Jump to content

Chelsea H, 29.11.09


ted_uh

Recommended Posts

Etter 2005/2006 har Wenger ikke gjort så mye bra.

Takket være Wenger har vi en helt fantastisk økonomi, unge talenter som Wilshere, Ramsey, Vela, Traore, Gibbs, Szczesny, Afobe, Freeman, Deacon, hentet klassespillere som Nasri, Arshavin, Vermaelen og Rosicky, bygd en fantastisk stadion som vil tjene oss godt i årene fremover og holdt oss innenfor topp 4.

 

Vi må huske at Chelsea har midler vi bare kan drømme om, og at Manchester United historisk sett har vært bedre enn oss. Vi kan ikke bare forlange ligagull. Wenger har bygget opp en meget bred stall, og vi har talenter som vil slå igjennom om få år.

 

Jeg har troen på at vi tar andreplass denne sesongen, og hvis vi klarer å beholde alle spillerne, skal du ikke se bort i fra at vi tar gullet allerede neste år. Vi har et ungt lag, som bare blir bedre og bedre for hver sesong. Chelseas beste spillere begynner å dra på årene. Fremtiden er lys!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Min klnklusjon:

Almunia som vanlig, ræva.

Sjanseløs på førstemålet. På bærtur på andre målet (kommunikasjonssvikt?) og på 3. målet gjør han en like god jobb som en kjegle.

Sagna blir bare dårligere og dårligere. Eboue er pdd mange hakk bedre enn ham, og jeg har problemer med å forstå hvorfor Sagna blir prioritert foran Eboue.

Midtstopperne gjør, trass i ett selvmål, veldig mye bra og Chelsea får svært få sjanser.

Traore, gjorde en stygg feil og fikk gult kort for det, men chelsea skapte ingen sjanser på Traore sin side og det er alltids ett godt tegn.

 

Midtbanekrigen vinner vi ganske konfortabelt, og vi kan helt klart fastslå at Cesc og Song er helt i verdenstoppen. denilson gjorde også en grei figur.

på topp var alles øyne rettet mot Eduardo. Han gjorde mye bra men det er klart at han mangler det siste lille. Det kommer når han får flere starter.

Arshavin gjør mye uforutsigbart men desverre hadde ikke han noen stor dag i dag heller (det begynner å bli litt for mange av dem). Nasri spiller på det jevne.

 

walcott spiller som han alltid pleier, altså hodeløst, tankeløst og dårlig.

 

dagens +:

-Gallas

-Traore

-Song

 

Dagens -=

-Almunia

-Sagna

-Arshavin

 

BE

Må si meg ganske enig med deg her.... Den derre rett frem finta til Walcott ække veldig effektiv!!

 

Mange som ikke kan se for seg Arsenal uten Wenger, men tenk på dette: Etter 2005/2006 har Wenger ikke gjort så mye bra. Alt det han gjorde bra var før det. Skal man nå da se på det, eller på hva han faktisk gjør nå? Han HAR FAKTISK endret taktikk med Arsenal (påtvunget pga stadion eller ikke), så man er nødt til å se på den måten han arbeider på nå, istedenfor å se på den historien han har frem til 2005/6

Tror ikke problemet er Wenger faktisk, men styret! Hvis han ikke får midler til å handle inn, så blir det jo vanskelig. Og tror får managere klarer å få til det Wenger gjør vært å med begrensede ressurser.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende resultat... Men jeg står likevel standhaftig bak spillerne og Wenger! Dette skal vi heve oss fra!!

 

Er veldig sikker på at det hadde sett annerledes ut med enten RvP eller Bendtner på banen(eller begge to for den saks skyld).

Men dessverre var begge to ute, og vi blei stående igjen med to litt for like spillere i Dudu og Vela, som ikke har fysikken til å spille som midtspiss i et slikt system. Arshavin virker å være helt knust av å være ute av VM... La han få noen kamper på benken nå!

 

Come On You Gunners!!

 

Arsenal 'till I die!!

Link to comment
Share on other sites

Takket være Wenger har vi en helt fantastisk økonomi, unge talenter som Wilshere, Ramsey, Vela, Traore, Gibbs, Szczesny, Afobe, Freeman, Deacon, hentet klassespillere som Nasri, Arshavin, Vermaelen og Rosicky, bygd en fantastisk stadion som vil tjene oss godt i årene fremover og holdt oss innenfor topp 4.

