Jump to content

Wolves B, 07.11.09


ted_uh

Recommended Posts

kjedelig kamp, som burde endt med 0-2. diaby er svak, blir skadet og inn kommer song. på den tiden song er på banen gjør han seg ikke bare bemerket ved wolves målet, der han dekker skybert! han klarer på ca 65 min å ha 5 gode innvolveringer, og det er 2 støttepasninger og 3 pasninger som går på tvers av banen me en lengde på mellom 3 og 10 meter. mange vil nå sikkert hevde at han gjør flere gode brytninger og taklinger, og til det vil jeg si tja. for det han gjør etter at han har vunnet ballen, er å spille den rett i beina på en motspiller, over linja, eller så dårlig/hardt at medspilleren ikke har mulighet til å få kontroll. ramsey viser mye større evne til å vinne ballen enn det song gjør. ramsey lager ikke så mange frispark, og han har en fantastisk pasningsfot. steve morrow hadde bedre pasningsfot enn song!

 

altså: nok en gang skuffet over diaby, men aller mest av song. imponert over ramsey. diaby er ikke i nærheten av å være så god fotballspiller som ramsey. song har en lang, lang vei å gå før han kan ses på som en god nok dm for arsenal. stort sett alle lag i bundesliga har en dm som er mye bedre enn song...

 

Sånn du faller i den standard "jeg ser ikke hva den defensive midtbanespilleren gjør"-kategorien, men du er ikke alene! Journalister er eksperter på å havne i akkurat samme plass, man evner ikke å se hva disse spillerne faktisk gjør. Det er ikke bare brytningene, eller pasningene. Men det er posisjoneringa, at han er tilbake på plass før alle andre er der. Song har vært usedvanlig god til å finne seg på rett plass når vår motstander er på vei mot vårt mål. Dette er etter min mening en av de aller viktigste egenskapene Song har vist hittil. I kampen mot Wolves var han kanskje ikke outstanding, men trengte han å være det? Han hadde da heller ikke så enormt mange feilpasninger, jeg er av de som irriterer meg grønn over dem! Jeg fatter ikke hvor du får det fra, og jeg syns kritikken din er uberette og begrunnet på en særdeles tynn måte.

 

Ære være deg som har meninger som går imot andre, men akkurat her syns jeg du bommet kraftig!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Sånn du faller i den standard "jeg ser ikke hva den defensive midtbanespilleren gjør"-kategorien, men du er ikke alene! Journalister er eksperter på å havne i akkurat samme plass, man evner ikke å se hva disse spillerne faktisk gjør. Det er ikke bare brytningene, eller pasningene. Men det er posisjoneringa, at han er tilbake på plass før alle andre er der. Song har vært usedvanlig god til å finne seg på rett plass når vår motstander er på vei mot vårt mål. Dette er etter min mening en av de aller viktigste egenskapene Song har vist hittil. I kampen mot Wolves var han kanskje ikke outstanding, men trengte han å være det? Han hadde da heller ikke så enormt mange feilpasninger, jeg er av de som irriterer meg grønn over dem! Jeg fatter ikke hvor du får det fra, og jeg syns kritikken din er uberette og begrunnet på en særdeles tynn måte.

 

Ære være deg som har meninger som går imot andre, men akkurat her syns jeg du bommet kraftig!

 

song er kanonbra til å komme i rett posisjon for å takle og bryte motstandere og ball, men det er det neste han skal gjøre som er hans store svakhet. han har en svak pasningsfot. de pasningene han treffer ok på, erstøttepasninger og tversoverpasninger med en lengde på 10 meter. dette er det ingen tvil om. når han forsøker på å være kreativ, ender ballen i beina på motstander eller over linja. mulig han har gjort det bedre i landskampene han har spilt, men i sine kamper for arsenal, har dette vært et stort problem. problemet kan elimineres ved at han unngår å slå ballen fremover på banen. han må da sende ballen til nærmeste medspiller, for at de andre skal ta seg av det kreative. hadde han klart det, ville han vært en spiller på nivå med mascherano. kanongod bakover, men uten mulighet for å være med i den oppbyggende delen av spillet. spillere som har posisjon på midtbanen bør absolutt ha evner til å både å bidra bakover og fremover på banen. dagens fotball krever at lagene som skal kjempe om titler, har komplette spillere i de sentrale posisjonene.

