Jump to content

Chelsea H, 29.11.09


ted_uh

Recommended Posts

Poenget er at vi har spilt 13 kamper. Tottenham har spilt 14. Hvordan kan du da bedømme at Tottenham er mer stabile enn oss?

Det har jeg da heller ikke sagt. DU sa at vi er mer stabile enn Tott, Villa, Pool og City.

Da sa jeg: "Ikke mer stabile enn Tott".

Vi har verken vært mer stabile eller mindre stabile enn Tott...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Det har jeg da heller ikke sagt. DU sa at vi er mer stabile enn Tott, Villa, Pool og City.

Da sa jeg: "Ikke mer stabile enn Tott".

Vi har verken vært mer stabile eller mindre stabile enn Tott...

Greit, da misforsto jeg. Vi har hvertfall vært mer stabile enn dem i de forrige sesongene, og jeg mener at vi har en mye bredere og sterkere stall enn dem. Hvem som er mest stabile, vil tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

I går var det rett og slett klasseforskjell. Ingen tvil om det.

 

Nja, vi hadde jo en diskusjon om bruk av statistikk etter Sunderland-kampen.

 

http://www.skysports.com/football/match_pr...3162403,00.html

 

Chelsea hadde riktignok 4 avslutninger på mål mot våre 2, men vi har høyere passing success, høyere tackling success, 56% possesion og 59% territorial advantage.

 

Helt ærlig: dette var ikke noen 0-3 kamp, kampen var langt jevnere enn resultatet skal tilsi. Skal ikke underslå at vi sliter offensivt, men vi har fortsatt et lag i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Greit, da misforsto jeg. Vi har hvertfall vært mer stabile enn dem i de forrige sesongene, og jeg mener at vi har en mye bredere og sterkere stall enn dem. Hvem som er mest stabile, vil tiden vise.

Eneste plass vi har mer bredde enn dem er midtbane. På spissplass er det ingen tvil om at Tottenham har mer å fare med. Forsvar og keeper er noenlunde likte.

Så bredden er totalt sett ganske lik

Link to comment
Share on other sites

Så var man igang igjen. Disse kamptrådene er jaggu meg så forutsigbare at det blir komisk til slutt.

 

Leser at mange maser om spillerkjøp i januar. At vi må få inn en ny spiss. Mange av de som maser om dette, er de samme som klager over at Vela får alt for lite spilletid. Da er det på tide å bestemme seg. Ønsker man en ny spiss, eller spilletid for Vela? Med dagens formasjon får dere ikke i pose og sekk. Det blir enten eller.

 

Når det gjelder spillerkjøp, stiller jeg følgende spørsmål. Har vi penger tilgjengelig? Ja, styret rapporterer at Wenger får penger til spillerkjøp. Men er dette virkelig sannheten? Har hørt en del de siste par gangene jeg har vært over, som tilsier det motsatte. Nemmelig at Arsenal har langt mindre penger tilgjengelig enn hva folk tror. Har også fått vite en del rundt hvorfor unbeatables ble oppløst så fort som de ble. Alt har med byggingen av Emirates å gjøre. Faktisk var det så dårlig stillt i perioder at byggingen ble utsatt fordi Arsenal ikke hadde penger til å betale regningene. Og en ting er om vi har penger til nye spillere. En annen ting man må huske på at spillerkjøp nødvendigvis ikke løser problemene.

 

Leser også at mange klager på Eduardo. Mannen har vært ute i ett år pga skader. Han har også pådratt seg mange småskader etter comebacket. Dette har gjort at han aldri har fått kommet seg skikkelig igang. I tillegg har Arsenal endret formasjon. I likhet med Persie, trenger Eduardo noen kamper for å vende seg til det nye spillemønsteret. Har folk her inne så dårlig hukommelse at man glemmer Eduardos ferdigheter? Eller er det trangsynthet ute og går. Til dere som mener at Eduardo ikke er god nok for Arsenal; Skaff dere fotballforståelse før dere slenger ut all dritten på dette forumet.

 

Proud to be a gooner!!!!

Link to comment
Share on other sites

Eneste plass vi har mer bredde enn dem er midtbane. På spissplass er det ingen tvil om at Tottenham har mer å fare med. Forsvar og keeper er noenlunde likte.

Så bredden er totalt sett ganske lik

Nå har jeg hørt på gnålet ditt om at vi er jevngode med Tottenham lenge nok.

vi er mange hakk bedre enn dem.

Det er kun keeperplassen vi ikke danker de i støvla.

Midtstopperne våre er verdensklasse, backene inkl. backup av svært god klasse. tottenham er ikke i nærheten like gode i forsvar som oss. Der er det flere hakk forskjell.

På midten har vi Song som vant duellen mot både Mikel og Essien i går. Han er verdensklasse og sammen med Cesc er han dynamitt. Bredden vår på midten er helt enorm og vi har mange strenger å spille på.