 

Jeg blir egentlig ganske lei når folk gjentatte ganger sier noe sånt. Greit nok at vi har fått en fantastisk økonomi, men er det noe supporterne egentlig tenker på? Vi har lyst på trofeer, det er nettopp det vi er opptatte av, og ikke at økonomien går i pluss mens vi havner i 4. plass (kanskje ut av topp fire i år)hvert år! Vi er Arsenal og 4. plassen holder ikke..

Det med at han har skaffet fantastiske talenter.. ja, vi får vel ikke se dem om 3-4 år... og dette har jeg vel hørt mange ganger før; "Om 2-3 år så kommer til å bli best, blabla!"

Jeg er ingen anti-Wenger, han har gjort enormt mye bra for oss, men planen hans begynner kanskje å gå over grensen nå. Det gjenstår mange kamper igjen av PL, så det er fortsatt håp!

Link to comment
Share on other sites

"Same procedure as last year"

"same procedure as every year"

 

Må bare si at akkurat nå føler jeg meg helt tom innvendig. Føler dette var en kopi av semifinalen mot utd på Emirates i fjor. Skader på venstre back. To kjappe mål ut av ingenting.

 

Synes ikke Traore spilte dårlig, men synes nå som da at Wenger skulle prioritert rutine fremfor tallent og spillt med Eboue på vb. Forsvaret består av fire spillere pluss en keeper som MÅ være trygge og stole på hverandre.

 

Wenger må være den eneste manageren i verden som stiller med en 2.keeper som førstevalg. Da det er det Almunia er og blir: -En god nummer to. Det føles som å ha Senderos i mål. Tipper det blir akkurat like vanskelig å få solgt ham også. Nå kan vi slippe til andre, tredje eller fjerde -valg mellom stengene i stedet, siden det uansett ikke er mulig å gjøre mere skade enn det han gjør.

Link to comment
Share on other sites

klarer ikke se for meg arsenal uten wenger. wenger er en stor del av det arsenal laget som jeg så lidenskapelig støtter og følger med på kamp etter kamp.

Enig, mange sier at AW har mista grepet fordi vi ikke vinner like mange kamper. Men der syns je folk tar feil. Se på oss når vi spiller på vår beste, da vil jeg ærlig si (ikke bare pga jeg er supporter) at vi er best i verden. Bare se på hvordan vi spiller fletta av de fleste antatt svakere laga.

Men så er problemet at vi ikke spiller slik i de viktigeste kampene, hadde vi gjort det hadde vi vunnet mer en vi gjør pdd. Så hvis vi snart vinner de viktigere kampene mot lag som Aston Villa, ManUtd Chelsea osv, så tror jeg ikkje mange hadde klaget på måten vi spiller fotball på!

Men nå som den ene spissen vi har som scorer mål er ute for resten av sessongen, så bør vi hente inn en spiss. Eduardo og Vela er ikke gode nok pdd. Bendtner kan være god, men er for ustabil. Hadde vi hatt en god spiss som skaper frykt (ala Dzeko eller Villa) så ville dette problemet vært løst, og jeg tror vi hadde vunnet denne kampen. Nå ser jeg ikke for meg at hverken Dzeko eller Villa kommer til klubben grunnet de blir for dyre, men vi trenger ny offansiv skyts i januar hvis vi skal ha mulighet til å vinne noe i år!

Link to comment
Share on other sites

Vi har lyst på trofeer, det er nettopp det vi er opptatte av, og ikke at økonomien går i pluss mens vi havner i 4. plass (kanskje ut av topp fire i år)hvert år!

Tror du seriøst at vi ikke klarer topp 4? Før Sunderland-kampen hadde alle et håp om ligagull, men etter to kamper tror du ikke engang at vi kan havne blant de fire beste? Vinner vi hengekampen, er vi bare åtte poeng bak Chelsea, og tre bak Manure.

Link to comment
Share on other sites

Takket være Wenger har vi en helt fantastisk økonomi, unge talenter som Wilshere, Ramsey, Vela, Traore, Gibbs, Szczesny, Afobe, Freeman, Deacon, hentet klassespillere som Nasri, Arshavin, Vermaelen og Rosicky, bygd en fantastisk stadion som vil tjene oss godt i årene fremover og holdt oss innenfor topp 4.