 

nå er jeg jo klar over at jeg er ekstra kritisk til song, men jeg har flere ganger latt meg imponere over hans egenskaper bakover. og selvsagt håper jeg i det lengste at han skal bli den komplette dm. er jo trolig at wenger ser for seg at song skal bli den dm som arsenal trenger for å stabilisere laget, men det er fortsatt et godt stykke til det skjer. vieira, petit og flamini viste noe som song ikke har vist så langt. uansett håper jeg å få se ramsey og eastmond i stedet for diaby i all framtid;-) song kommer til å få mange sjanser til å vise seg frem og god tid i den rette klubben for å utvikle seg. diaby mener jeg har fått nok sjanser...

Link to comment
Share on other sites

Følte for å kommentere på en av tingene du akkurat skrev refser, og det er at Song ikke har en god pasningsfot, så du kanskje pasningen han sendte Eduardo gjennom med i dag? Gjennom bena til en forsvarsspiller og perfekt kraft i pasningen slik at Eduardo fikk en kjempesjanse som han dessverre brant.

 

Song har vel så langt en pasningsprosent på 89%, det er aldeles imponerende, samtidig som han er utrolig sterk i kroppen, vender spillet bra, slipper ballen til Fabregas når han skal, og samtidig kommer han fremover og bidrar offensivt.

 

Akkurat som Gilberto, så er det få folk som innsier hvor god han er, men med en gang han ikke er på banen, da ser man hvor viktig han faktisk er!

Link to comment
Share on other sites

song er kanonbra til å komme i rett posisjon for å takle og bryte motstandere og ball, men det er det neste han skal gjøre som er hans store svakhet. han har en svak pasningsfot. de pasningene han treffer ok på, erstøttepasninger og tversoverpasninger med en lengde på 10 meter. dette er det ingen tvil om. når han forsøker på å være kreativ, ender ballen i beina på motstander eller over linja. mulig han har gjort det bedre i landskampene han har spilt, men i sine kamper for arsenal, har dette vært et stort problem. problemet kan elimineres ved at han unngår å slå ballen fremover på banen. han må da sende ballen til nærmeste medspiller, for at de andre skal ta seg av det kreative. hadde han klart det, ville han vært en spiller på nivå med mascherano. kanongod bakover, men uten mulighet for å være med i den oppbyggende delen av spillet. spillere som har posisjon på midtbanen bør absolutt ha evner til å både å bidra bakover og fremover på banen. dagens fotball krever at lagene som skal kjempe om titler, har komplette spillere i de sentrale posisjonene.

 

nå er jeg jo klar over at jeg er ekstra kritisk til song, men jeg har flere ganger latt meg imponere over hans egenskaper bakover. og selvsagt håper jeg i det lengste at han skal bli den komplette dm. er jo trolig at wenger ser for seg at song skal bli den dm som arsenal trenger for å stabilisere laget, men det er fortsatt et godt stykke til det skjer. vieira, petit og flamini viste noe som song ikke har vist så langt. uansett håper jeg å få se ramsey og eastmond i stedet for diaby i all framtid;-) song kommer til å få mange sjanser til å vise seg frem og god tid i den rette klubben for å utvikle seg. diaby mener jeg har fått nok sjanser...

 

Men så kan vi stille oss spørsmålet, trenger Song å være eller vise kreativitet? Det holder vell ærlig talt med at han vinner ballen og slår en 4-5-6-10 meters pasning til Fabregas som kan ta seg av resten? Det handler om hvilke arbeidsoppgaver man har i laget. Gallas er ikke spesielt god til å legge inn, av naturlig årsaker. Jeg tviler på at Almunia er en god dribler av naturlig årsaker. Song er en spiller som er satt der han spiller for å være et rivjern og en kriger ikke for å spille gode lange og flotte pasninger men for å gi ballen til vingene, Fabregas eller makkeren. Så enkelt er det etter min mening, en annen ting er at Song i utgangspunktet er en stopper ikke så rart at han sliter med disse pasningene heller da.

Link to comment
Share on other sites

At det går an å kritisere Song for denne kampen er bare helt utrolig. Han var blant de aller beste utpå der i dag, og det var forresten ikke Song som mistet mannen sin på målet til Wolves... Det var Vermaelen!! Var veldig bra bevegelse av Wolvesspilleren der, men det er slike mål vi skal være forsiktige med å slippe inn. Utrolig kjipt at vi ikke holder nullen, men ellers er dette en kamp vi har rimelig bra kontroll selv om vi er veldig heldige i dag. Men det var jaggu på tide...

