Jump to content

2009.10.20 Alkmaar B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Trist at vi ikke klarer å holde inn her, men jeg klarer fint å finne trøst i at vi ser ut til å være på god vei mot neste runde, og Liverpool ser ut til å slite kraftig! Og Barcelona tapte hjemme mot Rubin! Det er i hvert fall ikke vi som har størst grunn til å være skuffet i dag! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Allikevel klarer jeg ikke helt å hisse meg opp over dette her. Vi har masser av tid og sjanser til å komme oss videre. Og jeg er mer enn fornøyd hvis (når ;-) vi går videre selv om vi ikke vinner alle kamper og spiller champagnefotball ved hver anledning

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med mange her inne, tar ikke denne kampen hardt... ser ut som om vi ikke gir 100% i dag, greit med tanke på at vi nesten er "sikkra" videre.. går vi ikke videre nå så kommer jeg til å le av hele innlegget mitt:)

 

Positivt med dagen i dag er at Nasri og Fabianski spilte for reservelaget og Nasri ga en målgivende passning:)

 

God natt GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Vi har rett og slett vært dårlige i årets CL-gruppespill og vært heldige. Kampen mot Standard vinner vi på heldigste vis etter å ha spilt en kamp noe alà i dag. Mot Olympiakos var det festfotball, men vi slet voldsomt med å omsette sjansene, og nå dette. Tar vi for lett på gruppespille mon tro? Det er jo ikke akkurat noen europeiske storheter vi møter.

Link to comment
Share on other sites

Vi har rett og slett vært dårlige i årets CL-gruppespill og vært heldige. Kampen mot Standard vinner vi på heldigste vis etter å ha spilt en kamp noe alà i dag. Mot Olympiakos var det festfotball, men vi slet voldsomt med å omsette sjansene, og nå dette. Tar vi for lett på gruppespille mon tro? Det er jo ikke akkurat noen europeiske storheter vi møter.

 

Vel - hadde et lag som ManU gjort dette hadde vi tatt det som et styrketegn at man gjør akkurat det man må for å gå videre ... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Vi har rett og slett vært dårlige i årets CL-gruppespill og vært heldige. Kampen mot Standard vinner vi på heldigste vis etter å ha spilt en kamp noe alà i dag. Mot Olympiakos var det festfotball, men vi slet voldsomt med å omsette sjansene, og nå dette. Tar vi for lett på gruppespille mon tro? Det er jo ikke akkurat noen europeiske storheter vi møter.

 

Joda, 7 poeng på 3 kamper hvor 2 av dem var på bortebane er "alt" for dårlig..

Link to comment
Share on other sites

Rimelig svak kamp av oss, men AZ spilte bra, og de fortjente det ene poenget de fikk. Det som er positivt er at vi bare trenger 3 poeng for å være sikret videre. Noe som er litt mindre positivt er at kampen om førsteplassen mot Olympiakos kan bli hardere enn ventet.

 

Likevel, vi skal klare å komme videre herfra, og det er virkelig ikke alltid at det er noen fordel å møte 2. plassen i en annen gruppe enn å møte 1. plassen. Noe som vi jo har måttet innse flere ganger i årenes løp.

 

Ser likevel ikke noen grunn til å klage. 2. kampen etter en landslagspause, vi tar litt slapt på det, men tar likevel et viktig poeng på bortebane.

 

Neste kamp er WHam borte, noe jeg tror fort kan bli hardt. Deretter følger Pool i CC og så et knallhardt londonderby som jeg tror blir uutholdelig spennende. Tottenham virker for første gang på maaange år(kanskje med unntak av et visst pasta-år) som en skikkelig utfordrer i "toppen".

Link to comment
Share on other sites

Ser vi dette litt i perspektiv, så har vi 7 poeng på 3 kamper og to hjemmekamper til gode. Nåværende gruppetoer møter vi borte i den 6. kampen. Jeg øyner store muligheter for at Arsenal fullfører gruppespillet som nummer en. Blir det nummer to, så er det ikke verdens undergang det heller (se også hvilke lag som ligger an til å bli nummer to i sine grupper!).

 

Det må gjerne ses på som to poeng kastet bort i dag, men jeg bruker neppe min energi til å surmule over så lite.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det må gjerne ses på som to poeng kastet bort i dag, men jeg bruker neppe min energi til å surmule over så lite.

 

Helt enig. Selv om Graham Souness legger ansiktet i alvorlige folder og mener at kamper som dette "will be Arsenal's undoing".