 

Vi må huske at Chelsea har midler vi bare kan drømme om, og at Manchester United historisk sett har vært bedre enn oss. Vi kan ikke bare forlange ligagull. Wenger har bygget opp en meget bred stall, og vi har talenter som vil slå igjennom om få år.

 

Jeg har troen på at vi tar andreplass denne sesongen, og hvis vi klarer å beholde alle spillerne, skal du ikke se bort i fra at vi tar gullet allerede neste år. Vi har et ungt lag, som bare blir bedre og bedre for hver sesong. Chelseas beste spillere begynner å dra på årene. Fremtiden er lys!

Nå må jeg nesten humre litt her. Det siste du skriver, det skrev du sikkert i 06/07, 07/08 og 08/09. Det er den mest slitte klisjeen her inne; "Fremtiden er lys", "vi er et ungt lag, så bare vent til neste år". Jeg og mange med meg er drittlei av å tenke KUN på fremtiden, for slik fremtidstenkning som er pr nå er en type fremtidstenkning som får konsekvenser får NÅTIDEN. Dette kan igjen få konsekvenser for fremtiden!

 

Og når du sier at vi har en helt fantastisk økonomi, må jeg da spørre: HVA??? Kanskje tallene de viser er flotte, men realiteten er nok en helt annen siden de aldri bruker penger på spillere! Bruker man ikke pengene for videre "verdiskapning", så er pengene (hvis vi har dem da) like mye verdt som makten til den norske kongen - ingenting!

Og Wenger - jo han har kjøpt mange gode spillere de siste årene også, men han kjøper kun spillere som er under 1.40 og som har veldig like styrker. Helheten blir ikke god nok når man kjøper enkeltspillere i stedet for et lag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa før kampen i dag at jeg ikke kunne se for meg at vi kunne vinne denne kampen. Dette var det mange forumister som stilte seg uforstående til. Det ble sagt at vi kunne vinne fordi vi har 5-0-0 hjemme så langt og scorer for morroskyld. Noen sa at "vi er arsenal" og derfor hadde sjans til å vinne.

Jeg har bare lyst til å si: Hva var det jeg sa? Vi er ikke gode nok. Hvorfor utsetter dere dere selv for slik uendelig optimisme? Før sesongen var det snakk om ligagull blant enkelte her inne. Hva er logikken? 2 gode spillere ut, 1 inn, sesongen etter at vi nok en gang sikret fjerdeplassen. Det handler om å kunne se kritisk på eget lag og spillere.

 

Når det gjelder diskusjonen om Wenger er mitt syn splittet, men jeg mener Wenger, som er en såpass intelligent, må ha evnen til å se kritisk på sine metoder. Det virker som om Wenger har gått seg vill i sin egen genialitet.

Link to comment
Share on other sites

Tror du seriøst at vi ikke klarer topp 4? Før Sunderland-kampen hadde alle et håp om ligagull, men etter to kamper tror du ikke engang at vi kan havne blant de fire beste? Vinner vi hengekampen, er vi bare åtte poeng bak Chelsea, og tre bak Manure.

"Bare" åtte poeng mot et fantastisk fotballag... Ja, det er da ingenting :angry:

Link to comment
Share on other sites

Min klnklusjon:

Almunia som vanlig, ræva.

Sjanseløs på førstemålet. På bærtur på andre målet (kommunikasjonssvikt?) og på 3. målet gjør han en like god jobb som en kjegle.

Sagna blir bare dårligere og dårligere. Eboue er pdd mange hakk bedre enn ham, og jeg har problemer med å forstå hvorfor Sagna blir prioritert foran Eboue.

Midtstopperne gjør, trass i ett selvmål, veldig mye bra og Chelsea får svært få sjanser.

Traore, gjorde en stygg feil og fikk gult kort for det, men chelsea skapte ingen sjanser på Traore sin side og det er alltids ett godt tegn.

 

Midtbanekrigen vinner vi ganske konfortabelt, og vi kan helt klart fastslå at Cesc og Song er helt i verdenstoppen. denilson gjorde også en grei figur.

på topp var alles øyne rettet mot Eduardo. Han gjorde mye bra men det er klart at han mangler det siste lille. Det kommer når han får flere starter.

Arshavin gjør mye uforutsigbart men desverre hadde ikke han noen stor dag i dag heller (det begynner å bli litt for mange av dem). Nasri spiller på det jevne.

 

walcott spiller som han alltid pleier, altså hodeløst, tankeløst og dårlig.

