Jump to content

Wolves B, 07.11.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

*snip*

 

Hva sto det på skjorta hans?

 

Utrolig deilig at vi scorer stygge mål også, for denne kampen så jeg på som et mulig bananskall. Wolves gikk jo også ut knalltøft, og jeg hadde IKKE trodd at vi skulle lede 3-0 til pause. Scoringa til Fabregas er jo helt fantastisk, og han er fortsatt gud.

 

Synes dog vi roter bort litt mange sjanser offensivt på slurv i siste pasningen. van Persie, Arsjavin, Eduardo har vel alle rotet bort store muligheter med dårlige pasningen på siste tredjedelen.

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 7 2009, 08:24 PM) 180250[/snapback]

Så lenge vi leder med 3 mål er det helt greit!

Ikke imponert øve Almunia på det målet der. Han står i ingenmannsland, starter først og gå ut etter ballen, men ombestemmer seg og prøve og komme tilbake, men rekker det ikke.

Men men, nå er det over vi fikk 3 velfortente poeng idag. Og vi burde nok vunnet med enda større siffre og da har vi gjor en bra kamp på en bane eg trur flere kommer til å slite.

Link to comment
Share on other sites

En god kamp der vi har full kontroll etter at vi går opp i 3-0 sent i 1.omgang. Andre omgang går vi litt for halvmaskin syntes jeg, men vi kontrolerer fint seieren inn. + Ramsey imponerer meg mye. Fabregas er like god som han skal være ellers er laget det beste laget i PL sammen med Chelsea. - Er vel det unødvendige baklengsmålet.

Link to comment
Share on other sites

Stor seier på en middels dag.

 

Vi vinner solid, men spiller likevel ikke noen speielt god kamp. Vi er heldige som har 0-0 etter 20 minutter, så kommer Song inn og kampbildet endres med det. Andre omgang endte 1-1 etter at vi igjen finner det fullstendig umulig å holde nullen. Akkurat denne egenskapen kan bli det som til slutt ødelegger for oss.

 

3 nye poeng er i boks. Målforskjellen er også forbedret, men vi har kun 2 plussmål mer enn Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare le av hvor heldige vi er. Vermaelen kunne vært utvist for det høye sparket, mens Wolves burde hatt straffet etter hands i muren på et frispark. Det hadde nok ikke hatt noe å si for poengfordelingen, men det er viktig å pepeke at vi ikke hadde så god defensiv kontroll til tider som det resultatet viste. Sånn sett er det greit at det puttet, for det fortjente de. uansett, gratulerer med seieren alle sammen. Vi spiller herlig fotball og kunne fort scort 7 mål! Det sier mye om den offensive dybden når Nasri og Rosicky kommer inn. Ramsey synes jeg fortjener skryt etter veldig mange gode intiativ!

Link to comment
Share on other sites

Stor seier på en middels dag.

 

Vi vinner solid, men spiller likevel ikke noen speielt god kamp. Vi er heldige som har 0-0 etter 20 minutter, så kommer Song inn og kampbildet endres med det. Andre omgang endte 1-1 etter at vi igjen finner det fullstendig umulig å holde nullen. Akkurat denne egenskapen kan bli det som til slutt ødelegger for oss.

 

3 nye poeng er i boks. Målforskjellen er også forbedret, men vi har kun 2 plussmål mer enn Chelsea.

 

Enig i at Songs inntreden snur kampen til vår favør. Han bidrar til en balanse i laget som vi totalt manglet før Diaby ble skadet.

 

Ramsey viser imponerende selvtillit. Han gjorde en del rare ting til tider, men oppsøker ballen hele tiden allikevel og han har en fantastisk løpskapasitet. Vi har en utrolig bredde på midtbanen, bortsett fra plassen til Song. Mulig Denilson skal vikariere for ham når han blir borte i afrikamesterskapet? Eller kanskje Eastmond som jeg fikk et veldig fordelaktig inntrykk av i Carling cup mot Liverpool?

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller ikke godt, men vinner komfortabelt. Det lukter det vinnerlag av. At vi ikke klarer å holde nullen når vi nærmer oss slutten og når vi har såppas god kontroll på kampen, det er en annen sak.

Jeg likte spillegleden spillerne viste når de entret banen for andre omgang. Det er viktig.

 

Dog spilte vi elendig før Diaby ble skadet. Ikke ene og alene Diabys feil, men åpenbaringen var at det var Song som erstattet han. Viser nok en gang hvor viktig han er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare le av hvor heldige vi er. Vermaelen kunne vært utvist for det høye sparket, mens Wolves burde hatt straffet etter hands i muren på et frispark. Det hadde nok ikke hatt noe å si for poengfordelingen, men det er viktig å pepeke at vi ikke hadde så god defensiv kontroll til tider som det resultatet viste. Sånn sett er det greit at det puttet, for det fortjente de. uansett, gratulerer med seieren alle sammen. Vi spiller herlig fotball og kunne fort scort 7 mål! Det sier mye om den offensive dybden når Nasri og Rosicky kommer inn. Ramsey synes jeg fortjener skryt etter veldig mange gode intiativ!

 

Du sammenlikner Vermaelens høye spark og handsen i muren med den defensive kontrollen?

