Jump to content

2009.10.20 Alkmaar B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Her mener jeg du tar feil Morten. Diaby header ikke ballen i tverrliggeren. Ballen treffer faktisk Diaby i skulderen. Ballen kommer såpass fort at Diaby ikke har sjanse til å gjøre noe hverken fra eller til. At han har hatt noe merkelige klareringer er det ingen tvil om. Men det er heller ingen tvil om at han er en av våre viktigste spillere på deffensiv dødball.

Diaby er til tross for høyden sin ikke er en særlig god hodespiller i mine øyne. Han tapte duellen i forkant av målet og det er ikke første gang i år at det har ført til mål. Nei, jeg tenker ikke kun på kampen mot Man U, det har også skjedd en annen gang (hvilken kamp husker jeg ikke nå :P) - mot Birmingham var han kun uheldig, og jeg laster ikke han for tabben Mannone gjorde. Har forresten Diaby egentlig scort på hodet for oss? Med sine fysiske forutsetinger bør han være en meget god hodespiller. Det er ikke mye terping som skal til for at han blir en god hodespiller. Bedre timing og vite hvordan han skal gå opp i duellene er nok det som mangler.

 

Jeg så ikke kampen (måtte jobbe nok en gang ;)), så jeg skal ikke utale meg noe rundt det. Dog skal det sies at dette langt ifra er noen krise. Greit nok at vi slapp inn et mål helt på slutten og kastet vekk seieren, men vi leder fortsatt gruppa og har unnagjort 2 av de 3 vanskeligste kampene. Førsteplassen skal ikke være noe problem, men det er langt ifra noen krise om vi kommer på andre. I år ser det ut til at mange storlag kan havne på andreplass, så det er viktigere å få en heldig trekning enn å komme på første.

 

Vi har vært i en veldig god form resultatmessig i det siste. Er det ikke mye bedre at vi gjorde en litt dårligere kamp i en CL kamp som endte med et greit resultat, framfor et eventuelt tap borte mot West Ham? Nå vet spillerne at de må heve seg til neste kamp. Det største problemet med å være i god form, er at når man først spiller en dårlig kamp og går på en smell, kan det hende at det tar tid før man kommer opp på det nivået igjen (f.eks. oss etter tapet mot Man U i det som ville vært 50 unbeaten eller Birminghamkampen i 08). Vi gikk ikke på en smell, kun en liten realitycheck. 90% er ikke godt nok, og det vil bli straffet - særlig med de leie marginene vi har vært utsatt for de siste årene. Jeg håper spillerne skjønner dette!

 

Mer urovekkende er det at Clichy tydeligvis forsetter sin mindre gode form. Positvit er det at vi har engod erstatter i Gibbs, men i storkampene frykter jeg Gibbs kan falle noe i gjennom (selv om han har hadde noen knallkamper i fjor mot dem). Clichy har hatt noen fantastiske kamper mot f.eks. Man U og Chelsea, noe vi virkelig trenger. Chelsea har vi ikke slått i en avgjørende kamp på MANGE år (før Drogbas tid?), og det er nok et lag vi fort må slo på veien til pokaler i cuper eller serien. Sagna må også heve sitt offensive bidrag. Eboue på backen er fort en tikkende bombe defensivt i kamper mot gode offensive lag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Her mener jeg du tar feil Morten. Diaby header ikke ballen i tverrliggeren. Ballen treffer faktisk Diaby i skulderen. Ballen kommer såpass fort at Diaby ikke har sjanse til å gjøre noe hverken fra eller til. At han har hatt noe merkelige klareringer er det ingen tvil om. Men det er heller ingen tvil om at han er en av våre viktigste spillere på deffensiv dødball.

 

Så på dårlig stream så da er det godt du korrigerer meg. Men den viktigste defensivt på cornere igår var uten tvil VP som ryddet godt unna.

Diaby er blitt en god spiller for laget,men han har en del å jobbe med teknisk på headinger.

Bortsett fra det området har han hatt en positiv utvikling denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig i, men syns du at vi spilte "The Arsenal way" i går?

Nei vi er helt enige. Vi la oss bak og skulle ri på en ledelse i går. Det synes jeg i så fall er tullete.

Vi skulle gjort som vi pleier gå for flere mål. Hele tiden jage det å skåre mer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...