På topp har vi også god dekning. Jeg tror mange her på foumet glemmer hvor gode Eduardo og Vela er og dette er snakk om 3. og 4. valg. van Persie er bedre enn beste Tott spiss, Bendtner er bedre enn beste tott spiss. Eduardo trenger kun matchfitness og selvtillit. Han kommer til å bli helt enorm. arshavin er den uforutsigbare. Jeg synes det er trist at våre krigere blir sammenlignet med Tott.

Disse er verdensklasse i arsenal:

Gallas

Vermaelen

Song

Cesc

VP

Arshavin

Eduardo

 

Jeg tror Chelsea blir seriemester og vi kommer på 2. plass

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nja, vi hadde jo en diskusjon om bruk av statistikk etter Sunderland-kampen.

 

http://www.skysports.com/football/match_pr...3162403,00.html

 

Chelsea hadde riktignok 4 avslutninger på mål mot våre 2, men vi har høyere passing success, høyere tackling success, 56% possesion og 59% territorial advantage.

 

Helt ærlig: dette var ikke noen 0-3 kamp, kampen var langt jevnere enn resultatet skal tilsi. Skal ikke underslå at vi sliter offensivt, men vi har fortsatt et lag i verdensklasse.

 

Forskjellen er jo at i Sunderlandkampen er vi best og skaper mest noe statistikken støtter, i denne kampen spiller vi ballen mye uten å skape noe. Vi får beholde ballen på Chelseas premisser, i Sunderlandkampen var det på våre premisser. Ser du ikke forskjellen?

 

Som jeg nevnte dengang: Statistikk lyver ikke, det er tolkningen som evnt er misvisende. Hvis du i en kamp er best, skaper mest, har flest målsjanser osv og statistikken støtter dette så er tolkningen nokså sikkert riktig. Hvis du i en kamp ikke skaper stort, blir dominert i målsjanser og i målprotokoll og tolkningen deretter blir at du var best så er det noe galt..

Jeg er helt enig i at resultatet i går gir et noe misvisende bilde, men igjen så mener jeg at vi får spille ball på Chelseas premisser og at det ikke er vi som styrer kampen.

 

Hvis du leser hva jeg skriver i mitt første innlegg så nevner jeg flere av feilene Chelsea gjør, men poengterer at det får lite konsekvenser fordi de er gode til å rette opp sine feil. Der har vi mye å lære. De fleste av Chelseas spillere gjorde ikke mye mer enn å forsvare seg i går, men de gjør det med kløkt og en kompakthet som gjør dem lite sårbare. De har utallige passningsfeil og dårlige tacklinger (som din statistikk bekrefter), men ett sekund senere er nestemann der og banker ballen avgårde uten at vi klarer å dra nytte av det. Det er ikke tilfeldig at våre skudd alltid blir blokkert, mens Chelsea får en deflection som går i mål. Det handler om å være god til å posisjonere seg i forsvarsspillet og der var det helt klart klasseforskjell i går.

Vi spiller Chelseas forsvar godt ved å slå ballen inn fra 20-30 m ut på banen mot spillere som står stille i feltet. 2. ballen blir klarert av Lampard og Mikel uten at Denilson eller Fabregas klarer å sette tidlig press på. Vi taper kampen i går grunnet Chelseas gode forsvar og vår manglende evne til å dra nytte av feilene som blir gjort. Drogba er utrolig sterk og god. At han scorer ett mål er ikke overraskende og heller ikke veldig dårlig av våre stoppere. Men, forskjellen er at de hadde i går spillere som kunne avgjøre med bevegelse foran mål, det manglet vi fullstendig og derfor ble det aldri veldig farlig.

 

Så var man igang igjen. Disse kamptrådene er jaggu meg så forutsigbare at det blir komisk til slutt.

 

Leser at mange maser om spillerkjøp i januar. At vi må få inn en ny spiss. Mange av de som maser om dette, er de samme som klager over at Vela får alt for lite spilletid. Da er det på tide å bestemme seg. Ønsker man en ny spiss, eller spilletid for Vela? Med dagens formasjon får dere ikke i pose og sekk. Det blir enten eller.

 

Når det gjelder spillerkjøp, stiller jeg følgende spørsmål. Har vi penger tilgjengelig? Ja, styret rapporterer at Wenger får penger til spillerkjøp. Men er dette virkelig sannheten? Har hørt en del de siste par gangene jeg har vært over, som tilsier det motsatte. Nemmelig at Arsenal har langt mindre penger tilgjengelig enn hva folk tror. Har også fått vite en del rundt hvorfor unbeatables ble oppløst så fort som de ble. Alt har med byggingen av Emirates å gjøre. Faktisk var det så dårlig stillt i perioder at byggingen ble utsatt fordi Arsenal ikke hadde penger til å betale regningene. Og en ting er om vi har penger til nye spillere. En annen ting man må huske på at spillerkjøp nødvendigvis ikke løser problemene.