 

Er dette sesongen hvor vi har nok flaks til å hente hjem et par pokaler? Håper det, og sier verken nei takk til CL, PL, CC eller FA-cuptroféet.

 

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Song er ikke den perfekte spiller på langt nær, men han er den beste i stallen til å balansere Arsenals "genetisk" ultraoffensive midtbanespillere.

 

Arsenal har denne sesongen spillt 4-1-4-1, men i dag ble det 4-0-5-1 og Wolves boltret seg i "nullen". Songs inntreden endret dette. Ikke fordi han kom inn og preget kampen for Arsenal, men fordi han kom inn og fratok Wolves muligheten til å prege den.

 

Nei han kan ikke drive fremover som Arshavin, han kan ikke drible som Nasri og han kan absolutt ikke slå pasninger som Fabregas. Han virker keitete, treg og sløv. Han kan likevel noe som ingen av de andre nevnte kan, og han har vokst i den rollen år for år. Det kan ingen ta fra han.

 

PS. På corneren var det 9 Arsenalspillere og 3 Wolvesspillere (som alle var markert) innenfor 5 meteren. Songs oppgave var å holde øye med en av de som stod på 10 meter og lurte. At Vermaelen for en gangs skyld lot seg finte ut og at Almunia satte seg selv i ingenmannsland kan neppe klandres Song.

Link to comment
Share on other sites

Å kritisere Song på den måten er vel litt å ta i. Song har vært en av sesongens viktigste spiller, og uten han fikk vi se hvordan laget var frem til han kom inn i dag mot Wolves! Han har utviklet seg enormt når det gjelder pasninger. Jeg husker at jeg ble forbanna på hvor mange feilpasninger han hadde i fjor, og det var snakk om feilpasninger fra en avstand på "5" meter. Det eneste han mangler, er vel en skuddfot. Har veldig sjeldent sett han skyte fra utenfor 16meteren, men det er ikke hans oppgave.

 

Fant forresten en video av han, som det er verdt å se; http://www.youtube.com/watch?v=j-wOMVYcyGM&feature=related

Link to comment
Share on other sites

At det går an å kritisere Song for denne kampen er bare helt utrolig. Han var blant de aller beste utpå der i dag, og det var forresten ikke Song som mistet mannen sin på målet til Wolves... Det var Vermaelen!! Var veldig bra bevegelse av Wolvesspilleren der, men det er slike mål vi skal være forsiktige med å slippe inn. Utrolig kjipt at vi ikke holder nullen, men ellers er dette en kamp vi har rimelig bra kontroll selv om vi er veldig heldige i dag. Men det var jaggu på tide...

 

Er dette sesongen hvor vi har nok flaks til å hente hjem et par pokaler? Håper det, og sier verken nei takk til CL, PL, CC eller FA-cuptroféet.

 

Come On You Gunners!!

 

Enig!

Jeg sier nå at det er utrolig å bruke sin lørdags kveld på å gå in på gunners forumet å kritisere en av de bedre arsenal spillerne i laget etter en 1-4 seier på bortebane! Gud for noen storkrevne og bortskjemte fans vi har fått. Er klar for kritikk i en kamp hvor laget eller enkeltpersone feiler i å gi laget en seier. Eller en trend som har negativ virkning på laget. Men mår man vinner en meget overbevisene seier på bortebane i PL og inntar andre plass etter "alle" frykter om at arsenal skal ende opp utenfor topp fire, så blir det bare tåpelig å sette fokus på negative hendelse i kampen.

Når sitt eget lag vinner skulle man tro at alle fans ville nyte øyebikket istedet for å syte over noe som ikke preget eller var avgjørende for resultatet!

Link to comment
Share on other sites

Delig å ha trudd at Song kom til å bli ein kvalitetsspelar heilt sidan han entra graset for Charlton. Han bryter vanvittig mange angrep, og sender ballen framover når han skal. Deilig. Men det er skremmande å sjå kor kraftig vi slit uten han. Skal sesongen gå til helvete i januar? Me treng ein backup på midten.

