Jump to content

2009.04.18 Chelsea N


Evju

Hvem tar seg videre til finalen?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Chelsea skapte det store, Chelsea styrte kampen og Chelsea vant rettferdig! Ferdig med kampen, nå får vi håpe at fabianski får seg en oppmuntring på treningene og HELE Arsenal, som ETT LAG drar til Anfield og presterer MYE bedre enn dagens kamp:)

 

KJØRE PÅ MOT LIVERPOOL!:D(men det negative er at man utd får ett forsprang, heller liverpool som mestere enn man utd!!!! )

 

 

Kanskje får vi se beste 11`eren på Anfield..

Håper vi taper mot LPool og hviler de beste. Håper på dette laget

Fabianski

Eboue - Thomas - Silvestre - Gibbs

 

Nasri - Ramsey - Diaby - Merida

 

Bendtner Vela

 

Kommer jo aldri til å bli dette laget, men det er nesten slik at jeg blir irritert om spillerne kommer hypertente ut på banen mot Lpool og vinner. Da begynner jeg å lure på hva de tenkte på i da, og hva som er deres prioriteringer i år. Da kan man nesten lure på om deres fremste mål er å hjelpe Manu til å vinne serien.

 

 

Dette mener du ikke :( Du håper ikke at Liverpool slår Arsenal? Det blir for dumt og ikke en Arsenal-supporter verdig :(

Les hele meldingen jeg skriver, eller ti stille!!!! Jo, jeg vil selvsagt at Liverpool vinner serien heller enn Manu (hvis DU ikke mener det samme, er ikke du en ordentlig Arsenalsupporter), men det er ikke det som ligger bak det jeg skrev i posten min. Det jeg sier i posten er at jeg blir irritert om de går ut og viser en kjempekamp i en kamp som ikke betyr en dritt, når de var så ræv i dag i en kamp som betyr så mye!

 

Hele meldingen du skriver? Poenget er at du håper Arsenal skal tape en kamp. Ingen skikkelig supporter håper sitt eget lag tape. Uansett! Du burde beklage og ta ansvar for det du faktisk skriver, i stedet for å hamre løs på andre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 345
  • Created
  • Last Reply

Chelsea skapte det store, Chelsea styrte kampen og Chelsea vant rettferdig! Ferdig med kampen, nå får vi håpe at fabianski får seg en oppmuntring på treningene og HELE Arsenal, som ETT LAG drar til Anfield og presterer MYE bedre enn dagens kamp:)

 

KJØRE PÅ MOT LIVERPOOL!:D(men det negative er at man utd får ett forsprang, heller liverpool som mestere enn man utd!!!! )

 

 

Kanskje får vi se beste 11`eren på Anfield..

Håper vi taper mot LPool og hviler de beste. Håper på dette laget

Fabianski

Eboue - Thomas - Silvestre - Gibbs

 

Nasri - Ramsey - Diaby - Merida

 

Bendtner Vela

 

Kommer jo aldri til å bli dette laget, men det er nesten slik at jeg blir irritert om spillerne kommer hypertente ut på banen mot Lpool og vinner. Da begynner jeg å lure på hva de tenkte på i da, og hva som er deres prioriteringer i år. Da kan man nesten lure på om deres fremste mål er å hjelpe Manu til å vinne serien.

 

 

Dette mener du ikke :D Du håper ikke at Liverpool slår Arsenal? Det blir for dumt og ikke en Arsenal-supporter verdig :(

Les hele meldingen jeg skriver, eller ti stille!!!! Jo, jeg vil selvsagt at Liverpool vinner serien heller enn Manu (hvis DU ikke mener det samme, er ikke du en ordentlig Arsenalsupporter), men det er ikke det som ligger bak det jeg skrev i posten min. Det jeg sier i posten er at jeg blir irritert om de går ut og viser en kjempekamp i en kamp som ikke betyr en dritt, når de var så ræv i dag i en kamp som betyr så mye!

 

Hele meldingen du skriver? Poenget er at du håper Arsenal skal tape en kamp. Ingen skikkelig supporter håper sitt eget lag tape. Uansett! Du burde beklage og ta ansvar for det du faktisk skriver, i stedet for å hamre løs på andre.