 

Leser også at mange klager på Eduardo. Mannen har vært ute i ett år pga skader. Han har også pådratt seg mange småskader etter comebacket. Dette har gjort at han aldri har fått kommet seg skikkelig igang. I tillegg har Arsenal endret formasjon. I likhet med Persie, trenger Eduardo noen kamper for å vende seg til det nye spillemønsteret. Har folk her inne så dårlig hukommelse at man glemmer Eduardos ferdigheter? Eller er det trangsynthet ute og går. Til dere som mener at Eduardo ikke er god nok for Arsenal; Skaff dere fotballforståelse før dere slenger ut all dritten på dette forumet.

 

Proud to be a gooner!!!!

 

Det verserer mange rykter angående vår økonomi. Hvem du har snakket med vet jeg ikke og det hadde vært morsomt å høre hvorfor de skulle ha mere greie på dette enn andre. Arsenal er et aksjeselskap og de økonomiske halvtårsresultatene ligger ute. De har ubetinget vært positive de siste årene. Hvordan kan de da skjule at økomomien egentlig er veldig dårlig? Vi går i følge regnskapet med stort pluss og jeg kan ikke tro at styret i offentlige uttalelser kan lyve om driftsresultater, overskudd etter skatt, inntekter og drift fra Emirates osv.

Hadde blitt glad hvis du kunne gi oss litt mer informasjon og samtidig avsløre dine kilder som sitter på en annen dokumentasjon enn den som er offentlig tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Så var man igang igjen. Disse kamptrådene er jaggu meg så forutsigbare at det blir komisk til slutt.

 

Leser at mange maser om spillerkjøp i januar. At vi må få inn en ny spiss. Mange av de som maser om dette, er de samme som klager over at Vela får alt for lite spilletid. Da er det på tide å bestemme seg. Ønsker man en ny spiss, eller spilletid for Vela? Med dagens formasjon får dere ikke i pose og sekk. Det blir enten eller.

 

Når det gjelder spillerkjøp, stiller jeg følgende spørsmål. Har vi penger tilgjengelig? Ja, styret rapporterer at Wenger får penger til spillerkjøp. Men er dette virkelig sannheten? Har hørt en del de siste par gangene jeg har vært over, som tilsier det motsatte. Nemmelig at Arsenal har langt mindre penger tilgjengelig enn hva folk tror. Har også fått vite en del rundt hvorfor unbeatables ble oppløst så fort som de ble. Alt har med byggingen av Emirates å gjøre. Faktisk var det så dårlig stillt i perioder at byggingen ble utsatt fordi Arsenal ikke hadde penger til å betale regningene. Og en ting er om vi har penger til nye spillere. En annen ting man må huske på at spillerkjøp nødvendigvis ikke løser problemene.

 

Leser også at mange klager på Eduardo. Mannen har vært ute i ett år pga skader. Han har også pådratt seg mange småskader etter comebacket. Dette har gjort at han aldri har fått kommet seg skikkelig igang. I tillegg har Arsenal endret formasjon. I likhet med Persie, trenger Eduardo noen kamper for å vende seg til det nye spillemønsteret. Har folk her inne så dårlig hukommelse at man glemmer Eduardos ferdigheter? Eller er det trangsynthet ute og går. Til dere som mener at Eduardo ikke er god nok for Arsenal; Skaff dere fotballforståelse før dere slenger ut all dritten på dette forumet.

 

Proud to be a gooner!!!!

 

alt jeg mener er at vi blir alt for "light weight" på topp med eduardo der, og med vela gjelder det samme..

bendtner kan sikkert gjøre en jobb, men tror ikke han er serievinner kvalitet..

med RVP ute resten av sesongen, så må en stor sterk kriger inn på topp ellers blir det ikke kamp om seriegull på oss men kamp om 4 plass i stedet.

Dzeko til jul, er mitt ønske

Link to comment
Share on other sites

Det verserer mange rykter angående vår økonomi. Hvem du har snakket med vet jeg ikke og det hadde vært morsomt å høre hvorfor de skulle ha mere greie på dette enn andre. Arsenal er et aksjeselskap og de økonomiske halvtårsresultatene ligger ute. De har ubetinget vært positive de siste årene. Hvordan kan de da skjule at økomomien egentlig er veldig dårlig? Vi går i følge regnskapet med stort pluss og jeg kan ikke tro at styret i offentlige uttalelser kan lyve om driftsresultater, overskudd etter skatt, inntekter og drift fra Emirates osv.

Hadde blitt glad hvis du kunne gi oss litt mer informasjon og samtidig avsløre dine kilder som sitter på en annen dokumentasjon enn den som er offentlig tilgjengelig.

 

Jeg har snakket med ett par supportere som har kontakter innad i klubben. Hvorvidt det jeg har blitt fortalt stemmer eller ikke, skal jeg ikke begi meg utpå, men informasjon jeg har fått fra disse tidligere, har vist seg å stemme veldig bra.

 

Jeg sier ikke at økonomien er dårlig nå. Vi har en bra økonomi pr. dags dato. Men det at vi har en bra økonomi, er ikke det samme som at vi har masse penger til overs til å handle spillere for. Det var vel etter forrige sesong at man kunne lese om at Wenger har vært den som har måttet ta støyten for manglende spillerkjøp, mens realiteten har vært at vi ikke har hatt så mye penger å handle for som det styret har likt å gi inntrykk av.

