Jump to content

2009.04.18 Chelsea N


Evju

Hvem tar seg videre til finalen?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Slik som kampen har utviklet seg så er jeg ikke veldig overrasket. Fungerer dårlig bakover på banen.

 

Er også skuffet over disposisjonene til Wenger. Denilson og Diaby har skuffet, likevel spiller de lenge. Arshavin er uthvilt og Song har imponert over lang tid. Begge starter på benken. Og på stillingen 1-1 så har Wenger byttet ut både Adebayor og van Persie.

 

Snipp snapp...

 

 

Støttes 100c%. Merkelige disposisjoner av Wenger :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 345
  • Created
  • Last Reply

jeg er helt enig med deg, startoppstillingen skulle vært helt annen!

ser ut som om wenger "satser" på Ligaen:S? "sparer" spillere til Liverpool kampen?

vi har sikkret oss 4 plassen, ingen grunn til å holde tilbake de "beste" spillerne!

 

Ja 4. plassen er så og si sikret. Med Aston Villa sin 1-1 kamp i dag så må det bli en sånn hvisomattedersomatte for at vi skal miste den.

 

Og der var det gjort. Tror at ting kunne ha vært håndtert annerledes i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Elendig innsats av hele laget!! Jeg begynner å bli mektig lei vrakgodset Silvestre! Han orker ikke å ta løpet mot Drogba! Gir bare opp! Jeg stiller også et stort spørsmålstegn til byttene til Wenger. Hvorfor i all verden tar han ut rvp?? Hva med denilson som ga bort ballen gang etter gang! Vi vinner ingenting i år heller!

Link to comment
Share on other sites

Det var synd.

 

Egentlig en fortjent seier til Chelsea.

 

Vel - fortjent og fortjent. Ufortjent var det vel ikke, men det var veldig javnt og kunne nesten like gjerne vippet i vår favør. Få sjanser, og vi holdt dessverre ikke hodet kaldt nok.

 

Og etter å ha fått roa meg litt ned vil gjerne avlaste Fabianski litt som syndebukk ved å påpeke at vi skapte VELDIG lite denne kampen. Da blir det vanskelig å komme til finalen...

Link to comment
Share on other sites

Slik som kampen har utviklet seg så er jeg ikke veldig overrasket. Fungerer dårlig bakover på banen.

 

Er også skuffet over disposisjonene til Wenger. Denilson og Diaby har skuffet, likevel spiller de lenge. Arshavin er uthvilt og Song har imponert over lang tid. Begge starter på benken. Og på stillingen 1-1 så har Wenger byttet ut både Adebayor og van Persie.

 

Snipp snapp...

 

 

Støttes 100c%. Merkelige disposisjoner av Wenger :)

 

Ja må si jeg ble overaska over at Arshavin og Song ikke spilte...men men

Nå har vel Fabianski vist at han ennå ikke er noe førstelagskeeper...savner Almunia.

2 svake keeperøyeblikk ødelegger dette.

Link to comment
Share on other sites

Fortjent tap. Vi er nest best stort sett i heile kampen. Veldig skuffande kamp der vi stort sett er svake. Stille i tillegg store spørsmålsteikn med laguttaket til Wenger, blir for dumt å ikkje stille med det beste laget i ei semifinale i FA - cupen. Så får vi berre håpe at dette ikkje blir starten på ein svak avslutning på sesongen, men det er vel svært store sjansa for at det med tapet idag ikkje blir nokon pokal i år heller....

Link to comment
Share on other sites

Skuffende, men men. Det er to topplag, så ett lag må ut. Dessverre var det oss denne gangen, vi har rett og slett ikke dagen. For mange spillere sliter med å sette sitt preg på kampen, og defensivt har vi ikke våre beste spillere.

 

Fabianski hadde ikke dagen, men allikevel kan vi ikke legge noen skyld på han. Det er hans største kamp i karrieren, usikker og nervøs i starten. Tok seg litt opp utover i kampen, men gjør en feilvurdering ved målet til Drogba. Allikevel vet man jo aldri hvordan det hadde gått om han hadde blitt stående, kunne like gjerne endt med mål ettersom han var stort sett alene igjennom.

 

Vi må bare riste av oss dette nå, prøve å få med oss et godt resultat mot Liverpool på tirsdag og se frem mot de neste kampene som venter. Enda mye igjen å spille for!

Link to comment
Share on other sites

Slik som kampen har utviklet seg så er jeg ikke veldig overrasket. Fungerer dårlig bakover på banen.

 

Er også skuffet over disposisjonene til Wenger. Denilson og Diaby har skuffet, likevel spiller de lenge. Arshavin er uthvilt og Song har imponert over lang tid. Begge starter på benken. Og på stillingen 1-1 så har Wenger byttet ut både Adebayor og van Persie.

 

Snipp snapp...

 

...snute

 

Tragiske defansive og feige bytter av Wenger straffer seg. Det går da ikke an å bytte ut begge spissene, når vi sliter med å komme til sjangser. Helt enig i at Denilson og Diaby skulle vært byttet med Arshavin, Song eller Nasri mye tidligere.

Link to comment
Share on other sites

valgene til wenger er noen av de rareste han har tatt på lenge, kan ikke skjønne hvorfor Arshavin blir benket, en av de med best form i det siste sammen med Song... og at en rusten Diaby får starte er ikke mindre enn en katastrofe...

