Jump to content

Wolves B, 07.11.09


ted_uh

Recommended Posts

Wolves-ARSENAL

Molineux, lørdag 7. november klokka 18:30

Canal + sport 2

 

vanskelig bortekamp på ærverdige Molineux i vente.

 

Wolverhampton spelar sin andre sesong i premier league, forrige gang var i 2003-04 sesongen. Då havna dei nederst på tabellen (med blant andre Steffen Iversen på laget), mens vi som kjent vann ligaen utan å tape ein kamp.

 

Resultata den sesongen var:

3-0 H, Henry 2 + sjølvmål av Craddock.

3-1 B, Bergkamp, Henry, Toure.

 

i tillegg møtte vi dei den sesongen også i ligacupen. resultatet vart 5-1, og ein viss Cesc Fabregas scora sitt første Arsenalmål den desemberkvelden i 2003 ( i tillegg scora Aliadiere (2), Wiltord og Kanu) :)

 

også denne sesongen ser ut til å bli ein kamp for å klare seg for wolverhampton. etter 11 kampar har dei 10 poeng og ligg på 17. plass.

 

siste 5 kampar for wolves:

stoke B, 2-2, craddock 2

aston villa H, 1-1, ebanks-blake

everton B, 1-1, doyle

portsmouth H, 0-1

sunderland B, 2-5, doyle + sjølvmål

 

startoppstilling forrige kamp (mot stoke): hennessey, elokobi, zubar, berra, craddock, kightly, castillo, edwards, henry, iwelumo, doyle

 

 

Arsenal 5 siste kampar:

Alkmaar H, 4-1, Fabregas 2, Nasri, Diaby

Tottenham H, 3-0, van Persie 2, Fabregas

Liverpool H, 2-1, Merida, Bendtner

West Ham B, 2-2, van persie, Gallas

Alkmaar B, 1-1, Fagregas

 

 

Startoppstilling i forrige kamp: Almunia, Eboue, Gallas, Vermaelen, Gibbs, Song, Cesc, Diaby, Nasri, van Persie, Arshavin.

 

Einaste endring eg ser for meg er at Sagna inn for Eboue etter å ha fått kvile mot Alkmaar.

 

det er denne typen kampar som vinnast hvis vi skal kjempe om ligatrofeet. trur vi klarer det såvidt.

 

Resultattips: 2-1, FM: Arshavin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Minnes en lørdag på Molineux høsten 1972 da Peter Marinello herjet i sort-hvitt på Tandberg'en og vi vant 3-1.

 

Den kampen husker jeg også. Det var vel den fjerde kampen jeg så med Arsenal; den første var semifinalen i cupen i 1971 mot Stoke (2-2), den andre var cupfinalen i 1971 mot Liverpool (2-1) og den tredje var cupfinalen i 1972 mot Leeds (0-1). Alle i Svart/hvitt, fargefjernsyn fikk vi først høsten 1975. Som man kan forstå var det litt annerledes å følge favorittlaget i hin hårde dager, som en nyttig påminnelse for dem som ikke vokste opp i den tiden, og som nå kan følge ALLE kampene i alle tenkelige media og i alle regnbuens farger...! :)

 

så det blir et slags nostalgisk gjensyn med Molineux på lørdag. Og i den formen Arsenal er nå kan de ihvertfall ikke tillate seg å gå på noen mine. Og med resultatet fra 1972 i minne, og i og med at Arsenal i snitt har hatt 3-1 på alle kampene sine denne sesongen, så er vel resultatet nesten gitt? :D

Link to comment
Share on other sites

Molineux er til gangs nostalgisk ja.

Wolverhampton var et artig lag og husker godt Kenny Hibbit derfra.

Det er det navnet som slår meg når Wolves blir nevnt.

Dette er en kamp vi bør vinne. Vi bør slå lag som dette.

Tenker vi stiller med samme laget som slo Alkmaar. Men med

Sagna som høyreback.

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være en lett match!

Wolves har spilt elendig de siste kampene, og stiller

vi med noe lignende den startoppstillingen vi hadde mot AZ så blir det grus.

 

Begynner og like den midtbanen vår. Diaby, Song og Cesc.

Den trioen begynner og funke bra.

Song er kanskje den som har utviklet seg mest siden sist sesong.

Får han bor de små feilene sine så kommer han til og bli den DM'en vi har savnet siden Vieira.

4-3-3 formasjonen er noe som ser til og funke også. gjennomsnitt på 3.2 mål per kamp hittil i år

er ikke å forakte.

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være en lett match!

Wolves har spilt elendig de siste kampene, og stiller

vi med noe lignende den startoppstillingen vi hadde mot AZ så blir det grus.