 

Årsaken til at jeg nevnte det med unbeatables, er fordi det oftes mases om hvor håpløst dårlig det var å bryte opp ett lag som var spådd å bli tiårets beste lag. Og det med at det var så dårlig stillt til tider at vi ikke klarte å betale alle regningene i tide, har jeg hørt fra flere hold.

 

Hele poenget mitt med det jeg skrev, er å få folk til å skjønne at det ikke bare er å kjøpe spillere.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg hørt på gnålet ditt om at vi er jevngode med Tottenham lenge nok.

vi er mange hakk bedre enn dem.

Det er kun keeperplassen vi ikke danker de i støvla.

Midtstopperne våre er verdensklasse, backene inkl. backup av svært god klasse. tottenham er ikke i nærheten like gode i forsvar som oss. Der er det flere hakk forskjell.

På midten har vi Song som vant duellen mot både Mikel og Essien i går. Han er verdensklasse og sammen med Cesc er han dynamitt. Bredden vår på midten er helt enorm og vi har mange strenger å spille på.

På topp har vi også god dekning. Jeg tror mange her på foumet glemmer hvor gode Eduardo og Vela er og dette er snakk om 3. og 4. valg. van Persie er bedre enn beste Tott spiss, Bendtner er bedre enn beste tott spiss. Eduardo trenger kun matchfitness og selvtillit. Han kommer til å bli helt enorm. arshavin er den uforutsigbare. Jeg synes det er trist at våre krigere blir sammenlignet med Tott.

Disse er verdensklasse i arsenal:

Gallas

Vermaelen

Song

Cesc

VP

Arshavin

Eduardo

 

Jeg tror Chelsea blir seriemester og vi kommer på 2. plass

 

BE

Hahahahaha, og dette kommer fra den som har vært mest negativ på forumet!!!

Og du, å si at Bendtner er bedre enn Defoe er vel å ta ting vel langt!

Jeg skriver det jeg mener, jeg skriver ikke for å hedre Tottenham (aldri i verden). Jeg mener Ledley King, Dawson, Woodgate, Bassong som kvartett ikke står tilbake for Senderos, Gallas, Vermaelen, Djourou.

Det må jeg ha lov til å mene, og jeg mener det er godt begrunnet!

Og Eduardo er ikke verdensklasse. Kanskje han er en klinisk avslutter, men når han er for dårlig taktisk, teknisk og har for dårlig hurtighet til å komme seg til sjansene, hjelper det lite at man er en svært god avslutter...

Link to comment
Share on other sites

alt jeg mener er at vi blir alt for "light weight" på topp med eduardo der, og med vela gjelder det samme..

bendtner kan sikkert gjøre en jobb, men tror ikke han er serievinner kvalitet..

med RVP ute resten av sesongen, så må en stor sterk kriger inn på topp ellers blir det ikke kamp om seriegull på oss men kamp om 4 plass i stedet

 

Vil ikke akkurat påstå at van Persie er noen stor sterk kriger heller. Van Persie har klart å tilvende seg denne posisjonen på bakgrunn av sin spillerforståelse og sine ferdigheter med ball i bena. Jeg ser ingen grunn til at Eduardo ikke skal kunne klare det samme dersom han får tid på seg. Eduardo har da vitterlig bevist gang på gang tidligere at han har fantastiske goalgetter egenskaper.

 

Og hva vil det eventuelt hjelpe å pøse ut masse penger på en spiller man ikke har noen garanti for at vil passe inn i Arsenal? Eduardo har iallefall vist sine ferdigheter. La han få tid til å spille seg varm.

Link to comment
Share on other sites

Hadde kampen blitt spillt imorra hadde vi garantert vunnet. Kom igjen folkens. Black November!

Selvsagt kom vi alltid til å tape denne kampen. var jo i November jo...

 

Men seriøst, ser man på programmet for desember, så er det el egenlig bare borte mot pool vi ikke SKAL ta 3 poeng. Jeg var skuffet igår, og er det fremdeles. Bedre blir det ikke at folk kommer inn å kjøper Chelsea effekter i butikken min. Men det får så være, peng må man ha :huh:

 

Jeg tror fortsatt det blir ett bikkjeslagsål for å nå topp fire. Og jeg står for det jeg har sagt, trofeer er det viktigste, uansett. Hvor mange her inne kan helt ærlig si at det å spille brilljant mot middels lag for så og karre seg til en fjerdeplass er mer underholdene enn å vinner gull? Tviler sterkt på at Chelsea fans under Mourinho tenkte at vi spiller kjedelig. De tapte nesten ikke kamper, og de fikk trofeer. For min del så kan vi selge 90% av våre talenter, hvis de blir erstattet med noen etablerte spillere som presterer jevnt over hele tiden.

