Jump to content

AZ Alkmaar, H, 04.11.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Sånn skal man drepe en kamp! For en kamp av Gallas! Herlig å se en midtstopper ta med seg ballen høyt i banen, vende av en mann og servere Maestro! Standard har slått Olympiakos 2-0 som betyr at vi er videre om jeg ikke tar helt feil? Og Liverpool.... de er ute av CL :) :D ;)

Link to comment
Share on other sites

Ingen store problemer i dag. Full kontroll og en del fine angrep.

Gibbs gjør noen gode inngripner, men det er for lett å komme seg forbi han i en del dueller og det er ikke bra.

 

Ikke patent av Almunia på baklengsmålet, tror han ikke klarte å bestemme seg for om han trodde det kom en tversoverpasning eller skudd og når han først kom ut av balanse så gikk det som det gikk, men det spiller ingen rolle. Vi vinner og er mest sannsynlig videre selv om det ikke er 100% avgjort.

Link to comment
Share on other sites

 

Bra kontroll - klasseforskjell på lagene.

 

Bra effektivitet, tullete å slippe inn et mål - uten at det kommer til å frata meg nattesøvnen i natt :D

:)

 

Enkelt og greit, men så er det denne manien med baklengs da. Nattesøvnen kan det ikke gå ut over. Da hadde vi pinadø daua.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt og greit, men så er det denne manien med baklengs da. Nattesøvnen kan det ikke gå ut over. Da hadde vi pinadø daua.

 

hehe. Good point :)

 

Jeg foretrekker 4-1 framfor 3-0, men det ER unektelig en svakhet ved laget at vi slipper inn så mange (unødvendige) mål.

 

 

 

Sånn skal man drepe en kamp! For en kamp av Gallas! Herlig å se en midtstopper ta med seg ballen høyt i banen, vende av en mann og servere Maestro! Standard har slått Olympiakos 2-0 som betyr at vi er videre om jeg ikke tar helt feil? Og Liverpool.... de er ute av CL :D ;) ;)

 

Jeg er utrolig imponert over måten Gallas har kommet tilbake på etter forårshøsten. Nå er han stor, sterk, rask, konsentrert og fokusert. En helt annen mann enn for et år siden.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt og greit, men så er det denne manien med baklengs da. Nattesøvnen kan det ikke gå ut over. Da hadde vi pinadø daua.

 

Nei, det bør ikke gå ut over nattesøvnen når man scorer fire! Men det avslører lagets svakhet, og er noe som bør rettes på når man møter bedre lag.

 

For øvrig 10 strake seire hjemme i alle turneringer i år med den fantastiske scoren 33-7, og totalt 14-2-2 på 18 kamper med utrolige 51-18 i målforskjell, det blir vel omtrent 3-1 i hver kamp det! Det vitner om klasse! :)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det baklengsmålet hadde hvilken som helst keeper i verden kunnet sluppet inn. Spilleren er på vei inn og har en forsvarspiller på seg. Så får han slengt inn en tå som gir ballen en høy fart og en uventet retning.

 

Det er en god contring av AZ, men også et slett forsvarsspill.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det baklengsmålet hadde hvilken som helst keeper i verden kunnet sluppet inn. Spilleren er på vei inn og har en forsvarspiller på seg. Så får han slengt inn en tå som gir ballen en høy fart og en uventet retning.

 

Det er en god contring av AZ, men også et slett forsvarsspill.

 

Jeg er ingen "Almunia-hater", men det der er svakt. Posisjoneringa hans er skrekkelig, han slipper en trilleball inn i keeperhjørnet fra 18 meter, samme om det var et overraskende skudd eller ikke. For øvrig var det ikke patent av Gibbs i den situasjonen heller.

 

Utenom dette, må vi jo si oss strålende fornøyd med denne kampen! Stroll in the park!

 

Fabregas er gud. De andre er bare veldig gode :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i prinsippet enig i at vi har et keeperproblem. I hvertfall sammenliknet med våre argeste rivaler. Men når man ser William Gallas jage offensivt på stillingen 4-0 så er det kanskje ikke så rart at vi slipper inn en del mål. Alt henger sammen med alt - og det er definitivt lettere å gjøre seg positivt bemerket framover i banen enn bakover når en spiller for Arsenal!

