Jump to content

Chelsea H, 29.11.09


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-chelsea

Emirates, søndag 29. november klokka 17:00

Canal + sport 1

 

matchball (?) om ligatroféet.

 

siste 4 ligakampar mot chelsea:

08/09 sesongen:

1-4 H, Bendtner. Sementerte 4. plassen med tidenes største tap på Emirates.

2-1 B, van Persie 2. sterk borteseier på brua i november, sjølv om seiersmålet var offside.

I tillegg tapte vi 1-2 på wembley i fa-cupens semifinale etter at Walcott hadde gitt oss 1-0.

07/08 sesongen:

1-2 B, Sagna. Drogbas offsidescoring var med å knuse draumen om ligamesterskap.

1-0 H, Gallas. Vi toppa ligaen etter denne kampen i desember

 

Carlo Ancelotti har fått stjernegalleriet i chelsea til å framstå som ein meir sammensveisa gjeng, og dei har fått ei luke på toppen av tabellen etter 1/3 av sesongen. 33 av 39 mulige poeng er knallsterkt, men på bortebane har dei tapt 2 av 6 kampar.

 

siste 5 kampar for chelsea:

wolves H, 4-0, malouda, essien 2, cole

man utd H, 1-0, terry

Atletico madrid B, 2-2, drogba 2 (champions league)

bolton B, 4-0, lampard, deco, sjølvmål, drogba

bolton H, 4-0, kalou, malouda, deco, drogba (ligacup)

 

startoppstilling forrige kamp (mot wolves): cech, belletti, alex, terry, a cole, essien, mikel, j cole, malouda, anelka, kalou

 

chelsea har hatt skader på sentrale folk som lampard, ballack, carvalho, deco, bosingwa og drogba, usikkert kor mange av desse som kan vere klare mot oss.

 

Arsenal 5 siste kampar:

Standard Liege H, 2-0, Nasri, Denilson (CL)

Sunderland B, 0-1

Wolves B, 4-1, sjølvmål, Eduardo, Fabregas, Arshavin

Alkmaar H, 4-1, Fabregas 2, Nasri, Diaby (CL)

Tottenham H, 3-0, van Persie 2, Fabregas

 

Startoppstilling i forrige kamp: Almunia, Eboue, Gallas, Vermaelen, Gibbs, Song, Cesc, Denilson, Nasri, Vela, Arshavin.

 

Gibbs vart skada i denne kampen og er ute i 3 mnd, Gallas og Arshavin fekk smeller men bør vere klar på søndag.

Tipper Traore får sjansen på backen igjen, Silvestre i løpsduellar mot Joe Cole kan bli alt for skummelt.

Eventuelt kan Sagna kome inn igjen på høgre back, og Eboue prøve seg på venstre.

 

Vi kan jo håpe på at Chelsea får nokre smellar borte mot Porto i kveld, og at vi får vårt kjappe spel til å sitte på søndag. Det som er klart for meg er at vi absolutt ikkje kan tape denne kampen med tanke på å skulle vinne ligaen.

 

Resultattips: 3-1, FM: Arshavin

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Håper på dette laget:

Sagna - Gallas - Vermaelen - Eboue

Denilson - Song - Fab

Rosicky - Arshavin - Dudu

 

Arshavin kommer nok ikke til å spille i midten blant de 3 foran, men jeg føler han passer der best, da han er bedre til å sende stikkere eller flikkere videre baller enn Dudu og Vela. Jeg trodde Dudu var sterke i duellene enn han er, men han sliter stort mot midtstoppere. Nå er ikke Arshavin noe sterk i dueller han heller, men nå slipper vi i alle fall at spillere sender høye baller han uasnett vil tape.

 

Etter det jeg har lest er alle chelseaspillere de som virket tvilsomme for noen uker siden klare til kamp. Dvs. at vi får et lite hyggelig gjensyn med Drogba, Cole og Lampard. Førstnevnte har mange gode kamper mot oss tidligere, og vi får håpe at Vermaelen klarer å ta knekken på han. Essien blir vistnok hvilt i dag for å være 100% mot oss.

 

Jeg håper og tror på en seier. Vi er knallsterke hjemme og Chelsea er ikke så uovervinnelige som så mange skal ha det til - særlig på bortebane har de vist svakheter. Song har vært konge i det siste, og Denilson viste i går hvor godt han passer inn i trioen på midten. Vi trenger brasilianerens defensive ferdighetermot Chelseas stjernegalleri. Sist kamp på Emirates ble det mest ufortjente resultatet i stadions historie. Det stod 1 -4, men kunne likesågodt stått 3 - 1 til oss.