 

Wenger sa at han ikke kjøpte spillere pga at det hadde drept karrieren til Denilson,Diaby,Vela osv. Det kunne ikke brydd meg mindre. Det er trofeer jeg vil ha, og om jeg så må bytte ut Denilson med eventuelt Gattuso, Diaby med Guti, Vela med Henry osvosv, så hadde det ikke gjort meg den minste ting. Ikke at de er de nevnte spillerne jeg ønsker meg, men bare for å sette på spissen. Jeg bryr meg ikke om en spiller er 23 eller om han er 33. Wenger sier alltid at han ikke ser på passet, men da burde han heller ikke se på fødselsattesten. Er du god nok er du gammel nok, uansett om man er 23 eller 33.

 

Dette ble vel off topic, men det begynnte med kampen og det svir fortsatt så mye at alt jeg føler ikke stemmer bare popper opp igjen.

 

Skulle vi vært i nærheten av Chelsea sitt nivå igår burde laget sett noe slikt ut:

 

 

NY KEEPER

 

Eboue - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

NY VING - CESC - Song - Arshavin

 

NY SPISS - RVP

 

- Med en klassespiller på de tre plassene så kunne vi vært en seriøs utfordrer.

 

Skulle ønske Wenger kunne si som fyren på radioen til The Julekalender for noen år siden. "Det skal ikke stå på pengene"

 

 

Uansett, proud as always to be a gooner...Og det vil jeg nok alltid være. Det er bare det at jeg vil ha trofeer.

Link to comment
Share on other sites

Hahahahaha, og dette kommer fra den som har vært mest negativ på forumet!!!

Og du, å si at Bendtner er bedre enn Defoe er vel å ta ting vel langt!

Jeg skriver det jeg mener, jeg skriver ikke for å hedre Tottenham (aldri i verden). Jeg mener Ledley King, Dawson, Woodgate, Bassong som kvartett ikke står tilbake for Senderos, Gallas, Vermaelen, Djourou.

Det må jeg ha lov til å mene, og jeg mener det er godt begrunnet!

Og Eduardo er ikke verdensklasse. Kanskje han er en klinisk avslutter, men når han er for dårlig taktisk, teknisk og har for dårlig hurtighet til å komme seg til sjansene, hjelper det lite at man er en svært god avslutter...

Det er nok en utbredt misforståelse at jeg er forumets mest negative. Jeg er veldig negativ til å ha en kjegle i mål og jeg er forundret over de som støtter kjeglen, men det betyr ikke at jeg ikke klarer å se det som er positivt i laget. Og heldigvis er det mye å ta i i det positive også. Og jo Bendtner er bedre enn Defoe og jeg ville aldri ha ønsket å bytte disse spillerne.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hadde kampen blitt spillt imorra hadde vi garantert vunnet. Kom igjen folkens. Black November!

Selvsagt kom vi alltid til å tape denne kampen. var jo i November jo...

 

Men seriøst, ser man på programmet for desember, så er det el egenlig bare borte mot pool vi ikke SKAL ta 3 poeng. Jeg var skuffet igår, og er det fremdeles. Bedre blir det ikke at folk kommer inn å kjøper Chelsea effekter i butikken min. Men det får så være, peng må man ha :huh:

 

Jeg tror fortsatt det blir ett bikkjeslagsål for å nå topp fire. Og jeg står for det jeg har sagt, trofeer er det viktigste, uansett. Hvor mange her inne kan helt ærlig si at det å spille brilljant mot middels lag for så og karre seg til en fjerdeplass er mer underholdene enn å vinner gull? Tviler sterkt på at Chelsea fans under Mourinho tenkte at vi spiller kjedelig. De tapte nesten ikke kamper, og de fikk trofeer. For min del så kan vi selge 90% av våre talenter, hvis de blir erstattet med noen etablerte spillere som presterer jevnt over hele tiden.

 

Wenger sa at han ikke kjøpte spillere pga at det hadde drept karrieren til Denilson,Diaby,Vela osv. Det kunne ikke brydd meg mindre. Det er trofeer jeg vil ha, og om jeg så må bytte ut Denilson med eventuelt Gattuso, Diaby med Guti, Vela med Henry osvosv, så hadde det ikke gjort meg den minste ting. Ikke at de er de nevnte spillerne jeg ønsker meg, men bare for å sette på spissen. Jeg bryr meg ikke om en spiller er 23 eller om han er 33. Wenger sier alltid at han ikke ser på passet, men da burde han heller ikke se på fødselsattesten. Er du god nok er du gammel nok, uansett om man er 23 eller 33.

 

Dette ble vel off topic, men det begynnte med kampen og det svir fortsatt så mye at alt jeg føler ikke stemmer bare popper opp igjen.

 

Skulle vi vært i nærheten av Chelsea sitt nivå igår burde laget sett noe slikt ut:

NY KEEPER

 

Eboue - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

NY VING - CESC - Song - Arshavin

 

NY SPISS - RVP

 

- Med en klassespiller på de tre plassene så kunne vi vært en seriøs utfordrer.

