Jump to content

Stoke City B, 24.01.10


Bergkamp88

Recommended Posts

STOKE - ARSENAL

 

Britannia Stadium, Søndag 24 januar 2010, kl 14.30

 

FA cup, 4 runde

 

Det er 20 år siden Arsenal sist slo Stoke, men det skal legges til at vi kun har møtt dem 2 ganger iløpet av denne perioden. "The Potters" på sin side er ute etter en "seig" revansj. I 1971 slo vi dem ut av semifinalen i FA-cupen og tok "The Double" dette året. Også året etter skulle vi ta skalpen til Stoke i semifinalen i samme cup. Finalen "howewer", forbigås i stillhet...

 

Etter en pinlig exit for Hartlepool ifjor, hvor man ikke stilte med sitt beste, vil Tony Pulis trolig mønstre et toppet Stoke til møtet med ligalederen. Wenger på sin side hinter til at han vil rullere laget til denne kampen, og en ny debut for gode gamle Sol Campbell er på trappene ! 18-år-yngre, (og 18-år-gamle) Jack Wilshere er også meldt tilgjengelig, og vil være med i troppen. Det samme er Walcott som figurerte også mot Bolton. Sagna vil bli spart til denne pga skulderproblemer og Diaby ble desverre skadet igjen, på et meget ugunstig tidspunkt. Antatt lengde på calf-skaden vil bli kjent etter en "scan".

 

Did you know??? http://www.stevegleiber.com/didyou.htm

 

Stoke`s Salif Diao sin begeistring for Arsenal : http://www.stokecityfc.com/page/NewsDetail...1940882,00.html

 

Lagoppstilling forrige kamp, Stoke : Sørensen - Wilkinson, Shawcross, Huth, Higginbotham - Lawrence, Whitehead, Diao, Etherington - Tuncay, Fuller

 

Lagoppstilling forrige kamp, Arsenal : Almunia - Sagna, Vermealen, Gallas, Clichy - Diaby, Fab, Denilson - Eduardo, Arshavin, Rosicky

 

Up the Arse !! Lykke til !!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Ønsket lagoppstilling :

 

Fabianski

 

Eastmond - Campbell - Silvestre - Clichy

 

Wilshere - Denilson - Rosicky

 

Walcott - Eduardo - Traore (Vela inn etterhvert)

 

 

- Vanskelig å sette opp lag til denne kampen. Personlig mener jeg vi burde spare mange. -Dette på grunn av det ekstremt tøffe kampprogrammet vi har fremover, kombinert med alle skadene, som gjør oss totalt avhengige av å ha de beste i topp slag til de nevnte og ytterst avgjørende kampene. Britannia er blant de vanskeligste stadioene å komme til og det blir en risk å spare såpass mange til en så tøff kamp, men jeg mener det er en risk Wenger bør ta.

Og jeg tror vi kan komme godt fra det. Alle bør hvertfall være sugne på å legge ned en helvettes innsats!

 

Laget bli nok helt sikkert ikke like reservepreget som jeg ønsker, men spennende blir det hvertfall, både startoppstillinga og ikke minst selve matchen !!

 

(Kampen vises nok på en av Viasat-kanalene. Ikke brydd meg til å sjekke, her blir det pub)

 

Gleder meg!

 

Edit : Du over, Gilbert er på lån. Peterborough hvis ikke jeg husker feil

 

Setter Eastmond ned på back, da han har bekledd denne rollen før (men er Eastmond venstrebent..? :/ I så fall kanskje Clichy på høyre? og Traore ned på v.back? Dermed kan Easmond bidra med sin imponerende duellstyrke på midten istedenfor kanskje.. På bekostning av Wilshere (?). Som igjen gjør plass til Vela/Wilshere på topp. Her ble det utrolig rot, samt mye om og men!! Men synes det er gøy å spekulere! Traore mener jeg hvertfall er enten forsvar eller spiss i systemet vi nå spiller. KAN bli tynt med duellstyrke på midten... Dilemma...

