Jump to content

Stoke City B, 24.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

i Denne kampen kan virkelig Arsene Wenger hoppe i havet! få seg en kald dusj, VÅKNE opp....

Stoke city, bortebane i Cupkamp, så stiller han med et slikt lag!?!?! bytter ut hele forsvarsrekka, bare silvestre og traore som har spilt BITTELITT sammen?!?!?!

 

Også bytter han INN ramsey, etter en skade som han har hadt i 2 uker!?!?!?! DET ER HELT MØRKT!

 

Greit at han vil satse ungt, men gjør det i LIGACUPEN DA! da blei Hele denne uken ødelagt!

 

Skal man være ett topplag så må spillerne tåle kampprogrammet i den ligaen de spiller i.....

 

Med de fire kampene som kommer de neste to ukene så skjønner man at man ikke kan stille med det samme laget hele tiden. Det sier seg bare selv, og når vi allerede har såpass mange skader som vi har så blir det vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller 1-1 med et tilnærmet b-lag. Det er ok.

Det som er forferdelig katastrofe elendig det er å tape 0-2 med noe tilnærmet det beste vi har (bortsett fra forsvaret). Ting kan ikke gjøres halvveis - da går det som oftest dårlig. Wenger fant ikke ut om han ville vinne cupen eller ikke, så da ble det en mellomløsning som overhodet ikke funker

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre hva BE har å si om Fabianski's innsats idag.

Forresten så var Coquelin grusomt dårlig og Traorè viser gang på gang på gang at plasseringsevnen hans er langt under gjennomsnittet. Denilson hadde en utrolig treg start og kom ikke i gang før klokka nærmet seg 60 min.

JET vinner en del dueller der framme, men det kommer ingen løp bak han, så han får godkjent. Skjønner at han stiller ungt idag med tanke på det tøffe kampprogrammet, men jeg kan ikke se at f.eks Rosicky kan være sliten, så hvorfor ikke starte med han i stedet for en veldig svak Walcott?

Da tar vi ligaen og CL da!

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre hva BE har å si om Fabianski's innsats idag.

Forresten så var Coquelin grusomt dårlig og Traorè viser gang på gang på gang at plasseringsevnen hans er langt under gjennomsnittet. Denilson hadde en utrolig treg start og kom ikke i gang før klokka nærmet seg 60 min.

JET vinner en del dueller der framme, men det kommer ingen løp bak han, så han får godkjent. Skjønner at han stiller ungt idag med tanke på det tøffe kampprogrammet, men jeg kan ikke se at f.eks Rosicky kan være sliten, så hvorfor ikke starte med han i stedet for en veldig svak Walcott?

Da tar vi ligaen og CL da!

 

Rosicky har jo slitt lenge med skade, så å overbelaste han nå det er bare dumt. Da er det bedre å være litt forsiktig med han, slik at han ikke på ny får skader som setter han ut av spill.

 

Skuffende kamp, men sånn blir det med mange skader og et tøft kampprogram. Vi må hvile spillere og da blir det enda tøffere. Vi får bare riste av oss dette og komme sterkere tilbake i serien.

Link to comment
Share on other sites

Gutter mot menn. Vi hadde aldri en sjans da vi er fysisk underlegne hele veien. De gangene vi hadde ballen blir det for puslete og vaare blir enkelt skubbet vekk fra ballen eller ut av balanse.

Dette visste de som tar ut laget foer de tok turen til Stoke; skader eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har absolutt ingen problemer med det laget Wenger sender utpå idag.

Hadde vi fått flere skader på nøkkelspillere hadde det blitt ramaskrik.

Ute av Facupen men det er nå det starter. 4 tøffe kamper i PL.

Link to comment
Share on other sites

Med de fire kampene som kommer de neste to ukene så skjønner man at man ikke kan stille med det samme laget hele tiden. Det sier seg bare selv, og når vi allerede har såpass mange skader som vi har så blir det vanskelig.

Jepp, og jeg er enig i at det var lurt å la Gallas-Vermaelen få hvile. Skulle gjerne sett Clichy fra start til fordel for Traore på backen.

At Coquelin startet på høyrebacken sa seg nesten selv, når han valgte å stille med Eastmond sentralt på midten.

 

Er utrolig synd at vi ikke klarer bedre enn dette, og det er litt skuffendes at ikke Rosicky startet eller iallefall kom innpå.

 

Synes også at Walcott skulle vært byttet ut tidligere, og at han heller kunne ventet med å bytte ut JET og Coquelin.

 

Men men, er lett å være etterpåklok!

Onsdag starter en enormt viktig rekke med kamper, får håpe vi unngår skader på de viktigste spillerne og at Song, Sagna og Bendtner kommer tilbake så fort som mulig! Og at Diaby blir klar for manchester united kampen!

Link to comment
Share on other sites

Sol Campbell misset markeringen da Ricardo Fuller sendte Arsenal ut av FA-cupen allerede i fjerde runde

 

Ikke en bra start fra Sol ifølge Vg.

 

Ellers i kampen var Sol en av de beste spillerne våre, så å gjøre han til en syndebukk er bare tull fra VG.

Link to comment
Share on other sites

Der var FA Cup exiten for i år, muligens en "blessing in disguise" som kommentatoren sa. Vi har også en del positivt å ta med oss fra kampen. Campbell gjør en meget god kamp, og kommer nok til å bli fast tredjevalg i midtforsvaret resten av sesongen. Endelig kan vi hvile Verminator eller Gallas. Emmanuel Thomas får ikke gjort mye, men jeg ser enormt potensiale, håper han kan få sjansen som midtspiss på Emirates der Arsenal kjører kampene. Coquelin virket veldig nervøs, men jeg er stort sett fornøyd med hvordan han gjorde det. Og Eastmond fortsetter å imponere, han er virkelig et kjempetalent.