 

Skulle ønske Wenger kunne si som fyren på radioen til The Julekalender for noen år siden. "Det skal ikke stå på pengene"

Uansett, proud as always to be a gooner...Og det vil jeg nok alltid være. Det er bare det at jeg vil ha trofeer.

 

Du sier at for deg er det trofeene viktigst. Vil det si at det ikke er så nøye hvordan man kommer i posisjon til å kunne vinne disse trofeene? Det faktum at Chelsea ikke har gjort noe annet enn å kjøpe spillere som er basert på kriminelle handlinger har ingenting å si?

 

Jeg er STOLT over at Arsenal er en klubb som drifter på en sunn økonomisk måte, spiller feiende flott fotball, og som satser på å gi talenter en sjanse. For meg er det det fotball handler om. Det handler ikke om hvem som har mest penger å pøse ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snakket med ett par supportere som har kontakter innad i klubben. Hvorvidt det jeg har blitt fortalt stemmer eller ikke, skal jeg ikke begi meg utpå, men informasjon jeg har fått fra disse tidligere, har vist seg å stemme veldig bra.

 

Jeg sier ikke at økonomien er dårlig nå. Vi har en bra økonomi pr. dags dato. Men det at vi har en bra økonomi, er ikke det samme som at vi har masse penger til overs til å handle spillere for. Det var vel etter forrige sesong at man kunne lese om at Wenger har vært den som har måttet ta støyten for manglende spillerkjøp, mens realiteten har vært at vi ikke har hatt så mye penger å handle for som det styret har likt å gi inntrykk av.

 

Årsaken til at jeg nevnte det med unbeatables, er fordi det oftes mases om hvor håpløst dårlig det var å bryte opp ett lag som var spådd å bli tiårets beste lag. Og det med at det var så dårlig stillt til tider at vi ikke klarte å betale alle regningene i tide, har jeg hørt fra flere hold.

 

Hele poenget mitt med det jeg skrev, er å få folk til å skjønne at det ikke bare er å kjøpe spillere.

 

Takk for svar. Som du sier er det ikke alltid lett å vite om ryktene stemmer eller ikke. Uansett greit å vite hvor de kommer fra.

 

Jeg har aldri støttet "løp og kjøp" taktikken, men jeg tror faktisk at vi vil se en litt annen politikk fra Wenger nå. Han har innrømmet at dette er "make it or break it" for endel av spillerene og også for sitt eget eksperiment. Hvis vi går ut av denne sesongen uten trofeer er jeg stygt redd for at endel av unggutta vil bli sendt videre og at Wenger går tilbake til 97-98 handlingen med etablerte spillere i alle lagdeler.

 

Kampen i går viser hvor mye erfaring og kløkt i alle spillets faser betyr i dagens fotball. En liten glipp eller et lite øyeblikks konsentrasjonssvikt så er en spiller fri og kan avgjøre. Vi har i dag ikke god nok samhandling mellom lagdelene og hver feil blir veldig synlig. Chelsea kompenserte sine feil hele tiden ved at laget kan rydde opp som en enhet. Kanskje må vi i noen sesonger ofre den vakre fotballen for å drille inn defensive formasjoner som virker når vi blir satt under tungt press? De siste sesongene har vi sviktet når det virkelig har dratt seg til, det har vi også gjort denne sesongen. 3 avgjørende kamper har alle endt med tap tiltross for at vi ikke har vært veldig mye dårligere enn noen av motstanderene. Vi evner dessverre ikke å kombinere godt angrep med godt forsvar og det har kostet oss dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Hahahahaha, og dette kommer fra den som har vært mest negativ på forumet!!!

 

Her tror jeg nok du forveksler ben elfen med deg selv.

 

Ja, ben elfen er negativ til Almunia. Du er stort sett negativ til alt når det butter litt imot. Må ærlig innrømme at jeg forventer mer av en person som har fulgt laget i 30 år+

Link to comment
Share on other sites

Her tror jeg nok du forveksler ben elfen med deg selv.

 

Ja, ben elfen er negativ til Almunia. Du er stort sett negativ til alt når det butter litt imot. Må ærlig innrømme at jeg forventer mer av en person som har fulgt laget i 30 år+

Og du har vært moderator??? Personangrep er ikke lov.

Nå vil du kanskje si at jeg gjorde det mot Ben Elfen, men det var faktisk selvforsvar :huh:

 

Og du - synes du det er bedre å gjøre som Wenger; å si at Drogba egentlig ikke er så god, og skylde på et annulert mål, som korrekt ble annulert?

Jeg mener at man må ta tak i det som ikke stemmer. Folk som er negative har gjerne en agenda. Jeg er ikke slik - jeg ser hele tiden etter hva som kan gjøres bedre, og derfor kan jeg virke kvass iblant. Jeg ser på det som berikende at det finnes noen som holder igjen her i verden, og at det samtidig er noen som vil gjøre ting litt for fort. Jeg tror ikke nødvendigvis at jeg har rett i ting. Svaret ligger nok et sted i midten.

Link to comment
Share on other sites

Og du har vært moderator??? Personangrep er ikke lov.

