Jump to content

Chelsea H, 29.11.09


ted_uh

Recommended Posts

Der var vi foreløpig ute av kampen om gullet. Ingen tør å avslutte og da vinner vi heller ingen fotballkamper. 2. Omgang så lovende ut helt til Vela kommer inn for Eduardo. Selv om han manglet litt timing, kom han i det minste til farlige situasjoner og har instinktene til å kunne avgjøre ut av ingenting.

 

Forsvaret så ut til å lide under mangel på trygghet med et usikkert kort på venstre back og usikkerheten selv i mål. Selv om han hadde ett par gode redninger, slapp han inn tre. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Eboue spillte denne kampen etter å ha storspilt mot Standard Liege. Han har de musklene vi manlet mot ett så godt lag.

 

Det eneste håpet jeg klamrer meg til nå, er at vi reiser oss og får en seriøs seiers rekke og at resten av lagene runt oss snart kommer inn i en down periode ala Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Vi kunne vel forvente det etter de første kampene. Så kom skadene... Nok en gang.

Tull å snakke om at dette er pga skadene! Vi har ingen Drogba. Kun Bendtner kunne headet de innleggene vi hadde i dag, men han er ikke god nok allround. vPersie er god allround, men ikke så god på hodet at han hadde tatt Terry/Carvalho i dag.

 

Bortsett fra dette har vi ingen skader som kunne gjort oss bedre i dag. Noen vil kanskje si Clichy, men det var på siden til Sagna alt skjedde i dag...

Link to comment
Share on other sites

Det er her vi er.

 

Jeg foreslår denne oppsummeringen:

 

Jeg har aldri sett Arsenal så guttete i forhold til voksne mannfolk.

Dette var fysisk puslete. Innlegg foran mål er jo rett og slett en selvmotsigelse.

Vi detter for at noen puster på oss og strekker begge armer i været og skriker;

Vi vil ha frispark, vi vil ha straffe.

 

 

Dette laget er nok ikke voksent nok ennå. Spørsmålet er om vi blir det uten noen forsterkninger.

Jeg har alltid trodd vi skulle bli gode nok med å utvikle vår unge stall.

Men nå snur jeg også på dette. Vi må noen ganger kjøpe vi også for å styrke stallen, løfte den og ikke vente på at for mange skal slå gjennom. Vi har ikke tid eller råd til å vente.

 

Wengers store svakhet er også på mange måter hans styrke, nemlig hans klokketro på unge egne spillere og hans noe naive måte å spille fotball på.

Link to comment
Share on other sites

Vi kunne vel forvente det etter de første kampene. Så kom skadene... Nok en gang.

 

Ja, kom skader som et sjokk på deg og Wenger...?

 

Har ikke Rosicky, van Persie, Eduardo osv. vært skadet omtrent halve karrieren? Vi har hatt langvarige skader på mange spillere hvert eneste sesong....Hvorfor skal Wenger ignorere at skadene alltid kommer....

Link to comment
Share on other sites

Våt bane mot et hardspillende lag går som vi vet aldri bra. Vi tapte de fleste duellene som var. Temmelig uheldige ved de to først målene, men marginer på sin side er som sagt det som pleier å være typisk for vinnerne av ligaen.

 

VI manglet uten tvil Diaby i dag. Hans styrke ville hjulpet mye. I tilegg er det tydelig at vi sliter med å finne en løsning på topp. temmelig frustrerende å se på hvordan vi spiller offensivt. Helt bortkastet å sende høye hodeballer når man er i mindretall både i kvalitet og kvantiet på gode hodespillere i felet. Vi hadde spillerne skutt mere kunne vi fort scort på flere av halvsjansene.

 

Ellers synes jeg Rosicky gjorde et fint innhopp. Skjønner ikke at han ikke startet kampen. Chelsea spilte en praktkamp og slik som de framstår om dagen, kan jeg umulig tenke meg at vi kan ta dem. Vi har dog gode muligheter til å vinne andre troféer, samt komme på en andreplass. Ingen vits i å krisemaksimere enda....