 

Kampen ble som forventet en spasertur i parken. Det er herlig å se spillere som Arsjavin, Fabregas, Van Persie, Diaby og Nasri herje offensivt. Når vi i tillegg kan sette inn folk som Eduardo, Rosicky og Ramsey - og enda ha Walcott, Vela og Bendtner i bakhånd så kan en ikke være annet enn takknemlig. Spesielt når en lar et halvt øye gli over til Liverpool og ser navn som Ngog og Voronin. Stakkars folk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske spent på hvordan det vil gå med Gibbs i PL nå som han vil få sjansen. Synes han er for lett i kroppen og gjør vondt verre med å ruse i spillerne. Mot en fotrapp Premier League-spiller vil han trolig få store problemer. Men vi har sett han gjøre det bra tidligere. Dog hengte disse problemene over han sist gang også. Clichy er ikke verdens beste defensivt, men som Gibbs, så kompenserer det offensive for mye.

 

Almunia står godt, men ødelegger mye for seg selv med den baklengsen der. Det fikk heldigvis ikke store betydningen bortsett fra at noen bommet på tippekonken pga han. :)

 

Jeg sover i allefall godt i natt. Grei skuring.

Link to comment
Share on other sites

Komfortabelt og fint:) NYDELIGE mål!! Deilig at Samir får en scoring såpass kjapt og at Arshavin markerer seg igjen. I tillegg fortsetter Fab å være Gud. For en sinnnnnnsyk spiller. Baklengsmålet bør vell tas?

Ser fram til at vi kan spare spillere i kampene som kommer, og ser fram til at `Pool ryker ut av gruppespillet :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske spent på hvordan det vil gå med Gibbs i PL nå som han vil få sjansen. Synes han er for lett i kroppen og gjør vondt verre med å ruse i spillerne. Mot en fotrapp Premier League-spiller vil han trolig få store problemer. Men vi har sett han gjøre det bra tidligere. Dog hengte disse problemene over han sist gang også. Clichy er ikke verdens beste defensivt, men som Gibbs, så kompenserer det offensive for mye.

 

Almunia står godt, men ødelegger mye for seg selv med den baklengsen der. Det fikk heldigvis ikke store betydningen bortsett fra at noen bommet på tippekonken pga han. :)

 

Jeg sover i allefall godt i natt. Grei skuring.

 

Deilig med en komfortabel seier i dag.

 

Almunia hadde ikke nødvendigvis trengt å redde det skuddet, men skulle absolutt posisjonert seg bedre i forhold til han som hadde ballen, og ikke ett sted midt i mellom. Bortsett fra det synes jeg han har gjort en bra innsats etter at han fikk tilbake plassen. Han virker mye mer på hugget enn vanlig og det må han fortsette med, ellers havner han på etterskudd som i den nevnte situasjonen.

 

Når det gjelder Gibbs ser jeg på han som en forsterkning fremfor Clichy for øyeblikket og gleder meg til å følge ham fremover.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk forestilling på hjemmebane igjen. Emirates er i ferd med å bli en skikkelig festning. Har vunnet alle kampene på eget gress denne sesongen. Neste ut er Chelsea, og da er undertegnede ringside, vil ikke ha noe brutt seiersrekke da. :)

 

Kveldens kamp var en nytelse. Til tross for at spillerne tidvis spilte med håndbrekket på så var det cruise control fra ende til annen.

Fabregas må være verdens beste midtbanespiller for øyeblikket og leverer varene igjen. Han har nå scoret åtte mål denne sesongen, fem flere enn på hele fjorårssesongen. Det beviser langt på vei at den nye formasjonen passer spanjolen perfekt. Med stor bevegelse rundt seg, intelligente medspillere og en utrolig forbedret Alex Song bak seg til å gjøre "drittjobben" har Cesc tatt sjumilssteg og kvantesprang denne sesongen. Vil også berømme Vermaelens evne til å vinne dueller høyt i banen. Det er nok også en av grunnene til at vi nå ser en Francesc Fabregas Soler i ypperste, ypperste verdensklasse.

 

Arshavin er gjenstand for en del mishagsytringer om dagen. Særlig på grunn av manglende arbeidskapasitet og innsatsvilje. Også i dag har han perioder hvor han er lite delaktig, men han viser hvorfor også han er en av verdens beste spillere. Tre nydelige assist uten å anstrenge seg nevneverdig. Det demonstrerer klasse. Hvor god blir denne mannen når han når toppformen?? Jeg tror han kan bli best, iallefall i Premier League...

 

Og hvem skulle tro at Nasri har vært ute i tre måneder?? Han briljerte i comebacket mot Pool og han briljerte på ny i dag. En fantastisk scoring og ellers plettfri innsats. Tror vi kan forvente mye av Samir denne sesongen og 90 minutter i dag betyr at vi snart ser han fra start i Premier League.

