Jump to content

Stoke City B, 24.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Det gir jeg blanke f i. På tide at ikke alt skal være så fordømt vakkert.

 

Viktig at denne kom nå! Øyner et håp nå.

 

Det du sier her er viktig. Før scorte vi så og si aldri "ufortjente" mål, men denne sesongen (og iblant i fjor) har vi scoret utrolig mange "stygge" mål! Blant annet selvmål og deflections osv.

Link to comment
Share on other sites

Yesss!!

 

Sppiller ingen rolle om kampen er dårlig så lenge vi får ett resultat uten slitasje og skader.

 

kjipt med drittmål etter en elendig dommeravgjørelse syns nå jeg da. men det er viktig å score disse "stygge" målene også :angry:

 

sol er vel eneste arsenalspiller, som får godkjent for 1. omg

Link to comment
Share on other sites

Syns vi kommer bedre tilbake mot slutten av andre omgang. Campbell og Eastmond syns jeg har vært blandt de bedre hos oss.

 

At vi får et ufortjent mål gir jeg peppern i. Ser man på Stoke så satser jo de alt på innkast og bruker vanvittig med tid bare på å få tatt de innkastene. Burde begynne å telle sekunder på disse innkastene, slik som det har vært når keeperne har hatt ballen i hendene. At man bruker 20-30 sekunder på å ta innkast hele tiden hører ikke noe sted hjemme etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

merkelig at det skal ta mellom 40 og 70 sekunder å ta et innkast...

 

Er vel ikke så merkelig når hvert innkast er som et frispark for Stoke, skulle vel vært en regel på at et innkast ikke skulle tatt mer enn 20 sekunder, dermed ville vi vært spart for slike ufotball-istiske ting som super innkastene til Rory Delap.

 

Edit: Ser man på Stoke så satser jo de alt på innkast og bruker vanvittig med tid bare på å få tatt de innkastene. Burde begynne å telle sekunder på disse innkastene, slik som det har vært når keeperne har hatt ballen i hendene. At man bruker 20-30 sekunder på å ta innkast hele tiden hører ikke noe sted hjemme etter min mening.

 

Her er jeg helt enig med Frank, tenkte akkurat på dette selv. Skulle vært maks rundt 20 sekunder på å forberede og kaste et innkast.

Link to comment
Share on other sites

Publikum piper hver gang vi er i angrep. Det er ikke rart,de er jo vant med innkast og det er rart ikke Delap bruker håndballklister på hendene. Han er jo best med hendene.

Steinalderfotball det Stoke produserer.

 

Ellers et klassisk Stoke mål. En glimrende håndballpasning.

Svakt av Fabianski på den der.

 

Ellers sliter en del spillere med fysikken til Stoke.

Vi får håpe det bedrer seg i 2 omgang.

 

Syns faktisk Vela har gjort en del bra ting sammen med Campbell som har hatt et overraskende bra comeback. Sliter litt med farta,men matcher iallefall Stoke på fysikken.

 

Vi vinner denne kampen så lenge Stokespillerne ikke får bruke klister på hendene.

Link to comment
Share on other sites

En skuffet 1. omgang, og vi bør være fornøyde for at det står 1-1 og ikke 2-0.

Spiller Walcott eller er han i benken? Har ikke sett til guttungen i dag..

 

Walcott og Vela trenger også mer støtte av spillerne rundt seg når vi kommer fremover på banen. De har stor fart begge to og det bør vi bli flinkere til å utnytte. Syns de har blitt overlatt altfor mye til seg selv ute på kanten, noe som har påvirket at de ikke har fått vist seg frem så mye i første omgang. I tillegg til at de mangler matchtrening.

 

Er det virkelig lov til å ha mennesker plassert stragisk rundt på banen for å tørke ballen for innkasteren?

Kunne Arsenal hatt med seg folk opp til Stoke for å gjøre samme jobben? Merkelig... Dette må FA se nærmere på.

 

En annen ting Thor Eggen... For en klovn... nuff said :(

 

Fabregas skaper veldig mye for oss på frisparkene sine innimellom. Syns vi også kan plassere ut folk med håndklær rundt banen slik at Fabregas kan tørke av ballen før han slår innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags mixed ballsport er det vi ser på? For fotball er det ikke. Det eneste Stoke gjør er å mæle ballen høyt opp og håper på å vinne innkast langt inne på vår banehalvdel slik at de kan bruke sitt eneste angrepsvåpen. Det er jo faktisk farligere å la dem få kast enn corner. De skaper minimalt med sjanser, og 1 - 1 er faktisk ikke et så ille kampbilde. Ikke det at vi er så gode framover, men vi prøver i alle fall å spille FOTball. Kampen ligner mer på rugby, men våre små spillere har klart seg overaskende bra. Coquelin med grusom start, JET brukte også tid på å spille seg inn.

 

Før kampen følte jeg at det var mer trygt med Fabianski i mål med tanke på at han skulle klare å ta frisparkene/innkastene. Nå gikk det feil ved første forsøk, men fra og med målet har de ikke klart å skape noe på sine klyngeballer.

 

PS: Vela er garantet blant de 15 raskeste spillerne i PL. Så dere han knuste den andre Stoke spilleren i løpsduellen?

Link to comment
Share on other sites

Det som er bra med Campbell er at han har noe Gallas og Vermaelen ikke har sååå mye av: ren styrke. Og da kan han ta seg av Fuller (som er PLs sterkeste spiss ved siden av Drogba)

Det var litt mye "gutter mot menn" i 1st omgang, men Campbell greier seg bra saa lenge han ikke blir utfordret paa fart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...