Jump to content

Arsenal v Man Utd, 31.01.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Kjøper ikke helt den vanlige menn mot gutter idag.

Den store forskjellen er tempo og bevegelse og ikke minst taktikk.

United er lunkjappe når de går i angrep og midtbanen deres følger godt opp.

Vi blir for stillestående til tider.

1 målet så blir Nasri/Clichy rundlurt. Almunia følger opp med en elendig inngripen.

Mål nr 2 : Rooney full fart fra egen banehalvdel...er det Denilsonsom jogger ved siden av. Fullt firsprang så hadde det vært unngått.

 

Skal vi klare noe her må balltempo og ikke minst bevegelse være av en helt annen verden. United fillerister oss med tempoet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Denilson gjør en mega tabbe på det målet. Han jogger mens Rooney spurter. Denilson er rett og slett ikke god nok i dette selskapet, og vi ser tydelig at Arsenal mangler en spiss som kan treffe mål....

 

Jeg er helt enig i at Denilson begikk en stor feil på det andre målet. På det første målet burde Almunia så absolutt klare å huke ballen vekk. Når jeg ser på lagoppstillingen, ser jeg et mye bedre lag i Arsenal enn i ManU - og det har etter min mening også vist seg på banen. Det er ikke rutine ManU nå leder på. Det er tidvis idioti fra Arsenals side.

 

Men - jeg mener som sagt at Arsenal har vært det beste laget, og jeg tror at vi kommer til å klare 2-2.

Link to comment
Share on other sites

Dette kunne nesten vært et kampreferat så langt.

 

Kven er denne idioten?

 

"If any more proof were needed that Wenger patronises Arsenal supporters to their very core, there it is. "?

"However, as January has proven, Wenger puts himself first and the club second. "

 

Og denne karen kallar seg Arsenal-fan.. Arsenal Truth my arse, seier eg...

 

 

 

 

Ellers ein særdeles skuffande omgong.. United har vore dyktige, vi har vore dårlege.. Summen av dette gjer at vi ligg under 2-0.. Men vi har hatt sjansar, og dette er langt frå over..!

Link to comment
Share on other sites

Denilson gjør en mega tabbe på det målet. Han jogger mens Rooney spurter. Denilson er rett og slett ikke god nok i dette selskapet, og vi ser tydelig at Arsenal mangler en spiss som kan treffe mål....

 

Ikke første gangen at Denilson ikke jobber hjemover eller er observang på trusler.

Link to comment
Share on other sites

Kven er denne idioten?

 

"If any more proof were needed that Wenger patronises Arsenal supporters to their very core, there it is. "?

"However, as January has proven, Wenger puts himself first and the club second. "

 

Og denne karen kallar seg Arsenal-fan.. Arsenal Truth my arse, seier eg...

Ellers ein særdeles skuffande omgong.. United har vore dyktige, vi har vore dårlege.. Summen av dette gjer at vi ligg under 2-0.. Men vi har hatt sjansar, og dette er langt frå over..!

 

Kan så være, men knyttet til kampen nevner han tre spillere som han er usikker på, Almunia, Clichy og Denilson. Vel, slik jeg ser det er det ganske treffende for 1. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Ikke første gangen at Denilson ikke jobber hjemover eller er observang på trusler.

 

Nei det er sant det, han er flink til å løpe hele kampen osv. men når det kommer til å følge løpene til spillerne som kommer inn i boksen, så er han rett og slett utrolig naiv!

 

Bendtner inn, Denilson ut og enten Rosicky/Nasri ved siden av Fabregas på midten. Da ville jeg blitt fornøyd med Wenger, dog håper jeg guttene virkelig får en skikkelig hårføner av Wenger i pausen.

Link to comment
Share on other sites

Fredheim & co prøver å skylde på Almunia, og man kan skylde på han så mye man vil men ikke så langt i dag, måten spillerne våre oppfører seg i forsvar er den faktiske årsaken til hvorfor vi har gått på trynet i denne første omgangen.

 

Clichy og Nasri kan ikke begge gå på Nani, en må jo faktisk trekke seg tilbake som backup. I stedet blir det en mellomting hvor Nani enkelt kommer seg imellom dem. Denilson står der bare som en rundingsbøye og skaper ikke noe problem for Nani.