 

dagens +:

-Gallas

-Traore

-Song

 

Dagens -=

-Almunia

-Sagna

-Arshavin

 

BE

 

Delvis enig med din oppsummering. Du tar kanskje litt hardt i med Sagna.

Ellers mener jeg at vi tapte kampen like mye grad på feilslått taktikk som på individuelle prestasjoner. Hele kampen kom det innlegg fra kantene mot små, ikke spesielt sterke Eduardo, Arshavin og Vela. De stod stortsett alene i boksen sammen med 5-6 digre Chelsea-forsvarere som ryddet greit unna. Sånn holdt vi på stortsett fram til 60 minutter var gått, og etter det klarte vi engang ikke dette (like greit). Det er ganske uforståelig for meg hvorfor man bare gjentok dette som en robot om og om igjen, istedenfor å prøve noe annet...Dette minner om en viss fatal kamp på Old Trafford ifjor...høye "Flo-pasninger" mot en ensom Adebayor som ble enkelt håndtert av Manu-forsvaret.

 

Jeg mener at vi først og fremst ikke tapte kampen på dårlig forsvarspill, men fullstendig feilslått angrepsspill. Det er vanskelig å få troen på Eduardo og Vela etter det de har prestert i RvP sitt fravær så langt. Eduardo har nettopp fått en 5-årskontrakt, så vi får først som sist venne oss til han og håpe at han plutselig blomstrer og blir dritgod i en alder av 27...

 

Alternativt kan vi håpe at Wenger kjøper en god ferdigutviklet spiss i januar...Han var ihvertfall ikke fullstendig avvisende til idéen i intervjuer ikveld.

Link to comment
Share on other sites

Jada men tenk på at chelsea kommer til å miste mange jokere i afrika mesterskapet men det sier vel ingen ting for deg.

 

 

Det er ganske naivt å tro at Chelsea med sin stall skal avgi alt for mange poeng. Da tror jeg vår sårbare stall og automatiske skadeprobler vil by oss større problemer med Song borte.

Link to comment
Share on other sites

Savner Diaby.

 

Amgrepsspillet vårt ble lett å demme opp for Chelsea. Masse innlegg fra kant og noen spede forsøk på klikk-klakk gjennom midten ga oss bare 2 avslutninger på mål. Diabys ferdigheter i overgangsfasene og i en-mot-en er dypt savnet.

Link to comment
Share on other sites

Den store store forskjellen på oss og Chelsea er Drogba/Anelka.

Hvilke fotballspillere de er. Jeg klarer ikke med min beste vilje se at Vela/Eduardo blir i samme klasse...dessverre.

Vi har 1 spiss i verdensklasse i klubben i VP som dessverre er ute resten av sesongen. Bendtner kan gjøre en god jobb...men jeg tror Wenger må krype til korset og kjøpe en spiss av ypperste Wengerklasse i januar. Vela/Eduardo er gode back-ups men that's it.

 

Måten vi blir delvis avkledd på av Chelsea gir en dårlig smak i munnen.

Ser Wenger mener Drogba gjorde lite i kampen. Vel Arsene hadde vi hatt en spiller nå av Drogbas kaliber hadde vi kanskje vunnet denne kampen. For det er det Drogba er en matchvinner.

Slike spillere gir gull. Vi ser nokså greit hva som har skjedd med Arsenal etter at Bendtner/VP har blitt skadet.

Vi er nokså tannløse. Og derfor var det også mange som mente Ade burde erstattes.

Det håper jeg skjer nå i januar for dette begynner å bli lik de siste 4 sesonger.

Vi kan ennå gjøre noe med det,men da må det handles i januarvinduet.

Vi kan ikke skylde på skader sesong etter sesong. Det skal vi ha høyde for i stallen. Det har Chelsea og United, vi har det ikke.

 

Mot Chelsea virker vi rett og slett puslete. Som Rastapinky er inne på. Vi savner en stor sterk spiller inni der.

 

Har ennå troen på Wenger..men tror du må svelge litt stolthet og gjøre det du ikke gjorde før sesongen....kjøp en spiss av format takk.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det var det ikke. Da hadde han snakket om oss i forhold til City, Tott, Villa og Pool...

Jo, det var det jeg mente. Poenget er at vi ikke er så langt i fra andreplassen, så vi kommer sannynligvis ikke til å havne utenfor topp 4. Vi er mer stabile enn City, Villa, Pool og Tott.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det var det jeg mente. Poenget er at vi ikke er så langt i fra andreplassen, så vi kommer sannynligvis ikke til å havne utenfor topp 4. Vi er mer stabile enn City, Villa, Pool og Tott.

