Bergkamp88 Posted January 22, 2010 Report Share Posted January 22, 2010 STOKE - ARSENAL Britannia Stadium, Søndag 24 januar 2010, kl 14.30 FA cup, 4 runde Det er 20 år siden Arsenal sist slo Stoke, men det skal legges til at vi kun har møtt dem 2 ganger iløpet av denne perioden. "The Potters" på sin side er ute etter en "seig" revansj. I 1971 slo vi dem ut av semifinalen i FA-cupen og tok "The Double" dette året. Også året etter skulle vi ta skalpen til Stoke i semifinalen i samme cup. Finalen "howewer", forbigås i stillhet... Etter en pinlig exit for Hartlepool ifjor, hvor man ikke stilte med sitt beste, vil Tony Pulis trolig mønstre et toppet Stoke til møtet med ligalederen. Wenger på sin side hinter til at han vil rullere laget til denne kampen, og en ny debut for gode gamle Sol Campbell er på trappene ! 18-år-yngre, (og 18-år-gamle) Jack Wilshere er også meldt tilgjengelig, og vil være med i troppen. Det samme er Walcott som figurerte også mot Bolton. Sagna vil bli spart til denne pga skulderproblemer og Diaby ble desverre skadet igjen, på et meget ugunstig tidspunkt. Antatt lengde på calf-skaden vil bli kjent etter en "scan". Did you know??? http://www.stevegleiber.com/didyou.htm Stoke`s Salif Diao sin begeistring for Arsenal : http://www.stokecityfc.com/page/NewsDetail...1940882,00.html Lagoppstilling forrige kamp, Stoke : Sørensen - Wilkinson, Shawcross, Huth, Higginbotham - Lawrence, Whitehead, Diao, Etherington - Tuncay, Fuller Lagoppstilling forrige kamp, Arsenal : Almunia - Sagna, Vermealen, Gallas, Clichy - Diaby, Fab, Denilson - Eduardo, Arshavin, Rosicky Up the Arse !! Lykke til !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Henry Posted January 22, 2010 Report Share Posted January 22, 2010 Tror på dette laget: Fabianski Gilbert - Campbell - Silvestre - Clichy Fabregas - Eastmond - Traore Walcott - Eduardo - Vela Btw, Vet noen hvordan Traore er som indreløper? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkamp88 Posted January 22, 2010 Author Report Share Posted January 22, 2010 Ønsket lagoppstilling : Fabianski Eastmond - Campbell - Silvestre - Clichy Wilshere - Denilson - Rosicky Walcott - Eduardo - Traore (Vela inn etterhvert) - Vanskelig å sette opp lag til denne kampen. Personlig mener jeg vi burde spare mange. -Dette på grunn av det ekstremt tøffe kampprogrammet vi har fremover, kombinert med alle skadene, som gjør oss totalt avhengige av å ha de beste i topp slag til de nevnte og ytterst avgjørende kampene. Britannia er blant de vanskeligste stadioene å komme til og det blir en risk å spare såpass mange til en så tøff kamp, men jeg mener det er en risk Wenger bør ta. Og jeg tror vi kan komme godt fra det. Alle bør hvertfall være sugne på å legge ned en helvettes innsats! Laget bli nok helt sikkert ikke like reservepreget som jeg ønsker, men spennende blir det hvertfall, både startoppstillinga og ikke minst selve matchen !! (Kampen vises nok på en av Viasat-kanalene. Ikke brydd meg til å sjekke, her blir det pub) Gleder meg! Edit : Du over, Gilbert er på lån. Peterborough hvis ikke jeg husker feil Setter Eastmond ned på back, da han har bekledd denne rollen før (men er Eastmond venstrebent..? :/ I så fall kanskje Clichy på høyre? og Traore ned på v.back? Dermed kan Easmond bidra med sin imponerende duellstyrke på midten istedenfor kanskje.. På bekostning av Wilshere (?). Som igjen gjør plass til Vela/Wilshere på topp. Her ble det utrolig rot, samt mye om og men!! Men synes det er gøy å spekulere! Traore mener jeg hvertfall er enten forsvar eller spiss i systemet vi nå spiller. KAN bli tynt med duellstyrke på midten... Dilemma... Sol`s a gooner duh du ru duh, Sol`s a gooner duh du ru duh !