Jump to content

2009.04.18 Chelsea N


Evju

Hvem tar seg videre til finalen?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 345
  • Created
  • Last Reply

Da tenker jeg laget Arsene mønstrer i morgen blir noe slikt som dette:

 

Fabianski

Eboue - Toure - Song - Silvestre

Fabregas - Denilson - Nasri

Walcott- - - - - - - - - - - - - - - -Arshavin

Adebayor

 

Tviler på at han tør å gå ut i 4-4-2 med den troppen han har til disposisjon per i dag. For å vinne midtbanekrigen mot Chelsea trengs det minimum ett meget godt anker. Med Song i midtforsvaret har vi ingen av disse, og må derfor i mine øyne skyve Nasri inn sentralt sammen med Denilson og Cesc for å hjelpe til med å demme opp. Midtbanen til Chelsea med Lampard, Essien og Ballack er fryktinngytende, og dersom vi gir dem noe som helst spillerom har er vi dømt til å tape. Vi er også avhengige av at Theo fortsetter å briljere på kanten og at Arshavin kan finne på noe ekstra. I tillegg må Ade jobbe som besatt dersom han må spille alene på topp.

 

Her valgte jeg å utelate det åpenbare gigantproblemet vi har i forsvar...

 

Nei jeg må innrømme at jeg ikke ser fryktelig lyst på denne oppgaven. Chelsea har nærmest full tropp som er tettpakket med klassespillere, mens vi er skadeskutte og må faktisk også ofre en aldri så liten tanke på det kommende kampprogrammet som bare blir tøffere og tøffere.

 

Det er nå vi virkelig må vise hva vi er laget av. Vi har sjansen til å få en kanonsesong, men den kan også ende opp i fiasko.

Link to comment
Share on other sites

Da er det desverre bekreftet på arsenal.com at Sagna er ute i morgen, og at Gibbs er tvilsom. Det betyr at Song trekkes ned i forsvar og at Denilson nok starter. Hmmm. Detta blir tøft.

vi har jo Diaby også til dispansasjon..

 

en midtre 3`er med Nasri-Diaby-Cesc hadde kanskje ikke vert så dumt, men ser gjerne at Cesc ikke må ta så mange defansive oppgaver og konser mer offansivt, men vi har jo magikeren Arshavin der som har mye av det samme blikket og pasnings reportoaret..

 

-------------Almunia

 

Eboue - Toure - Song - Silvestre

 

-------Nasri-Diaby-Cesc

 

Walcott -------------------Arshavin

 

---------------Ade

 

Kanskje den? men Denilson eller Diaby får være opp til professoren å bestemme..

ser stygt på alle skadene i forsvar, og liker ikke helt 4`ern jeg nettopp satt opp.. men jeg har faktisk en god følelse forran denne kampen, tror meget vel at vår ungdommelig entusiasme sammen med det at det er Chelski som er favoritter kan være utslagsgivende..

 

tipper 2-0 til oss, og setter en snickers på at Silvestre skorer ett av målene!

Link to comment
Share on other sites

Dette skal bli spennende å se hvordan Wenger klarer stable sammen et forsvar til denne kampen. Spiller forsvaret slik som mot villareal, så tror jeg vi er berget. Om Gibbs blir klar er det store spørsmålet. Eboue var helt fantastisk mot Villareal, så høyresida vår kommer til å være godt bekledd med Toure og Eboue. Værre med silvestre og gibbs (if fit). Er han fit så går han inn mens Song starter med Cesc.

 

Jeg regner med at vi starter noe slikt.

 

Fabianski

Eboue - Toure - Song - Silvestre

Walcott - Diaby -Fabregas - Arshavin

vPersie

Adebayor.

 

Jeg tror jeg ville følt meg mere komfortabel med Diaby sammen med Cesc enn Denilson for denne kampen. Denilson blir litt for liten i mitt hode.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mange alternativer fremover på banen foran kampen. Jeg håper han iallefall spiller med nasri og v.persie som har vært de mest stabile og kansje beste arsenal spillerne år. Men jeg er redd han setter nasri på benken for å få plass til walcott og arshavin

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mange alternativer fremover på banen foran kampen. Jeg håper han iallefall spiller med nasri og v.persie som har vært de mest stabile og kansje beste arsenal spillerne år. Men jeg er redd han setter nasri på benken for å få plass til walcott og arshavin

 

 

Tror kanskje det blir motsatt.. Tror han vil spare Walcott til kampen mot Manure til uken, så Nasri spiller fra start, og Walcott som supersub.