Nei, vi er ikke mer stabile enn Tott. Begge lag har ett stygt feilskjær denne sesongen (hhv Sunderland og Stoke), men Tott har vært på Emirates, Stamford Bridge, Villa Park, og de har møtt Manu og Pool. Vi har et tøffere kampprogram igjen. Så hvis du ser på denne sesongen, så er vi ikke mer stabile enn Tott. Heldigvis har vi hittil i sesongen vært mer stabile enn de andre 3.

 

Jada men tenk på at chelsea kommer til å miste mange jokere i afrika mesterskapet men det sier vel ingen ting for deg.

Se på programmet Chelsea har i den perioden, så ser du at de klarer seg fint da...

Link to comment
Share on other sites

Nei, vi er ikke mer stabile enn Tott. Begge lag har ett stygt feilskjær denne sesongen (hhv Sunderland og Stoke), men Tott har vært på Emirates, Stamford Bridge, Villa Park, og de har møtt Manu og Pool. Vi har et tøffere kampprogram igjen. Så hvis du ser på denne sesongen, så er vi ikke mer stabile enn Tott. Heldigvis har vi hittil i sesongen vært mer stabile enn de andre 3.

For det første; stabilitet måles over tid. Man kan ikke si at et lag er stabilt når ikke halve sesongen er gjennomspilt en gang. For det andre; vi har åtte seiere, en uavgjort og fire tap. Tott har åtte seiere, to uavgjort og fire tap. Ganske jevnt, med andre ord. Og vi vet alle hvor ustabile Tottenham har vært i tidligere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Har vi tatt noen steg videre?

 

Har vi blitt bedre, har motstanderne blitt bedre?

 

Chelsea er mye bedre enn vi slo dem på denne dagen i fjor. Tottenham er mye bedre enn i fjor og Man U maskinen ruller sikkert og trygt som alltid.

 

City, Villa, Liverpool og Arsenal står i beste fall stille.

 

Arsenal har like mange poeng som i fjor på denne tiden. Vi sto med 5 tap i 2008, i dag har vi 4.

 

I går var det menn mot gutter igjen og vi ble utspilt etter alle kunstens regler, totalt ydmyket på hjemmebane mot en motstander som var mye, mye bedre. Styrke og kvalitet i alle ledd og vi var egentlig helt sjanseløse. Vi har ingen cutting edge og ingen ledere.

 

Topp 4 blir en dogfight av de sjeldne!

 

Arsene Wenger utalte etter kampen at han ikke var spesielt imponert av Chelsea. Det er det dummeste han har sagt siden han lovte oss to verdensklassespillere for tre sesonger siden.

 

Og i januar kommer King Henry!

 

Gratulerer med dagen.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

For det første; stabilitet måles over tid. Man kan ikke si at et lag er stabilt når ikke halve sesongen er gjennomspilt en gang. For det andre; vi har åtte seiere, en uavgjort og fire tap. Tott har åtte seiere, to uavgjort og fire tap. Ganske jevnt, med andre ord. Og vi vet alle hvor ustabile Tottenham har vært i tidligere sesonger.

Her er det mye selvmotsigelse. Tonen din får det til å virke som om du er uenig med meg, men det du skriver viser jo at du er enig. Sesongen er 4 mnd gammel snart og det er denne sesongen vi må ha som grunnlag for å måle stabilitet, siden det er denne sesongens lag vi spiller med... Tro det eller ei, men stabiliteten til Henry, Vieira osv har faktisk null betydning for årets Arsenallag, på samme måte som ustabiliteten til Pedro Mendes og Darren Bent ikke har noe betydning for årets Tottenhamlag.

Link to comment
Share on other sites

Her er det mye selvmotsigelse. Tonen din får det til å virke som om du er uenig med meg, men det du skriver viser jo at du er enig. Sesongen er 4 mnd gammel snart og det er denne sesongen vi må ha som grunnlag for å måle stabilitet, siden det er denne sesongens lag vi spiller med... Tro det eller ei, men stabiliteten til Henry, Vieira osv har faktisk null betydning for årets Arsenallag, på samme måte som ustabiliteten til Pedro Mendes og Darren Bent ikke har noe betydning for årets Tottenhamlag.

