Jump to content

2009.04.18 Chelsea N


Evju

Hvem tar seg videre til finalen?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

chelsea-arsenal.jpg

Arsenal vs Chelsea

The FA Cup Semifinal

Lørdag 18/4 kl 18.15

Wembley Stadium

 

Dommer

Kommer

 

 

Før kampen

To storlag i storform braker sammen i denne semifinalen på Wembley. Begge lag spilte tøffe midtukeoppgjør i Champions League, og begge er videre til semifinalen der også. Nå skal de slåss om å få møte vinneren av Manchester United og Everton i finalen i slutten av mai.

 

Pre Match News

Kommer

 

Skader i Arsenals tropp

Johan Djourou(?), kneskade

Gael Clichy, ryggskade

William Gallas, kneskade

Manuel Almunia, ankelskade

Tomas Rosicky, hamstring

 

Mulig lagoppstilling

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Gibbs

Cesc - Song - Denilson

Walcott - Adebayor-Arsjavin

 

Mulig Chelsea-lag

Cech

Ivanovic-Alex-Terry-Cole

Lampard-Essien-Ballack

Malouda-Drogba-Anelka

 

Lagenes form

Tidligere møter

Chelsea - Arsenal 1-2

Chelsea - Arsenal 2-1

Arsenal - Chelsea 1-0

 

Siste 6 kamper: Arsenal (5-1-0, 15-4)

Villareal H 3-0

Wigan B 4-1

Villareal B 1-1

Man City H 2-0

Newcastle B 3-1

Hull H 2-1

 

Siste 6 kamper: Chelsea (4-1-1, 14-9)

Liverpool H 4-4

Bolton H 4-3

Liverpool B 3-1

Newcastle B 2-0

Tottenham B 0-1

Man City H 1-0

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 345
  • Created
  • Last Reply

Her kommer første mulighet for å gå til en finale i år. Er redd det kommer til å bli knalltøft, men med en spillesugen Arshavin kan dette gå veien. Spørsmålet er vel om Djourou er tilbake, og om han bør spille om han er klar, eller om vi bør spare ham til Anfield til uka?

 

Gibbs var veldig god i går, men tror nok han skal få litt mer utfordinger i denne kampen. Blir spennende å se om Wenger fortsetter med 4-3-3/4-5-1 med Arshavin i en fri rolle på vingen.

 

Er mange "eksamener" for troppen vår i de neste ukene... Dette er den andre, etter at de bestod med glans i går!

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger satser for fullt her, og heller fokuserer mindre på Liverpool-kampen. I ligaen er 4.plassen nesten sikret og da er det heller lite å satse på der. En FA Cup-finale hadde kronet en fin sesong på Emirates.

 

Disse spillerne blir man nok å få se: Arshavin, Denilson, Bendtner, Toure, Fabianski, Silvestre/Djourou, Gibbs/Clichy, Eduardo (?).

 

Jeg er som alltid pessimist; dette tar Chelsea. 0-2.

Link to comment
Share on other sites

Siden dette er en semi finale haper jeg Bendtner blir brukt fra start mot Liverpool og at Eduardo, Ade og Persie får tillit mot Chelsea, gjerne først nevnte fra start og Persie som super sub. Håper vi stiller 4 - 4 - 2 eller 4 - 3- 3. Tror Arshavin kan utgjøre forskjellen her

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nøkkelen i denne kampen blir en Arshavin som ikke har spilt midtuke-kamp. Ellers er det essensielt at Song opprettholder formen sin. Endelig har vi fått tilbake det vi har manglet i store deler av sesongen: En midtbanespiller som kommer fort oppi kroppen på motstanderne og hindrer dem rom og mye tid til å sende i vei gjennombruddspasninger/skudd. Toure er i knallform og må bruke alle sine midler for å ta Drogba. Den usmakelig spissen er i god form, og jeg er lei av at han hele tiden putter mot oss. Jeg er fortsatt irritert på drittmålet han scorte med leggen sin en del år siden :D.

 

Chelsea og Arsenal er de to store formlagene i ligaen med flere seire på rad. Noe blir utslagsgivende tror jeg at vi kunne slappe mer av i kampen, mens de måtte spille et høyt tempo hele kampen. Midtbaneduellen blir nøkkelen til hvem som vinner kampen. Vinnerne av duellene mellom Song/Lampard og Essien/Fabregas avgjør kampen, det er det liten tvil om. Song er som sagt i knallform, Essien på sin side er rett og slett så god at jeg er redd han vil klare å ta ut Fabregas. Vi vet desverre alle hvordan det går når midtbanen vår ikke fungerer optimalt. Jeg er redd, men gleder meg også til kampen.