Greit at vi ikke klarer å stille et godt lag pga skader, men når man ikke klarer å stille med et lag som er vårt beste lag av de tilgjengelig spillerne vi har, så er vi ute og kjører.. nå er det nesten sånn at jeg forventer seier i Champions League, er så sykt lei av "neste år så får vi et trofe".. Hvis vi skal vinne noe "neste år" hele tida, så vil de beste spillerne våre stikke til andre klubber, fotballspillere ønsker å vinne noe!

Link to comment
Share on other sites

FAEN, hiv av Diaby og få inn Song som kan spille fotball!

Hva skjer med att de ikke bruker den ene faens spiller som ikke kan spille CL sparer de? IDIOTI kalles det!

ta ut Adebayor og vp?

kaster innpå bendtner von daukjøtt!

 

dette var bare latterlig!

Fabianski er like god i dag som en ivoriansk røyskatt i mål!

Link to comment
Share on other sites

Det var synd.

 

Egentlig en fortjent seier til Chelsea.

Begynner å lure på om vi ville vinne denne kampen, når vi starter uten Arshavin som bør være i kjempeform etter ikke ha spilt midtuken. Diaby er ikke god nok.

Jeg er mektig irritert på at Diaby skal få spille så masse når han omtrent ALDRI presterer hva vi kan forvente.

Link to comment
Share on other sites

Idag taper vi fordi Wenger er feig. Satser helt feil og sparer for viktige spillere. Bytter også totalt feil. Tar ikke ut begge spissene som kan skape noe når det står 1 - 1 og det er 5 min igjen. Da satser man heller og går for det ene målet med 2 spisser istede ..

Link to comment
Share on other sites

Det var synd.

 

Egentlig en fortjent seier til Chelsea.

Begynner å lure på om vi ville vinne denne kampen, når vi starter uten Arshavin som bør være i kjempeform etter ikke ha spilt midtuken. Diaby er ikke god nok.

Jeg er mektig irritert på at Diaby skal få spille så masse når han omtrent ALDRI presterer hva vi kan forvente.

 

Wenger forventet en tøff midtbane duell, og ønsket sikkert å prøve og sette Ballack og Lampard mest mulig ut av kampen. Jeg skjønner at Diaby spiller ettersom han har kraft og styrke til å vinne en slik duell på midten hvis han har dagen. Det hadde han dessverre ikke. Denilson syns jeg er det rareste valget i dag, fordi Song ville helt klart gitt ytterligere styrke sentralt og har vært i god form den siste tiden. Noe jeg tror ville vært et bedre valg enn Denilson i dag.

 

At Wenger bytter ut Adebayor og RVP på slutten og ikke Diaby og Denilson er merkelig. Spesielt med tanke på at kampen var på vei mot ekstraomganger og straffer, og de er våre faste straffetagere. Allikevel blir det litt hipp som happ. Hadde vi byttet ut Diaby og/eller Denilson ville den sentrale midtbanen blitt svekket mens vi hadde blitt overtunge offensivt som kunne vært skummelt hvis kampen hadde endt ut med 1-1 og ekstraomganger.

 

Det blir så mye hipp som happ, og hva vi kunne gjort og ikke kunne gjort. Valgene i dag var rare, og hadde vi vunnet hadde nok pipen fått en annen låt, men vi taper mot et bedre lag og det kunne skjedd selv med våre aller beste spillere på banen fra start av.

 

At Arshavin starter på benken kan jeg tildels skjønne ettersom Hiddink helt sikkert hadde klart å satt han ut av kampen uten problemer, men dette vet man jo heller aldri. Jeg hadde foretrukket Arshavin eller Nasri på banen fra start og heller RVP på benken til å sette innpå mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool skal knuses på tirsdag, det er jeg overbevist om at laget også er i stand til. Hevnlystne etter en utrolig kjedelig kamp der vi nok en gang viser at vi er nest best.

 

Vil da minne om at Almunia, Clichy, Gallas og Sagna var ute, så defensivt var vi jo fryktelig svekka. Synes dog Gibbs gjør en kjempekamp!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

ehm, noen som er enige i at wengers taktikk og fabianskis keeperspill er det som har senket oss i dag:)?

 

Det kan du trygt si!! Gibbs og Walcott var positive, resten ikke fullt så mye. Men lagyttaket til Wenger og ikke minst når og hvem han bytter kan sterkt diskuteres. Noen som savner Almunia nå eller? Vel, en riktig god helg folkens.

Link to comment
Share on other sites

Mener at Wenger tapte denne kampen for oss ved å starte med Diaby og Denilson på midten istedet for Arshavin og Song, samtidig som han presterte å vente til det hadde nesten gått 80 minutter før han byttet, og da tok han ut van Persie som hadde vært umåtelig bedre enn Diaby og Denilson hadde vært til sammen denne kampen! Deretter tar han ut Adebayor og setter innpå Bendtner. Ja, det kan diskuteres at Bendtner har scort mange viktig mål som innbytter, men det begynner å bli fryktelig lenge siden han gjorde dette.

 

Nei Wenger, det vi hadde å spille på var et veldig godt angrep, men det drepte du og spilte med Diaby (som var rusten som bare fy!) og Denilson (som jeg synes burde være andrevalg etter Song).

 

Nei hadde det vært Walcott - Fabregas - Song - Arshavin så ville Chelsea vært nødt til å ligge mer bakpå, men i og med at Wenger valgte å trygge forsvaret med Diaby og Denilson, så fikk de presset oss høyt og gjorde spillerne nervøse og shaky.

 

Får iallfall håpe vi kommer oss til en finale i Champions League, men det skjer bare hvis vi får tilbake Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...