Link to comment
Share on other sites

Drogba starter i kveld for Chelsea, så det betyr vel at han er skadefri. Yuri Zhirkov er også med i startoppstillingen til de blå. Men Frankie Lampard er vel fortsatt ute, og etter det jeg har hørt mister han søndagens kamp. Joe Cole er tilbake for fullt nå, og han er kanskje den jeg frykter aller mest av Chelseaspillerne, ved siden av Drogba...

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen er jeg ringside. 30 års gave fra samboer :) Er det noen andre som skal over?

 

Utrolig synd at Gibbs måtte ut med skade. Personlig foretrekker jeg Sagna og Eboue på backene fremfor Traore i denne kampen. Her må vi ha muskler!

 

Ellers utrolig synd at ikke Bendtner eller Van Perise er klare. Vi blir for lette fremover i den nye formasjonen uten en av de "store" gutta. Jeg er redd dette kan bli utslagsgivende. Men Arsenal har alltid vunnet med 2 mål eller mere når jeg har vært til stede så regner med at statistikken holdes ved like.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå vi må vise at vi har et lag som kan kjempe mot de beste. Et lag som vinne når det virkelig gjelder. Formen til chelsea er det ikke noe å si på. Jeg husker godt kampen ifjor på Emirates. Vi spilte bedre og skapte flere sjanser(utrolig at ikke Walcott putta), men de scorte hele 4 mål. Iår har vi Vermalen, og kanskje det er det som gjør at vi ikke hvertfall slipper inn 4 mål. Selv om jeg stiller spørsmåltegn på det deffansive også. Vi har spilt mot to gode lag så langt. City og Manu, og tilsammen at vi sluppet inn 6 mål.

 

Det laget jeg håper på mot Chelsea :

 

Nå som gibbs er ute, så vil jeg gjerne se Eboue starte. Denilson imponerte meg, selv om det ikke var all verden av motstand, Song og Fabregas er selvskrevne. Personlig synes jeg det var feil å bruke Rosicky og nasri som kantspiller, i og med at de er mer sentrale. Jeg vil heller at de skal være mer sentralt bak Arshavin. Eduardo kan komme inn etterhvert, vis vi rett og slett sliter med å score. Jeg er så langt skuffet over Eduardo, ja han har vært lenge skadet, men men. Sånne sjanser han hadde mot Sunderland(der han burde ha scoret), da song og han spilte igjennm forsvart, og der Eduardo sd en eller annen grunn prøvde å chippe, gjør at jeg tviler på at han kommer tilbake. Det er baren kamp ja, men det koste oss 1 poeng ihvertfall.

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Eboue

Denilson - Song - Fab

Rosicky - Arshavin - Nasri

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lagoppstilling:

 

Almunia

 

Sagna, Gallas, Vermaelen, Silvestre

 

Fabregas, Song, Denilson

 

Nasri, Vela, Arshavin

 

 

Subs: Fabianski, Senderos, Traore, Ramsey, Rosicky, Walcott, Eduardo,

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til denne kampen ;)

Er faktisk ganske sikker på seier, vi har bare seiere på Emirates iår, og jeg tror det vil fortsette. Det største problemet vårt blir venstre backen, her kan vi stille med en ung, uerfaren, rask og offensiv back eller en rutinert, treg men god defansiv back. Jeg vil faktisk satse på Silvestre, jeg tror rutinen til Silvestre kan komme godt med i denne kampen og at vi trenger defansiv styrke. Ser at Gallas er tvilsom til kampen :)

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/30648/injury-news

 

Tipper vi tar en 2 - 1 seier.

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Silvestre

 

Fabregas-Song-Denilson

 

Nasri-Arshavin-Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Skal faktisk over på Emirates for første gang i helgen.

Noen tips jeg bør ta med meg?

Har noen spørsmål som jeg håper å få svar på her!

På lørdagen skal jeg på Fulham-Bolton kampen, så jeg lurer rett og slett på hvordan det er å komme seg til Craven Cottage :) Lurt å ta taxi, eller må man nesten ta tog?

Hvor langt er det fra Heathrow til Emirates?

Og til slutt, hvor tidlig bør man være på Emirates hvis man skal handle litt? 2 timer?

Kommer ikke på flere spørsmål nå ;)

Håper på en kanonbra kamp, med en del mål(til Arsenal).

Surt at ikke Wenger sparte på noen spillere på tirsdag, hvertfall Gallas og Gibbs..