 

Når det gjelder det negative så viser Fabianski i dag at vi har et gigantisk keeperproblem. Gjør fryktelig mange feil i feltet, og virker svakere enn Almunia på strek. Vi trenger en ny keeper! Synes forøvrig at Wenger er "stygg" med Traore som setter ham på backen gang på gang. Traore er ikke, og vil aldri bli, noen back. Vi kan se hvor god han er offensivt hver gang han kommer fremover. Sett ham på vingen, og jeg tror han kan blomstre.

 

Synd å ryke, men jeg depper ikke veldig av den grunn. Tror dette øker sjansene våre i PL og CL.

 

Matthew Etherington er forøvrig en fryktelig god fotballspiller!

Link to comment
Share on other sites

Som fleire andre har poengtert så er det ikkje rom for å gjere ting halvveis og komme unna med det. Stoke på Brittannia er langt fra ein plass der du vandrar over heimelaget med eit ubalansert lag. Eg tykkjer at det er heilt greitt at me kviler spelarar. Laget var og veldig likt det eg trudde kunne komme til å starte og det var desverre ikkje godt nok i dag.

Det er fleire spelarar som er langt unna forventa nivå. Både Fabianski og Traore viser at dei ikkje er fyrstelags materiale per i dag. Men me får sjå det positive i det, no har me berre PL og CL og konsentrere oss om.

Lykke til vidare i cupen Stoke, vel fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å høre hva BE har å si om Fabianski's innsats idag.

 

Jeg ser mange slakter Fabianski i dag.

 

1. målet var en meget stor keepertabbe. Han trodde han hadde bedre tid enn han faktisk hadde.

I tillegg til det hadde han en tabbe på et lavt innlegg som gikk under ham fra hans høyre side.

 

Utover det hadde han mange inngripner av meget stor klasse. Han plukker fler innlegg i dag enn Almunia har gjort i år.

Han får en stor pluss i boka for å tørre å spille så offensivt etter en begredelig start. Og for de som har lest mine innlegg har jeg alltid foretrukket keepere som tør framfor de som gjemmer seg. Fabianski gjemmer seg aldri. Det eneste han mangler er matchtrening før han blir en keeper i ypperste verdensklasse.

Det er svært sjelden å se en keeper med dårligere arbeidvilkår enn det fabianski hadde i dag. Han gikk ut i feltet og fikk juling gang på gang.

 

Campbell er en lecablokk, og da tenker jeg ikke bare styre. Jeg tenker også på fart og spenst.

Ingen får godkjendt i dag.

rekker ikke mer utfyllende om keepere eller andre i dag, skal prøve å skrive mer i kveld eller i morgen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

i Denne kampen kan virkelig Arsene Wenger hoppe i havet! få seg en kald dusj, VÅKNE opp....

Stoke city, bortebane i Cupkamp, så stiller han med et slikt lag!?!?! bytter ut hele forsvarsrekka, bare silvestre og traore som har spilt BITTELITT sammen?!?!?!

 

Også bytter han INN ramsey, etter en skade som han har hadt i 2 uker!?!?!?! DET ER HELT MØRKT!

 

Greit at han vil satse ungt, men gjør det i LIGACUPEN DA! da blei Hele denne uken ødelagt!

 

Skal man være ett topplag så må spillerne tåle kampprogrammet i den ligaen de spiller i.....

 

Se på kamp programmet til Arsenal de neste ukene.. Jeg mener personlig at det er mye kjekkere å vinne en liga enn å tape ligaen for å bruke de mest rutinerte spillerene i en FA cup. Det er slike kamper en skal "prøve" ut forskjellige formasjoner og spillere ikke ellers.

 

 

Arsene knows best!!

Link to comment
Share on other sites

Med den troppen vi har tilgjengelig så klarer vi ikke å henge med helt ut på tre fronter. Med alle skadene, så blir det for mange urutinerte spillere og spillere med for lite matchtrening til at vi klarer det. Allikevel er det mange yngre spillere nå som får prøvd seg og som får erfaringen med å spille i tøffe kamper på a-laget og det er så klart positivt for resten av sesongen og for utviklingen av disse spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Realistisk sett var FAC det mest sansynlige trofeet, det ble ofret i jakten på noe større. Rett eller galt?

Med tanke på klubbens ambisjoner er det rett. Arsenal som fotballklubb bør alltid være ute etter å kjempe om de gjeveste titlene. Her inngår pr.d.d ikke FA-cupen.

Og med tanke på at vi ligger godt an i både CL og PL nå, så...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal fikk som fortjent! Dette ble et flaut resultat og en flau forstillingen.

 

Arsene Wenger må selvsagt ta dette på sin kappe. Vi snakker om Stoke borte i FA-cupen. Trolig årets viktigste kamp for Stoke. Arsene Wenger svarer med å sende et nykomponert forsvar og angrepsrekke. Denne krigen tapte han med glans.

 

Skjønner jo at han vil spare spillere, men dette er vel nok bevis på at stallen ikke holder mål? Skader er intet nytt.

 

De fire neste kampene vil kanskje fortelle oss om det er noe å hente i mai. Skulle vi ikke innfri i PL så står vi ganske ribbet igjen (nok en gang). Da er det ille at vi ryker på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...