Jump to content

Kieran Gibbs


Gullik

Recommended Posts

Han gjorde seg skyldig til en stor forsvarsglipp, husker ikke når, vet bare at jeg bannet i stua! Men, han har vist god progresjon og det som gledet meg var at han trøkket til i en duell offensivt. Mitt største ankepunkt mot han har vært at han er for veik i dueller, han går ikke inn i kroppen som tøffere backer som Cashley og Evra. Får han inn dette i spillet sitt og holder seg skadefri en stund så har vi en kommende stjerne in the making.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Gibbs har helt klart hatt godt av ankomsten til Santos. To spillere som er nokså like gode og må presse det lille ekstra på hver eneste trening for å få lov til å spille den neste kampen. Så ikke ut som vi skulle ha slik dekning på venstrebackplass når Clichy dro og vi stod igjen med Traore og den skadefulgte Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil deilig å ha Gibbs og Santos i konkurranse om en plass, ser ut til at Gibbs ligger litt foran mtp at han ble valgt mot Chelsea til tross for at Santos var en av få som ikke fortjente stryk-karakter mot Wigan. Håper Gibbs kan bli tøffere i spillet sitt, for da har vi en meget god venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Nå så jeg ikke kampen mot Chelsea, men jeg syns han har vært lovende i vår. Mye henger sammen med skadeproblemene sine. Hvis han klarer å bli kvitt dem kan vi forhåpentligvis ha en ganske brukbar venstreback i fremtiden. En referanse til Ashley Cole er på plass, han hadde også skadeproblemer i tenårene og var på vei ut av klubben før Silvinho ble stoppet i passkontrollen. Tør vi håpe på en lignende utvikling? Det som virkelig mangler på Gibbs er fysikken. Vil gjerne se han bli tøffere og sterke, Kyle Walker i Spurs er en som han lett kan sammenlignes med. Helt klart best fremover, men har også kvalitetene for å ta et godt tak defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det ser ut som at Gibbs har blitt sterkere og hardere i duellene. Bosingwa fikk gress i tenna ved en rekke anledninger...

 

Uenig i at han har vært spesielt hard i duellene og det er vanskelig å spekulere i om han har blitt sterkere eller ikke. Ser jo fortsatt ut som han er 13-14 år gammel, men tror det har med å gjøre at han endelig har fått spilt en god del kamper på rad og at han dermed er tryggere på seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Var det Gibbs eller Traore som fikk seg en flyvetur for et år eller to tilbake etter et forsøk på skulder-mot-skulder med Didier Drogba? Håper det blir litt mer kjøtt på beina på Gibbs fremover.

 

Akkurat det problemet har heldigvis ikke Santos, han er på ingen måte noen lettvekter... :D

Link to comment
Share on other sites

Var det Gibbs eller Traore som fikk seg en flyvetur for et år eller to tilbake etter et forsøk på skulder-mot-skulder med Didier Drogba? Håper det blir litt mer kjøtt på beina på Gibbs fremover.

 

Akkurat det problemet har heldigvis ikke Santos, han er på ingen måte noen lettvekter...

 

For 2 år siden og lenger bak fikk stort sett hele laget vårt seg en flyvetur i møter med Drogba som tok hele laget. Min påstand er at Gibbs er bedre enn Santos defensivt til tross for at Santos er langt bedre en mot en. Mener at posisjoneringen til Santos er svak og at Gibbs er en bedre breddeholder. Santos kan spille ving ut sesongen med Gibbs bak seg så kan de heller bytte på litt posisjonering gjennom kampen av og til så får vi se!

 

Konklusjonen min er: Tryggest med å ha Gibbs bak pga han har bedre posisjonering og større fart.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Syntes Gibbs har tatt meget store steg defensivt i sommer. Har vært tilnærmet bunnsolid bakover så langt. Trenger dog å bli hakket mer effektiv når han kommer fremover på overlappen. Syntes han hadde mange dårlige innlegg i dag.

 

Holder han seg skadefri så er han hvertfall veldig veldig god.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Gibbs har tatt meget store steg defensivt i sommer. Har vært tilnærmet bunnsolid bakover så langt. Trenger dog å bli hakket mer effektiv når han kommer fremover på overlappen. Syntes han hadde mange dårlige innlegg i dag.

 

Holder han seg skadefri så er han hvertfall veldig veldig god.

 

Gibbs rotet det til og skulle ha hatt straffe mot seg i en kamp der han ikke hadde noe som helst å gjøre defensivt. Kun en elendig dommer gjorde at han ikke ble matchvinner for stoke i dag.

I situasjonen der Stoke fikk ett annulert mål stod han en meter bak resten av forsvars fireren.

Gibbs er vårt svake punkt bakover. Heldigvis for ham er han en brite.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gibbs rotet det til og skulle ha hatt straffe mot seg i en kamp der han ikke hadde noe som helst å gjøre defensivt. Kun en elendig dommer gjorde at han ikke ble matchvinner for stoke i dag.

I situasjonen der Stoke fikk ett annulert mål stod han en meter bak resten av forsvars fireren.

Gibbs er vårt svake punkt bakover. Heldigvis for ham er han en brite.

