Jump to content

Wolves B, 07.11.09


ted_uh

Recommended Posts

forøvrig er almunia en middelmådig keeper, som har alt for lite konkurranse om p,lassen på 1. laget! ;-)

 

Der er vi helt enig. Myles Palmer kritiserer Almunia på en meget underholdende måte.

 

The new system of 4-1-4-1 is effective because it allows (1) most of the game to be played a long way from Almunia, Wenger's worst player and (2) it allows his brainiest players, Fabregas and Arshavin, to spend more time in and around the box, making chances and having shots.

 

og

 

Jody Craddock's header from a corner made it 4-1. Oddly, Vermaelen ducked as if he was expecting Almunia to come and punch the ball. He does not know when to come for crosses. Why is Almunia at Arsenal? I have no idea.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Der er vi helt enig. Myles Palmer kritiserer Almunia på en meget underholdende måte.

 

The new system of 4-1-4-1 is effective because it allows (1) most of the game to be played a long way from Almunia, Wenger's worst player and (2) it allows his brainiest players, Fabregas and Arshavin, to spend more time in and around the box, making chances and having shots.

 

og

 

Jody Craddock's header from a corner made it 4-1. Oddly, Vermaelen ducked as if he was expecting Almunia to come and punch the ball. He does not know when to come for crosses. Why is Almunia at Arsenal? I have no idea.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

nå må vel passe oss, sånn at vi ikke blir utstengt;-)

 

mye fornuftig han kommer med palmer ja. nok en gang...

Link to comment
Share on other sites

Songs viktighet for laget fikk han demonstrert i går, for alle kritikere. Kampbildet endret seg totalt når han kom inn. La det tale for seg. At Songs pasningsfot er varierende må jeg si meg enig i men den er langt fra dårlig. Den kan prestere alt fra det utrolige som f.eks stikkern til Eduardo som Stefan B nevnte, til det horrible. Men javnt over syns jeg den er stabil.

Link to comment
Share on other sites

Men så kan vi stille oss spørsmålet, trenger Song å være eller vise kreativitet? Det holder vell ærlig talt med at han vinner ballen og slår en 4-5-6-10 meters pasning til Fabregas som kan ta seg av resten? Det handler om hvilke arbeidsoppgaver man har i laget. Gallas er ikke spesielt god til å legge inn, av naturlig årsaker. Jeg tviler på at Almunia er en god dribler av naturlig årsaker. Song er en spiller som er satt der han spiller for å være et rivjern og en kriger ikke for å spille gode lange og flotte pasninger men for å gi ballen til vingene, Fabregas eller makkeren. Så enkelt er det etter min mening, en annen ting er at Song i utgangspunktet er en stopper ikke så rart at han sliter med disse pasningene heller da.

 

Når man spiller for Arsenal(og hvertfall under Wengers styre), trenger alle spillerne å ha litt kreativitet ved seg. Song har jo vist flere ganger at han kan gi fabregas passninger, og hvorfor skal han stoppe? Hans hovedarbeid er å konsentrere seg bakover, men han må også gjøre andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Vel gutt, nå er det slik at dette har vært gående i lang tid med utrolig mye syting på dette forumet og spesielt under kamp trådene. Det har vært så mye usaklig krangling og barnslige ytringer på dette forumet over lang tid at det er grund nok til å miste det siste av hårtustene sine. At du mener at jeg drar det tilbake til samme nivå er tåpelig, for har du sett på alt av mine poster på dette forumet så vil du se at jeg ofte er kritisk til spillere og ledelse men det handler litt om hvordan man presenterer det. Å gi kritikk er en ting, men å utelate det positive helt og holdent, blir da bare syting når dette gjentar seg gang på gang.

 

Og leve i skyene er vel alt annet en det jeg har gjort på dette forumet! Grunden til min post var rettet mot den type hets av spillere som til tider går helt av skaftet(Song er ikke et direkte offer for det enda)

Når en bruker går inn på forumet etter en 1-4 seier og det eneste den personen kan bidra med er at den spilleren og den spilleren er bare drit uten å applaudere at laget har nettop vunnet en kamp er hodeløst. Det er alltids lettere å kritisere tydeligvis og etter å ha vært på Emirates flere ganger så er det ikke å legge unda at fansen til tider holder kjeft men heller bruker sin tid og energi på buing og syting fremfor å løfte laget. Eboue er vel et fint eksempel på det?! Nå virker det som stemningen på Emirates er på rett vei, så får man håpe det fortsetter!

