Jump to content

Kieran Gibbs


Gullik

Recommended Posts

Jeg står fortsatt ved at Gibbs hadde flaks i kampen mot Stoke. Det kunne fort ha blitt straffe i mot.

 

enig, selv om Pennant kastet seg ned, og vel var på vei ned allerede da den lille dytten fra Gibbs kom, er det nok mange dommere som ville dømt straffe der. Urutinert å dytte i slike situasjoner. Likevel synes jeg ikke det tar fra Gibbs at han gjorde en god kamp, totalt sett. Om denne ene kampen er nok til å konkludere om Gibbs er mannen for fremtiden er uansett tvilsomt. Som andre er inne på må vi se ham i flere kamper og mot bedre kantspillere før vi kan trekke en konklusjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

I en forsvarsfirer bestående av Gibbs- Kos/Verm- Merte- Sagna synes jeg helt klart Gibbs er det svake leddet. Hvem mener du er det ?

Jeg håper du forstår at man forventer en høyere kvalitet på en som er førstevalg kontra en reserve?

 

Jeg står fortsatt ved at Gibbs hadde flaks i kampen mot Stoke. Det kunne fort ha blitt straffe i mot.

 

BE

Jeg har aldri vært uenig i at han er et svakt ledd heller og jeg skjønner at du forventer høyere kvalitet på en førstelagsspiller enn en reserve. Problemet er at det er vanskelig å finne en venstreback av svært høyere nivå til å komme til oss. Vi skulle nok gått for Jose Enrique og Brad Friedel i fjor, da hadde vi hatt langt færre problem i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri vært uenig i at han er et svakt ledd heller og jeg skjønner at du forventer høyere kvalitet på en førstelagsspiller enn en reserve. Problemet er at det er vanskelig å finne en venstreback av svært høyere nivå til å komme til oss. Vi skulle nok gått for Jose Enrique og Brad Friedel i fjor, da hadde vi hatt langt færre problem i sommer.

 

Brad Friedel....? Han er vel alvorlig på vei nedover nå, etter en bra start på sesongen i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ganske pro-Enrique i fjor, men hadde ikke særlig forhåpninger siden Wenger ikke handler fra PL-klubber såfremt det ikke er unntakstilstand, skuddår og helt sære og spesielle astronomiske fenomen. Etter å ha sett han for Liverpool i en sesong er jeg ikke så kjempeoverbevist om at han er så veldig mye bedre enn Gibbs. Baines er for meg den nest beste venstrebacken i ligaen, selv om han er i stand til å rote det til veldig for seg selv innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Den beste v.backen i ligaen har vert og er fortsatt han som vi mistet for å spare £1,3M i løpet av 5 år. :angry:

 

Forøvrig synes jeg Gibbs er på en stigende kurve selv om han ennå har sine problemer både posisjoneringsmessig og han kan bli litt desperat under press. Det er klart jeg kunne tenke meg en back av ennå høyere kvalitet, men da er jeg mer bekymret for vikaren på den andre siden. Erfaring vil gi han læring, men jeg synes også han er litt motorisk kaotisk fra naturens side og det er det ingen kur mot.

Link to comment
Share on other sites

 

Brad Friedel....? Han er vel alvorlig på vei nedover nå, etter en bra start på sesongen i fjor.

Han er fortsatt en habil keeper som kunne gitt WS nyttige råd og ville nok bidratt med erfaringen, i tillegg plukket nok Spurs en del ekstra poeng i fjor på amerikaneren kontra Gomes..

 

Jeg var ganske pro-Enrique i fjor, men hadde ikke særlig forhåpninger siden Wenger ikke handler fra PL-klubber såfremt det ikke er unntakstilstand, skuddår og helt sære og spesielle astronomiske fenomen. Etter å ha sett han for Liverpool i en sesong er jeg ikke så kjempeoverbevist om at han er så veldig mye bedre enn Gibbs. Baines er for meg den nest beste venstrebacken i ligaen, selv om han er i stand til å rote det til veldig for seg selv innimellom.