Link to comment
Share on other sites

begynner bakerst på banen:

 

almunia gjør en god redning. ellers er han avventende, settersent og upresist i gang spillet. rett og slett elendig på frisparket. ballen går inn der han skal stå. STRYK

sagna gjør en ok kamp, men viser at han har en elendig innleggsfot. traore er en elendig back! stpperne er redde drogba. SVAKT

cesc er ok, men lykkes ikke helt i dag. nasri og arshavin prøver seg, men det stemmer ikke. song gjør det ok bakover, men noe rart ellers. denilson virker uinteressert, og lykkes med veldig lite av det han foretar seg. eduardo får ballen i farlig posisjon en rekke ganger, men blir tydelig redd for de blå, og roter bort, eller gir bort ballen. STRYK

 

walcott har fart. faktisk har jeg mange ganger tenkt at han harfor stor fart i forhold til de ferdighetene han har. dette fører ofte til balltap. vela er en bitte liten gutt. taper alle dueller om noen kommer borti han. rosicky er for god til å ikke starte for arsenal. han skaper alltid mye. han har ferdigheter som tilsvarer en toppspiller.

 

for at arsenal skal bli et lag som kan utfordre de andre topplagene, må det inn 3-4 kvalitetsspillere. en verdensklasse keeper. en midtstopper som kan utfordre gallas. en topp dm. må ha ferdigheter i essien, diarra klassen. og til slutt en spiss som er effektiv og farlig forran mål.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen idag var det såkalte killerinsiktet. Chelsea utspilte ikke oss, selv om vi tapte skikkelig hardt idag. Chelsea hadde Drogba, og vi hadde Eduardo. Hva har egenttlig skjedd med Eduardo ? Han hadde hvertfall to sjanser, men rotet bort alle gangene sine. Traore er heller ikke en back, og det er rart at ikke Eboue eller Silvestre spilte i den posisjonen. Jeg tror alle er enig med meg at vi savnet Bendter. Vi la inn så mange baller, men til hvem? Ærlig, jeg savner Adebayor. Det vi burde ha gjort, er å solgt Eduardo til Liverpool (istendfor å gi han e forlenget kontrakt, skjønnner egentlig ikke hvorfor han får det), og kjøpe en superspiss i Januar.

 

En ting til, hva har skjedd med Arshavin ? Han har jo ikke spilt bra i denne sesongen her. Håper han ikke tro at han er "god for laget" osv. Det virker som han er veldig uinteressert

Link to comment
Share on other sites

Her sier du det som gjør at noen mener Arsenes tid er ute... Enten må han moderere seg litt, eller så...

 

... er Wengers era hos Arsenal over.... Jeg begynner å strekke meg mer og mer mot siden av Gooners som ønsker en ny Manager. Wenger har vært fatastisk for oss, men jeg tror ikke han klarer å tilføye klubben mer nå. Bare utsagn som om at han ikke ønsker å kjøpe tilbake spillere han har solgt sier sitt. Tenk om vi hadde kjøp Anelka når muligheten var der igjen for kort tid siden... Får frysninger bare på tanken.

Link to comment
Share on other sites

Vi kunne vel forvente det etter de første kampene. Så kom skadene... Nok en gang.

 

 

Vi kunne vel strengt tatt ikke det. Lagene vi møtte da skal man enkelt å greit slå. Vi har tapt mot united,city og chelse i tillegg til sunderland. tilfeldig? Kanskje mot manure. Men når det skjer hver gang mot sterk motstand så er det ikke det. Chelsea var suverene idag, og man kan bare takke for at de allerede har tapt ett par kamper, ellers så hadde vår unbeaten sesong blitt raskt slått....dette kan fort bli tidenes kjedligste sesong hva angår spenning om gull. men det er ikke det vi skal konsetrere oss om. Det er topp fire, nok en gang desverre...