 

Helt ærlig tror jeg Souness og Hoddel sitter og koser seg over at Arsenal bare fikk 1-1...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Selv om Graham Souness legger ansiktet i alvorlige folder og mener at kamper som dette "will be Arsenal's undoing".

 

Helt ærlig tror jeg Souness og Hoddel sitter og koser seg over at Arsenal bare fikk 1-1...

 

Henger meg på den! De gutta der kan dra dit pepper'n gror i tillegg.

Som også er nevnt ble jo Vela sakset ned i mine øyne, og da hadde vi punktert kampen 10 min før slutt.

 

Men vi må heve nivået til West Ham kampen, men det regner jeg med gutta er klar over.

Link to comment
Share on other sites

Målet som AZ scorte var så fint at det var helt greit med 1-1!

 

Var jeg den eneste som ble forvirret av at AZ så ut til å spille i gamle Arsenaldrakter på avstand? Samtidig som vi stillte i en farge jeg ikke er helt vant til tok jeg meg selv i å følge med feil lag ett par ganger:)

 

Forøvrig var det fint å se at Wenger fortsetter å gi Mannone tilitt. Til deg som mente at meningene mine ang Almunia var farget av at jeg missliker han så er det feil. De er farget av min utrygghet for når han skal gjøre neste feil. For det eneste som er sikkert, er at det ikke er langt mellom de. Pluss at han overasker meg så sjelden med en mesterreding at jeg regner det som flaks. Heldigvis er han så gammel at det er naturstridig av Wenger å beholde ham særlig lenger.

Link to comment
Share on other sites

Det er svært lenge siden jeg har sett ett fotball lag som virker som uinteresert i å spille fotball. Helt utrolig at vi kan tillate at AZ får poeng i denne kampen. Vi er IKKE så gode defensivt at vi kan ri på 0-1 ledelser. Helt utrolig! Makan

"The Arsenal way" innebærer ikke at vi skal ri på noe som helst.

Vi skal opp å lage mål nr. to og så nr.3 om vi lager nr.2.

Det er sånn vi er best.

Link to comment
Share on other sites

1-1 er ett helt greit resultat når man ser kampen sett under ett.

 

Ser ikke på dette som noe problem når det kommer til avansement fra gruppen. Jeg ser for meg full pott i begge hjemmekampene, og da står vi med 13 poeng. Om det blir førsteplass eller andreplass, har liten betydning.

Link to comment
Share on other sites

4 poeng på 2 bortekamper er ok. Spillemessig var dette safe,men

ikke mer enn det må være. En av våre svakeste kamper denne sesongen.

AZ var et bra teknisk lag som ikke skaper allverden,men det gjorde ikke vi heller igår.

 

Clichy sleit skikkelig med venstrevingen deres.

Ellers viser Diaby at han har mye å trene med på cornere mot. Heading i egen tverrligger. Diaby er bra utpå banen og spiller bedre enn noengang,men han er en katastrofe på hodet. Spesielt på corner mot.

 

Tre spillere som utmerket seg positivt var Arshavin,Song og Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

4 poeng på 2 bortekamper er ok. Spillemessig var dette safe,men

ikke mer enn det må være. En av våre svakeste kamper denne sesongen.

AZ var et bra teknisk lag som ikke skaper allverden,men det gjorde ikke vi heller igår.

 

Clichy sleit skikkelig med venstrevingen deres.

Ellers viser Diaby at han har mye å trene med på cornere mot. Heading i egen tverrligger. Diaby er bra utpå banen og spiller bedre enn noengang,men han er en katastrofe på hodet. Spesielt på corner mot.

 

Tre spillere som utmerket seg positivt var Arshavin,Song og Van Persie.

 

Ballen traff han faktisk i skulderen ikke hodet, men som du sier er Diaby en katastrofe på hodet. Han klarer aldri å heade den skikkelig unna, eller til en lagkamerat. Enten går den rett opp, eller rett til en motstander. Dette er noe han må trene skikkelig på for å bli en bedre spiller defensivt og offensivt!

Link to comment
Share on other sites

Ellers viser Diaby at han har mye å trene med på cornere mot. Heading i egen tverrligger. Diaby er bra utpå banen og spiller bedre enn noengang,men han er en katastrofe på hodet. Spesielt på corner mot.

 

Her mener jeg du tar feil Morten. Diaby header ikke ballen i tverrliggeren. Ballen treffer faktisk Diaby i skulderen. Ballen kommer såpass fort at Diaby ikke har sjanse til å gjøre noe hverken fra eller til. At han har hatt noe merkelige klareringer er det ingen tvil om. Men det er heller ingen tvil om at han er en av våre viktigste spillere på deffensiv dødball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...