 

Sparket er ikke noe rødt kort. Det er ett soleklart gult - men ikke rødt.

 

Handsen i muren er en annen sak. Burde vært straffe, men ikke hadde det hatt noe å si på poengene, og det blir feil å legge det under mangel på defensiv kontroll.

 

 

Gutta hadde kontroll nesten hele 2. omgang. Og de siste 25 av første. Ikke dårlig synes jeg. At vi skal slippe inn mål er surt - men for en fantastisk jobb han gjør for å løsrive seg der. Det kan faktisk hende akkurat det, at motstanderen gjør det BRA og ikke vi dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Du sammenlikner Vermaelens høye spark og handsen i muren med den defensive kontrollen?

 

Sparket er ikke noe rødt kort. Det er ett soleklart gult - men ikke rødt.

 

Handsen i muren er en annen sak. Burde vært straffe, men ikke hadde det hatt noe å si på poengene, og det blir feil å legge det under mangel på defensiv kontroll.

Gutta hadde kontroll nesten hele 2. omgang. Og de siste 25 av første. Ikke dårlig synes jeg. At vi skal slippe inn mål er surt - men for en fantastisk jobb han gjør for å løsrive seg der. Det kan faktisk hende akkurat det, at motstanderen gjør det BRA og ikke vi dårlig.

Jeg kunne nok formulert meg bedre. Det jeg mente var at 4 - 0 ville vært et veldig dårlig bilde på kampen. For de jobbet godt og vi hadde ikke full kontroll gjennom hele kampen. Dog var vi for det meste gode defensivt i andre omgang. Jeg husker van Persie ble utvist for et høyt spark i CL mot Thun var det vel, for noe som var mye mindre ille enn sparket til Varmaelen. Personlig synes jeg ikke det er utvisning, men hvis man ser på hvor mange billige røde kort som kom sist runde, kunne man forsvart et rødt kort på Vermaelen. Belgieren var også den som hadde skyld i målet (mistet mannen sin). Utenom det var Vermalen god. Et par slike glipper går fint i en kamp som dette, men mot f.eks. Chelsea om kort stund kan vi ikke ha slike små hendelser. Vi lager de vanskelige situasjonene selv, det er det jeg ser frustrert over. Men totalt sett var det defensivt bedre enn mange andre kamper i år. Forøvrig synes jeg Gallas skal ha skryt for en strålende kamp! Skål :)

Link to comment
Share on other sites

kjedelig kamp, som burde endt med 0-2. diaby er svak, blir skadet og inn kommer song. på den tiden song er på banen gjør han seg ikke bare bemerket ved wolves målet, der han dekker skybert! han klarer på ca 65 min å ha 5 gode innvolveringer, og det er 2 støttepasninger og 3 pasninger som går på tvers av banen me en lengde på mellom 3 og 10 meter. mange vil nå sikkert hevde at han gjør flere gode brytninger og taklinger, og til det vil jeg si tja. for det han gjør etter at han har vunnet ballen, er å spille den rett i beina på en motspiller, over linja, eller så dårlig/hardt at medspilleren ikke har mulighet til å få kontroll. ramsey viser mye større evne til å vinne ballen enn det song gjør. ramsey lager ikke så mange frispark, og han har en fantastisk pasningsfot. steve morrow hadde bedre pasningsfot enn song!

 

altså: nok en gang skuffet over diaby, men aller mest av song. imponert over ramsey. diaby er ikke i nærheten av å være så god fotballspiller som ramsey. song har en lang, lang vei å gå før han kan ses på som en god nok dm for arsenal. stort sett alle lag i bundesliga har en dm som er mye bedre enn song...

Link to comment
Share on other sites

Link til måla i min signatur. Det blir litt wanna-be HD inntill fabregas skårer, da er det en gluping hos C+ som finner ut at de skal "sku på" HD bildet etter hvert...

 

noen som kan oversette det som stod på brøstet til eduardo?

 

 

Takk for målene!

 

 

dette er hva eg fant angående t-skjorten til Eduardo:

 

Eduardo’s message to the world revealed
By Aries

Eduardo lifted his shirt after scoring Arsenal’s second goal to reveal a message written in portuguese: Paz na villa kennedy- RJ meaning "Peace in the Villa Kennedy-RJ'

This is a reference to a community in Rio de Janeiro, Brasil.

The slum has been the subject of fighting between rival criminal factions. Schools, kindergartens, health centres and shops all closed down on account of local upheaval. People also fled their homes.

The neighborhood began as a low cost housing project, funded mostly by the Kennedy administration's Alliance for Progress program of the 1960s and was originally to be named the Villa Progresso, but later changed to Villa Kennedy to honor the slain president.
Link to comment
Share on other sites

"refser", dine kommentarer om Song er så på jordet at de rett og slett blir morsomme.

 

Forørig hadde Steve Morrow en helt grei pasningsfot :-)

 

Akkurat som deg så mener jeg at det er så feil det refser mener Song presterer. . En lignende sammenligning til hva refser presterer å si om at Song gjorde en dårlig kamp, er å si at Fabregas har vært i en utrolig skuffende form de siste kampene..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...