 

Å ta opp innsatsen til spillere etter kampen er en selvfølge men når enkelte bruker all sin tid på negativ kritikk og ingenting om det positive med en kamp som ender med 1-4 blir for tåpelig! Da blir det til slutt i en form av hets og ikke "kritisk kritikk" Jeg har vært arsenal fan i 15 år nå, og min mening er at fansen har blitt mye dårligere til å støtte opp laget enn før , og trenden starter ofte på forumer og sprer seg videre til stadioen etter min mening.

Nå har du vært medlem i 4 dager så du har kanskje ikke fått med deg denne trenden på forumet?! Ikke vet jeg, men blir litt iritert når du påpeker at jeg er ute etter å ta bort kritikk på spillere og er ute etter å leve oppe i skyene uten å se noen som helst negativ ting i noen ting! Noe som er langt fra det jeg har representert på dette forumet! Jeg har til tider selv vært for mye kritisk på dette forumet hva anngår Wenger eller spillere som Bendtner, Diaby, Denilson og laget generelelt. Men vi må ta det dårlige med det bra.

 

Sier det igjen så du får det med deg, er ikke imot analysering av spillere hverken positiv eller negativ kritikk, men er imot konstant kritikk uansett sammenheng og uten positiv refleksjon på kampen eller spillere når det er på sin plass.

 

4 dager ja på denne brukeren, jeg var den tidligere administratoren på dette forumet. Men sa la støvlene på hylla etter mye dritt og møkk av enkelt medlemmer. Så jeg veit nok i veldig stor grad hvordan trenden på dette forumet er og har vært. For det er tross alt kun 4 dager siden jeg trakk meg som moderator, min venn...

 

Det denne refser kommer med er ikke annet enn hans mening, han mener at Song er altfor dårlig til å spille pasninger han mener at han skal være i stand til å slå lange pasninger og fungere som en kreativ spiller selvom han spiller på defensiv midtbane. Ergo, han ønsker at vi skal ha en Michael Essien på midtbanen. Dette er da ikke dårlig kritikk, han kommer med sin mening. Syns det er tøvete at han ikke skal få muligheten til å komme med det, uten å få bråk om å være tragisk, hodeløs og en idiot som kun kritiserer. Nei, han kommer med sin mening og det må han vittelig få muligheten til å gjøre!

Link to comment
Share on other sites

4 dager ja på denne brukeren, jeg var den tidligere administratoren på dette forumet. Men sa la støvlene på hylla etter mye dritt og møkk av enkelt medlemmer. Så jeg veit nok i veldig stor grad hvordan trenden på dette forumet er og har vært. For det er tross alt kun 4 dager siden jeg trakk meg som moderator, min venn...

 

Det denne refser kommer med er ikke annet enn hans mening, han mener at Song er altfor dårlig til å spille pasninger han mener at han skal være i stand til å slå lange pasninger og fungere som en kreativ spiller selvom han spiller på defensiv midtbane. Ergo, han ønsker at vi skal ha en Michael Essien på midtbanen. Dette er da ikke dårlig kritikk, han kommer med sin mening. Syns det er tøvete at han ikke skal få muligheten til å komme med det, uten å få bråk om å være tragisk, hodeløs og en idiot som kun kritiserer. Nei, han kommer med sin mening og det må han vittelig få muligheten til å gjøre!

 

takk. ja det er nemlig slik at jeg ønsker en spiller med flere kvaliteter enn det song har. det song er god på, ja det er han virkelig god på. og det har jeg da heller aldri nektet for. men JEG SYNES OG MENER at arsenal trenger en mer komplett dm;-)

Link to comment
Share on other sites

takk. ja det er nemlig slik at jeg ønsker en spiller med flere kvaliteter enn det song har. det song er god på, ja det er han virkelig god på. og det har jeg da heller aldri nektet for. men JEG SYNES OG MENER at arsenal trenger en mer komplett dm;-)

 

Men Song er da ikke ferig produkt ennå, er han det? Ja, han har sine svakheter, men han har jo tatt syvmils-steg fra samme tid i fjor, og det kan jo hende han kan lære litt mer i løpet av sin karriere?