Poenget er at vi har spilt 13 kamper. Tottenham har spilt 14. Hvordan kan du da bedømme at Tottenham er mer stabile enn oss?

Link to comment
Share on other sites

Har vi tatt noen steg videre?

 

Har vi blitt bedre, har motstanderne blitt bedre?

 

Chelsea er mye bedre enn vi slo dem på denne dagen i fjor. Tottenham er mye bedre enn i fjor og Man U maskinen ruller sikkert og trygt som alltid.

 

City, Villa, Liverpool og Arsenal står i beste fall stille.

 

Arsenal har like mange poeng som i fjor på denne tiden. Vi sto med 5 tap i 2008, i dag har vi 4.

 

I går var det menn mot gutter igjen og vi ble utspilt etter alle kunstens regler, totalt ydmyket på hjemmebane mot en motstander som var mye, mye bedre. Styrke og kvalitet i alle ledd og vi var egentlig helt sjanseløse. Vi har ingen cutting edge og ingen ledere.

 

Topp 4 blir en dogfight av de sjeldne!

 

Arsene Wenger utalte etter kampen at han ikke var spesielt imponert av Chelsea. Det er det dummeste han har sagt siden han lovte oss to verdensklassespillere for tre sesonger siden.

 

Og i januar kommer King Henry!

 

Gratulerer med dagen.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Det du skriver om Wenger i intervjuet etter kampen er dessverre helt rett, og skummelt! Ser han virkelig ikke at laget hans var mye svakere? Mener han virkelig at det var feil å annulere målet? Han må slutte å finne unnskyldninger, og heller finne frem noen penger til spillere...

Link to comment
Share on other sites

Har vi tatt noen steg videre?

 

Har vi blitt bedre, har motstanderne blitt bedre?

 

Chelsea er mye bedre enn vi slo dem på denne dagen i fjor. Tottenham er mye bedre enn i fjor og Man U maskinen ruller sikkert og trygt som alltid.

 

City, Villa, Liverpool og Arsenal står i beste fall stille.

 

Arsenal har like mange poeng som i fjor på denne tiden. Vi sto med 5 tap i 2008, i dag har vi 4.

 

I går var det menn mot gutter igjen og vi ble utspilt etter alle kunstens regler, totalt ydmyket på hjemmebane mot en motstander som var mye, mye bedre. Styrke og kvalitet i alle ledd og vi var egentlig helt sjanseløse. Vi har ingen cutting edge og ingen ledere.

 

Topp 4 blir en dogfight av de sjeldne!

 

Arsene Wenger utalte etter kampen at han ikke var spesielt imponert av Chelsea. Det er det dummeste han har sagt siden han lovte oss to verdensklassespillere for tre sesonger siden.

 

Og i januar kommer King Henry!

 

Gratulerer med dagen.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

I går var det rett og slett klasseforskjell. Ingen tvil om det. Chelsea kan starte med sitt antatt sterkeste mannskap og viser at de har klassespillere i alle ledd. De gjør feil flere ganger både offensivt og defensivt som ikke får følger fordi vi ikke har gode nok spillere til å straffe dem. I tillegg kommer en annen spiller inn og retter opp feilen til første spiller. Både Essien, Cole og Michel er direkte svake i går uten at det får konsekvenser takket være Lampard og Terry som redder dem gang på gang. Vi gjør 4 feil defensivt og blir straffet 3 ganger fordi vi ikke har samme kompaktheten bakover.

Vi førte store deler av kampen, men dette var hele tiden på Chelseas premisser.

 

Så langt er jeg enig med deg. Jeg er også enig i at Chelsea er blitt bedre. Jeg er dog ikke enig i at vi står på stedet hvil. Vi har tatt steg fra i fjor, men det blir lite synlig i en kamp som dette. Med van Persie, Bendtner og Diaby ute mangler vi tyngde og gjennombruddskraft. Det hadde vi virkelig trengt i går. Da hadde ikke Chelsea kunnet spille som de gjorde og vi hadde hatt langt større mulighet til å straffe dem.

I de tre andre kampene vi har tapt i år har så har vi vært det klart beste laget uten at det hjelper stort. Men, sammenlignet med i fjor har vi spillemessig vært bedre både mot United og City og jeg er derfor ikke enig i at vi ikke har forbedret oss.

 

Myles... hans spådommer er vel like sikre som 8-ball

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...