyd med uavgjort i morgen. Jeg frykter tap, men håper selvsagt på seier!

Tott tapte nok desverre ikke.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg ekstremt til morgendagens kamp! Har troa på at vi kommer til å sette Manure skikkelig på plass for en gangs skyld, og vise alle de kjepphøye Manure fans der ute hvor mye bedre enn dem vi er. Tror vi blir nødt til å spille med Nicklas, tror Arshavin blir en lettvekter mot Vidic og Brown, selvom han har klart seg mot store fysiske stoppere tidligere.

Jeg tror på følgende lag:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Campbell - Clichy

 

 

Fabregas - Song - Rosicky

 

 

Nasri - Bendtner - Arshavin

 

 

Tips: 3-1 FM: Bendtner

Link to comment
Share on other sites

For det første: Alle lag bak oss vant ikke. Tottenham tapte.

For det andre: Vi er absolutt ikke ute av det om vi taper her. Husk at Chelsea skal til White Heart Lane, Goodison Park, Anfield og Old Trafford. De skal også ta imot City, Villa og oss. Vi har bare Tott og Chelsea igjen av de "vanskelige bortekampene! Manu har heller ikke møtt noen av de "største" lagene to ganger. Vi har jo allerede Villa og Everton to ganger. Når nå Everton får igjen mange gode spillere som har vært skadet, vil både Manu og Chelsea få det tøft på Goodison!

 

Jeg er godt fornøyd med uavgjort i morgen. Jeg frykter tap, men håper selvsagt på seier!

 

Jeg tror vi taper borte mot Chelsea så tap i morgen også er løpe fullstendig kjørt.

For og si det slik Chelsea er alltid go mot de beste laga og det har de alltid vært.

Men for håpe du har rett, men har vont for å tro deg :D

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11994_5889013,00.html

 

" As part of the final preparations for this ground-breaking launch, Sky will preview the new service with a world first this Sunday (January 31), becoming the first TV company anywhere to broadcast a live 3D TV sports event to a public audience. "

 

WOW :D

 

Dette hadde vert meget spennende å prøvd!:D

Håper det blir en suksess i england så de norske aktørene også hiver seg på 3D bølgen:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...