Nå vil du kanskje si at jeg gjorde det mot Ben Elfen, men det var faktisk selvforsvar :)

 

Og du - synes du det er bedre å gjøre som Wenger; å si at Drogba egentlig ikke er så god, og skylde på et annulert mål, som korrekt ble annulert?

Jeg mener at man må ta tak i det som ikke stemmer. Folk som er negative har gjerne en agenda. Jeg er ikke slik - jeg ser hele tiden etter hva som kan gjøres bedre, og derfor kan jeg virke kvass iblant. Jeg ser på det som berikende at det finnes noen som holder igjen her i verden, og at det samtidig er noen som vil gjøre ting litt for fort. Jeg tror ikke nødvendigvis at jeg har rett i ting. Svaret ligger nok et sted i midten.

 

Jeg ser ikke på dette som ett personangrep. Men beklager selvfølgelig hvis du oppfatter det som ett angrep. Min oppfattelse av deg er at du til tider er i overkant negativ.

 

Når det gjelder uttalelsen til Wenger, så er dette en standard Wenger uttalelse. Han sier en ting til media, og en annen ting internt. Wenger ønsker ikke å diskutere svakheter i eget lag med pressen, og det er jeg jaggu glad for.

 

Det er selvfølgelig viktig at man hele tiden ser på hva som kan gjøres bedre. Men ofte sitter jeg med en følelse av at det kritiseres for å kritisere. For kritikken kommer ikke bare når vi har tapt. Kritikken kommer når vi vinner 10-0 også. Og det handler nødvendigvis ikke om hva som er rett eller galt.

 

Men når jeg ser måten Eduardo blir hudflettet og latterliggjort i denne tråden, så innser jeg hvor dårlig korttidshukommelse vi fotballsupportere tydeligvis har, for det virker som alle har fullstendig glemt de goalgetteregenskapene Eduardo er i besittelse av.

Link to comment
Share on other sites

Og du har vært moderator??? Personangrep er ikke lov.

Nå vil du kanskje si at jeg gjorde det mot Ben Elfen, men det var faktisk selvforsvar :)

 

Og du - synes du det er bedre å gjøre som Wenger; å si at Drogba egentlig ikke er så god, og skylde på et annulert mål, som korrekt ble annulert?

Jeg mener at man må ta tak i det som ikke stemmer. Folk som er negative har gjerne en agenda. Jeg er ikke slik - jeg ser hele tiden etter hva som kan gjøres bedre, og derfor kan jeg virke kvass iblant. Jeg ser på det som berikende at det finnes noen som holder igjen her i verden, og at det samtidig er noen som vil gjøre ting litt for fort. Jeg tror ikke nødvendigvis at jeg har rett i ting. Svaret ligger nok et sted i midten.

 

Hei Ravenghost.

 

Jeg har stor respekt for dine meninger, selvom jeg i perioder er veldig uenig med deg. Det ville vært synd om man skulle tilstrebe konformitet. Jeg setter stor pris på å lese dine innlegg, akkurat som jeg setter stor pris på å lese refser sine krasse utfall.

 

Jeg klarer virkelig ikke å forstå at du blir utsatt for et personangrep fra Kim, såpass må vi da kunne tåle. Akkurat som jeg ikke kan forstå at du har kommet med personangrep på ben elfen.

 

Skillet mellom person og sak er ikke absolutt. La oss se på tilfellet Almunia. Personlig syns jeg han er en svak keeper, andre har langt mer fordelaktig syns av ham. Når jeg debatterer med Almuniatilhengere og vi ikke blir enige så ligger det underforstått at jeg mener dem tar feil og de mener jeg tar feil. Strengt talt impliserer jeg at de ikke forstår hvordan de skal bedømme keepere fordi de ikke er enige med meg og vice versa skulle jeg tro. Det må være greit nok det.

 

 

Jeg mener begrepet personangrep må forbeholdes langt mer graverende tilfeller. Hvis jeg begynner å skrive at en som syns Almunia er en god keeper er en idiot, så kan man begynne å snakke om personangrep.

 

Jeg mener i fullt alvor Ravenghost at du er unødvendig negativ når du likestiller oss med Tottenham. Syns du jeg angriper deg som person når jeg skriver dette?

Link to comment
Share on other sites

Men når jeg ser måten Eduardo blir hudflettet og latterliggjort i denne tråden, så innser jeg hvor dårlig korttidshukommelse vi fotballsupportere tydeligvis har, for det virker som alle har fullstendig glemt de goalgetteregenskapene Eduardo er i besittelse av.