Link to comment
Share on other sites

For meg er Song en av de viktigste spillerne i stallen. Og jeg tror han kommer til å vokse med oppgaven. Han er ikke den første defensive midtbanespilleren i Arsenal som får kritikk, men hans oppgave er en av de viktigste. Har vi ikke dette på plass får vi mye i mot oss.

 

Song er bankers på laget, og jeg tviler på at det kommer inn andre spillere som klarer å utfordre ham på dette.

 

Wolves-kampen var fantastisk. Jeg er overveldet over det vi klarer å få til om dagen. 4-1 seier! Vi klarer å drepe kampene. Det er en fantastisk egenskap jeg har savnet noen sesonger. Det kan ta oss langt...

 

For meg er Eduardo man of the match. Hans bidrag til de to første målene var svært, svært viktige for utfallet av kampen. Ikke spektakulært, men akkurat det vi trenger! Hva stod det på skjorta hans, - jeg mener hva betød det?

Link to comment
Share on other sites

Hva stod det på skjorta hans, - jeg mener hva betød det?

 

Hva som stod på skjorta til Eduardo kan du finne ut her:

 

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2009/1...d-revealed.html

 

Nok en gang en herlig lørdag for oss med hjerte for Arsenal, søndagen blir så mye bedre da! Når det gjelder Song sitt fravær i januar er dette noe jeg ser med bekymring på. Riktignok er det mulig at Denilson er tilbake i tipp topp form da, men ser han som en spiller med litt andre kvaliteter enn nevnte Song, til tross for at begge er defensive midtbanespillere.. Får likevel håpe at Denilson kan fylle tomrommet, evt at Diaby kan lære seg denne rollen kjapt..

 

Deilig å krype oppover tabellen, håper på mye kontroverser og 0-0 i toppkampen i dag (Snakker ikke om Molde-Aafk :)).

Link to comment
Share on other sites

Enig!

Jeg sier nå at det er utrolig å bruke sin lørdags kveld på å gå in på gunners forumet å kritisere en av de bedre arsenal spillerne i laget etter en 1-4 seier på bortebane! Gud for noen storkrevne og bortskjemte fans vi har fått. Er klar for kritikk i en kamp hvor laget eller enkeltpersone feiler i å gi laget en seier. Eller en trend som har negativ virkning på laget. Men mår man vinner en meget overbevisene seier på bortebane i PL og inntar andre plass etter "alle" frykter om at arsenal skal ende opp utenfor topp fire, så blir det bare tåpelig å sette fokus på negative hendelse i kampen.

Når sitt eget lag vinner skulle man tro at alle fans ville nyte øyebikket istedet for å syte over noe som ikke preget eller var avgjørende for resultatet!

 

Nå er du på jordet, gutt!

 

Det er helt på sin plass at man skal kunne diskutere spillernes innsats både i positiv og negativ forstand uansett resultat! Er det noen her som husker hva Drillo sa etter at vi slo Tyskland? "Det er fortsatt mye å rette på!" Sånt hører vi fra trenere overalt, det er alltid noe som kan rettes på. Og refser har helt klart et poeng når det gjelder de lengre og mer krevende pasningene som Song prøver på en gang i blandt, de blir sjeldent gode.

 

Om man er kravstor og bortskjemt om man kritiserer en spillers innsats selv om man vant stort så tar du vekk hele grunnlaget for det forumet her, og du drar det tilbake til det nivået det har vært. Nemlig, en masse skryt og leve i skyene ved seier uten å se noen som helst negativ ting i noen ting. Til tapet kommer, og da er hælvette igang, masse slakt og galskap. Nei, det er helt riktig å ta opp innsatsen til enkeltspillere selv om det har vært en stor seier...

Link to comment
Share on other sites

Song har etter min mening en klar svakhet, han kan ikke skyte. Borsett fra det syns jeg han har et aller meste. Han er sterk, rask til å komme opp i mannen sin, er flink til å slå fra seg ballen tidlig, sidelengs når han ikke finner alternativer framover, framover når han kan. Flink til å dekke rom, løpe riktig og har fantastiske piruetter når han skal snu spillet. Jeg sitter ofter og ler når han tar disse dragningene, de funker hver gang (jeg husker ikke en eneste gang han har misset med denne finta) og han er flink til å drible seg ut av trengte posisjoner.

 

Jeg ville ikke byttet Song mot noen annen dm i hele verden, helt sant.

Link to comment
Share on other sites

Nå er du på jordet, gutt!

