Jump to content

2009.10.20 Alkmaar B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal besøker de nederlanske seriemesterne

 

dsbstadium_1047.jpg

Landslagspausen som akkurat har vært, så ikke ut til svekke Arsenal noe særlig, laget slo Birmingham enkelt 3-1 på Emirates, og tok med det sin sjette strake seier. Nå går turen til Nederland hvor AZ Alkmaar venter.

 

Alkmaars generalprøve til dette oppgjøret gikk ikke like bra som Arsenals, de regjerende seriemesterne i Eresdivise besøkte nemlig FC Twente, bortelaget hadde ledelsen, men så utlignet Twente, før det raknet for AZ på overtid, Nkufo satte inn 3-2 til stor skuffelse for manager Ronald Koeman. “We put in a below-par first-half display. FC Twente were the better team in the first 45 minutes. I told the lads at half time to battle for every loose ball and play attacking football. I asked Dembélé to provide more support for El Hamdaoui up front. We had our moments and we took a 1-2 lead. Unfortunately it was all square again two minutes later. It was one of those games that could go either way. We had hoped to compete for a good result, but it was not to be. I think we didn’t deserve to lose. This defeat hurts.”

 

Alkmaar er kanskje et ukjent lag for mange nordmenn vil jeg tro, her er en håndfull informasjon om dem. Deres fulle navn er Alkmaar Zaanstreek, de ble stiftet i 1967 og spiller sine hjemmekamper på DSB Stadium, en stadion som ble åpnet i 2006, og ironisk nok var Arsenal det første laget som besøkte AZ på nystadion deres. The Gunners vant kampen 3-0 etter at Gilberto Silva scoret arenaens første mål noen gang. Det nederlanske laget har bare tapt en kamp på hjemmebane i Europa-sammenheng, det skjedde mot Everton. I år deltar de for første gang i Champions League, fortsatt på jakt etter sin første seier, de to første kampene har endt med uavgjort og tap, mot Olympiakos og Standard Liege.

 

På mandagens pressekonferanse skrøt Ronald Koeman av the Gunners; «De spiller meget fin fotball, som er morsomt og se på. Jeg så de mot Blackburn (6-2), der kunne de scoret femten mål, men Blackburn kunne også scoret flere, noe som betyr at de også har sine svakheter. Det gjelder å ha troen. Vi skal ta ut og ta initativet, og vi skal være effektive. Det blir en morsomt fotballkamp». Arsene Wenger måtte bruke sin tid med pressen på å snakke om skader – som vanlig. Blant annet kunne franskmannen fortelle at Theo Walcotts skade er mye alvorligere enn først antatt.

 

Theo Walcott ble taklet stygt i Arsenals kamp mot Birmingham i helga, og først ble det sagt at engelskmannen bare ville misse Alkmaar-kampen, men nå i dag ble det imidlertid klart at han må holde seg på sidelinjen i minst fire uker. Også Tomas Rosicky blir igjen i London, han med en kneskade. Samir Nasri og Lukasz Fabianski er skadefrie, men duoen må nøye seg med reservelagsakamp mot Wolverhampton tirsdag. Gaël Clichy er med i troppen. Johan Djourou, Denilson, Eduardo og Nicklas Bendtner er fortsatt skadet.

 

Lagenes fem siste kamper:

  • Twente 3-2 AZ
  • AZ 1-0 NAC
  • AZ 1-1 Standard
  • Utrecht 1-0 AZ
  • AZ 0-1 NEC

  • Arsenal 3-1 Birmingham
  • Arsenal 6-2 Blackburn
  • Arsenal 2-0 Olympiakos
  • Fulham 0-1 Arsenal
  • Arsenal 2-0 West Brom

[ARSENAL SQUAD:]

Vito Mannone

Manuel Almunia

Carlos Vela

Robin van Persie

William Gallas

Bacary Sagna

Kieran Gibbs

Thomas Vermaelen

Mikael Silvestre

Gael Clichy

Andrey Arshavin

Fran Merida

Jack Wilshere

Aaron Ramsey

Cesc Fabregas

Emmanuel Eboue

Abou Diaby

Alex Song

 

KAMPEN SENDES DIREKTE PÅ Viasat Motor

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Dette kan fort komme til å bli en morsom kamp! AZ er et spillende offensivt lag, det samme kan man si om oss. Ser ikke ut som om AZ har blitt noe bedre av å ha Koeman som trener, van Gaal gjorde nok en bedre jobb. I det minste har Koeman erfaring med Arsenal, gjennom tidligere CL-kamper som trener for Ajax.