 

Og sånn kommer det trolig til å være frem til vi får opp øynene å fosterker laget. tenk bare hva vi kunne ha vært med 2-3 store forstekninger...Probleme er at vi ser oss litt blinde når vi spiller fantasifotball, vi tenker ikke på at det stort sett alltid er mot middels motstand som wigang,everton, blackburn osv. spurvene slo jo wigan 9-1! Det er ikke uten grunn at drogba har 10 mål mot oss eller noe sånnt de siste fem sesongene.

 

Jeg vil ikke fjerne wenger, dette er ikke noe lynsjeopplegg fra min side. Det er bare min mening. Og uansett hva andre sier, det er trofeer jeg vil ha, og det gir meg uendelig mye mer underholdning enn å slå everton 6-1 borte, for så å til slutt ha slete oss til en fjerdeplass. For min del har det gått noe alvorlig galt de siste fem årene. Vi var uslålige. Vi hadde ett vannvittig potensiale, vi kunne alltid komme tilbake. Jeg tør nesten påstå at hver enkelt spiller fra det laget er bedre enn alle vi har pr dags dato. Snakker da første 11`er.

 

Så hvorfor har det blitt sånn? er det økonomi? er det stadion som er dyr? er det Wenger sitt ego etter å oppnå det "ultimate" å vinne med bare unggutter? Hva det enn er kan jeg ikke svare for. Men jeg vet bare helt ærlig at jeg vil ha trofeer, det er det som smaker best, og om vi så må kjøpe en haug av spillere og selge 10 av de vi har nå, om vi må ha en annen manager. Uansett hva. JEG VIL AT ARSENAL SKAL VINNE NOE! Det er trofeer som teller uansett.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ikke kamper uten en spiss. Eduardo er lysår bak VP dessverre.

Vi blir for puslete mot de store lagene.

Utrolig skuffende.

Chelsea virker imponerende solide og ikke minst STERKE.

 

Nå skal ikke jeg sammenligne for mye men fikk litt følelsen av å ha sett hvordan arsenal var før i dag. For Chelsea var disiplinerte, sterke, tekniske og en spiss som gjør hva han vil på topp. Slik det må ha føltes for de lagene som måtte møte "The Invicibles" flere år tilbake. Nå er Chelsea langt fra samme kvalitet etter min mening men det er litt av de samme ingrediensene. At Cole og Anelka er der spiller jo sikkert litt inn.

 

Med et lag fullt av små unge og tekniske spillere slik som i dag er en stor kontrast til spillere som Campbell, Vieira, Gilbero, Toure og spillere som Henry, Bergkamp og Pires var heller ikke av den små sorten. Ljungberg, Lauren og Cole var også ganske fysiske spillere tross sin høgde. Vi hadde også en benk med spillere som Kanu, Edu og Parlour for ekstra slagkraft.

 

Nå rabler jeg egentlig bare en masse tull da jeg nok en gang er skuffet over arsenal. Da begynner jeg ofte å lete etter vinner ingrediensene fra før tid.

Sliter i grund litt med arsenal identiteten min da jeg aldri har helt klart å bli vant til Emirates for savnet av Highbury er fortsatt stort. at The Arsenal mangler fysisk styrke samt erfaring og spiller i hjemmedrakter som minnner meg så grådig om charlton eller...ja, ikke arsenal trademark får være mitt problem. Kjærligheten er der som alltids, det er bare det at det skurrer litt for meg med hva jeg vokste opp med og suksessen etter Wengers entre. Man må alltids bevege seg fremover noe arsenal absolutt har gjort. Er bare langt ifra sikker på at vi på det sportslige er på riktig spor..

 

Uansett så ønsker jeg dere andre gooners en god søndag videre også får vi være glad for at arsenal fortsatt er et lag som er meget spesielt og i en utvikling som forhåpentligvis er i riktig retning!