 

Vinner vi denne cupen og får 4. plassen, gjør det ikke meg så mye hvis vi ryker ut mot Man U i CL. Jeg ønsker et trofé i år, noe jeg er helt sikker på at spillerne er desperate etter. Å kjempe på 3 fronter tror jeg fort kan bli for tøft - uansett hvor stor stall man har. Heldigvis har vi en del poeng å gå på i forhold til Villa. Gapet kommer nok til å bli minsket, men det skal holde!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/g...bts-for-wembley

 

Huff, nå begynner det virkelig å bli tynt i rekkene! Men jeg går ut i fra at de ikke rekker det og satser på å se disse 11 løpe ut på Wembley å gi Chelski en leksjon:

 

Fabianski

 

Eboue - Toure - Song - Silvestre

 

Walcott - Diaby - Fabregas - Arshavin

 

Adebayor - v.Persie

 

Vi vinner 2-0 etter scoringer av Diaby og Arshavin. Blir moro med finale! Altfor lenge siden...

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Eboue - Toure - Song - Silvestre

Arshavin - Fabregas - Denilson - Nasri

Adebayor - van Persie

 

- Walcott inn på slutten for å herje med Chelsea-forsvaret

- Meget god benk med blant annet Bendtner, Eduardo og Diaby

Tippe vi spiller samme forsvars som mot Villareal. Mulig Walcott spiller på høyre og og Arshavin på venstre. Fabregas og Song er sentralt.

Blir spennende å se. Gleder og gruer meg til denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Men nå er jo Gibbs kanskje skadet.

Ja stemmer det, hadde jeg glemt ut. Men ingen som har fått med seg hvor lenge han blir ute?

Vond lyske gjør at han sannsynligvis mister kampen mot Chelsea. Mulig de kan få han klar, men hvis Clichy er ute noen uker til, så tipper jeg de ikke tar noen sjanser og setter Sagna på venstrebacken hvis han kommer seg fra sykdommen, alternativet er Silvestre som back og Song ned som stopper. Tipper det siste skjer, og Denilson kommer inn på midten.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir truleg ein vanskeligare kamp enn Villareal kampen. Lat oss håpe me får eit forsvar på bana som kan demme opp for Drogba og langskudda til Lampard.

 

Me får satse på at me får sjå The Wenger Dance også på laurdag.

 

1rpzzb.jpg

 

Haha morro! Håper han drar feiringa enda lengre om vi skulle ende opp med sølvtøy! ;P

Link to comment
Share on other sites

Dette blir truleg ein vanskeligare kamp enn Villareal kampen. Lat oss håpe me får eit forsvar på bana som kan demme opp for Drogba og langskudda til Lampard.

 

Me får satse på at me får sjå The Wenger Dance også på laurdag.

 

1rpzzb.jpg

 

Haha morro! Håper han drar feiringa enda lengre om vi skulle ende opp med sølvtøy! ;P

Fantastisk! Holdt på å le meg skakk da jeg så denne mot Villareal!

Link to comment
Share on other sites

Blir spendene å følge med arshavin på lørdag med tanke på at det er guus som sitter på den andre trener benker og han kjenner arshavin meeeget bra. kan ver han veit hvordan han skal sette han ut av spill?

Svært lite trolig såfremt han ikke har en Kalashnikov i bagen...
Link to comment
Share on other sites

Blir spendene å følge med arshavin på lørdag med tanke på at det er guus som sitter på den andre trener benker og han kjenner arshavin meeeget bra. kan ver han veit hvordan han skal sette han ut av spill?

Svært lite trolig såfremt han ikke har en Kalashnikov i bagen...

I sommer sa vel Guus at Arshavin var en av de mest uforutsigbare spillerene han visste om, så han prøver nok å finne på noe. Med Arshavin, Adebayor, van Persie, Wallcott, Nasri og Fabregas i stor form, i tillegg til at de er meget sultne, skal nok Terry og co få litt å jobbe med :)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir truleg ein vanskeligare kamp enn Villareal kampen. Lat oss håpe me får eit forsvar på bana som kan demme opp for Drogba og langskudda til Lampard.

