Jump to content

AZ Alkmaar, H, 04.11.09


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-AZ alkmaar

Emirates, onsdag 4. november klokka 20:45

Viasat Fotball

 

på tide å sikre progresjon vidare frå gruppespelet.

 

forrige kamp enda som kjent 1-1 etter at Alkmaar utlikna på overtid.

 

sidan sist har Alkmaar spelt 3 kampar. Tapt 2-4 for Ajax i serien, slått spakenburg 5-2 i cupen og Groningen 1-0 i serien.

i sine to siste seriekampar har dei stilt i ein 3-5-2 formasjon, det spørs om dei tør det mot oss.

 

 

Arsenal 5 siste kampar:

Tottenham H, 3-0, van Persie 2, Fabregas

Liverpool H, 2-1, Merida, Bendtner

West Ham B, 2-2, van persie, Gallas

Alkmaar B, 1-1, Fagregas

Birmingham H, 3-1, van Persie, Diaby, Arshavin

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Song, Cesc, Diaby, Bendtner, van Persie, Arshavin.

 

Clichy og Bendtner er ute med skade i 1-2 mnd. Gibbs tar Clichys plass. Tipper Eduardo starter, og kanskje tar Rosicky plass på midten i staden for Diaby.

 

dette bør gå greit.

 

Resultattips: 3-0, FM: Eduardo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Har lyst til å se Merida mer, og håper midtbanen ser slik ut: Merida-Ramsey- Song, med Eduardo-Arshavin-Eboue foran.

 

 

Ikke uenig angående Merida men å "hvile" Fabregas og VanPersie i en så viktig kamp er tullball. Vinner vi denne kan vi ha avgjort gruppa. Da først kan vi hvile nøkkelspillere.

Link to comment
Share on other sites

Nei for all del kjør på med et godt lag! Vi må bevise denne lilleputten i CL sammenheng at kampen i Nederland og kampen på Upton Park var svake dager som vi har tatt læring av!

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Arshavin-Rvp-Rosicky (hvis han er spilleklar) eventuelt Eduardo.

 

Tror dette laget skal være godt nok til å filleriste AZ og sikre videre avansement.

Link to comment
Share on other sites

Fin tråd ted_uh.

 

Dette her skal være en kamp hvor vi går for å hevne utligningen fra kampen i nederland. Seier her gjør at vi er klare for videre spill, og vil også kunne hjelpe oss godt til å bli gruppevinnere.

AZ fortjente ett poeng i forrige møte, men på Emirates skal dette være en lett seier.

 

Håper på dette laget:

Almunia

Sagna-Senderos-Vermaelen-Gibbs

Cesc-Song-Merida

Rosicky-Eduardo-Arshavin/Nasri

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er, for å bruke Daddy Cool sine ord, tullball å spare våre beste spillere idag.

 

Håper Fabregas og RVP samt en av stopperene får hvile idag, i tillegg til at vi gjør noen tidlige bytter på andre sentrale spillere

 

Vi har et så talentfullt lag som er motiverte som pokker for å vise seg fram, og på hjemmebane tror jeg vi slår dette laget selv om vi ikke topper. Kampene kommer som tett som hagl fremover og vi ser jo hvor viktig vår kaptein er. Derfor mener jeg at Wenger i slike kamper bør risikere litt og spare på Fab.

 

Håper på

 

Almunia

 

Sagna Silvestre Vermealen Gibbs

 

Merida Song Diaby

 

Eboue Eduardo Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Wenger ga denne kommentaren om Rosicky i går:

"Tomas Rosicky has recovered from a knee injury and is back in the squad to face Alkmaar. "Rosicky will be in the squad tomorrow," said Wenger. "He will still be short to start but he will be involved."

 

Jeg håper vi får se ham spille en stund. Ellers håper jeg at de mest stressutsatte spillerne holder seg på benken inntil det blir problemer, men primært bør startelveren etter min mening bestå av faste førstelagsspillere.

Link to comment
Share on other sites

Laget:

Almunia

Eboue, Gallas, Vermaelen, Gibbs

Song, Fabregas, Diaby

Nasri, Van Persie, Arshavin

 

Subs: Mannone, Sagna, Senderos, Rosicky, Eduardo, Ramsey, Silvestre.

 

Artig med Nasri og Eboue fra start, men skulle gjerne sett Ramsey starte istedet for Diaby, mens Gallas kanskje fått en liten hvil mens Senderos fikk prøve seg med Vermaelen. Uansett så var det ikke akkurat noen store overraskelser i det laget der :)

Link to comment
Share on other sites

håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Song

ramsey - Merida

wilshere - Van Persie - Arshavin

 

noen som har stream til kampen?

 

Laget er allerede annonsert så hvor mye du håper så ender det nok opp med laget som gunner93 la ut :)

Link to comment
Share on other sites

herregud hvor dårlig diaby er på hode!

Hadde han begynt å se på ballen når han skal heade hadde han vært langt farligere på offensiv dødball...

Men han har fortsatt viktig luftstyrke på defensive dødballer, selv om ballen ikke alltid ender der han vil ha den...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...