Jump to content

Stoke City B, 24.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

Med tanke på klubbens ambisjoner er det rett. Arsenal som fotballklubb bør alltid være ute etter å kjempe om de gjeveste titlene. Her inngår pr.d.d ikke FA-cupen.

Og med tanke på at vi ligger godt an i både CL og PL nå, så...

 

FA cupen "inngikk" nok helt sikkert i våre ambisjoner! Ellers tror jeg aldri Fabregas ville spilt idag.. Greit nok at han er i kjempeform, men uten ambisjoner om å vinne FA cupen ville de hvilt ham.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Det siste målet oppsummerte kampen greit: Stoke ville mer enn oss og det viste seg i duellene. De vant de fleste andreballene, og da de faktisk prøvde å spille fotball var de veldig farlige. Etherington hadde de gode leveringene vi manglet hele kampen.

 

Utrolig surt at vi får to vanskelige bortekamper på rad, mens Chelsea får en mye lettere vei. Jaja, vi har for mange skader til å kjempe på så mange fronter, så det er ingen krise i mine øyne. Dersom vi ender oppe troféløse i år, kommer nok mange i etterpåklokskapens navn å deppe over at vi ikke satset mer på denne cupen. Jeg synes uansett det er greit at Wenger stiller det laget han gjør. Vi har hatt en tett kampprogram i det siste, og kommer til å fortsette med dette framover. Heller ryke ut at FA, og dermed slippe slitasjeskader og utbrenthet blant spillerne.

 

Ellers er det en del positivt å trekke ut av kampen. Campbell har fortsatt mye inne. Han blir helt tydelig sliten på slutten, og farten er ikke på topp, men jeg anser han likevel som en klart bedre stopper en Silvestre. JET bruke litt tid på å spille seg inn i kampen, men gjør en god jobb. I andre gjorde han en solid innsats og vant mange vanskelige dueller. Traore viste også gode tendenser offensivt. Forhåpentligvis fikk Wenger noen svar i dag, og ser at vi trenger en plan b. I samtlige regnefulle bortekamper har vi slitt stort. Det er nok ikke tilfeldig når vi ser hvor mange små spillere som spiller. Å ryke ut er ingen krise, men jeg synes det er leit at spillere som ikke har spilt så mye for oss i det siste virker så slitne på slutten.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi har gjort dt bedre en forventa i Ligan er det nok bare FA CUPEN jeg tror vi hadde mulighet til å vinne i år. Er ganske så sikker på at Chelsea og Man Utd blir for sterke i kampen om serie gulle, tror vi kansje klarer Porto i CL men etter det som er det stopp. Vis det skjer mange år må vi tilbake til sist vi vant noe og alle snakker om Wenger er en go leder. For meg teller bare pokaler og ikke noe annet slik fotballen har blitt i dag, så er det nok bare Wenger som har klart å sitte så lenge i en klubb uten å vinne noe, andre stor klubber ser også bare på pokaler ellers er du ferdig i klubben. For håpe de neste 4 kampene for Wenger sin skyld går hans vei ellers burde styre gjør noe med dette. Er det ikke penger til nye spillere eller er det Wenger som setter seg på bakbena og nekter å hente noen med rutine som kan gå rett inn på laget?

:(

Link to comment
Share on other sites

FA cupen "inngikk" nok helt sikkert i våre ambisjoner! Ellers tror jeg aldri Fabregas ville spilt idag.. Greit nok at han er i kjempeform, men uten ambisjoner om å vinne FA cupen ville de hvilt ham.

Selvfølgelig har man ambisjoner om å vinne hver eneste kamp i en slik klubb som Arsenal. Men når det står mellom serien og FA-cupen er det jo ingen tvil om at serien blir sterkt prioritert. At Cesc spiller og at Vermaelen og Gallas blir hvilt viser jo nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Så du vil vi skal hente inn spillere som er gode nå så vi vinner 1-2 seriegull, før vi er blakke og blir middelhavsfarere i 10 sesonger?