 

Song ble slaktet i fjor, og hylles, i hvertfall av de fleste, i år. Kan man ikke ha litt hukommelse og vise tålmodighet ut i fra at vi vet vi har tatt "feil" tidligere? Sånn rent generelt sett? :wub:

Link to comment
Share on other sites

4 dager ja på denne brukeren, jeg var den tidligere administratoren på dette forumet. Men sa la støvlene på hylla etter mye dritt og møkk av enkelt medlemmer. Så jeg veit nok i veldig stor grad hvordan trenden på dette forumet er og har vært. For det er tross alt kun 4 dager siden jeg trakk meg som moderator, min venn...

 

Det denne refser kommer med er ikke annet enn hans mening, han mener at Song er altfor dårlig til å spille pasninger han mener at han skal være i stand til å slå lange pasninger og fungere som en kreativ spiller selvom han spiller på defensiv midtbane. Ergo, han ønsker at vi skal ha en Michael Essien på midtbanen. Dette er da ikke dårlig kritikk, han kommer med sin mening. Syns det er tøvete at han ikke skal få muligheten til å komme med det, uten å få bråk om å være tragisk, hodeløs og en idiot som kun kritiserer. Nei, han kommer med sin mening og det må han vittelig få muligheten til å gjøre!

 

 

Den er grei, lite kunne jeg vite at du er en eldre bruker men som du sier selv så har du selv opplevd dette. Det må uansett sies at jeg ikke leste refser´s mening om Song og i min post ble det aldri nevnt noe om refser eller noen andre som en referanse. Min post var rettet mot mentaliteten til de som ikke har bedre å komme med enn hets og surving. Som sagt så skrev jeg ut ifra et generelt ståsted hvor en forums bruker/brukerer bruker all sin tid med negativ ytring og kvervuleringer som mer eller mindre blir i en form for hets. Disse personene ser du nesten heller aldri i positive sammenhenger.

 

Men fortsatt ikke fornøyd med deg hvor du prøver å sette meg i en gruppe som ikke tilater diskusjoner og reflekssjoner på kamper og enkeltspillere når mitt standpunkt og poster har vært ganske klar, ifølge meg selv å merke. Men slik er vel forum verdenen desverre, hvor kommunikasjon er en kunst og prøvelse for de fleste.

 

Meget synd at du har sett deg nødt til å trekke deg som admin uten at jeg er klar over de direkte årsakene.

Link to comment
Share on other sites

nå må vel passe oss, sånn at vi ikke blir utstengt;-)

 

mye fornuftig han kommer med palmer ja. nok en gang...

 

Hvordna kan man se på Myles Palmer som fornuftig?

 

Man ser jo tydelig at Vermaelen rett og slett blir fintet ut og ikke klarer å holde seg på bena for å komme opp i den duellen. "Forventer Almunia ut" - Bare tull. Fantastisk innsats fra Wolves-spilleren, og ett flott mål.

Link to comment
Share on other sites

Men Song er da ikke ferig produkt ennå, er han det? Ja, han har sine svakheter, men han har jo tatt syvmils-steg fra samme tid i fjor, og det kan jo hende han kan lære litt mer i løpet av sin karriere?

 

Song ble slaktet i fjor, og hylles, i hvertfall av de fleste, i år. Kan man ikke ha litt hukommelse og vise tålmodighet ut i fra at vi vet vi har tatt "feil" tidligere? Sånn rent generelt sett? :wub:

 

helt korrekt. ikke ferdig på noe vis, men har vist at han har noe ved seg, som arsenal og wenger vil satse på. problemet ligger i at han er klubbens eneste dm som wenger vil la spille, og at han snart skal bort å spille. om det ble hentet inn en ny spiller. svært gjerne en rutinert dm, vil denne ta plassen til song når han er borte. ved skader. samt det viktigste av alt, han vil forhåpentlig vis kunne hjelpe til med å bygge en mer komplett spiller av song.