 

Klart at Eduardo har slitt i de kampene han har spilt i høst, han er langt unna sitt gamle jeg. Men det er som du skriver fullstendig historieløst å hudflette ham på den måten enkelte gjør. Man må jo se litt på årsakene. Han trenger tid, men jeg er overbevist at han kommer til å komme tilbake på gammelt nivå etterhvert. Problemet at da det skjer er Arsenal kanskje/trolig akterutseilt i ligaen, og kanskje ute av opptil flere cupturneringer. Og da er kanskje de andre angriperne tilbake også, slik at man har et luksusproblem - til ingen nytte for å være litt negativ. Jeg skriver dette for å belyse hva problemet EGENTLIG består i; dårlig/uheldig "timing". Når en spiller er uheldig å bli skadet forventes det at erstatteren er på nett og leverer fra dag en. Men slik er det ikke alltid i fotball, dessverre. Laget må arbeide seg tilbake, og erstatterne må få tid på seg til å spille seg varme. Men nettopp derfor blir det helt feil å addressere lagets problemer til Eduardo, de bør snarere addresseres til Wenger. Eller kanskje vi heller skulle si det nederlandske landslaget...!? :)

Link to comment
Share on other sites

Du sier at for deg er det trofeene viktigst. Vil det si at det ikke er så nøye hvordan man kommer i posisjon til å kunne vinne disse trofeene? Det faktum at Chelsea ikke har gjort noe annet enn å kjøpe spillere som er basert på kriminelle handlinger har ingenting å si?

 

Jeg er STOLT over at Arsenal er en klubb som drifter på en sunn økonomisk måte, spiller feiende flott fotball, og som satser på å gi talenter en sjanse. For meg er det det fotball handler om. Det handler ikke om hvem som har mest penger å pøse ut.

 

 

Nå skal ikke jeg si at jeg vet hvordan den godeste russer har fått tak i disse pengene. Det har jeg ingen peiling på, så blir feil av meg og si noe om det. Men selvsagt så vil jeg ikke ha klubben min involvert i noe som helst hva angår kriminalitet. Det er ikke det jeg sier.

 

Men trofeer viil jeg ha ja, og om det betyr og selge tre av våre såklate talenter for å kjøpe en storspiller, så ja det vil jeg. Eks: Hadde vi kunne kjøpt David Villa ved å selge Diaby, Denilson og Walcott. Så gjerne for meg.(Dette var ett eksempel)

 

Nå kan ikke jeg si noe om hvordan økonomien vår er, men hvis midlene er der, så mener jeg de bør brukes. Nå er det ingen garanti for trofeer ved å bruke penger. Men jeg føler vi har alt for mye "daukjøtt" i klubben. Og hvis det er å være seriøse tittelkandidater vi skal være, så burde materialet i klubben vært bedre. Jeg sier ikke at vi skal ta en Leeds og bruke over evne og kalkulere med at vi MÅ komme så og så langt i CL for å overleve. Utgiftene burde alltid stå i sammenheng med inntektene. Noe annet blir feil. Men når det sies at midlene er der, så kan jeg ikke fatte hvorfor vi ikke bruker de.

 

Men som sagt så har ikke jeg innsikt i økonomien vår, og Wenger kan dette bedre en meg, selv om jeg ha fått flere trofeer på FM de siste sesongene enn han har :)

 

Folk får ha sine egne meninger. Men jeg sier bare SPLASH THE CASH! Hvis det er noe tilgjenglig da...

Link to comment
Share on other sites

Klart at Eduardo har slitt i de kampene han har spilt i høst, han er langt unna sitt gamle jeg. Men det er som du skriver fullstendig historieløst å hudflette ham på den måten enkelte gjør. Man må jo se litt på årsakene. Han trenger tid, men jeg er overbevist at han kommer til å komme tilbake på gammelt nivå etterhvert. Problemet at da det skjer er Arsenal kanskje/trolig akterutseilt i ligaen, og kanskje ute av opptil flere cupturneringer. Og da er kanskje de andre angriperne tilbake også, slik at man har et luksusproblem - til ingen nytte for å være litt negativ. Jeg skriver dette for å belyse hva problemet EGENTLIG består i; dårlig/uheldig "timing". Når en spiller er uheldig å bli skadet forventes det at erstatteren er på nett og leverer fra dag en. Men slik er det ikke alltid i fotball, dessverre. Laget må arbeide seg tilbake, og erstatterne må få tid på seg til å spille seg varme. Men nettopp derfor blir det helt feil å addressere lagets problemer til Eduardo, de bør snarere addresseres til Wenger. Eller kanskje vi heller skulle si det nederlandske landslaget...!? :)

Jeg, som alle andre, vet at man trenger tid etter skader, men det som er irriterende er at de spillerne (vPersie, eduardo og rosicky spesielt) det er snakk om alltid blir skadet igjen når de først har kommt seg opp på godt nivå igjen. Hvorfor skjer det?

Link to comment
Share on other sites

Det må du spørre Wenger om. Forresten synes Rosicky spilte en veldig bra kamp mot Chelsea, mange gode passninger osv. Jeg synes at Wenger ikke utnytter talentet til Nasri, han er ikke en kantspiller, han er mer en sentral spiller. Almunia er en helt ok keeper, men ikke som en 1.valg. Han kunne redde begge målene. Forsvaret til Arsenal er heller ikke godt nok. Vi har spilt mot 3 gode lag : Man u , Man C, og chelsea, og sluppet inn hele 9 mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...