 

På det andre målet så klarer vi faktisk å glemme den spilleren som er mest omtalt rundt denne kampen. Fire Arsenal spillere løper i forsvar, men ingen klarer faktisk å se hvor Rooney befinner seg og klarer å holde kontroll på han. Den eneste som oppdager han er tilslutt Vermaelen men da er det altfor sent.

 

Skal vi klare å vinne noe ligagull så må den defensive jobbingen til spillerne faktisk heves mange hakk.

Link to comment
Share on other sites

Kan så være, men knyttet til kampen nevner han tre spillere som han er usikker på, Almunia, Clichy og Denilson. Vel, slik jeg ser det er det ganske treffende for 1. omgang.

 

Det er jeg enig i. Nå må Bendtner inn for å få et litt større press på United.

Link to comment
Share on other sites

Altså, Denilson er rett og slett ikke god nok. Og hva er posisjonen hans? Ser ut som verken Song, Fabregas eller Denilson vet hvor de spiller! Latterlig.

 

Og jeg er så PISSLEI av at Denilson jogger tilbake. Hvordan kan han unngå å se Rooney som kommer i full fart bak? En STOR del av å være midtbanespiller handler om å se rundt seg og vite hvor med- og motspillere er.

 

Og Almunia ... Herregud. Trengte egentlig ikke noen bekreftelse på det alle vet, men det måtte han visst sørge for.

 

Vær så snill, Wenger, ta ut Denilson og sett inn Bendtner så fort som mulig!

Link to comment
Share on other sites

Ser at Denilson får litt kritikk her. Etter mi meining fortjen han meir enn litt! Måten han jogger utan å følgje med i det heile tatt på Rooney sitt mål er patetisk. Og for dei med god hukommelse gjorde han akkurat det samme mot Stoke på 2-1 målet.

 

Denilson har brukbar pasninsstatistikk, men viss ein ser bak denne er det veldig triste greier. I tillegg er pasningane ofte upresise og gjer at me mistar ballen i neste trekk. Nei, få den mannen ut!

Link to comment
Share on other sites

Den store testen, var det som stod på forsiden, og svaret etter første omgang er vel opplagt.

 

Vi har ikke vært noe spesielt dårligere enn manure. Men der våre såkalte store spillere svikter treffer de sine. Og ikke minst, hva kan man gjøre når vi har en keeper som slår balen inn i eget mål. Og en brasse som luntrer hjem på en kontring...

 

Blir det tap her, så er jeg 99% sikker på at det blir det på brua også. Og da er plutselig resten av sesongen en kamp om fjerdeplassen og slik som vi takler press i år, så lover det ikke bra.

 

Vi er ikke crap her, og har hatt nok av sjangser som burde ha blitt mål, Arshavin er veldig ego for tiden, og Cesc har ikke kommet enda. Men kan ikke gi opp nå, selv om det ser meget stygt ut. Sitter med mer tro her enn når det var 0-2 mot chelsea.

 

Til slutt Wenger, overgangsvinduet er ikke stengt, det er ikke for sent og gjøre det rette....Keeper & spiss takk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere får se reprise av mål 2 en gang til så se på returløpet til Vermaelen kontra Denilson. Det er nesten komisk.

 

På første målet er det vel ikke noen tvil hvem sin generaltabbe det er.

 

Vi har alt for mange som ikke presterer i dag. Clichy, Denilson og Almuinia er de største synderne.

 

En pluss skal Almunia ha, han har vært raskere på igangsettinger i dag og hadde ett veldig fint utkast til Arshavin tidlig i kampen.

 

Sannsynligheten for at vi snur dette er lik null.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kan så være, men knyttet til kampen nevner han tre spillere som han er usikker på, Almunia, Clichy og Denilson. Vel, slik jeg ser det er det ganske treffende for 1. omgang.

Det var vel ikkje akkurat nokon overraskelse, så å treffe på dette burde ikkje vere så vanskeleg..

 

Eg syns Wenger startar litt feigt.. Rosicky på midten saman med Song og Fab, og Walcott eller Bendtner inn på topp, hadde vore eit godt alternativ etter mi meining..

 

Ellers har eg vanskeleg for å klandre Almunia for det første målet.. Han plasserer seg der dei fleste keeperar hadde stått, og innlegget/lobben frå Nani er rett og slett glimrande.. Denilson er uheldig og udyktig på mål nr. 2, Rooney kjem for raskt og han blir ikkje klar over faren før det er for seint..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...