 

Ellers så gjør nok en gang midstopperparet vårt en glitrende match.

Song fremstår nok engang som en gigant på midtbanen, til tross for et par stygge feilpasninger.

Diaby gjør en av sine beste matcher denne sesongen og begynner så smått å bli mer stabil. Kroner det hele med en scoring, hans fjerde denne sesongen.

Gibbs gjør en helt grei match, men jeg stoler ikke på posisjoneringen hans defensivt.

 

Deilig å være Gooner om dagen!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen er kroneksempelet på hvordan vi har spilt i år:

+ Mål fra midtbanespillere. Tyder på at det kommer gode intiativ bakfra. Det manglet vi mer av sist sesong!

+ Kontringsmål (endelig har vi fått denne delen av spillet tilbake). Det går mye fortsere i lengderetning og bevegelsene sitter godt. Bare se på det første målet til Fabregas. Selv midtstopper Gallas løper og gir masse rom Fabregas som gir han mulighet til å skyte (noe han også utnytter til det fulle!).

+ Mål etter gjenvinning høyt i banen. Tenker da på det tredje målet. Diaby vinner ballen og sender den raskt videre til Arshavin. En herlig stikker og Fabregas er alene med keeper.

- Slipper inn unødvendig mål :). Greit nok, vi skulle egentlig hatt straffe. Likevel er det ikke imponerende defensivt spill i angrepet som følger - hverken av utespillerne eller keeper.

 

For en fantastisk offensivt styrke vi har nå. Veldig mange av spillerne kommer veldig godt til rette under denne taktikken. Vi må bare håpe på at de defensive nøkkelspillerne fortsetter den for det meste gode jobben sin, for alt ligger og hviler på at det defensive fungerer.

 

Vi mister Bendtner, men får tilbake Nasri som gjør en god jobb. I tilegg har vi Vela, Walcott og Wilshere som vi vet også kan gjøre en god jobb.

 

For en fantastisk form vi er i nå. Best i ligaen, 10 seire på rad i alle turnering på hjemmebane og masse mål. Måtte formen holde leeeeenge :D

Link to comment
Share on other sites

Herlig hvordan vi punkterer og dominerer denne kampen.

Vi scorer fra alle posisjoner i laget. Diaby gjør en meget god

kamp og scorte sitt 4 for sesongen. Song er en kraftplugg utpå der og vinner omtrent alt av dueller.

Fabregas er rosinen i pølsa. Makan for en elegant teknisk kreativ spiller.

Han er bare utrolig.

Nasri ser ikke ut som han nettoppp er tilbake fra skade. Er utrolig arbeidssom og en herlig teknikk.

Angrepet vi hadde ettter 3 min 30 sek er noe av det mest elegante samspillet jeg har sett. Ballen glir kjapt fra spiller til spiller og Alkmaar er fullstendig utspilt.

Vakkert.

 

Så har vi Verminator baki der. Han ruver noe enormt og er min man of the match. Han vinner alt av dueller og rydder opp det som skal ryddes. Gallas er jaggu ikke langt tilbake han heller. Nå spiller han med en stopper han stoler på og vet at han kan gå fremover så lenge Vermaelan er der.

 

Målet imot driter jeg i. Det er herlig å følge et lag som ikke legger seg bakpå og spiller så teknisk fin fotball.

Men slike markeringsfeil bør vi legge av oss,tror ikke det målet hadde skjedd med Clichy på banen igår, så det går på uerfarenhet. Også passiv Almunia der,men syns han har levert 2 ok kamper nå. Var god ellers og det var klasseforskjell i favør Almunia på keeperne igår.

 

Et poeng til så er vi videre. Det bør ikke være noe stort problem for dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp, og for første gang så synes jeg fjøra i viasat studio kom med noe fornuftig.Vi spilte rett og slett sjakk med Az der ute igår.

 

Synes synd på Almunia at det målet kom, det burde han absolutt ha tatt. Men han gjorde vel en av tidenes redninger når han slo det ene skudde opp i tverra, ikke mange som hadde tatt den. Det var en monsterredning og morsomt og se. Ellers så hadde han en meget god inngripen på ett innlegg. Så synes han burde være vår udiskutable no 1 pr dags dato. Så får vi se hva Wenger gjør i januar.

Det er en veldig god russer jeg kan tenke meg, og ikke minst Lyon keeperen. Han oser klasse....

 

Alt i alt en kamp som er selve kroneksemplet på hva Arsenal står for. Gleder meg til fortsettelsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...