 

EDIT: Veldig satt på spissen

 

Ingen ble henta inne for Henry og AD de penga der burde en Dzeko vært henta inn kansje ;)

Han er veldig ung å kan spille i mange år framover :(

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har man ambisjoner om å vinne hver eneste kamp i en slik klubb som Arsenal. Men når det står mellom serien og FA-cupen er det jo ingen tvil om at serien blir sterkt prioritert. At Cesc spiller og at Vermaelen og Gallas blir hvilt viser jo nettopp dette.

 

Ja, serien blir prioritert høyest, og takk for det! Noe annet ville vært rart, men synd ikke Wenger satser litt mer. Greit nok at det tar litt tid å komme seg igjen etter kamp, men spillere på dette nivået bør tåle det!

Link to comment
Share on other sites

Ja, serien blir prioritert høyest, og takk for det! Noe annet ville vært rart, men synd ikke Wenger satser litt mer. Greit nok at det tar litt tid å komme seg igjen etter kamp, men spillere på dette nivået bør tåle det!

Spillere på dette nivået bør greie det ja, men med tanke på at Vermaelen og Gallas har spilt så å si hver eneste PL-kamp sammen og nå går i møte 4 kamper på ca to-tre uker skjønner jeg utrolig godt at dette var tiden for å spare begge og heller la Silvestre og Campbell få sjansen.

 

Så er spørsmålet om han burde latt Arshavin og/eller Dudu få starte kampen, men det er som sagt lett å være etterpåklok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser mange slakter Fabianski i dag.

 

1. målet var en meget stor keepertabbe. Han trodde han hadde bedre tid enn han faktisk hadde.

I tillegg til det hadde han en tabbe på et lavt innlegg som gikk under ham fra hans høyre side.

 

Utover det hadde han mange inngripner av meget stor klasse. Han plukker fler innlegg i dag enn Almunia har gjort i år.

Han får en stor pluss i boka for å tørre å spille så offensivt etter en begredelig start. Og for de som har lest mine innlegg har jeg alltid foretrukket keepere som tør framfor de som gjemmer seg. Fabianski gjemmer seg aldri. Det eneste han mangler er matchtrening før han blir en keeper i ypperste verdensklasse.

Det er svært sjelden å se en keeper med dårligere arbeidvilkår enn det fabianski hadde i dag. Han gikk ut i feltet og fikk juling gang på gang.

 

Campbell er en lecablokk, og da tenker jeg ikke bare styre. Jeg tenker også på fart og spenst.

Ingen får godkjendt i dag.

rekker ikke mer utfyllende om keepere eller andre i dag, skal prøve å skrive mer i kveld eller i morgen.

 

BE

 

Patetisk! Fabianski stod i dag for den svakeste kampen av en keeper i Arsenal denne sesongen. Jeg har lenge mast etter Fabianski, men hvis det han viste i dag er representabelt for ferdighetene hans så ser jeg helst at han blir solgt tvert.

Link to comment
Share on other sites

Patetisk! Fabianski stod i dag for den svakeste kampen av en keeper i Arsenal denne sesongen. Jeg har lenge mast etter Fabianski, men hvis det han viste i dag er representabelt for ferdighetene hans så ser jeg helst at han blir solgt tvert.

 

Agree! Greit at han har et kjempepotensial!(det tror jeg de fleste ser!) Men å levere så elendig(!!) som idag kan man ikke være bekjent av når man står i mål for Arsenal FC!! Så enkelt er det faktisk!

Link to comment
Share on other sites

Almunia forsøker ikke å bosse sitt eget felt fordi han vet at han ikke kan, Fabianski gjør det men får det ikke helt til. Hverken i dag eller ellers - i alle fall ikke på en overbevisende måte. Hva som er værst og best av dette kan diskuteres, men uansett er det ikke på et nivå som jeg forventer av en Arsenalkeeper.

 

Mr. Wenger: Fremst og bakerst!!

Link to comment
Share on other sites

Leit å gå ut av FA-cupen. En ting er nå sikkert; etter det Fab viste i dag, skal Almunia stå i mål de neste kampene, det er det ingen tvil om.. Vi har ikke noe bedre alternativ!

Wenger må skjønne at Traore ikke er noe ving. Offensivt gjorde han det veldig bra, ganske kjapp, innleggene hans sitter...men når det kommer til det defensive er han ingen back!