Jeg føler ikke at jeg har noe å beklage. Ser du etter så er det jeg skriver at vi skulle heller vunnet mot Chelsea og tapt mot Pool enn omvendt. Vinner vi nå mot Pool vil vi komme i forsvarsposisjon igjen og som jeg har skrevet nederst på side 16 er ikke det en posisjon Arsenal liker å være i når de skal møte de gode lagene...

Altså: Det jeg mener er altså at hvis det at vi taper mot Pool gjør at vi kommer i angrepsposisjon i de viktige kampene mot Manu i CL, so be it! Det må da vel være mulig å forstå :(

Link to comment
Share on other sites

Personlige angrep er ikke lov på dette forumet og kan føre til utestengelse. Du lar det bli personlig og det er litt dumt. Du insinuerer at jeg er en liten drittunge som må ta med meg bamsen min, og ligge meg. Nå skal jeg ikke gå inn på noen diskusjon om hvem av oss som er den beste Arsenalsupporteren, for det er ikke målbart. Det ville uansett bare ført dritt med seg.

Jeg håper du kan lese setninger som inneholder mer enn noen få ord, men jeg skal prøve å gjøre det enda klarere hva jeg skrev. Det jeg skrev var at når de ikke gir mer for laget enn det de gjorde i dag, vil det irritere meg om de vinner mot Liverpool og spiller god fotball igjen. Hvorfor? Jo fordi at det da føles så idiotisk at man IKKE spilte slik i denne kampen i dag, en kamp som faktisk betydde veldig mye.(kampen mot Liverpool betyr jo faktisk ingenting) Hvis vi da vinner på tirsdag er det selvsagt isolert sett bra, men det reiser jo spørsmålet om hvorfor vi ikke spilte slik i dag. Dette vil så føre til enda mer frustrasjon.

 

Så du håper på tap mot Liverpool så du skal slippe å irritere deg over at vi ikke slo Chelsea?

Høres vanvittig ut spør du meg. Er det noe Arsenal trenger nå så er det seier mot Liverpool så vi slipper en knekk i selvtilliten.

ok. Og hva skjer hvis denne "selvtilliten" kommer tilbake etter seier mot Liverpool og seier mot Boro? Jo, da vil vi få en falsk trygghetsfølelse, en overdreven tro på egne ferdigheter, og et lag i forsvarsposisjon i det vi skal møte Manu i CL. Alle vet at Arsenal er bedre i angrepsposisjon enn i forsvarsposisjon. Arsenal vant mot Manu på Emirates i år i en kamp så og si ingen trodde de skulle vinne. I 2006 spiller vi borte mot Manu (tror det var 17.september). Vi måtte klare oss uten Henry og vPersie, og vi her på forumet var svært usikre på om dette kom til å gå bra. Men da spilte vi den beste kampen vi har spilt der i de siste 10 årene, og vi vant 1-0. Rett etter manukampen i fjor høst var vi igjen høyt oppe og hadde selvtillit, men de to neste ukene presterer vi¨å tape med stygge sifre både mot Villa og City. Så er vi langt nede igjen, og skal møte Chelsea. Så på papiret er laget uten selvtillit. Men hva skjer? Jo, vi vinner.

Jeg mener dette viser at den "selvtilliten" mange snakker om ikke alltid er en bra ting. Den kan fort gjøre at spillerne tenker at talentet er bedre enn det det er, og slik tenker at de kan slappe litt av og ikke kjempe like godt som hvis de har noe å bevise (dette høres helt latterlig ut, men det er slik laget vårt, og mange andre lag, er).

Så hvis det at Arsenal taper mot Liverpool, i en ubetydelig kamp, kan gjøre at Arsenal kommer i angrepsposisjon før den viktige CL-kampen mot Manu, ja da håper jeg Arsenal taper mot Liverpool.

 

Husker godt hva som skjedde etter 49 på rad uten tap. I ukene etterpå rotet vi bort ligagull.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som er litt irriternes er at Wenger har begynt å legge opp laget etter motstanderen. For det var jo åpenbart det han gjorde igår. Skulle han kjørt en 5' på midten burde han jo hatt Song og Denilson. Som har fungert tidligere. Burde kjørt Arshavin på kanten som faktisk spiller der og ikke Van Persie. Men mest av alt skulle jeg ønske vi kjørte vårt eget spill. 4 - 4 - 2. Med Arshavin - Cesc - Song - Walcott og så Ade og Persie på topp. Det er kanskje litt skummelt mot den midtbanen til Chelsea men det får da så være. Når spillet til Arsenal sitter så er det ikke mange i verden som stopper den, og med tanke på hvor sentrale Chelsea er så tror jeg vi lettere kunne kommet rundt på kantene.