Tror Gibbs er ca på nivå med Enrique nå, Baines er nok utenfor vår prisklasse for en back..

 

Den beste v.backen i ligaen har vert og er fortsatt han som vi mistet for å spare £1,3M i løpet av 5 år. :angry:

 

Forøvrig synes jeg Gibbs er på en stigende kurve selv om han ennå har sine problemer både posisjoneringsmessig og han kan bli litt desperat under press. Det er klart jeg kunne tenke meg en back av ennå høyere kvalitet, men da er jeg mer bekymret for vikaren på den andre siden. Erfaring vil gi han læring, men jeg synes også han er litt motorisk kaotisk fra naturens side og det er det ingen kur mot.

Gibbs sine desperate øyeblikk vil nok forsvinne når han endelig er skadefri og får spilt en hel sesong for oss, tror han vil lære mye denne sesongen.

Synd vi mistet Gaël ja,men han ble alvorlig avslørt på slutten, Mancini har vist at han er god til å coache dog for Clichy i City fremstår som like solid som han var på sitt beste i Arsenal for tre-fire sesonger siden.

Link to comment
Share on other sites

 

Han er fortsatt en habil keeper som kunne gitt WS nyttige råd og ville nok bidratt med erfaringen, i tillegg plukket nok Spurs en del ekstra poeng i fjor på amerikaneren kontra Gomes..

 

 

Tror Gibbs er ca på nivå med Enrique nå, Baines er nok utenfor vår prisklasse for en back..

 

 

Gibbs sine desperate øyeblikk vil nok forsvinne når han endelig er skadefri og får spilt en hel sesong for oss, tror han vil lære mye denne sesongen.

Synd vi mistet Gaël ja,men han ble alvorlig avslørt på slutten, Mancini har vist at han er god til å coache dog for Clichy i City fremstår som like solid som han var på sitt beste i Arsenal for tre-fire sesonger siden.

Sir J tenkte nok ikke på Gael, men mannen før ham som styret lurte under kontraktsforhandlingene.

Link to comment
Share on other sites

Synes Gibbs har forbedret seg kraftig, og spilte veldig bra mot Stoke.

Mangler litt på det hyperaktive(Der han flipper helt og ikke vet hva han skal gjøre) Men det kommer nok i løpet av sesongen! Får inderlig håpe han holder seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Begynner å lukte svidd av Gibbo nå! Solid bakover og har spesielt blitt mye bedre på duellstyrken 1 mot 1 og posisjoneringen sin. Han havner sjeldent bakpå når han blir utfordret og når han stormer fremover i angrep er spillere som Arteta og Vermaelen gode til å dekke opp i rommet bak. Fremover har han blitt en stor bidragsyter nå også.

 

Drister meg litt til å si han minner meg mye om Ashley Cole, dog uten det forrykende temperamentet, aggresjonen og fysikken. Han har kanskje mer av Clichys mentalitet, men jeg kan ærlig talt aldri huske at Clichy noensinne har laget så mye trøbbel fremover som Gibbs har gjort de siste ukene. Håper han har lagt skadene av seg en gang for alle nå, så kan det virkelig bli gøy å følge med på han.

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett - hitill i sesongen, synes jeg Gibbs har vært vår beste spiller. Bunnsolid begge veier. Han har blitt mye mer kompakt enn han var tidligere da han ble skadet hver gang han kom tilbake, så jeg tror nok han er kommet for å bli. Santos får nok ikke venstrebacken sin tilbake uten videre.

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett - hitill i sesongen, synes jeg Gibbs har vært vår beste spiller. Bunnsolid begge veier. Han har blitt mye mer kompakt enn han var tidligere da han ble skadet hver gang han kom tilbake, så jeg tror nok han er kommet for å bli. Santos får nok ikke venstrebacken sin tilbake uten videre.

Er helt enig, gjør det storartet over hele venstresiden vår.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

For en back!