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg sammenligne for mye men fikk litt følelsen av å ha sett hvordan arsenal var før i dag. For Chelsea var disiplinerte, sterke, tekniske og en spiss som gjør hva han vil på topp. Slik det må ha føltes for de lagene som måtte møte "The Invicibles" flere år tilbake. Nå er Chelsea langt fra samme kvalitet etter min mening men det er litt av de samme ingrediensene. At Cole og Anelka er der spiller jo sikkert litt inn.

 

Med et lag fullt av små unge og tekniske spillere slik som i dag er en stor kontrast til spillere som Campbell, Vieira, Gilbero, Toure og spillere som Henry, Bergkamp og Pires var heller ikke av den små sorten. Ljungberg, Lauren og Cole var også ganske fysiske spillere tross sin høgde. Vi hadde også en benk med spillere som Kanu, Edu og Parlour for ekstra slagkraft.

 

Nå rabler jeg egentlig bare en masse tull da jeg nok en gang er skuffet over arsenal. Da begynner jeg ofte å lete etter vinner ingrediensene fra før tid.

Sliter i grund litt med arsenal identiteten min da jeg aldri har helt klart å bli vant til Emirates for savnet av Highbury er fortsatt stort. at The Arsenal mangler fysisk styrke samt erfaring og spiller i hjemmedrakter som minnner meg så grådig om charlton eller...ja, ikke arsenal trademark får være mitt problem. Kjærligheten er der som alltids, det er bare det at det skurrer litt for meg med hva jeg vokste opp med og suksessen etter Wengers entre. Man må alltids bevege seg fremover noe arsenal absolutt har gjort. Er bare langt ifra sikker på at vi på det sportslige er på riktig spor..

 

 

 

Og husk en ting.

De uovervinnelige var ikke et fremadstormende lag med mye talent.

De uovervinnelige var voksne spillere som spilte Arsenalfotball. Men dengang var det hele ikke så naivt.

Uansett så ønsker jeg dere andre gooners en god søndag videre også får vi være glad for at arsenal fortsatt er et lag som er meget spesielt og i en utvikling som forhåpentligvis er i riktig retning!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig lov å mene all verdens ting, men er det en ting jeg er sikker på så er det at jeg vil ha Arsene Wenger i førerstolen så lenge han ønsker å sitte der.

 

Skuffende kamp i dag. Synes vi er fullt på høyde med Chelsea spillemessig, men vi manglet dessverre en spiss i verdensklasse i dag. Drogba er den store beholdningen og gjør det meningsfult for Chelsea å slå innlegg fra kant, noe vi burde unngå med såpass fysisk svake folk i midten. Eduardos tid vil komme, men det er synd vi er i en situasjon hvor vi har så få alternativer at vi må spille han i form mot lag som Chelsea. Personlig skulle jeg helst sett Walcott der fra start.

 

Og til dere som roper om ny manager, fordømmer transferpolitikken vår og vil ha rike folk inn på eierplass i klubben, jeg skjønner dere ikke.. Er så vanvittig stolt av måten Arsenal drives på, måten vi spiller på og hvordan vi former spillerne "the arsenal way". Vi ligger nå 11 poeng bak de blå med en kamp mindre spilt, åtte poeng er ingen krise med tanke på tapene chelsea får under afrikamesterskapet.. Greit nok, Song og Eboue forsvinner hos oss også, men det kan ikke måle seg med Drogba og Essien spesielt.. (kalou og mikel)..

 

Kjære Arsenal, så forjævlig skuffa i dag, men det er godt å kjenne hvor mye dere betyr også.. Arsenal for alltid

Link to comment
Share on other sites

Og husk en ting.

De uovervinnelige var ikke et fremadstormende lag med mye talent.

De uovervinnelige var voksne spillere som spilte Arsenalfotball. Men dengang var det hele ikke så naivt.