 

dere må ikke på noe vis tro at jeg ikke liker eller har troen på song. det han viser til tider er svært lovende. men det må da gå an å være kritisk uten at man skal bli beskyldt for å hetse spillere. den arsenalspilleren jeg har minst tro på, er diaby. han ser jeg har noen ekstreme ferdigheter, men han klarer ikke å få brukt de. en taktisk svært svak spiller. jeg er også svært kritisk til å la almunia stå i mål. det treneger jeg vel ikke å fortelle;-P en meget god backup keeper, ja det er det ingen tvil om. men han presterer ikke på det nivået JEG forventer av et førstevalg i den klubben jeg har holdt med i 23 år. enn om vieira eller frings ble hentet inn. det hadde gjort underverker for den defansive tryggheten som jeg mener klubben sliter litt med nå. å nei, jeg mener ikke at vi har et dårlig forsvar. tvert i mot. jeg mener at vi har en keeper som ikke akkurat oser av autoritet og trygghet. han sprer hverken frykt blandt motstandere . eller trygghet i egne rekker. videre mener jeg at song er noe urutinert, uferdig og ikke innehar de ferdighetene som trengs for å spille dm gjennom en hel sesong for et lag som jeg mener kan klare to titler denne sesongen.

 

Hvordna kan man se på Myles Palmer som fornuftig?

 

Man ser jo tydelig at Vermaelen rett og slett blir fintet ut og ikke klarer å holde seg på bena for å komme opp i den duellen. "Forventer Almunia ut" - Bare tull. Fantastisk innsats fra Wolves-spilleren, og ett flott mål.

 

uff da. så var det dette med ironi da. beklager. sånn som jeg ser det, kommer denne palmer stort sett med tull og vås. han forsøker stort sett å få morsomme poeng ut av de fleste hendelser. stemmer ikke det?

Link to comment
Share on other sites

Ironi over nett fungerer som regel dårlig vet du :wub:

Skjønte nok(Håpet hvertfall for ditt eget beste) at du var ironisk der!

 

trodde den kommentaren angående palmer var rimelig grei å skjønne. selv som tekst;-P uansett, fotball er gøy. grautlerer ålesund! ingen ting er bedre enn at molde får nok en 2. plass. 1. taperen det;-)

Link to comment
Share on other sites

videre mener jeg at song er noe urutinert, uferdig og ikke innehar de ferdighetene som trengs for å spille dm gjennom en hel sesong for et lag som jeg mener kan klare to titler denne sesongen.

 

Status for Arsenal så langt: 2. plass (ein kamp mindre spelt), 36 mål på 11 P.L. kampar (snitt 3,27), ubesigra siste 13. Eg antar du meiner Song ikkje har noko særleg av æra for dette, at laget ville fungert enda betre utan han, at han faktisk er ei bremse for laget, og at han burde fungert betre offensivt slik at me kunna scora enda fleire mål . Med all respekt. Dette heng ikkje på greip.

Link to comment
Share on other sites

Status for Arsenal så langt: 2. plass (ein kamp mindre spelt), 36 mål på 11 P.L. kampar (snitt 3,27), ubesigra siste 13. Eg antar du meiner Song ikkje har noko særleg av æra for dette, at laget ville fungert enda betre utan han, at han faktisk er ei bremse for laget, og at han burde fungert betre offensivt slik at me kunna scora enda fleire mål . Med all respekt. Dette heng ikkje på greip.

 

Kunne ikke vært mer enig. Vi har fått en kanonstart på sesongen og har faktisk en fantastisk mulighet til å ta igjen Chelsea når vi møter dem i slutten av måneden. Jeg har meget stor tro på at vi vinner noe i år, rett og slett fordi stallen vår aldri har vært så sterk som den er nå! En fantastisk mix av unge talenter og sammen med de mer rutinerte spillerne utgjør disse en herlig spillergruppe! Jeg gleder meg til hver eneste kamp og jeg elsker å se laget mitt blø for drakta!

 

Men når det gjelder kritikken av Song er dette helt på jordet. Fyren jobber knallhardt i hver eneste kamp og gir alltid 100% i hver eneste duell! At han ikke strør fantastiske pasninger rundt seg er for meg en bagatell! Det er rett og slett ikke det han er satt inn for å gjøre. Han er en av de mest lojale spillerne Wenger har hatt og jeg tror ingen kan komme hit og si at vi skal bytte ut vår DM bare fordi Chelsea har en stjernespiller ved navn Essien i samme posisjon. Song er nok ikke like god som Essien men det er ingen i verden som når opp til Chelseaspilleren pr dags dato. Jeg husker godt hvordan Flamini ble slaktet i begynnelsen, men han ble etterhvert en utrolig god spiller! La oss gi Song et par år til, fyren er jo bare 22(!) og han har en av de mest krevende posisjonene på banen.