 

Me får satse på at me får sjå The Wenger Dance også på laurdag.

 

1rpzzb.jpg

hahaha, drit morsomt! :)

håper på en reprise imorra!

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Eboue-Toure-Silvestre-Sagna

Arshavin-Song-Fabregas-Denilson-van Persie

Adebayor

 

Altså en blanding mellom 4-5-1 i forsvar og 4-2-3-1 i angrep. Dette vil gi Fabregas en større frihet frammover, men han er framdeles best når han kommer dypt og henter ballen. Det jeg tenker mest på er å ikke gi han så stort ansvar bakover i banen, selv om han garantert vil være blant de som løper mest i morgen.

Om vi gir Arshavin og van Persie frihet ute på vingene så tror jeg vi kan bli veldig farlige, og en av Denilson eller Song må sette ut Lampard fra første spark på ballen. Ikke følge han direkte, men alltid være oppmerksom når han kommer rettvendt.

 

Forsvaret er det viktigste vi må få stablet på beina før kampen, og med dette forsvaret tror jeg vi faktisk kan klare å gi Chelsea kamp, men vi må så absolutt ta vare på de sjansene vi får. Ikke så mye hodestyrke i forsvaret, så vi må ikke legge linja lavt. Heller stå høyt så vi kan løpe opp bakromspasningene.

 

Men en ting er sikkert, dette kommer til å bli en helvettes match! :D Skulle så gjerne hatt Gallas med i denne kampen... :)

Link to comment
Share on other sites

43 dager til sesongen avsluttes med fotballfest på Wembley Stadium.

 

Er det slik at vi møter Chelsea og Man Utd i heisen på vei ned idet vi er på vei opp?

 

Wenger har vært ute og cashet inn litt av æren for å tro på unge spillere tidligere i uken, men han vet nok at de to neste kampen er en mye større test enn en gul spansk ubåt uten kaptein og styrmann.

Lørdag er en test på hvor vi EGENTLIG står, vi skal opp mot de beste uten våre beste, dette blir tøft.

 

• Wenger mener at stallen er stor nok, vi får se på lørdag.

• Wenger mener at spillerne er både modne og gode nok, vi får se på lørdag.

• Trøtthetsfaktoren? Når spiller den inn?

 

Toure mot Drogba, Adebayor mot Terry og Cesc mot Lampard, ikke minst Walcott mot Cole.

 

Føler at vi er inne i en ”make or break fase” med dette mannskapet nå. Tar disse gutta steget nå kan vi se en æra uten sidestykke for AFC med pokaler både hjemme og i Europa. Laget vokser hver dag nå og kvaliteten skal bli testet til det ytterste de neste dagene og ukene. Det kan virke som vi blir bedre for hver kamp og jeg trodde jeg aldri skulle si det, men potensialet er enormt for enkelte av spillerne. Når dette potensialet ser ut til å blomstre hver dag kan Song bli en Petit, Cesc en Vieira og Denilson en Gilberto. Arshavin kan bli en Bergkamp og Nasri en Pires. Walcott er Walcott, kanskje den største av dem alle.

 

Det er definitivt Arsenalspillere i heisen på vei opp, og definitivt Chelseaspillere i heisen på vei ned!

 

Lykke til i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir tøft med tanke på at 4 forsvarsspillere allerede er ute.

2 er usikre Sagna og Gibbs.

Med slike skadeproblemer i EN lagdel hadde de fleste toppklubber hatt problemer.

United sliter med Ferdinand eller Vidic ute og Chelsea har nerveproblemer uten Terry baki der.

 

Syns guttene har overbevist stort i de siste kamper og spillere som Song,Gibbs,Eboue og Walcott har blomstret.

Offside Adebayor har begynt å bli effektiv foran kassa igjen.

Det blir tøft mot Chelsea men med den angrepsrekken vi har nå med Adebayor,VP,Arshavin og Walcott skal Chelsea slite tenker jeg.

 

Vi er underdogs mot Chelsea og det passer oss bra.

 

Tipper laget blir noe slikt:

 

Fabianski

 

Eboue Toure Sagna Silvestre/Gibbs

 

Walcott Cesc Song Arshavin

 

Ade VP

 

Henger meg på lykke til i morgen;-) og mer Wengerdans .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...