 

Det er helt på sin plass at man skal kunne diskutere spillernes innsats både i positiv og negativ forstand uansett resultat! Er det noen her som husker hva Drillo sa etter at vi slo Tyskland? "Det er fortsatt mye å rette på!" Sånt hører vi fra trenere overalt, det er alltid noe som kan rettes på. Og refser har helt klart et poeng når det gjelder de lengre og mer krevende pasningene som Song prøver på en gang i blandt, de blir sjeldent gode.

 

Om man er kravstor og bortskjemt om man kritiserer en spillers innsats selv om man vant stort så tar du vekk hele grunnlaget for det forumet her, og du drar det tilbake til det nivået det har vært. Nemlig, en masse skryt og leve i skyene ved seier uten å se noen som helst negativ ting i noen ting. Til tapet kommer, og da er hælvette igang, masse slakt og galskap. Nei, det er helt riktig å ta opp innsatsen til enkeltspillere selv om det har vært en stor seier...

Ja, det er riktig å kunne diskutere spilleres innsats både positivt og negativt. Men når han er en av de beste på laget i en kamp vi vinner komfortabelt mener jeg det er tåpelig å kritisere en spiller for at han ikke er god på det som ikke er hans rolle i laget! Song sin rolle i dette laget er ikke det offensive. Han skal ligge som et skjold/anker foran forsvaret vårt og stoppe motstanderen fra å utnytte dette rommet. Det er ikke meninga at Song skal være den som slår de kreative pasningene, likevel prøver han, noe som er positivt. Noen ganger går det, andre ganger går det ikke. Han har også et par assist i år. Vet ikke helt hvor mange.

 

Å kritisere Song for at han ikke er god offensivt er like tåpelig som å kritisere Almunia for å være dårlig til å score mål!

De fleste her inne ser at det fortsatt er ting laget kan jobbe med, men det er blitt en trend på dette forumet at man skal refse spillere uansett om de har spilt en bra kamp eller ikke.

 

Song har sine svakheter, uten tvil, men det har faktisk Cesc, Messi, C Ronaldo, Drogba osv også! Og heller ikke Diarra eller Essien er knallgode offensivt, men de gjør en utrolig god jobb defensivt som lar de andre spillerne som har en jobb å utfolde seg offensivt få friere tøyler.

 

Hadde ikke Cesc hatt Song som DM denne sesongen hadde han langt fra fungert like bra som han har til nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg limer inn hele artikkelen fra arsenalanalysis, syns de får fram viktigheten av Song for dette laget på en meget god måte.

 

Watching during those opening 25 minutes you wouldn’t have thought that Arsenal’s supremacy would eventually have been so easy.

 

Wolves were pressing the midfield areas of the pitch with gusto and determination not allowing the Arsenal players room to turn.

 

And if it wasn’t for good defending and Berra’s inability to head towards Arsenal’s goal, when presented with a free header, Wolves would have gone ahead.

 

It would have been quite a different game after that.

 

What was wrong during that opening half hour was Wenger’s decision to rest Song and play Ramsey instead.

 

The little Welsh wizard is a very good player and will grow into a great player but he surely cannot be expected to replace someone as good as Song.

 

Especially if along side him was Diaby who is of course improving but alas proved not good enough to give young Ramsey the support he needed.

 

So and don’t get me wrong, I was “pleased” when Diaby had to come off (with a calf strain). As soon as Song came on he bossed that area as only he can. Wolves could not bully us anymore and then Arsenal’s beautiful football took over.

 

Culminating in that sublime Fabregas goal, Arsenal’s third, after himself moving the ball from defence onto Sagna on the right who then crossed for van Persie in the area who, in one touch, laid it back onto the oncoming Fabregas who promptly dispatched it into the net. FANTASTIC

 

The worrying thing about today’s performance is that it has shown how vulnerable this Arsenal side can be when Song goes away to the Africa Cup of Nations.

 

Whoever Wenger picks to replace Song will need to step up the plate if Arsenal are to have a realistic chance to win something this season.

 

Where team selection proved its worth tonight was in picking Eduardo as one of the wide players in Arsenal’s 4 3 3 formation, although as Tony Adams has revealed, Wenger considers it as a 4 1 4 1 formation.

 

Whatever it really is it has revolutionised Arsenal’s performances this season and helps to explain why we are scoring so many goals.