Istede ble det mye surr i midten, Diaby som dessverre er så utrolig ustabil, bruker for lang tid og surra for mye på midt. Denilson var heller ikke helt på topp, og Van Persie virket veldig feilplassert.

 

Vi har jo sett dette tidligere i sesongen også. Jeg kan ikke husker at han gjorde dette før. Under Unbeaten sesongen så spilte vel første 11' alt som var av kamper uten at det var mye rullering og folk ble utslitt. Og for å ta et eksempel som Chelsea som så og si aldri rullerer så holder jo de ganske bra for å si det mildt ...

Link to comment
Share on other sites

gikk glipp av min 3 arsenalkamp på mange, mange år. men når jeg leser her inne, er jeg nesten glad for det. diaby, kan i sjeldne stunder gjøre flere bra ting. men som sagt, er han horribelt ustabil. hadde i det lengste håpet at fabianski skulle vise seg som en toppkeeper. håper at han i sesongens siste kamper viser at han har det som trengs. diaby, og adebayor kan godt forlate klubben til sommeren. da bør de erstattes med fire nye. keeper 8 om lukasz ikke slår til), midtstopper, defensiv midtbane og en spiss!

Link to comment
Share on other sites

Nå ble vel egentlig tapet enda mer bittert, da Everton gikk videre og dermed i teorien gjør FA-cup pokalen lettere for Chelsea.

 

Ja, den tanken slo meg også.

Men jeg ser en klar fordel. Nå blir det ingen kamp mellom pest og kolera. Derfor blir det heia Everton! :(

Link to comment
Share on other sites

Nå ble vel egentlig tapet enda mer bittert, da Everton gikk videre og dermed i teorien gjør FA-cup pokalen lettere for Chelsea.

 

Ja, den tanken slo meg også.

Men jeg ser en klar fordel. Nå blir det ingen kamp mellom pest og kolera. Derfor blir det heia Everton! ;)

Pest eller kolera hadde det vært med favorittseier i dag.

Jeg låner en bit av mitt Arsenalhjerte til Evetrton i finalen.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble vel egentlig tapet enda mer bittert, da Everton gikk videre og dermed i teorien gjør FA-cup pokalen lettere for Chelsea.

 

Ja, den tanken slo meg også.

Men jeg ser en klar fordel. Nå blir det ingen kamp mellom pest og kolera. Derfor blir det heia Everton! ;)

Pest eller kolera hadde det vært med favorittseier i dag.

Jeg låner en bit av mitt Arsenalhjerte til Evetrton i finalen.

det var tydelig at ferguson satset på ligaen og cl han også.. gjorde lik tabbe som wenger.. startet med ett mye svakere lag...

Link to comment
Share on other sites

...

det var tydelig at ferguson satset på ligaen og cl han også.. gjorde lik tabbe som wenger.. startet med ett mye svakere lag...

Mener likevel Wenger gjorde mest feil, med tanke på hvor langt bak vi ligger i PL..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sjokkert over Wengers prioritering her. FA-Cupen var vår store sjanse på pokal i år. Vi må bare innse at vi ikke har sjangs på ligagullet og at vi neppe løfter CL bøtta. Hvorfor kjøpe Arshavin til 12-13 mill pund hvis han ikke skal spille de viktige kampene???

 

Og hva er det som blir gjort feil i klubben når det gjelder spillerenes fitness? Vi har konstant vært plaget med skader siden 05/06 sesongen. Er det bare tilfeldigheter? Vi vinner ALDRI CL med Fabianski i kassa.

 

En annen ting jeg forunder meg over er byttene til Wenger. I det 85. minutt kom Nasri inn på. Arshavin 10 min før. Greit at Nasri fortjener hvile, han har jo spilt alt i år. Men hva skal han få utrettet på 5 min? Han blir jo ikke svett i panna engang! Dette var en trist affære....

Link to comment
Share on other sites

...

det var tydelig at ferguson satset på ligaen og cl han også.. gjorde lik tabbe som wenger.. startet med ett mye svakere lag...

Mener likevel Wenger gjorde mest feil, med tanke på hvor langt bak vi ligger i PL..

ja, jeg er helt enig med deg!

agreed!