Link to comment
Share on other sites

Patetisk! Fabianski stod i dag for den svakeste kampen av en keeper i Arsenal denne sesongen. Jeg har lenge mast etter Fabianski, men hvis det han viste i dag er representabelt for ferdighetene hans så ser jeg helst at han blir solgt tvert.

 

 

 

Å ta den diskusjonen med BE ang Fabianski og Almunia er lost case.....

 

Men jeg med flere ,mener at verken Almunia eller Fabianski er gode nok. Om den yngste Polakken kan bli en stor keeper gjennstår å se om noen sesonger. Om det skal investeres noe til sommeren, så er ny keeper mitt soleklare førstevalg.

 

Av alternativer kan man nevne Akinfeev, Lloris, Adler som noen man kan velge imellom.

 

Tilbake til kampen, så skal jeg være ærlig å si at jeg forventet ikke noe seier idag. Stoke har to ting som er deres styrke, og det er at de er schvære som fjell, og en mann som kan kaste ball like langt som Torkildsen gjør med spyd. Disse to egenskapene har ikke vårt lag, og da er det like greit å innse fakta. Det dumme idag var at Fabregas ble også brukt, ikke at man hadde noen alternativer, men han burde også vært hvilt med tanke på de utrolig viktige kampene vi har fremover.

 

Så opp med hodet gutter, kan bare bli bedre enn det var idag.

 

Still proud to be a goonah!

Link to comment
Share on other sites

Patetisk! Fabianski stod i dag for den svakeste kampen av en keeper i Arsenal denne sesongen. Jeg har lenge mast etter Fabianski, men hvis det han viste i dag er representabelt for ferdighetene hans så ser jeg helst at han blir solgt tvert.

 

det stemmer vel ikke på noe vis. han har to tabber i løpet av en kamp, med et ræva forsvar forran seg. almunia klarer stort sett flere per omg, selv med det antatt beste forsvaret forran seg. det som er helt klart, er at hverken almunia eller fabianski, når seaman eller lehmann til anklene. desverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hva Fabianski gjorde som får folk til og syns han var så dårlig idag?

Jeg syns han var en av våre bedre spillere idag..

Campbell gjorde en grei jobb, men er helt klart ikke god nok til en fast plass enda.

Syns venstresiden vår var veldig god offensivt, men det funket ikke like bra defensivt.

Veldig synd at vi går ut av FA-cupen, det er noe vi satser på.

Men vi får håpe at vi tar Premier League istede ;)

Nå er det bare å se frem til neste kamp, mot Aston Villa!

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

vil trekke frem de som var rein katastrofe, fabianski, silvestre og walcott, sjokkerende dårlig!!!

 

var flaut og se på i dag..

 

som en sa her, dette var turneringen som vi hadde størst sjans til og vinne..

skjønner at ting blir gjort sånn som i dag, men vet ikke om jeg liker det..

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen siden jeg var på hytten i helga. Ser ut til at det kanskje var like greit. Fikk likevel livescore og startoppstillingen på sms, og det første som slo meg var hva i helvette som skjer. Greit nok at vi har en del slitne spillere og et vanskelig kampprogram, men FA Cupen er ikke noe Carling Cup. Dette er et gjevt trofé! Startoppstillingen i dag ba om å bli banket, og det ble vi tydeligvis.

 

Kunne brukt et halvtoppet lag i det minste, for hvis vi ser på lagene som er igjen så skulle vi ha klart å kommet bra langt med et halvtoppet lag. Som følge av Wengers nedprioritering av FA Cupen så blir mine forventninger satt mange hakk høyere i jakten på nye troféer.

Link to comment
Share on other sites

 

Utover det hadde han mange inngripner av meget stor klasse. Han plukker fler innlegg i dag enn Almunia har gjort i år.

 

BE

 

Why am I not surprised? Kanskje det er på tide at du dokumenterer påstandene du slenger ut hele tiden. Hvis du forventer at noen skal vurdere å ta deg seriøst så foreslår jeg at du går igjennom alle kampene Almunia har stått i år, med hvor mange innlegg han har plukket i hver kamp, og setter det opp mot Fabianskis fantastiske innsats i dag.Hjelper ikke at du gjemmer deg bak dine " fotballfaglige analyser" når det er så lett å gjennomskue deg. Fabianski var rævva i dag. Dårligere enn Almunia vanligvis er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Wenger gjorde rett i å ofre FA cupen i år. Denne sesongen har vi faktisk en reel sjanse for ligagull. Vi har ikke stall stor og god nok til å kjempe på alle fronter, sånn er det bare.