 

Begynner og like den midtbanen vår. Diaby, Song og Cesc.

Den trioen begynner og funke bra.

Song er kanskje den som har utviklet seg mest siden sist sesong.

Får han bor de små feilene sine så kommer han til og bli den DM'en vi har savnet siden Vieira.

4-3-3 formasjonen er noe som ser til og funke også. gjennomsnitt på 3.2 mål per kamp hittil i år

er ikke å forakte.

 

Forskjellen fra å spille hjemme foran et flombelyst og pakket Emirates med CL-hymnen i forkant av kampen, til et "kjedelig" og tøft borteoppgjør på Molineaux med hardbarka engelskmenn på hjemmebane, ja den forskjellen er faktisk enorm og vi skal slettes ikke forvente noen utklassing. Så lenge vi får 3 poeng, gjerne komfortabelt, er jeg perlefornøyd!

Link to comment
Share on other sites

 

Morsomt! Virker som han har utviklet seg mye etter han ble omskolert fra høyreback til midtbanespiller. Eastmond er en spiller jeg virkelig håper slår gjennom, heller Eastmond enn Coquelin for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal ha noe å gjøre i toppsjiktet, så forventer jeg at vi dreper denne kampen tidlig. Jeg forventer at vi vinner komfortabelt uten at de skal få til å skape noe særlig, for jeg er lei av at vi, sesong etter sesong, avgir poeng i slike kamper som dette.

 

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

Fabregas-Song-Diaby

Nasri-van Persie-Arshavin

 

Håper dette laget entrer Molineux i morgen. Liker ikke at kampen går så sent på en lørdag. ;)

 

0-3!

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at kampen går så sent på en lørdag. ;)

 

0-3!

 

Ikke? Perfekt vors det der! ;)

 

Fant noen interessante `stats` med vår egen Song vs Henry på Wolves : (Edit: Henry sine tall er øverst)

 

Season 2009-10

Henry Song

Fouls won and / conceded / % won

20 / 12 / 63 %

11/ 22/33 %

 

Tackles won and / lost / % won

19 / 4 / 83 %

26 /4/ 87 %

 

Percentage of accurate passes

82 %

89 %

 

 

Som vi ser gode tall på pasningskvaliteten fra Song, men antall frispark han gir bort er alt for høyt, og dette legger hvertfall jeg merke til under kampene også. Veldig mange unødvendige fouls. Noe jeg håper Wenger tar tak i da vi som kjent ikke alltid er så stødige på dødball............

 

 

http://paddytheflea.wordpress.com/2009/11/...v-song-arsenal/

Link to comment
Share on other sites

Stor forskjell på en defensiv midtbanespiller og en spiss bergkamp88. Som DM Song til stadighet gjøre taktiske fellinger o.l., han har noen unødvendige frispark også, men han gjør som regel en veldig god jobb med å gi bort taktiske frispark til riktig tid!

Link to comment
Share on other sites

Riktig Stefan_B, men du tar nok feil av Thierry Henry og Karl Henry (som er midtbanespiller) på Wolves nå ;)

 

Veldig riktig at Song MÅ gjøre slike fellinger og han har blitt flinkere til å "la være" å gi bort frispark i farlig posisjon. Nå er det som oftest et godt stykke før det begynner å bli farlig. Man kan godt kalle det for kyniske fellinger han bedriver, men det er jo akkurrat det vi har bedt om... Hadde vi feks vært kyniske nok i en viss CL kamp mot et visst lag fra Liverpool hadde vi etter all sannsynlighet gått videre den kvelden siden de ikke ville fått et visst straffespark...

Link to comment
Share on other sites

Riktig Stefan_B, men du tar nok feil av Thierry Henry og Karl Henry (som er midtbanespiller) på Wolves nå ;)

 

Veldig riktig at Song MÅ gjøre slike fellinger og han har blitt flinkere til å "la være" å gi bort frispark i farlig posisjon. Nå er det som oftest et godt stykke før det begynner å bli farlig. Man kan godt kalle det for kyniske fellinger han bedriver, men det er jo akkurrat det vi har bedt om... Hadde vi feks vært kyniske nok i en viss CL kamp mot et visst lag fra Liverpool hadde vi etter all sannsynlighet gått videre den kvelden siden de ikke ville fått et visst straffespark...

 

Haha takk for den der, neste gang burde jeg kanskje få med meg hvilken spiller det gjelder! ;)

Link to comment
Share on other sites

I dag blir det viktig å kapre oss 3 poeng. Satser på at Chelsea og ManUtd spiller uavgjort, så vi nærmer oss toppen!