 

Var litt av det jeg skulle frem til. Er ikke sikker på Wengers fremgangsmåte og mye av det med tanke på erfaring og fysikk. Som en eller annen nevnte så funker Wenger fotball flott for det meste mot lavere motstand men mot alt for mange så blir vi for naive og pinglete.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å bli anklaga å ta del i det svært hyppig brukte begrepet 'hylekoret' tillater eg meg i dag å si at vi blir kledt naken i dag. Vi blir i en offentlig gapestokk for kva som mangler i forhold til til dei verkeleg store. Vi vinner ikkje ligaen med dagens mannskap. Vi har de siste 2 sesongene tatt et stort steg tilbake. (ja vi er forholdsvis tidleg i sesongen men vi har tapt en tomålsledelse og to poeng mot WH, vi har tapt mot City, United, Sunderland og Chelsea)

Skader er ikkje noe issue. Det skjer med alle, det handler om å ha bakup.

 

 

Van Persie har vist seg skadeutsatt, Rosicky hadde ikkje spilt på 18 mnd, Eduardo har vært skada i 12 mdn, Gallas får jamnt en smell og må stå over i ny og ne. Djorou er ute resten av sesongen. Nasri hadde brekt beinet før sesongen. Kanskje eg til og med gløymer noen nå. Poenget er at vi solgte Ade og Toure for 400 millioner og ingen nye kom inn, til tross for alt eg har ramsa opp over. Og at vi har hatt den samme leksa i foregåande sesonger.

 

Vi klarer nok 4. plass i år og, men at vi ikkje viser progresjon etter i fjor bekymrer meg litt.

La meg også understreke at eg ikkje kan se noen andre i managerstolen enn Wenger himself, eg syns han er ein rivande dyktig manager! men visse grep og handlekraft trengs for å ta steget fram igjen, ellers er eg redd vi mister Fabregas, og da blir det skummelt!

Link to comment
Share on other sites

Min klnklusjon:

Almunia som vanlig, ræva.

Sjanseløs på førstemålet. På bærtur på andre målet (kommunikasjonssvikt?) og på 3. målet gjør han en like god jobb som en kjegle.

Sagna blir bare dårligere og dårligere. Eboue er pdd mange hakk bedre enn ham, og jeg har problemer med å forstå hvorfor Sagna blir prioritert foran Eboue.

Midtstopperne gjør, trass i ett selvmål, veldig mye bra og Chelsea får svært få sjanser.

Traore, gjorde en stygg feil og fikk gult kort for det, men chelsea skapte ingen sjanser på Traore sin side og det er alltids ett godt tegn.

 

Midtbanekrigen vinner vi ganske konfortabelt, og vi kan helt klart fastslå at Cesc og Song er helt i verdenstoppen. denilson gjorde også en grei figur.

på topp var alles øyne rettet mot Eduardo. Han gjorde mye bra men det er klart at han mangler det siste lille. Det kommer når han får flere starter.

Arshavin gjør mye uforutsigbart men desverre hadde ikke han noen stor dag i dag heller (det begynner å bli litt for mange av dem). Nasri spiller på det jevne.

 

walcott spiller som han alltid pleier, altså hodeløst, tankeløst og dårlig.

 

dagens +:

-Gallas

-Traore

-Song

 

Dagens -=

-Almunia

-Sagna

-Arshavin

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg fullt ut Ulfagrafr! (Bortsett fra at vi jo kjøpte Vermaelen til å erstatte Toure da...)

 

Kampen i dag lignet alt for mye på kampen mot United i CL i fjor, og 1-4-kampen mot Chelsea (som jeg faktisk hadde fortrengt før den kampen her).

 

Det er ting som tyder på at det ikke er mye forbedring å spore i forhold til forrige sesong i de kampene, og det er fortsatt gutter mot menn litt for ofte...

Link to comment
Share on other sites

Dette er så utrolig skuffende ..

Jeg fikk ikke sett kampen på grunn av trening, men ble utrolig skuffet av å komme hjem og se resultatet.