 

Sol`s a gooner duh du ru duh, Sol`s a gooner duh du ru duh !!

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lagoppstilling:

 

Vela - Eduardo - Walcott

 

Denilson - Eastmond - Rosicky

 

Traore - Silvestre - Campbell(?) - Gilbert

 

Fabianski

 

Vil at Wilshere skal få spille en omgang i denne kampen. Han har vært skadet, og kan nok ikke spille hele kampen.

 

Fabregas må være på benken. Vi skal ikke ta lett på Stoke, og FA Cupen burde være langt oppe på prioriteringslista.

Link to comment
Share on other sites

Håper Jay Emmanuel-Thomas får tillit i denne kampen. Han har duell-styrke som kommer til å bli nødvendig.

 

Regner med at dette kanskje kan bli laget:

 

Fabianski,

Eastmond, Campbell, Silvestre, Clichy

Denilson, Emmanuel-Thomas, Rosicky

Walcott, Vela, Wilshere

Link to comment
Share on other sites

Ønsket lagoppstilling:

 

Vela - Eduardo - Walcott

 

Denilson - Eastmond - Rosicky

 

Traore - Silvestre - Campbell(?) - Gilbert

 

Fabianski

 

Vil at Wilshere skal få spille en omgang i denne kampen. Han har vært skadet, og kan nok ikke spille hele kampen.

 

Fabregas må være på benken. Vi skal ikke ta lett på Stoke, og FA Cupen burde være langt oppe på prioriteringslista.

 

Som det står over, så er Gilbert lånt ut .

 

Tipper følgende lag:

 

Fabianski

 

Clichy - Silvestre - Vermaelen - Traore

 

 

Wilshere - Eastmond - Rosicky

 

Walcott - Eduardo - Vela

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke vi skal sende ut bare juniorer i denne kampen, vi bør prioritere FA-cupen.

Men samtidig bør vi selføglelig spare noen på grunn av det tøffe kampprogrammet vi skal gjennom.

Tror vi tar en 1 - 2 seier igjen. Håper dette laget starter kampen mot Stoke:

 

Fabianski

 

Eastmond-Campbell-Silvestre-Clichy

 

Rosicky-JET-Denilson

 

Walcott-Vela-Wilshere

Link to comment
Share on other sites

Jeg har veldig lyst til å se Traore på vensteving i denne kampen. Håper også å få se Campbell og JET. Alle er spillere godt over 180 cm. Walcott bør vel starte og det blir spennende å se om han kan gi et bedre inntrykk enn de siste kampene han spilte. Tror dette blir en vrien kamp.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Eastmond – Campbell – Silvestre – Clichy

Walcott – Denilson – Fabregas

Emmanuel-Thomas - Eduardo - Vela

 

Ut med dei som treng kvile og inn med dei som treng spele. Kunne nok ynskt å kvile Fabregas og men føler me treng kapteinens lederkvaliteter for ein siger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på at dette laget skal slå Stoke:

 

Fabianski

Eastmond-Sol-Vermaelen-Clichy

Merida-Denilson-Rosicky

Walcott-Eduardo-Vela

 

Sol inn for en Gallas som jeg syntes virket litt sliten i løpet av hjemmekampen mot Bolton.

Clichy må få matchtrening.

Merida fortjener en kamp fra start, og sammen med Denilson og Rosicky på midten tror jeg de kan bite godt fra seg. Arshavin bør få litt hvile nå, siden han kommer til å bli utrolig viktig de neste 4 PL-kampene. La Vela få sjansen!

Og det er viktig at Eduardo får sjansen til å finne godfølelsen igjen.