 

og til den "forsvars possisjon", "angreps possisjon" diskusjonen over her: Arsenal er et lag som alltid er i angreps posisjon! noen som kan huske at vi har gått ut i en kamp og bevisst gått ut for å forsvare oss?

og i en semi finale i CL mot man utd, som er det eneste trofeet vi kan vinne i år og eneste på 4 år, noen som da tror vi seriøst vil gå ut i forsvars posisjon? uansett om vi har vunnet 10-0 og selvtillitten er større en noen gang(noe jeg alltid har sett på som positivt) vil vi gå for å ta skalpen til man utd!

 

og når vi spiller mot liverpool, uansett om det er dame, resserve, U18 eller a-lag, så vil jeg selvfølgelig vinne! (ja jeg har lest posten din ravenghost, og ser hva du mener, men der har vi forskjellige synspunkter)

ikke bare for arsenal sin del, men for min egen å! hater å dra på skola etter et tap mot liverpool.. fansen er så sjukt usmaklige.. ligger stor prestisje i å slå liverpool, og det gir selvtillit, noe som jeg som sagt kun ser på som positivt

Link to comment
Share on other sites

...

det var tydelig at ferguson satset på ligaen og cl han også.. gjorde lik tabbe som wenger.. startet med ett mye svakere lag...

Mener likevel Wenger gjorde mest feil, med tanke på hvor langt bak vi ligger i PL..

ja, jeg er helt enig med deg!

agreed!

 

og til den "forsvars possisjon", "angreps possisjon" diskusjonen over her: Arsenal er et lag som alltid er i angreps posisjon! noen som kan huske at vi har gått ut i en kamp og bevisst gått ut for å forsvare oss?

og i en semi finale i CL mot man utd, som er det eneste trofeet vi kan vinne i år og eneste på 4 år, noen som da tror vi seriøst vil gå ut i forsvars posisjon? uansett om vi har vunnet 10-0 og selvtillitten er større en noen gang(noe jeg alltid har sett på som positivt) vil vi gå for å ta skalpen til man utd!

 

og når vi spiller mot liverpool, uansett om det er dame, resserve, U18 eller a-lag, så vil jeg selvfølgelig vinne! (ja jeg har lest posten din ravenghost, og ser hva du mener, men der har vi forskjellige synspunkter)

ikke bare for arsenal sin del, men for min egen å! hater å dra på skola etter et tap mot liverpool.. fansen er så sjukt usmaklige.. ligger stor prestisje i å slå liverpool, og det gir selvtillit, noe som jeg som sagt kun ser på som positivt

Tror ikke at han mente at Arsenal skulle spille defensivt med "forsvars possisjonen", men heller at man er favoritter før en kamp. Og med "angrep possisjon" mente han sikkert motsatt, ergo være underdogs før en kamp....

 

Men det er det jeg tror han mente. (ravenghost)

Link to comment
Share on other sites

...

det var tydelig at ferguson satset på ligaen og cl han også.. gjorde lik tabbe som wenger.. startet med ett mye svakere lag...

Mener likevel Wenger gjorde mest feil, med tanke på hvor langt bak vi ligger i PL..

ja, jeg er helt enig med deg!

agreed!

 

og til den "forsvars possisjon", "angreps possisjon" diskusjonen over her: Arsenal er et lag som alltid er i angreps posisjon! noen som kan huske at vi har gått ut i en kamp og bevisst gått ut for å forsvare oss?

og i en semi finale i CL mot man utd, som er det eneste trofeet vi kan vinne i år og eneste på 4 år, noen som da tror vi seriøst vil gå ut i forsvars posisjon? uansett om vi har vunnet 10-0 og selvtillitten er større en noen gang(noe jeg alltid har sett på som positivt) vil vi gå for å ta skalpen til man utd!

 

og når vi spiller mot liverpool, uansett om det er dame, resserve, U18 eller a-lag, så vil jeg selvfølgelig vinne! (ja jeg har lest posten din ravenghost, og ser hva du mener, men der har vi forskjellige synspunkter)

ikke bare for arsenal sin del, men for min egen å! hater å dra på skola etter et tap mot liverpool.. fansen er så sjukt usmaklige.. ligger stor prestisje i å slå liverpool, og det gir selvtillit, noe som jeg som sagt kun ser på som positivt

Tror ikke at han mente at Arsenal skulle spille defensivt med "forsvars possisjonen", men heller at man er favoritter før en kamp. Og med "angrep possisjon" mente han sikkert motsatt, ergo være underdogs før en kamp....