Vi kan allerede nå konkludere at vi ikke vinner Premier League iår, men jeg tror vi tar en annen turnerning.

Det er viktig at vi ikke mister håpet og troen nå!

Nå er det Manchester City til uken, så satser vi på revansje der, og samtidig gå videre til semifinalen i Carling Cup! :angry:

 

We Love You Arsenal We Do, We Love You Arsenal We Do, We Love You Arsenal We Do, Ohh Arsenal We Love You !

Link to comment
Share on other sites

... er Wengers era hos Arsenal over.... Jeg begynner å strekke meg mer og mer mot siden av Gooners som ønsker en ny Manager. Wenger har vært fatastisk for oss, men jeg tror ikke han klarer å tilføye klubben mer nå. Bare utsagn som om at han ikke ønsker å kjøpe tilbake spillere han har solgt sier sitt. Tenk om vi hadde kjøp Anelka når muligheten var der igjen for kort tid siden... Får frysninger bare på tanken.

klarer ikke se for meg arsenal uten wenger. wenger er en stor del av det arsenal laget som jeg så lidenskapelig støtter og følger med på kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner ikke kamper uten en spiss. Eduardo er lysår bak VP dessverre.

Vi blir for puslete mot de store lagene.

Utrolig skuffende.

Chelsea virker imponerende solide og ikke minst STERKE.

Enig, det Chelsea viste idag var klasse, dem er bunnsolide bakover, og har en bråte med spillere som kan avgjøre kamper. Det har vi ikke for øyeblikket.

Nå ser det ut til at det blir vanskelig å ta gullet for oss, da håper eg chelsea blir det slik at manure ikke får 4 på rad.

Link to comment
Share on other sites

klarer ikke se for meg arsenal uten wenger. wenger er en stor del av det arsenal laget som jeg så lidenskapelig støtter og følger med på kamp etter kamp.

Mange som ikke kan se for seg Arsenal uten Wenger, men tenk på dette: Etter 2005/2006 har Wenger ikke gjort så mye bra. Alt det han gjorde bra var før det. Skal man nå da se på det, eller på hva han faktisk gjør nå? Han HAR FAKTISK endret taktikk med Arsenal (påtvunget pga stadion eller ikke), så man er nødt til å se på den måten han arbeider på nå, istedenfor å se på den historien han har frem til 2005/6

Link to comment
Share on other sites

Mange som ikke kan se for seg Arsenal uten Wenger, men tenk på dette: Etter 2005/2006 har Wenger ikke gjort så mye bra. Alt det han gjorde bra var før det. Skal man nå da se på det, eller på hva han faktisk gjør nå? Han HAR FAKTISK endret taktikk med Arsenal (påtvunget pga stadion eller ikke), så man er nødt til å se på den måten han arbeider på nå, istedenfor å se på den historien han har frem til 2005/6

 

Wenger kan jo utfordre seg selv på om hans filosofi er trofehentende.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre ble dette akkurat som venta, GUTTER MOT MENN! Chelsea er et lag med taktisk kloke spillere, spilletyper som utfyller hverandre og de har ikke minst verdensklassespillere på neste hver plass. Vil si Chelsea har minst 7-8 verdensklassespillere (Cech, Terry, Carvalho, Cashley Cole, Essien, Lampard, Anelka og Drogba) Arsenal har 1 ute på banen i dag, Cesc.

 

Idag skaper vi kun ett par halvsjanser og det hele blir flaut og parodisk å se på. Men dessverre akkurat som venta mot "den blå overmakten".

Wengers filosofi er forsåvidt beundringsverdig (lite pengebruk, unge spillere, offensiv fotball osv) men hvor lenge skal vi vente på fremgangen han lover.... ser bare at vi faller lenger og lenger bak lag som Chelsea og Man U. Arsenalfansen betaler verdens dyreste billettpriser og kan forlange at noe mer brukes til å FORSTERKE LAGET!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...