 

Jeg tror faktisk vi Arsenal-supportere har ganske mye å lære av andre supportere rundt omkring i verden og vi må kjenne vår "plass" i dagens fotball. Nei, vi kan ikke matche Real Madrid, Manchester United, Barcelona, Chelsea osv osv osv i dagens spillermarked, men se bare hva Wenger og Arsenal har utrettet med de få midlene som har vært tilgjengelige. Det er rett og slett et mirakel. Vi er et av verdens beste lag og tjener faktisk penger!

 

Så slutt å "syt", len dere tilbake og nyt de neste tiårene med verdens herligste klubb, mens Liverpool og utallige andre klubber går i oppløsning! :wub:

Link to comment
Share on other sites

nå må vel passe oss, sånn at vi ikke blir utstengt;-)

 

mye fornuftig han kommer med palmer ja. nok en gang...

 

Palmer har ikke kommet med noe fornuftig de siste 5 årene. Han har fullstendig mangel på forståelse og er en bitter gammel mann som ikke skjønner at hans tid er over. Det eneste morsomme med hans blog er å se hvordan han vrir seg unna sine tidligere kommentarer ang spillere som slår igjennom etter at han tidligere har ment at de ikke duger til noen ting. Han har dessverre blitt en stor vits. Jeg sier dessverre fordi da han startet prøvde han å skrive noen seriøse innlegg. Nå er det bare tabloid hysteri.

 

Ha ha, ser nå at du har kommentert at dette var ment ironisk. Jeg fikk ikke dette med meg da jeg raskt leste gjennom hele tråden. Var litt for rask der.. :wub:

 

Skal førvrig ikke gå altfor mye inn i denne diskusjonen rundt Song. De fleste vet hva jeg mener, da jeg nå har forsvart ham og talentet hans i 4 år.

Treffprosenten hans på pass er helt ekstrem. At han bommer på noen vanskelige offensive pass bryr jeg meg fint lite om da noen av dem glir igjennom med ekstrem eleganse. Passet til Eduardo og chippen over to spillere til van Persie er bare to eksempler fra denne kampen. Han har tidligere i år og i fjor (tiltross for at enkelte fortsatt hevder at han var veldig dårlig) bidratt med utrolig mange raske igangsettinger som passerer første pressledd. Dette er like viktige offensive bidrag som sistepasset til Arshavin eller Fabregas. Hvis disse to ikke kan få ballen i god posisjon fra Song kan de heller ikke bidra videre. Mange ser ut til å glemme dette. Samme kritikken som Diaby sliter med og Hleb slet med. Virker som få legger merke til hvor ofte de frigjør medspillere i bedre posisjon. Dette viderefører angrepet og gjør spillet mer uforutsigbart. Når man snakker om balanse i laget er ikke dette bare i den defensive delen, men også i den offensive. Man må han noen som kan stå opp, vende bort førsteforsvarer og frigjøre ballen hurtig. Der er det per i dag ikke mange i verden som overgår vår kjære kameruner.

Essien er nevnt og er nok den eneste jeg mener er mer komplett da han har skuddfot som få andre. På en annen side er Essien fryktelig svak i hodedueller i eget felt og går seg ganske ofte bort. Chelsea slet tungt i en periode for 2 år siden da Essien måtte vikariere i midtforsvaret. De tapte nok ligagullet til United i den perioden. I den delen av spillet overgår Song Essien.

 

Ellers er Frings nevnt. Tysk fotball har en helt annen intensitet enn PL og at ingen av toppklubbene i Europa har hentet Frings taler vel ikke akkurat hans sak. Han er en god spillere bevares. Men har ikke tempoet, vendingene eller den ekstreme teknikken til Song. I mine øyne er Song ferdighetsmessig langt foran tyskeren.

Vieira i glansdagene var verdens beste og kanskje mest komplette DM. Song er ikke der enda, men jeg har faktisk tro på at han kan nærme seg når han får ett eller to år på seg.

Mascherano kan to ting: Løpe og tackle. Fine egenskaper å ha, men han ville bidratt langt mindre totalt sett enn Song.

De Rossi tja. Har aldri imponert meg annet enn i Serie A kamper. Ikke sett en god kamp av han ute i Europa.