 

Håper på:

------------Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

--------------Song

--------Denilson-Fabregas

Nasri-----------------------Arshavin

---------------Eduardo

Link to comment
Share on other sites

 

På lørdagen skal jeg på Fulham-Bolton kampen, så jeg lurer rett og slett på hvordan det er å komme seg til Craven Cottage :P Lurt å ta taxi, eller må man nesten ta tog?

Hvor langt er det fra Heathrow til Emirates?

Og til slutt, hvor tidlig bør man være på Emirates hvis man skal handle litt? 2 timer?

 

 

Om du skal ta tube eller taxi til Craven Cottage kjem litt an på kvar du reiser frå. Har sjølv tatt taxi fra Victoria Station. Taxien stoppa ved undergrunnen og ein må gå siste stykket til stadion. Omlag 15 minutt.

 

Avstanden fra Heathrow til Emirates er omlag 30km, du må rekne med nærmare ein time reisetid.

 

Handletid 2 timar burde halde hvis du veit kva du skal handle :)

 

Ellers så får me håpe på ein kanonkamp der me rullar over Chelsea sjølv om dette i teorien blir vanskeleg.

Link to comment
Share on other sites

Dette er kampen vi ikke har råd til å tape. Vi må slå Chelsea for å ha en sjanse på gullet. Og en seier vil gi et enormt løft innad i troppen.

 

3 plasser som bekymrer litt foran kampen. Spiller Gallas? og er han 100% matchfit hvis han spiller. Og skal Silvestre/Senderos inn så faller kvalitetene i det leddet merkbart etter min mening.

 

Venstrebacken: Traore eller Silvestre? Igjen så er kvaliteten disse 2 innehar svakere enn både Clichy og Gibbs. Silvestre er god defensivt,men svak offensivt. Traore motsatt. Har sett Eboue en gang på venstrebacken og han er bedre enn hva jeg har sett av Silvestre og Traore. Veldig usikker på denne plassen.

 

Spissrollen: At både Van Persie og Bendtner er skadet samtidig har lagt en liten svakhet i denne rollen også. Hverken Dudu eller Vela virker sterke nok fysisk til å inneha denne rollen. Mot S'land virket Dudu veldig tannløs på topp. Vela var god mot Liege,men Terry & Co er en helt annen sak. Det hadde vært artig å sett Arshavin i denne rollen.

 

Ellers meget positivt at en løpssterk Denilson er klar til denne kampen. Utrolig viktig at han-Song og Fab vinner midtbanekrigen.

 

Dette laget er det jeg håper Wenger setter opp:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Vermaelan Eboue

 

Denilson Song Fabregas

 

Nasri Arshavin Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Skal faktisk over på Emirates for første gang i helgen.

Noen tips jeg bør ta med meg?

Har noen spørsmål som jeg håper å få svar på her!

På lørdagen skal jeg på Fulham-Bolton kampen, så jeg lurer rett og slett på hvordan det er å komme seg til Craven Cottage :) Lurt å ta taxi, eller må man nesten ta tog?

Hvor langt er det fra Heathrow til Emirates?

Og til slutt, hvor tidlig bør man være på Emirates hvis man skal handle litt? 2 timer?

 

Letteste og rimeligste er nok å ta undergrunn ! Gå av på Putney Bridge som ligger på den grønne linjen (District Line)

 

Derfra regner jeg det bare er å følge hordene! Er vell en 10 minutters gange fra Putney, om ikke jeg husker feil

 

Avstand Heathrow - Emirates vet jeg ikke

 

Hvort lenge du bør være der før er veldig individuelt. Er du en som kan bruke "evigheter" inne i riktige butikker, burde du være der i god tid ! MYE pent å se på :P

Link to comment
Share on other sites

Arsenal mangler “enforcere”. De fysisk røffe spillerne som går inn og vinner duellene med ren og skjær “guts”. ”Vannbærere” som Cantona kalte dem, spillere med en litt småstygg side. I Arsenal så har man kanskje bare Vermaelen, Bendtner og van Persie som er spillere som bevisst bruker fysikken for å sette seg i respekt. De er glimrende fotballspillere også, slett ikke “vannbærere”. Den som kommer nærmest den karakteristikken er Alexander Song, som har imponert alle, men han er ingen drivende kraft, mer en som stjeler ballen fra motstander. Han mangler den lille ekstra dimensjonen, som en Vieira, Keane eller en Essien – spillere man trenger i tittel-vinnende lag.

 

Les meir om kampen Arsenal - Chelsea på Kenneth Fredheim sin blogg her.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...