 

Fabregas is of course playing in the more forward positions now. This means that he moves forward to give support to van Persie and therefore can find himself in the more dangerous areas of the pitch and influence matters from there. His “maturity” and clinical finishing inevitably mean that he is among the goals.

 

But further than this the two wide men are also further up the field feeling more secure with the three midfield men shoring the areas behind them.

 

That is why Arsenal are pressing much more up the field keeping the opponents pinned in their half especially when their defenders have the ball.

 

This system depends crucially on the effectiveness of the three midfield men especially the two more destructive midfielders. If they are on top of their game and keep control of the midfield stopping the opposition from playing their football then it can work.

 

It only worked today when Song came on.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er riktig å kunne diskutere spilleres innsats både positivt og negativt. Men når han er en av de beste på laget i en kamp vi vinner komfortabelt mener jeg det er tåpelig å kritisere en spiller for at han ikke er god på det som ikke er hans rolle i laget! Song sin rolle i dette laget er ikke det offensive. Han skal ligge som et skjold/anker foran forsvaret vårt og stoppe motstanderen fra å utnytte dette rommet. Det er ikke meninga at Song skal være den som slår de kreative pasningene, likevel prøver han, noe som er positivt. Noen ganger går det, andre ganger går det ikke. Han har også et par assist i år. Vet ikke helt hvor mange.

 

Å kritisere Song for at han ikke er god offensivt er like tåpelig som å kritisere Almunia for å være dårlig til å score mål!

De fleste her inne ser at det fortsatt er ting laget kan jobbe med, men det er blitt en trend på dette forumet at man skal refse spillere uansett om de har spilt en bra kamp eller ikke.

 

Song har sine svakheter, uten tvil, men det har faktisk Cesc, Messi, C Ronaldo, Drogba osv også! Og heller ikke Diarra eller Essien er knallgode offensivt, men de gjør en utrolig god jobb defensivt som lar de andre spillerne som har en jobb å utfolde seg offensivt få friere tøyler.

 

Hadde ikke Cesc hatt Song som DM denne sesongen hadde han langt fra fungert like bra som han har til nå.

 

Hvordan kan du si at Essien og Diarra ikke er gode fremover!? Begge to har svært gode pasningsfoter. Er raske. Gir alt i alle dueller. Setter gjerne fart fremover, og har svært gode avslutningsegenskaper. De er vel noe av de mest komplette dm i verden! De har kvaliteter som ikke Song har. Frings, Pirlo m. fl. Se litt på bundesliga. Sterke taklere, med god pasningsfot og også gjene god skuddfot. Og det at Song alikavel prøver på å være kreativ, er det jeg ikke setter pris på. For det fører så alt for ofte til balltap. Men du store min, jeg setter pris på hans defansive kvaliteter. Mulig han blir en kanonmakker til Vermaelen etterhvert. Men det må da for svarte fan være lov å være kritisk selv om laget vinner. Det er alltid rom for forbedringer, og da må man være kritisk for å kunne se hva det er mulig å forbedre.

 

Må ikke gå rundt å tro at laget har gjort en kanonkamp fordi om de vinner med 3 mål. Se på teamtalk, og les hva Cesc sier om laget...

Link to comment
Share on other sites

det er sant.

 

jeg ville byttet song mot mange andre dm...

Deg om det, og det er vel ingen som har sagt at det var en praktkamp?

 

Greia er at hadde det ikke vært for Song, hadde Wolves vært mye farligere i går. At Song ikke er knallgod fremover er det heller ingen tvil om. Men han er bedre enn det mange tror. Uansett så er ikke det han sin oppgave å være den kreative kraften. At han likevel prøver er viktig, siden det ofte er en pasning eller et løp fra en uventet spiller som åpner opp for sjanser mot lag som vi spiller jevnt med.

Derfor er det utrolig viktig at spillere mer bakfra banen prøver å også være kreative. Det skaper overtall og tellefeil i motstanderlagets forsvar.

 

En ting som Song er veldig god på som hjelper angrepet vårt noe enormt er at han er utrolig flink til å skjerme ballen og vende av spillere i motstanderens midtbaneledd. Da har han plutselig mye rom fremover, og kan gi ballen til en umarkert angrepsspiller.