Når det gjelder lagoppstillingen, har jeg veldig lyst til å se noe ala dette:

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Fabregas - Song - Nasri

Dudu - RvP - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 7 2009, 12:51 AM) 180165[/snapback]

Stor forskjell på en defensiv midtbanespiller og en spiss bergkamp88. Som DM Song til stadighet gjøre taktiske fellinger o.l., han har noen unødvendige frispark også, men han gjør som regel en veldig god jobb med å gi bort taktiske frispark til riktig tid!

 

Ja, det er en viss forskjell på spiss og defensiv midtbane. Men vi må også huske på at der det er rom for forbedring bør det forbedres. Bergkamp88 gjør ikke annet enn å vise til statistikk, og jeg vil nok tro at Song har litt å gå på når det gjelder reine taklinger. Han er innblandet i endel situasjoner hvor han kommer inn litt for seint, vi får se hvordan han gjør det i dag, jeg tror Wolves kampene er de han gjør det særdeles godt i for der er tempoet lavt. Når vi møter høyere motstand så er det raskere lag, noe som gjør jobben for Song langt vanskeligere rett og slett fordi at han ikke er verdens raskeste. Med andre ord, Song får litt å gjøre når han trener med/mot den offensive delen av Arsenal laget vårt. Song har litt å gå på, akkurat som resten av laget har.

 

Selve kampen bør gå greit, vi har et lag som er i veldig god form for øyeblikket, Van Persie skårer i bøtter og spann. Og forsvaret fungerer bra, allikevell er dette en kamp som vi fort kan gå ut å tape. Wolves vil ikke slippe oss billig til, og vi vil helst ha en billig reise. Jeg håper Wenger fyrer på å fortsetter i den stilen vi hadde når vi slo Everton og Pompey blandt anna. Vi gir oss ikke, vi maler på uansett hvor mye vi leder. Det er ikke noe poeng i å spare seg, man klarer å ta seg inn igjen til neste kamp. Samt at vi har en så bred stall at det ikke er noe problem om to eller tre blir slitne og ikke ønsker å spille neste kamp. Det går rett og slett på å peise på i full fart til vi har en ledelse som er bombesikker. Om vi hadde gjort det mot West Ham hadde vi vært 1 poeng bak United med en kamp mindre spilt.....

 

Når det gjelder Eastmond så er jeg først og fremst imponert over han. Det er ikke så veldig vanskelig å flytte seg var midtbane og ned på back, i og med at back posisjon ikke er altfor krevende i et lag som Arsenal. Men å gå fra back posisjon og opp i en så utrolig viktig posisjon som defensiv midtbanespiller så er det ufattelig imponerende. Jeg gleder meg til å se mere av denne karen, det hadde jo vært fint å kunne slippe å hente inn Vieira med millionlønn å bruke Eastmond som kan prestere på samme nivå!

 

Dette blir en fin-fin kveld!

Link to comment
Share on other sites

I dag blir det viktig å kapre oss 3 poeng. Satser på at Chelsea og ManUtd spiller uavgjort, så vi nærmer oss toppen!

 

I år tror jeg det er sånn at den som kommer foran Chelsea vinner, så for meg er alt annet enn seier til Chelsea et godt resultat.

 

Først og fremst må vi vinne egne kamper. Arsenal slår Wolves i 9 av 10 tilfeller, men det samme gjør Fredrikstad mot Sarpsborg. Det gjelder å ha rette spenningsnivået og gjøre jobben. Det finnes ingen enkle kamper, men det finnes heller ingen kamper som er umulig å vinne. Det visste Sarpsborg og det vet Wolves. Her er det fullt fokus i samtlige minutter som gjelder, noe Arsenal ikke alltid er så gode til.

 

Vi får se. Wolves har ikke vært så ille til nå i sesongen, men har likevel som oftest trukket det korteste strået. Det er et symptom. Forventer en relativt jevn kamp der Arsenals klasse til slutt gir oss seieren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper selvsagt at Arsenal vinner i dag. Men jeg håper også at Chelsea vinner i morgen. Grunn: Jeg tror de kommer til å merke det klart mest i Januar/februar når Afrikamesterskapet er. Vi mister Song og Eboue, men det er ingenting mot chelsea som mister sin viktigste spiller, samt Essien, Mikel og Kalou.

Manu mister vel ingen så vil heller at de distanseres mest mulig nå...

Link to comment
Share on other sites

Hvem tar den defensive posisjonen av disse fem: Eduardo, Ramsey, Fabregas, Diaby, Arshavin. Det er ikke en defensiv fiber i kroppen på noen av dem.....

Fabregas vinner ganske mange baller. Men liker best når han kan konsentrere seg fullt og helt om det som skjer fram over på banen. Fysisk er det vel kun Diaby som kan nå opp på Song sitt nivå. Blir spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...