Jump to content

Kieran Gibbs


Gullik

Recommended Posts

Vår fremtidige venstreback? Kanskje. Jeg håper det. Kieran Gibbs har talent, det har vi visst lenge etter solide cupkamper og treningskamper mellom tidligere sesonger, men etter den vårsesongen han leverte i år lot jeg meg virkelig imponere. Og skal jeg være ærlig så jeg ikke for meg at Gibbs skulle ta et så langt steg i riktig retning som han gjorde da han ble kastet ut på dypt vann da Clichy ble skadd. Gibbs var ikke annet enn imponerende, spesielt med tanke på den tøffe motstanden vi møtte. Gibbs debuterte i går på England U21, og klinte like gjerne til med to scoringer.

 

 

Spillerprofil på Arsenal.com

 

Tillitserklæring fra Winterburn

 

Tillitserklæring fra Wenger

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Gibbs er en spiller som definitivt kan bli en Arsenal legende.

Ser ut som Arsenal er en klubb flasket med gode venstrebacker opp igjennom tidene.

Gibbs kan definitivt følge i fotsporene til Sammy Nelson,Kenny Sansom,Nigel Winterburn,Ashley Cole og Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er en spiller som definitivt kan bli en Arsenal legende.

Ser ut som Arsenal er en klubb flasket med gode venstrebacker opp igjennom tidene.

Gibbs kan definitivt følge i fotsporene til Sammy Nelson,Kenny Sansom,Nigel Winterburn,Ashley Cole og Clichy.

 

 

Det som skiller Gibbs fra spesielt sistnevnte der, er at han faktisk klarer å slå ett innlegg. Det har vel Clichy nesten aldri gjort særlig bra. Jeg tror nok Clichy fort kan få problemer med å beholde plassen sin neste sesong hvis Gibbs fortsetter denne utviklingskurven. Og intet ville glede meg mer enn å få en skikkelig engelskmann inn på laget igjen.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er en spiller som definitivt kan bli en Arsenal legende.

Ser ut som Arsenal er en klubb flasket med gode venstrebacker opp igjennom tidene.

Gibbs kan definitivt følge i fotsporene til Sammy Nelson,Kenny Sansom,Nigel Winterburn,Ashley Cole og Clichy.

 

 

Det som skiller Gibbs fra spesielt sistnevnte der, er at han faktisk klarer å slå ett innlegg. Det har vel Clichy nesten aldri gjort særlig bra. Jeg tror nok Clichy fort kan få problemer med å beholde plassen sin neste sesong hvis Gibbs fortsetter denne utviklingskurven. Og intet ville glede meg mer enn å få en skikkelig engelskmann inn på laget igjen.

Helt enig i dette. Konkurranse er helt topp og på sin plass. Mange tenker at store spillere som Clichy skulle bli vanskelig å erstatte. Men plutselig utvikler det seg fram talenter som springer ut storspill som Gibbs er på vei til å gjøre. Mangler jo noe rutine, men er vesentlig sterkere enn mange på innlegg og fart.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Godt å få de unge talentene på plass med nye kontrakter. :( Lover godt at vi nå har flere engelske unggutter som blomstrer frem, ettersom det ikke er ofte at engelske spillere forsvinner når andre storklubber ute i europa viser interesse.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

spørs om Traore er klar til å starte noen kamper nå,tipper Gallas spiller venstre back mot sunderland og at Senderos kommer inn sentralt så da skal jeg sitte med hjertet i halsen de neste kampene :blink:

 

Tviler veldig sterkt på at Gallas spiller på venstreback. Er nok Silvestre som spiller der hvis Gibbs er ute.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har sagt på pressekonferanser at Traore ville bli backup på venstreback etter Gibbs under Clichy sin skadeperiode. Derfor regner jeg med

han får muligheten, eller kan det bli Silvestre, som dere er inne på.

Persoling håper eg på Traore, det eg har sett av han før har vert solid. Men mulig han blir litt for liten og spe, og at Wenger satser på gamle "gode" Silvestre. Sunderland har virkelig et lag som kan slå hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

After being assessed by the Arsenal medical staff, the Club can confirm that Kieran Gibbs has sustained severe bruising to the bones and soft tissue of his right foot. Thankfully the foot is not fractured and his enforced absence will be short term.

 

Ikke så alvorlig, heldigvis. Men fortsatt synd for Gibbs som endelig fikk muligheten i førsteelleveren...

Link to comment
Share on other sites

Gledelige nyheter. Gibbs har sine svakheter bakover han også, men han er uten tvil bedre defensivt enn Traore. Traore er dog muligens bedre offensivt med tanke på hans hurtighet og gode teknikk.

 

Håper, som flere her på forumet har uttalt, at Traore blir satset på som ving fremover. Han har en veldig bra innleggsfot og vil bli en litt mer typisk vingtype som setter fart mot dødlinja og kan slå både 45 grader ut og over på bakerste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...