 

Men det er det jeg tror han mente. (ravenghost)

ok ser den.. det er jo sant at vi er best mot de store lagene som underdogs..

 

men tror nok mot man utd vil vi ikke være favoritter uansett hvor mye vi skulle slå liverpool

Link to comment
Share on other sites

det er jo sant at vi er best mot de store lagene som underdogs..

 

men tror nok mot man utd vil vi ikke være favoritter uansett hvor mye vi skulle slå liverpool

 

ja, vi er uansett underdogs mot ManU, og ja, det er gunstig. Men en ting som ser ut til å veie enda tyngre er at Arsenal gjør det dårligst når det teller som mest. Vi vinner de kampene som ikke betyr all verden; seriespill i ikke avgjørende fase, og tidlige cuprunder. De har derimot en dårlig statistikk mot sine rivaler i semifinaler/finaler og i avgjørende fase i ligaspillet;

 

hvis vi ser på de kamper mot de tre rivalene som har hatt AVGJØRENDE betydning i forhold til trofeer under Wenger, har vi følgende rekke (med forbehold om at jeg har glemt noen kamper);

 

2009 FAC Chelsea 1-2

2008 L ManU 1-2

2008 L Chelsea 1-2

2008 CL Liverpool 1-1

2008 CL Liverpool 2-4

2007 LC Chelsea 1-2

2004 FAC ManU 0-1

2004 L Lpool 4-2

2004 CL Chelsea 1-2

2004 CL Chelsea 1-1

2004 L ManU 1-1

2003 L ManU 2-2

2002 L ManU 1-0

2002 FAC Chelsea 2-0

2001 FAC Lpool 1-2

1999 FAC ManU 1-1

1999 FAC ManU 1-2 (eeo)

1998 L ManU 1-0

 

som vi ser, ikke særlig lystelig lesning dette; med 4-5-9 og 23-27 i målforskjell. Dette må jo være sterkt negativ statistikk sammenliknet med hva vi totalt sett har mot disse klubbene.

Link to comment
Share on other sites

det er jo sant at vi er best mot de store lagene som underdogs..

 

men tror nok mot man utd vil vi ikke være favoritter uansett hvor mye vi skulle slå liverpool

 

ja, vi er uansett underdogs mot ManU, og ja, det er gunstig. Men en ting som ser ut til å veie enda tyngre er at Arsenal gjør det dårligst når det teller som mest. Vi vinner de kampene som ikke betyr all verden; seriespill i ikke avgjørende fase, og tidlige cuprunder. De har derimot en dårlig statistikk mot sine rivaler i semifinaler/finaler og i avgjørende fase i ligaspillet;

 

hvis vi ser på de kamper mot de tre rivalene som har hatt AVGJØRENDE betydning i forhold til trofeer under Wenger, har vi følgende rekke (med forbehold om at jeg har glemt noen kamper);

 

2009 FAC Chelsea 1-2

2008 L ManU 1-2

2008 L Chelsea 1-2

2008 CL Liverpool 1-1

2008 CL Liverpool 2-4

2007 LC Chelsea 1-2

2004 FAC ManU 0-1

2004 L Lpool 4-2

2004 CL Chelsea 1-2

2004 CL Chelsea 1-1

2004 L ManU 1-1

2003 L ManU 2-2

2002 L ManU 1-0

2002 FAC Chelsea 2-0

2001 FAC Lpool 1-2

1999 FAC ManU 1-1

1999 FAC ManU 1-2 (eeo)

1998 L ManU 1-0

 

som vi ser, ikke særlig lystelig lesning dette; med 4-5-9 og 23-27 i målforskjell. Dette må jo være sterkt negativ statistikk sammenliknet med hva vi totalt sett har mot disse klubbene.

 

Du har vel glemt en ikke ubetydelig seier i FA Cup finalen mot Man U i 2005, men ellers har du et interessant poeng.

Link to comment
Share on other sites

Du har vel glemt en ikke ubetydelig seier i FA Cup finalen mot Man U i 2005, men ellers har du et interessant poeng.