 

Cesc, Gallas, JET og Arshavin på benken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper på at dette laget skal slå Stoke:

 

Fabianski

Eastmond-Sol-Vermaelen-Clichy

Merida-Denilson-Rosicky

Walcott-Eduardo-Vela

 

Sol inn for en Gallas som jeg syntes virket litt sliten i løpet av hjemmekampen mot Bolton.

Clichy må få matchtrening.

Merida fortjener en kamp fra start, og sammen med Denilson og Rosicky på midten tror jeg de kan bite godt fra seg. Arshavin bør få litt hvile nå, siden han kommer til å bli utrolig viktig de neste 4 PL-kampene. La Vela få sjansen!

Og det er viktig at Eduardo får sjansen til å finne godfølelsen igjen.

 

Cesc, Gallas, JET og Arshavin på benken.

Støtter den lagoppstillingen, men ville nok hatt JET på benken, mye på grunn av fysikken. JET er en stor og sterk kar som kanskje kan takle det fysiske nivået litt bedre enn Eastmond. Blir stadig facinert over JET allsidighet. Han kan vel spille i alle posisjoner, uten om spissplassen?

 

Kampbildet kan nok bli mye av det samme som vi har sett over to kamper mot Bolton. Tøft fysisk spill. Nå få Sol vist hva han er god for. Han rutine kan bli viktig i denne kampen.

Som vanlig blir vi også veldig små og puslete på topp. Jeg tror det kan bli utslagsgivende at vi benytter oss av de kontringene vi kan få. Med Walcott og Vela på hver sin kant, kan det bli duket for ekstremt hurtige overganger.

Tipper vi sliter oss til en knepen, men fortjent seier.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!

Link to comment
Share on other sites

For de som ikke har fått det med seg enda, Merida er skadet og vil miste denne kampen. Vi er derfor meget sårbare på midtbanen. Vi skal for all del ikke ta lett på denne kampen. En bortekamp mot Stoke er en meget vanskelig kamp. Når jeg ser Wengers lagoppstilling får vi virkelig se hvor mye han satser på FA cupen. Tenker laget blir en fin blanding av noen nye, men med en kjerne av førstelveren.

 

Fabianski

Eastmond Silvestre Vermelaen Clichy

Fabregas Denilson Rosicky

Walcott Eduardo Vela

 

Mulig noen starter for Fabregas på midten, men med tanke på at han har vært skadet en stund har han jo fått hvilt en god stund. R7, Denilson, Walcott, Vela og Eduardo føler jeg meg ganske sikker på skal starte. Alle trenger mye kamptrening foran våre vanskelige kamper.

Link to comment
Share on other sites

tror dette blir laget:

 

Fabianski

Coquelin – Campbell – Silvestre – Traore

Wilshere – Eastmond – JET

Walcott – Eduardo – Vela

 

kansje rosicky spiller en rollle og.

vet ikke helt ka jeg synes om reservelag i FA cup, annet en at med de kampen vi har de neste 2 ukene så skjønner jeg det..

blir likevel kritikkverdig hvis vi ryker ut. tror det er best for hele klubben at vi går videre, ellers er vi akkurat så begynt på nedturen

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at Merida da er ute(noe jeg helt hadde glemt) håper jeg da Fabregas starter sammen med Denilson og Rosicky på midten. Det bør være nok ballvinneregenskaper og aggressivitet i de tre til sammen for å kunne demme opp for Stoke.

Link to comment
Share on other sites

tror dette blir laget:

 

Fabianski

Coquelin – Campbell – Silvestre – Traore

Wilshere – Eastmond – JET

Walcott – Eduardo – Vela

 

kansje rosicky spiller en rollle og.

vet ikke helt ka jeg synes om reservelag i FA cup, annet en at med de kampen vi har de neste 2 ukene så skjønner jeg det..

blir likevel kritikkverdig hvis vi ryker ut. tror det er best for hele klubben at vi går videre, ellers er vi akkurat så begynt på nedturen

JET!? Er det en forkortning eg ikke har fått med meg?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...