Jump to content

Kieran Gibbs


Gullik

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Før Wengers pressekonferanse startet Gibbs å være 2-3 uker ute. I starten av pressekonferansen ble det 4-6, og mot slutten 6-8 uker... Innen søndag er over så har han lagt opp pga skaden.

 

LETS PAINT THE ROOM.......BLACK!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

."One positive which is being reported - by the Daily Mail - is that Kieran Gibbs has returned to training and could be available for the match. It would be a boost if we could play a Gibbs in his recognised position because frankly Thomas Vermaelen was awful there in the first leg. We'll have to wait for the manager's press conference on Tuesday to see whether Gibbs is fit enough to take part.

 

http://www.ashburtongrove.co.uk/2013/03/gazidis-5m-goodbye-szczesny-thinks.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AshburtonGrove+%28AshburtonGrove.co.uk%29

 

Skal vi ha en minste lille mulighet til å avansere på bekostning av Bayern så må Gibbs bli klar til den kampen. Med Vermaelen som venstreback så tror ikke en optimst som undertegnede at vi har en snøballsjanse i helvete til å gå til kvartfinalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Gibbs fyller 24 år i dag. I 9 av disse årene har han vært i klubben. Han har etter mitt syn vært en av de mest spennende talentene i klubben de siste årene, som dessverre ikke fikk spille så mye da vi hadde Clichy. Men nu er plassen endelig hans. Jeg håper han holder den i 9 år til og fortsetter å forbedre seg, for det er det jo også selvsagt rom for.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Håper ikke skaden Gibbs pådro seg var alvorlig. Vi har en meget brukbar backup i Monreal, men i mine øyne er Gibbs fortsatt en god del bedre enn spanjolen. Særlig defensivt er det klasseforskjell syntes jeg. Offensivt er spanjolen bedre.

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke skaden Gibbs pådro seg var alvorlig. Vi har en meget brukbar backup i Monreal, men i mine øyne er Gibbs fortsatt en god del bedre enn spanjolen. Særlig defensivt er det klasseforskjell syntes jeg. Offensivt er spanjolen bedre.

 

Vi får håpe det kun var en liten smell. Det hadde vært interessant å sett hvordan Nacho hadde prestert om han fikk noen kamper på rad. Han har til gode å skuffe meg i Arsenal drakt (såvidt jeg kan huske). Jeg syns ikke Gibbs er så mye bedre defensivt, men tempoet til Gibbs gjør at han i større grad kan løpe opp sine egne feil. Jeg skulle helst sett Gibbs mot Dortmund og United og så sluppet til Nacho mot Southampton.

Link to comment
Share on other sites

Nacho syntes jeg ofte er svak til å følge løp i bakrom og blir lettere dratt av enn hva Gibbs blir. Selv om Gibbs har større fart så syntes jeg han leser situasjonene og spillerbevegelser bedre enn hva Monreal gjør (selv om han selvfølgelig kan forbedre seg på dette området han også). Det er virkelig ikke ofte Gibbs har tabbet seg ut denne sesongen og til gjengjeld har han blant annet reddet Mertesacker og Koscielny i flere anledninger når de først har bommet.

 

Så vi er nok uenige akkurat på det defensive Verminator5, men jeg også syntes Monreal er god. Han er en solid spiller og en meget god tilvekst i stallen mtp. at han er såpass god offensivt at han gjør en brukbar jobb på vingen også. Likbar fyr rett og slett Mr. Nacho.

Link to comment
Share on other sites

Når man sammenligner 2. valget på de to backplassene så er det ikke tvil om at Nacho er milevis foran Jenkinson, og spanjolen ville startet på de fleste lagene i Premier League. Når Gibbs nå ble skadet, så er det bare opp til Monreal å bevise hvor god han er og hvorfor han bør spille foran Gibbs. I tillegg har han fått litt spilletid i ligacup og på kanten, og bør derfor kunne gå inn med god form og prestere sitt beste fra første spark.

 

Når det kommer til skaden til Gibbs så kan det fort bli de vanlige 2-4 ukene ved muskelskade/smell.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...