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernsti14 Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Ønsket lagoppstilling: Vela - Eduardo - Walcott Denilson - Eastmond - Rosicky Traore - Silvestre - Campbell(?) - Gilbert Fabianski Vil at Wilshere skal få spille en omgang i denne kampen. Han har vært skadet, og kan nok ikke spille hele kampen. Fabregas må være på benken. Vi skal ikke ta lett på Stoke, og FA Cupen burde være langt oppe på prioriteringslista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Håper Jay Emmanuel-Thomas får tillit i denne kampen. Han har duell-styrke som kommer til å bli nødvendig. Regner med at dette kanskje kan bli laget: Fabianski, Eastmond, Campbell, Silvestre, Clichy Denilson, Emmanuel-Thomas, Rosicky Walcott, Vela, Wilshere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunner18 Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Ønsket lagoppstilling: Vela - Eduardo - Walcott Denilson - Eastmond - Rosicky Traore - Silvestre - Campbell(?) - Gilbert Fabianski Vil at Wilshere skal få spille en omgang i denne kampen. Han har vært skadet, og kan nok ikke spille hele kampen. Fabregas må være på benken. Vi skal ikke ta lett på Stoke, og FA Cupen burde være langt oppe på prioriteringslista. Som det står over, så er Gilbert lånt ut . Tipper følgende lag: Fabianski Clichy - Silvestre - Vermaelen - Traore Wilshere - Eastmond - Rosicky Walcott - Eduardo - Vela Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Jeg tror og håper Wenger sender et ganske ungt lag utpå, men at benken består av storkanonene våre i tillfelle det skulle gå trått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian96 Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Syns ikke vi skal sende ut bare juniorer i denne kampen, vi bør prioritere FA-cupen. Men samtidig bør vi selføglelig spare noen på grunn av det tøffe kampprogrammet vi skal gjennom. Tror vi tar en 1 - 2 seier igjen. Håper dette laget starter kampen mot Stoke: Fabianski Eastmond-Campbell-Silvestre-Clichy Rosicky-JET-Denilson Walcott-Vela-Wilshere Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernsti14 Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Som det står over, så er Gilbert lånt ut . Ja, selvfølgelig.. Da tipper jeg Eastmond på høyreback, og kanskje en midtbane bestående av Denilson - Rosicky - Wilshere/JET Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabringen Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 20 år siden vi sist slo Stoke? Vi slo dem vel siste kampen av forrige sesong eller noe sånt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Det husker jeg også, RvP scoret! Og Mannone debuterte og slapp inn straffe om jeg husker riktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
termax Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Jeg har veldig lyst til å se Traore på vensteving i denne kampen. Håper også å få se Campbell og JET. Alle er spillere godt over 180 cm. Walcott bør vel starte og det blir spennende å se om han kan gi et bedre inntrykk enn de siste kampene han spilte. Tror dette blir en vrien kamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Det er 20 år siden Arsenal sist slo Stoke, men det skal legges til at vi kun har møtt dem 2 ganger iløpet av denne perioden. Arsenal 2-0 Stoke 5. desember 2009 Arsenal 4-1 Stoke 24. mai 2009 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Arsenal 2-0 Stoke 5. desember 2009 Arsenal 4-1 Stoke 24. mai 2009 ??? Mulig det er ment i Cupen? Jeg vet ikke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkamp88 Posted January 23, 2010 Author Report Share Posted January 23, 2010 Det skulle være borte mot Stoke, litt blemmert der Hentet det meste fra denne artikkelen : http://www.arsenal.com/news/news-archive/-...fa-cup-revenge- Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnersfan Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Fabianski Eastmond – Campbell – Silvestre – Clichy Walcott – Denilson – Fabregas Emmanuel-Thomas - Eduardo - Vela Ut med dei som treng kvile og inn med dei som treng spele. Kunne nok ynskt å kvile Fabregas og men føler me treng kapteinens lederkvaliteter for ein siger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Jeg håper på at dette laget skal slå Stoke: Fabianski Eastmond-Sol-Vermaelen-Clichy Merida-Denilson-Rosicky Walcott-Eduardo-Vela Sol inn for en Gallas som jeg syntes virket litt sliten i løpet av hjemmekampen mot Bolton. Clichy må få matchtrening. Merida fortjener en kamp fra start, og sammen med Denilson og Rosicky på midten tror jeg de kan bite godt fra seg. Arshavin bør få litt hvile nå, siden han kommer til å bli utrolig viktig de neste 4 PL-kampene. La Vela få sjansen! Og det er viktig at Eduardo får sjansen til å finne godfølelsen igjen. Cesc, Gallas, JET og Arshavin på benken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verminator5 Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Jeg håper på at dette laget skal slå Stoke: Fabianski Eastmond-Sol-Vermaelen-Clichy Merida-Denilson-Rosicky Walcott-Eduardo-Vela Sol inn for en Gallas som jeg syntes virket litt sliten i løpet av hjemmekampen mot Bolton. Clichy må få matchtrening. Merida fortjener en kamp fra start, og sammen med Denilson og Rosicky på midten tror jeg de kan bite godt fra seg. Arshavin bør få litt hvile nå, siden han kommer til å bli utrolig viktig de neste 4 PL-kampene. La Vela få sjansen! Og det er viktig at Eduardo får sjansen til å finne godfølelsen igjen. Cesc, Gallas, JET og Arshavin på benken. Støtter den lagoppstillingen, men ville nok hatt JET på benken, mye på grunn av fysikken. JET er en stor og sterk kar som kanskje kan takle det fysiske nivået litt bedre enn Eastmond. Blir stadig facinert over JET allsidighet. Han kan vel spille i alle posisjoner, uten om spissplassen? Kampbildet kan nok bli mye av det samme som vi har sett over to kamper mot Bolton. Tøft fysisk spill. Nå få Sol vist hva han er god for. Han rutine kan bli viktig i denne kampen. Som vanlig blir vi også veldig små og puslete på topp. Jeg tror det kan bli utslagsgivende at vi benytter oss av de kontringene vi kan få. Med Walcott og Vela på hver sin kant, kan det bli duket for ekstremt hurtige overganger. Tipper vi sliter oss til en knepen, men fortjent seier. COME ON YOU ARSENAL!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fooz Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 For de som ikke har fått det med seg enda, Merida er skadet og vil miste denne kampen. Vi er derfor meget sårbare på midtbanen. Vi skal for all del ikke ta lett på denne kampen. En bortekamp mot Stoke er en meget vanskelig kamp. Når jeg ser Wengers lagoppstilling får vi virkelig se hvor mye han satser på FA cupen. Tenker laget blir en fin blanding av noen nye, men med en kjerne av førstelveren. Fabianski Eastmond Silvestre Vermelaen Clichy Fabregas Denilson Rosicky Walcott Eduardo Vela Mulig noen starter for Fabregas på midten, men med tanke på at han har vært skadet en stund har han jo fått hvilt en god stund. R7, Denilson, Walcott, Vela og Eduardo føler jeg meg ganske sikker på skal starte. Alle trenger mye kamptrening foran våre vanskelige kamper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Hei, til trådstarter. det er ikke viktig for meg å få masse informasjon om kamp etc i kamptråden men jeg synes informasjonen om hvilke kanaler som sender kampen er viktig. Hadde vært fint om du tok med det neste gang. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 tror dette blir laget: Fabianski Coquelin – Campbell – Silvestre – Traore Wilshere – Eastmond – JET Walcott – Eduardo – Vela kansje rosicky spiller en rollle og. vet ikke helt ka jeg synes om reservelag i FA cup, annet en at med de kampen vi har de neste 2 ukene så skjønner jeg det.. blir likevel kritikkverdig hvis vi ryker ut. tror det er best for hele klubben at vi går videre, ellers er vi akkurat så begynt på nedturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Med tanke på at Merida da er ute(noe jeg helt hadde glemt) håper jeg da Fabregas starter sammen med Denilson og Rosicky på midten. Det bør være nok ballvinneregenskaper og aggressivitet i de tre til sammen for å kunne demme opp for Stoke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stompa Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 tror dette blir laget: Fabianski Coquelin – Campbell – Silvestre – Traore Wilshere – Eastmond – JET Walcott – Eduardo – Vela kansje rosicky spiller en rollle og. vet ikke helt ka jeg synes om reservelag i FA cup, annet en at med de kampen vi har de neste 2 ukene så skjønner jeg det.. blir likevel kritikkverdig hvis vi ryker ut. tror det er best for hele klubben at vi går videre, ellers er vi akkurat så begynt på nedturen JET!? Er det en forkortning eg ikke har fått med meg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 JET!? Er det en forkortning eg ikke har fått med meg? Jay Emmanuel Thomas, så er en forkortning du ikke har fått med deg ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Gunner Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Vet noen hvor de viser kampen i dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.