 

Hadde visstnok en lang samtale med Roy Hodgson etter kampen i dag. Nå skal det sies at England har to solide venstrebacker i Ashole og Baines, men burde ikke være langt unna en plass i troppen den godeste Gibbs. Blir overrasket om han ikke får oppkalling i løpet av sesongen.

 

I mine øyne er han hakk i hælene på Cazorla hvis man snakker om hvem som har vært årets beste Arse-spiller til nå.

Link to comment
Share on other sites

For en back!

 

Hadde visstnok en lang samtale med Roy Hodgson etter kampen i dag. Nå skal det sies at England har to solide venstrebacker i Ashole og Baines, men burde ikke være langt unna en plass i troppen den godeste Gibbs. Blir overrasket om han ikke får oppkalling i løpet av sesongen.

 

I mine øyne er han hakk i hælene på Cazorla hvis man snakker om hvem som har vært årets beste Arse-spiller til nå.

Skulle til å skrive her selv, burde velges foran Cashley dersom Gibbs fortsetter storspillet. Må dog jobbe med posisjoneringen sin, men er god og gjør langt færre feil enn i fjor og når han gjør det setter han som regel inn en sugende takling som redder han inn igjen.

Link to comment
Share on other sites

Helt fantastisk hvordan han har prestert denne sesongen. Virker ikke som i nærheten av den samme spilleren som spilte for oss i fjor. Vanvittig store steg (som Jenkinson), men jeg er uenig i at han er tett opp mot Cazorla. Det er Arteta først og deretter Gibbs i så fall. Mertesacker fortjener også å nevnes i samme grad som de andre.

Link to comment
Share on other sites

Fortjent, troppen mangler bare en Jenkinson, Gibbs er vel tredjevalg i den troppen der på venstrebacken desverre.

 

Dessverre? Hadde vært latterlig deilig om verken Gibbs eller Jenkinson var involvert i noe som helst landslag, men pdd. så tar jeg til takke med at Gibbs er backup og Jenkinson fortsatt har tilgode å bli kalt opp for Finland eller England.

 

Et eksempel er Arteta. Man vet at mannen ikke drar på internasjonal tjeneste og kommer tilbake skadet. Noe som er helt herlig..

Link to comment
Share on other sites

 

Dessverre? Hadde vært latterlig deilig om verken Gibbs eller Jenkinson var involvert i noe som helst landslag, men pdd. så tar jeg til takke med at Gibbs er backup og Jenkinson fortsatt har tilgode å bli kalt opp for Finland eller England.

 

Et eksempel er Arteta. Man vet at mannen ikke drar på internasjonal tjeneste og kommer tilbake skadet. Noe som er helt herlig..

Man kan se det på den måten også, men jeg tror det er en enorm motivasjon for spillere som Jenkinson og Gibbs å kunne kjempe om den plassen, de lærer dessuten mye nytt der også. Hvem vet? Kanskje de hadde hatt godt av å spille i et lag som ikke er fullt så Wengersk også bare for å vite hva motstanderne kan tenke..

Link to comment
Share on other sites

Nå som Ashley Cole har driti på leggen, så er nok veien til fast plass enda nærmere for Gibbs. Han bør helt klart vurderes som bedre enn Baines, som er en middelmådig venstreback når det kommer til slikt selskap. Gøy at et skulle være Cole som åpner veien for en ny Arsenalback på landslaget! :)

Link to comment
Share on other sites

Nå som Ashley Cole har driti på leggen, så er nok veien til fast plass enda nærmere for Gibbs. Han bør helt klart vurderes som bedre enn Baines, som er en middelmådig venstreback når det kommer til slikt selskap. Gøy at et skulle være Cole som åpner veien for en ny Arsenalback på landslaget!

 

Baines er farlig for begge lag, farlig gode dødballer og løp offensivt, men kan intet defensivt. Burde spilt venstre midtbanespiller(ikke ving og ikke back).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

Andre Santos is a quality player and I think he did ok tonight. We are well covered, beleive me.

 

"Andre Santos is showing amazing quality in training. He even put in a tackle the other day in training in which he actully won the ball!"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...