 

BE

 

Uenig i at han skulle hatt straffe mot seg etter den listen dommeren la for kampen. Flere lignende situasjoner ble 'oversett' utenfor 16-meteren, da skal det bare mangle at det også blir oversett innenfor 16-meteren.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge hatt stor tro på Gibbs, og han har prestert meget godt de to første kampene. Kan helt klart bli Cashley Coles erstatter på landslaget om ikke så alt for lenge.

Synes han har vært vår nest beste i begge kampene til nå, skal sies at spillerne han har møtt er så som så, men har blitt bedre på å gå i kropp og selv om han tidvis gjør feil har han hurtigheten og viljen til å ordne opp. Begynner å minne om Clichy for et par år siden, før vingene fant hans åpenbare svakheter selvfølgelig. Enda usikker på hva slags svakhet man kan avdekke hos Gibbs og om den er like fatal som Clichy sine konstante forsøk på å bryte pasninger(Noe han ofte feilet på, Mancini har fått disiplinert han en del dog.)

Link to comment
Share on other sites

Gibbs rotet det til og skulle ha hatt straffe mot seg i en kamp der han ikke hadde noe som helst å gjøre defensivt. Kun en elendig dommer gjorde at han ikke ble matchvinner for stoke i dag.

I situasjonen der Stoke fikk ett annulert mål stod han en meter bak resten av forsvars fireren.

Gibbs er vårt svake punkt bakover. Heldigvis for ham er han en brite.

 

BE

Briten på andre backen har en tre-fire holdinger i eget felt i hver kamp og er generelt ustødig, Gibbs er et svakt ledd, men han er en helt ok spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

Briten på andre backen har en tre-fire holdinger i eget felt i hver kamp og er generelt ustødig, Gibbs er et svakt ledd, men han er en helt ok spiller.

 

På den andre backen er det vanligvis en franskmamm. Finnen er en ypperlig backup (hvis du sikter til Jenkinson).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

På den andre backen er det vanligvis en franskmamm. Finnen er en ypperlig backup (hvis du sikter til Jenkinson).

 

BE

Syns du seriøst at Gibbs er et svakt ledd mens Jenkinson er ypperlig backup? Sagna er en glitrende spiller, men ser heller Yennaris foran Jenkinson, tror Gibbs blir Englands nummer en venstreback innen to år. (Cashley blir eldre og Baines mangler klassen defensivt.)

Link to comment
Share on other sites

Syns du seriøst at Gibbs er et svakt ledd mens Jenkinson er ypperlig backup? Sagna er en glitrende spiller, men ser heller Yennaris foran Jenkinson, tror Gibbs blir Englands nummer en venstreback innen to år. (Cashley blir eldre og Baines mangler klassen defensivt.)

 

+1 for den her.

 

Forøvrig: Syntes ikke Gibbs/Pennant situasjonen var straffe i det hele tatt. Pennant faller ufattelig lett og det hadde vært temmelig kvalmende om Mason hadde blåst på den. Syntes han var elendig kampen gjennom, men akkurat den situasjonen der følte jeg han var spot-on på.

Link to comment
Share on other sites

 

+1 for den her.

 

Forøvrig: Syntes ikke Gibbs/Pennant situasjonen var straffe i det hele tatt. Pennant faller ufattelig lett og det hadde vært temmelig kvalmende om Mason hadde blåst på den. Syntes han var elendig kampen gjennom, men akkurat den situasjonen der følte jeg han var spot-on på.

 

Ja - dommeren lot masse gå i dag. hadde han dømt straffe i nevnte situasjon, ville det være i mot tendensen han holdt gjennom kampen. Han hadde ikke blåst utenfor og derved ikke innenfor 16-meter.

Men sett isolert fra kampen og dagens dommer, kunne det vært straffe.

Så hva som er straffe kan variere fra kamp til kamp og lista dommeren legger opp. Sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja - dommeren lot masse gå i dag. hadde han dømt straffe i nevnte situasjon, ville det være i mot tendensen han holdt gjennom kampen. Han hadde ikke blåst utenfor og derved ikke innenfor 16-meter.

Men sett isolert fra kampen og dagens dommer, kunne det vært straffe.

Så hva som er straffe kan variere fra kamp til kamp og lista dommeren legger opp. Sånn er det bare.

 

 

Synes Gibbs gjorde en kjempejobb i dag. I straffesituasjonen gjorde han ikke noe ulovlig,han var så tett på motspiller han kunne være uten å gjøre noe galt i forhold til regelboka. På offsidemålet har han alt på sitt rene,han er på vei til å sette motspiller i ytterligere offside og har blikket mot han.

Link to comment
Share on other sites

Syns du seriøst at Gibbs er et svakt ledd mens Jenkinson er ypperlig backup? Sagna er en glitrende spiller, men ser heller Yennaris foran Jenkinson, tror Gibbs blir Englands nummer en venstreback innen to år. (Cashley blir eldre og Baines mangler klassen defensivt.)

I en forsvarsfirer bestående av Gibbs- Kos/Verm- Merte- Sagna synes jeg helt klart Gibbs er det svake leddet. Hvem mener du er det ?

Jeg håper du forstår at man forventer en høyere kvalitet på en som er førstevalg kontra en reserve?

 

Jeg står fortsatt ved at Gibbs hadde flaks i kampen mot Stoke. Det kunne fort ha blitt straffe i mot.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...