 

Takk, ja den kampen var jo på sett og vis unntaket som bekrefter regelen. Den eneste gangen Arsenal har vunnet et trofe såkalt ufortjent. En slags oppreisning for alle de unødvendige og "ufortjente" finaletapene opp gjennom årene. For øvrig tror jeg også jeg har utelatt et semifinaletap for Chelsea i ligacupen, så statistikken holder nok uansett vann. Trenden er dessverre klar som dagen, på tross av all champagnefotball og en del trofeer under Wenger, de fremstår som evige toere, som svikter når det gjelder som mest. To tap i Ecup-finaler understreker dette ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

Har nå gått resultatene nærmere etter i sømmene. Har da inkludert den nevnte cupfinaletriumfen mot Man U i 2005 og semifinaletapet mot Chelsea i 1998 (2-1,1-3). Hvis vi ser på den totale statistikken mot hhv Liverpool, ManU og Chelsea under Wenger (ekskl Charity Shield), så ser den ut som følger;

 

Liverpool 10-9-12 44-49

ManU 12-8-13 37-43

Chelsea 17-11-8 55-46

 

Totalt 39-28-33 136-138

 

I de såkalt "avgjørende" kampene, definert som sene cuprunder og avgjørende kamper i ligaen sent i sesongen, så er statistikken hhv 1-1-2 8-9 mot Liverpool, 3-3-3 7-8 mot manU og 2-1-5 10-13 mot Chelsea, noe som totalt gir 6-5-10 og 25-30 i målforskjell. Med andre ord, Arsenal kommer betydelig svakere ut i avgjørende kamper, men det er kun mot Chelsea det er en merkbar forskjell, der man jo totalt sett har en overveldende fordelaktig statistikk, men der man har kommet sterkt negativt ut i de avgjørende kampene. At statistikken er så påfallende mot Chelsea skyldes nok mest revolusjonen til RA, der Arsenal definitivt var storebror før Abrahamovitsj kom, mens man i ettertid har hatt negativ statistikk mot Chelsea. Og det er i denne perioden Chelsea hovedsaklig har møtt Arsenal i avgjørende kamper. Mot Pool og ManU kan man ikke se noen merkbar forskjell på de avgjørende oppgjørene og andre kamper, så det er oppgjørene mot Chelsea som skaper det ulike mønsteret, og som kan forklare dette. Og sett i dette perspektivet bør kanskje Arsenal se frem mot CL-oppgjørene mot ManU med LITT optimisme? For øvrig er det påfallende at Arsenal har en marginalt negativ statistikk mot Liverpool under Wenger, all den tid Arsenal har vært betydelig bedre enn Pool i denne perioden totalt sett. At man har en marginalt negativ statistikk mot ManU er vel omtrent som forventet ut fra de to lagenes totale prestasjoner i det samme tidsrommet.

Link to comment
Share on other sites

Har tittet litt mer på resultatene mot Chelsea, og sett på situasjonen før og etter at RA overtok. Før russeren kom hadde Arsenal 12-6-2 og 37-26 (ingen tap i ligaen 8-5-0 24-13), en suveren statistikk! Etterpå har man hatt 5-5-6 og 18-20. Denne store forskjellen reflekterer naturligvis Chelseas fremgang de siste fem årene, og kanskje til en viss grad Arsenals tilbakegang i den samme perioden. Ser vi på såkalte "avgjørende" kamper derimot er statistikken 0-1-4 og 5-9. Og det er her vi ser den virkelige forskjellen! Så Arsenals (tilsynelatende) elendige statistikk mot sine rivaler i avgjørende kamper under Wenger kan nok for en stor del tilskrives dette.

 

Ser vi på Charity shield statistikken har vi møtt ManU tre ganger og vunnet alle, med 8-2 i målforskjell, vi har slått Liverpool en gang (1-0), og vi har tapt 2-1 for Chelsea. Med andre ord, det bekrefter inntrykket av at Arsenal gjør det best i de kampene som betyr minst, og vi gjør det dårlig mot Chelsea....

Link to comment
Share on other sites

Dette er utvilsomt et faktum. Vi er ikke best når det gjelder, derfor må vi som oftest også ha et enormt forsprang for å vinne ligaen. Dette er psykologi, ingenting annet. Samme symptom som gjør at vi trenger ukesvis for å endre trender eller komme tilbake etter å ha fått en på trynet. Wenger er unik på å utvikle over tid, men ei krøkke på mobilisering.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...