 

Åtte poeng eller fler på de neste fire kampene mener jeg er ett godt og realistisk mål for Arsenal. Greier vi det vil dagens laguttak helt klart rettferdigjøres. FA cupen på dette tidspunktet i sesongen er ikke vært potensielle skader på nøkkelspillere. Vi vet inderlig godt at flere skader på nøkkelspillere nå vil være kroken på døra for ambisjoner om ligamesterskap.

 

Gode i dag: Ingen

Middels: Cockelin, Campbell, Silvestre, Traore, Fabregas, Eastmond, Vela, Arshavin, Eduardo

Svake: Emanuel-Thomas, Denilson, Ramsey

Betenkelig svake: Fabianski og Walcott.

 

Vanskelig og vurdere. Spillere som Silvestre og Cockelin får uhyre vanskelige arbeidsforhold. Fabregas og Walcott hadde jeg forventet mer av. Sistnevnte var forøvrig banens desidert svakest.

 

Vi får bare håpe på revansj når vi møtes igjen i slutten av februar.

Link to comment
Share on other sites

Så ikke kampen idag så kanskje like greit. Men jeg ser at den godeste Fabianski hadde en særs dårlig kamp. Ihvertfall utifra hva jeg kan lese av forumet.

 

Jeg har mast om han lenge, men han dreit seg tydeligvis ut idag. Men jeg kom til å tenke på en ting her da. Kan det rett og slett være at han har en FA cup jinx. Han dreit seg jo veldig ut i semien mot chelski forrige sesong. Så kanskje fa cupen rett og slett ikke er hans turnering ;)

Link to comment
Share on other sites

Why am I not surprised? Kanskje det er på tide at du dokumenterer påstandene du slenger ut hele tiden. Hvis du forventer at noen skal vurdere å ta deg seriøst så foreslår jeg at du går igjennom alle kampene Almunia har stått i år, med hvor mange innlegg han har plukket i hver kamp, og setter det opp mot Fabianskis fantastiske innsats i dag.Hjelper ikke at du gjemmer deg bak dine " fotballfaglige analyser" når det er så lett å gjennomskue deg. Fabianski var rævva i dag. Dårligere enn Almunia vanligvis er.

 

Det var voldsomt til dokumentasjonkrav til andre "foreslår jeg at du går igjennom alle kampene Almunia har stått i år, med hvor mange innlegg han har plukket i hver kamp, og setter det opp mot Fabianskis fantastiske innsats i dag".

 

Hva med å dokumentrere noe selv Roar, kan ikke du dokumentere din egen påstand "Fabianski var rævva i dag. Dårligere enn Almunia vanligvis er" ved å stille de samme kravene til deg selv som du stiller til andre, ved å gå gjennom alle kampene Almunia har stått i år (vil det si 2009 eller bare 2010?), komme med tall på hvor mange innlegg han har plukket i hver kamp og dermed "bevise" at Fabianski er dårligere enn hva Almunia vanligvis er. Sett i gang, gjør noe sjæl!

 

For et tafatt og dumt innlegg.

 

Hva syns jeg om Fabianski? Han hadde en svak kamp. Første målet var en stygg keepertabbe. I tillegg lot han et innlegg fra høyre gå under seg og dermed skape en farlig sjanse for Stoke. Han var usikker noen ganger i feltet, men gikk etter mitt syn etter flere baller som jeg mener Almunia normalt ikke går etter. De andre to scoringene har han ingen sjanse til å redde.

 

I grunn så syns jeg ikke han var dårligere enn det Almunia var mot Stoke sist. Også han slet fælt med innkastene. To store forskjeller. Den første Almunia gjorde ingen så stygg tabbe som Fabianski på målet . Den andre, Almunia hadde førsteelleveren foran seg. Dette i motsetning til Fabianski som hadde en forsvarsfirer som aldri har spilt sammen før.

 

Jeg ville startet med Fabianski foran Almunia i neste kamp, dette tiltross for hans svake innsats i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...