 

Gilberto var feks aldri noe god offensivt han heller, men han hadde hodestyrke og var farlig på dødballer. Det var derfor han scoret en del for oss. Likevel var han utrolig viktig i forsvarsfasen og gjorde en enorm "usynlig" jobb for oss. Det er grunnen til at han ble kalt "the Invicible wall". Husk, Gilberto var på laget som gikk ubeseiret gjennom serien! Dette til tross for at han hadde flere horrible ballmiss på egen banehalvdel. Song er ikke i nærheten av å miste ballen så ofte og i så farlige situasjoner.

 

Og nå ser det jaggu ut som om Song kan komme til å bli minst like viktig for oss som Gilberto var for oss på den tiden.

 

Det er forskjell på å gi konstruktiv og destruktiv kritikk. Det er også stor forskjell på å diskutere spilleres egenskaper(både positivt og negativt), og å kritisere spillernes egenskaper i en rolle de ikke har i laget.

Link to comment
Share on other sites

Og nå ser det jaggu ut som om Song kan komme til å bli minst like viktig for oss som Gilberto var for oss på den tiden.

 

Jeg syns Song allerede er viktigere for dette laget enn hva Gilberto var for laget i sin tid. Faktisk syns jeg Song er den enkeltspilleren for oss som er aller viktigst. Jeg mener ikke at han er en bedre spiller enn Fabregas, men vi har andre meget gode spillere som kan steppe inn hvis Fabregas blir skadet.

 

Jeg mener vi er veldig utsatte hvis vi får skader på Gallas, Vermelaen og Song. På de andre plassene har vi gode erstattere i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Song allerede er viktigere for dette laget enn hva Gilberto var for laget i sin tid. Faktisk syns jeg Song er den enkeltspilleren for oss som er aller viktigst. Jeg mener ikke at han er en bedre spiller enn Fabregas, men vi har andre meget gode spillere som kan steppe inn hvis Fabregas blir skadet.

 

Jeg mener vi er veldig utsatte hvis vi får skader på Gallas, Vermelaen og Song. På de andre plassene har vi gode erstattere i troppen.

Må si meg enig i det ja. Iallefall i forhold til hvordan erstatterne til de nevnte spillerne har vist seg frem så langt.

Hadde vi hatt Djourou skadefri, tror jeg han kunne ha gjort en god jobb som makker til enten Gallas eller Vermaelen ved en evt skade på en av de. Dessverre er Djourou langtidsskadd, og da står vi igjen med Senderos og Silvestre. Ikke veldig betryggende.

 

På Song sin plass har vi vel egentlig kun Denilson som er i nærheten pr dags dato, og han er egentlig ingen DM, men en box-to-box spiller og passer mye bedre i en litt defensiv indreløperrolle.

 

Så sånn som det står nå er det liten tvil om at det trengs å hentes inn en DM i januar, om ikke Coquelin eller Eastmond plutselig slår igjennom.

 

Syns ikke den midtbanetrioen som startet mot Wolves er noe som helst betryggende, og heller ikke Diaby-Denilson-Cesc er en midtbanetrio jeg har veldig stor tro på. Kanskje i kamper mot svak motstand kan det funke, men Song vil være utrolig viktig å holde skadefri og i form til storoppgjørene denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo også bevist tidligere at man ikke kan ha et helt lag med spillertyper som Torres, Messi og Ronaldo. Jeg er meget glad Song har slått til denne sesongen, for jeg skal ærlig innrømme at jeg var en av de som ville gjort alt for å få Song ut av startellveren i starten av forrige sesong. Måtte det samme skje med Diaby.

 

Men ja, jeg ville fortsatt byttet han ut med Essien, De Rossi og Mascherano. Men hvorfor skal dette være et tema når det fungerer så bra som det gjør? Gutten er jo født i 1987, såfremst han ikke har gjort som så mange andre Afrikanere når de ankommer utlandet som "unge og lovende".

Link to comment
Share on other sites

Nå er du på jordet, gutt!

 

Det er helt på sin plass at man skal kunne diskutere spillernes innsats både i positiv og negativ forstand uansett resultat! Er det noen her som husker hva Drillo sa etter at vi slo Tyskland? "Det er fortsatt mye å rette på!" Sånt hører vi fra trenere overalt, det er alltid noe som kan rettes på. Og refser har helt klart et poeng når det gjelder de lengre og mer krevende pasningene som Song prøver på en gang i blandt, de blir sjeldent gode.