 

Tror vi vinner denne kampen, men vi skal passe oss litt for spillere som El Hamdaoui og Dembele. Keeperen Romero spiller for Argentina, og en av de beste keeperene i Æresdivisjonen, absolutt solid sisteskanse. De har ett bra lag, men vi har et bedre lag, og sånn sett burde vi jo vinne. Men AZ har noen fantastiske fans, jeg har vært der selv, og de kommer til å lage bra med liv på tribunen. AZ er ofte meget gode hjemme så det blir ikke bare lett.

 

Gleder meg ihvertfall veldig, kan fort bli morsomt dette!

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi spiller slik:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Diaby

Arshavin - van Persie - Rosicky

Håper vi spiller slik:

Mannone

Eboue - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Fabregas - Song - Rosicky

Wilshere - van Persie - Arshavin

 

Blir nok desverre ingen Rosicky å se imorgen..

 

"Tomas Rosicky has also been ruled out of Tuesday's game with a knee problem but Wenger expects him to be fit in "a few days"

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp vi ikke skal ta alt for lett på, men føler kanskje vi skal rullere litt denne kampen. Syntes Fabregas, Van persie og arsjavin.

 

-------------------Mannone---------------

Sagna----Gallas-----Vermaelen--Gibbs

-----------------Song---------------------

---------Ramsey-----Diaby-------------

Eboue--------------------------Wilshere

-----------------Vela--------------------

 

Dette er kanskje et litt for veikt lag, og tror ikke wenger gjør det slikt, men syntes ramsey skal ha en omgang sammen med vela. Samt Wilshere 30 min. Gibbs skal få fortsette.

 

Er fantastisk morro å bare ha viasat sport motor i morgen. Hehe, Uten og ha de andre kanale

Link to comment
Share on other sites

 

Er det ingen som leser kamptråden/førsteposten eller? :D Nevner jo Rosicky der, dessuten sto han ikke på listen over spillere som var i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Mannone

Sagna-Silvestre-Vermaelen-Gibbs

Ramsey-Song-Diaby

Eboue-Vela-Wilshere

 

Tror dette laget skal klare å slå AZ helt greit. Tror ikke de blir noen trussel for oss i morgen, og jeg synes vi burde spare et par spillere. Dog tror jeg Wenger kjører fullt lag.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg vannvittig til denne kampen. Syntes det er veldig synd at kampen ikke spilles i morgen da reservelaget spiller mot Wolves i dag. Hadde vært kos med to arsenalkamper på to dager.

 

Kommer til å sette opp laptoppen med ATVO og holde et halvt øye med denne kampen også, Nasri og Fabianski skal spille etter det jeg har lest.

 

Håper på dette laget:

 

Don Vito

Sagna - Gallas - Verm - Gibbs

Eboue - Song - Fab - Arshavin

RvP - Vela

 

Jeg sverger fortsatt til 4-4-2

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Viasat. Har starta abbonement på TV2 sport for å endelig få sett Arsenalkampene, så presterer de å sende Arsenal på Viasat Motor! Hvor mange kanaler forventer de at man skal abbonere på? Blir tilbake til streams igjen for min del. De ber om det!

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Viasat. Har starta abbonement på TV2 sport for å endelig få sett Arsenalkampene, så presterer de å sende Arsenal på Viasat Motor! Hvor mange kanaler forventer de at man skal abbonere på? Blir tilbake til streams igjen for min del. De ber om det!

 

Det er direkte latterlig, bør ihvertfall sende kampen på en kanal som har noe som helst med fotball å gjøre! Viasat er rett og slett latterlig, er på tide med en liten boikott fra Arsenal Norway sin side synes nå jeg, det kunne kanskje vært med å gjort noe med situasjonen som per dags dato er uholdbar!

Link to comment
Share on other sites

Cl kamp og seier her fører oss nesten videre til neste runde.

Veldig usikker på keeperplassen da Mannone har hatt et par brølere

i 2 kamper på rad. Men gir han en sjanse til.

Iom at vi har så mange spillere skadet så blir det nok ikke så mye rullering tenker jeg.

Tipper dette laget:

 

Mannone

 

Sagna Gallas Vermaelan Gibbs

 

Song Fabregas Diaby

 

Eboue VP Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Nå må dere slutte å tvile på Mannone. Har dere sett kampene, eller bare høydepunktene. Mannone har imponert meg med matchvinnende egenskaper jeg aldri har sett hos den søvnige gamle spanjolen med bleiket hår og hanekam.