 

Min konklusjon er enkel: Per i dag kan jeg ikke tenke meg en mer riktig spiller for Arsenal enn Song. Hva som skjer når han er borte i en måned (og ligamessig rett før vår viktigste periode) er jeg litt redd for. Vi har ingen som er helt klare arvtagere i hans rolle. Denilson er kanskje den som kommer nærmest, men han er litt mer offensiv i stilen. Diaby kan nok klare rollen hvis han får streng beskjed om å holde igjen. Problemet er da at han mister kanskje sitt viktigste bidrag; det å føre ballen hurtig gjennom midten. Ramsey er uferdig og altfor ofte ute av posisjon. Blir spennende å se.

 

For å ikke være helt off topic hele veien vil jeg tilslutt kommentere litt fra kampen mot Wolves: Song får helt riktig mye skryt for å balansere midten. Men, like viktig som at Song kom inn var å flytte Ramsey ut av den posisjonen. I en litt mer offensiv rolle er ikke feilplasseringene til Ramsey like synlige. Diaby og Fabregas klarte ikke å beskytte Ramsey i samme grad som Song gjorde. En annen faktor var at Wolves gikk ut i stort tempo og løp gradvis fra seg. Jeg tror kampen hadde snudd på helt samme måte uten byttene også, men kanskje litt senere. Enkelte medier har fått det til å fremstå som vi ble utspillt og løpt i senk av ulvene. Bortsett fra en heading som gikk utenfor hadde de vel strengt tatt ikke en eneste målsjanse den tiden Diaby var på banen?

 

Forøvrig syns jeg Gibbs klarte seg godt og at Sagna var helt utrolig god. MoM i mine øyne sammen med Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Song er mitt inntrykk dette (etter å ha sett han i mange kamper: Det finnes knapt en spiller i verden som kan komme seg ut av floker slik som han kan. Han har en veldig god teknikk. Men skal ikke Song være en DM. Synes ikke han er god nok på hodet, kjapp nok eller tøff nok i duellene. Men håper han lærer seg dette snart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Song er og burde spille som en DM. Det blir bare tull hvis han skal bli mer som en offensiv spiller, i og med at vi har spillere som Nasri, Rosicky, Ramsey, Diaby, denilson og Fabregas som offensive m. Eneste spillern som som er en av de bedre DM, er Song. Jeg har stor tro på Song som DM.

Link to comment
Share on other sites

For å ikke være helt off topic hele veien vil jeg tilslutt kommentere litt fra kampen mot Wolves: Song får helt riktig mye skryt for å balansere midten. Men, like viktig som at Song kom inn var å flytte Ramsey ut av den posisjonen. I en litt mer offensiv rolle er ikke feilplasseringene til Ramsey like synlige. Diaby og Fabregas klarte ikke å beskytte Ramsey i samme grad som Song gjorde. En annen faktor var at Wolves gikk ut i stort tempo og løp gradvis fra seg. Jeg tror kampen hadde snudd på helt samme måte uten byttene også, men kanskje litt senere. Enkelte medier har fått det til å fremstå som vi ble utspillt og løpt i senk av ulvene. Bortsett fra en heading som gikk utenfor hadde de vel strengt tatt ikke en eneste målsjanse den tiden Diaby var på banen?

Veldig viktig poeng. Wolves hadde banespillet klart før Song kom inn. Men de skapte utrolig lite, og de er langt fra så godt trent som vi må gå ut ifra at Arsenalspillerne er.

 

Kombinasjonen Cesc-Ramsey-Diaby ble nok altfor offensivt. Ingen av dem er noe utpreget DM og alle tre har sine kvaliteter offensivt. Ramsey er fortsatt den mest uferdige av disse, av åpenbare grunner, og Diaby har enda noe å gå på når det gjelder stabilitet. Men noe som er veldig viktig å fremheve når det kommer til Diaby, er at han er utrolig dyktig på å komme seg forbi førsteforsvarer ved hjelp av rå styrke og et rykk som det oser klasse av. Derfra og ut mangler han en del på å kunne vite når han skal slippe ballen riktig og OM han bør slippe ballen. Noe som derimot har imponert meg kraftig de siste kampene Diaby har spilt er hans vilje til å gå på hundreprosentsløp(offensivt) opptil flere ganger i løpet av kampene. Er kanskje ikke alltid så lett å oppdage, men han åpner enormt mye rom for de andre offensive spillerne ved disse løpene. Defensivt har han forbedret seg en del og bruker styrken sin mye bedre, men her er det også fortsatt en del å gå på. Men alt i alt føler jeg innsatsen hans har økt betraktelig siden i fjor, noe som er gledelig for karen har et enormt potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...