 

Om man er kravstor og bortskjemt om man kritiserer en spillers innsats selv om man vant stort så tar du vekk hele grunnlaget for det forumet her, og du drar det tilbake til det nivået det har vært. Nemlig, en masse skryt og leve i skyene ved seier uten å se noen som helst negativ ting i noen ting. Til tapet kommer, og da er hælvette igang, masse slakt og galskap. Nei, det er helt riktig å ta opp innsatsen til enkeltspillere selv om det har vært en stor seier...

 

 

Vel gutt, nå er det slik at dette har vært gående i lang tid med utrolig mye syting på dette forumet og spesielt under kamp trådene. Det har vært så mye usaklig krangling og barnslige ytringer på dette forumet over lang tid at det er grund nok til å miste det siste av hårtustene sine. At du mener at jeg drar det tilbake til samme nivå er tåpelig, for har du sett på alt av mine poster på dette forumet så vil du se at jeg ofte er kritisk til spillere og ledelse men det handler litt om hvordan man presenterer det. Å gi kritikk er en ting, men å utelate det positive helt og holdent, blir da bare syting når dette gjentar seg gang på gang.

 

Og leve i skyene er vel alt annet en det jeg har gjort på dette forumet! Grunden til min post var rettet mot den type hets av spillere som til tider går helt av skaftet(Song er ikke et direkte offer for det enda)

Når en bruker går inn på forumet etter en 1-4 seier og det eneste den personen kan bidra med er at den spilleren og den spilleren er bare drit uten å applaudere at laget har nettop vunnet en kamp er hodeløst. Det er alltids lettere å kritisere tydeligvis og etter å ha vært på Emirates flere ganger så er det ikke å legge unda at fansen til tider holder kjeft men heller bruker sin tid og energi på buing og syting fremfor å løfte laget. Eboue er vel et fint eksempel på det?! Nå virker det som stemningen på Emirates er på rett vei, så får man håpe det fortsetter!

 

Å ta opp innsatsen til spillere etter kampen er en selvfølge men når enkelte bruker all sin tid på negativ kritikk og ingenting om det positive med en kamp som ender med 1-4 blir for tåpelig! Da blir det til slutt i en form av hets og ikke "kritisk kritikk" Jeg har vært arsenal fan i 15 år nå, og min mening er at fansen har blitt mye dårligere til å støtte opp laget enn før , og trenden starter ofte på forumer og sprer seg videre til stadioen etter min mening.

Nå har du vært medlem i 4 dager så du har kanskje ikke fått med deg denne trenden på forumet?! Ikke vet jeg, men blir litt iritert når du påpeker at jeg er ute etter å ta bort kritikk på spillere og er ute etter å leve oppe i skyene uten å se noen som helst negativ ting i noen ting! Noe som er langt fra det jeg har representert på dette forumet! Jeg har til tider selv vært for mye kritisk på dette forumet hva anngår Wenger eller spillere som Bendtner, Diaby, Denilson og laget generelelt. Men vi må ta det dårlige med det bra.

 

Sier det igjen så du får det med deg, er ikke imot analysering av spillere hverken positiv eller negativ kritikk, men er imot konstant kritikk uansett sammenheng og uten positiv refleksjon på kampen eller spillere når det er på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

"refser", dine kommentarer om Song er så på jordet at de rett og slett blir morsomme.

 

Forørig hadde Steve Morrow en helt grei pasningsfot :-)

 

steve morrow hadde ingen grei pasningsfot. jeg er kritisk ja, menjeg har ikke tatt fra song kreditten for hans evner til å bryte, takle og det å vinne dueller. gutten er meget god på dette, men det er hans bidrag til det offansive jeg kritiserer. men når vi nå er inne på midtbanen til arsenal, så tror jeg at song vil komme enda mer til sin rett uten diaby på midten. spillere som rosicky og nå også ramsey, er spillere som kommer i mot dm for å hente ballen. for så å drive fremover på banen. det ville tatt det offansive ansvaret bort fra song. det jeg ønsker, er at song skal bli en mer komplett spiller, eller at arsenal skal hente inn en dm som kan konkurere med song og etterhvert eastmond om plassen. det kan bli en nødvendighet i forbindelse med afrikacupen også. ser veldig mørkt på det faktum at denilson kan bli dm i arsenals kamper i den måneden song er å representerer hjemlandet sitt.

 

forøvrig er almunia en middelmådig keeper, som har alt for lite konkurranse om p,lassen på 1. laget! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...