 

Det er bedre å ta noen sjanser og gjøre mesterredninger en gang i blandt, enn å være middelmådig, aldri gjøre noe ekstraordinært. Og atpåtil toppe det med tabber og dårlige avgjørelser når det gjelder som mest.

 

Han får finne seg til rette på benken der han hører hjemme, for noen keeper i verdensklasse blir han aldri når han ikke har klart det til nå.

 

Forøvrig gleder jeg meg til kamp og setter omgående i gang med en ringerunde for å høre om noen har denne kanalen.

Link to comment
Share on other sites

Nå må dere slutte å tvile på Mannone. Har dere sett kampene, eller bare høydepunktene. Mannone har imponert meg med matchvinnende egenskaper jeg aldri har sett hos den søvnige gamle spanjolen med bleiket hår og hanekam.

 

Det er bedre å ta noen sjanser og gjøre mesterredninger en gang i blandt, enn å være middelmådig, aldri gjøre noe ekstraordinært. Og atpåtil toppe det med tabber og dårlige avgjørelser når det gjelder som mest.

 

Han får finne seg til rette på benken der han hører hjemme, for noen keeper i verdensklasse blir han aldri når han ikke har klart det til nå.

 

Forøvrig gleder jeg meg til kamp og setter omgående i gang med en ringerunde for å høre om noen har denne kanalen.

 

Almunia har hatt mange gode kamper for Arsenal, og han har også hatt mange fantastiske redninger. Å påstå noe annet, er vel mer å være negativ for å være negativ, mot Almunia. Det finnes bedre keepere enn Almunia, men han er en helt grei keeper.

Mannone har hatt gode redninger på de få kampene han har spilt (Fulham kampen var høydepunktet), men han har også visst at han mangler rutine i enkelte situasjoner. Har et stort potensiale, men er langt ifra ferdigh utviklet på forskjellige områder av spillet.

 

Almunia ser jeg fortsatt på som den beste keepere i laget, men er likevel morsomt å se en ung keeper få en bra start på karrieren.

Vi må skille mellom sak og person, det er litt av det Almunia får gjennomgå på dette forumet. Det er flere som har bestemt seg for at Almunia er middelmådig eller værre, uansett spill fra spanjolen. Minner meg om Gilberto, Song, Denilson, Flamini, osv.

Vi dømmer før vi virkelig ser rollene spillerene betyr for laget (spillestilen), eller tør å se også de gode sidene. En tabbe kan overse 4 kamper. Almunia er en keeper som for meg holder et bra nivå, og som jeg tror vil bli enda tryggere med Vermaelan og Gallas foran seg i storform.

En god keeper, men kanskje mangler et hakk for å være med de aller beste.

Likevel: topp 6 keeper i PL.

 

Mitt ønske for laget idag:

Almunia,

Sagna, Gallas, Vermaelan, Gibbs,

Song, Fabregas, Diaby,

Arshavin, Persie, Vela(Eboue, som en 4-er på midtbanen)

 

En tøff kamp venter, men jeg tror vi kan ta et sterkt resultat med et høyere tempo i spillet. Får vi uavgjort, så er det et greit resultat. Tror vi kan ta seieren ;)

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Viasat. Har starta abbonement på TV2 sport for å endelig få sett Arsenalkampene, så presterer de å sende Arsenal på Viasat Motor! Hvor mange kanaler forventer de at man skal abbonere på? Blir tilbake til streams igjen for min del. De ber om det!

 

Det finnes grenser for hvor mye kritikk Viasat skal få. Viasat velger de beste kampene, så velger TV2 Sport de to neste, og resten blir sendt på andre viasat-kanaler. Du presterer å skylde på viasat for at TV2 Sport ikke sender Arsenalkampen. Og til slutt, "hvor mange kanaler forventer de at man skal abbonere på?" Om den hadde gått på viasat fotball hadde det vel vært akkurat det samme?! Viasat Motor er i viasat gullpakken, akkurat som fotball, sport 1, sport 2 xtra 1, xtra 2, xtra 3 og alle andre kanalene dere de kampene som trekker færrest seere blir vist.

Link to comment
Share on other sites

Tv2 Sport skal i dag vise Stuttgart-Sevilla av alle ting.. hvis noen kan gi med en nogenlunde vettu grunn for dette burde vedkommende få fredsprisen overlevert fra Obama himself!!

Tv2 Sport har kjøpt rettigheter til Cl kampene viasat selv ikke skal vise. Det har aldri vært sagt at tv2 har fått rettighetene til alle Arsenals kamper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...