 

Men det er ingen tvil om at Arshavin spiller fra start, noe annet ville være dumt siden han ikke kan spille i CL og derfor er så godt som eneste spiller som er 100% fit til denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer selvsagt til å bli tøft, to lag som gjerne vil til finalen. Heldigvis for oss ser det ut som hele stallen er hypp på et trofe. De er nok bitre etter å ha mistet ligagullet i fjor. Nå vant ikke Chelsea heller noe i fjor, og har heller ikke vunnet noe i år foreløpig, og som den kravfulle klubben de er så er det vell et "must" å spille på Wembley denne sesongen. Som kjent sliter vi voldsomt med skader i forsvarsrekken. Jeg krysser alt jeg har på kroppen for at Gibbs skal bli klar, han har imponert meg i de kampene han har spillt. Å miste et slikt arbeidsjern og miste styrken til Song på midtbanen, for at han må spille i forsvar kan være tungt for laget. Når det sies, så tror jeg Diaby har den fysikken som skal til for å erstatte Song hvertfall nogenlunde. Fabianski har bursdag på Lørdag, så noe sier meg at han kommer til å spille en storkamp. Toure er i knallform, Eboue strålte på backen mot Vilarreal og Song har tidligere bevist at han helt klart kan spille midtstopper. Vi har Silvestre som bærer på mye rutine, han vet mer enn noen andre på laget hvordan man skal vinne viktige kamper og vinne store trofeer, det er tungt å si, men det er fakta. Men spørsmålstegnet i forsvaret blir alikevell, for meg, Silvestre. Han har en pasningsfot som en full sjømann. Jeg blir alltid ekstra nærvøs når ballen kommer mot han, plutselig ut av det blå finner han på noe dumt som kan koste oss kampen. Defensivt uten ball er helt klart han sterkeste side, akkurat på det er han en av de beste i ligaen vil jeg påstå. Desverre er dette hans eneste styrken, samt rutinen og vinnerviljen selvsagt. Nøkkelen i denne kampen blir helt klart forsvaret, klarer Wenger å kompinere et best mulig forsvar så har vi store muligheter for å vinne. Offensivt har i så mange kvalitetsspillere som kan lage trøbbel for et Chesea som har vært elendige defensiv i det siste.

 

Tipset mitt blir seier, som vanlig, 1-0 Walcott blir den store helten med et mål! Jeg gleder meg allerede som en liten guttunge på julaften! :)

Link to comment
Share on other sites

Huff. Jeg liker det SVÆRT dårlig at vi har så mange skader bakover. Silvestre på backen er noe jeg ikke vil se mot raske vinger / backer. I tilegg mister vi fort trøkket på midten når Song ikke er der. Vi får håpe på at Denilson stepper inn og gjør en god jobb. Det har vært ganske enten/eller med midtbanen vår i år. Enten kjører vi over mosttanderen, eller så sliter vi og skaper veldig lite. Det hjelper lite å ha så mange gode offensive spillere hvis de ikke får baller de kan jobbe med! Jeg er fryktelig glad for at Toure og Song er i god form. Det tror jeg kan redde oss. Ellers må det sies at Chelsea har vært svake bakover i det siste, og vi må utnytte det. Mål blir nok helt sikker en del av i denne kampen. Vi får håpe at Fabianski er den som plukker færrest ut av målet!

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir en tøff kamp. Men med en utvilt Arsjavin og en Walcott in form, tror jeg ikke dette er en umulig oppgave. Tipper på 3-2 til Arsenal, etter en dobbel av Arsjavin.

 

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Eboué - Touré - Song - Silvestre

Fabregas - Denilson - Arsjavin

Van Persie

Adebayor - Walcott

 

Men tror det blir noe slikt:

 

Fabianski

Eboué - Touré - Song - Silvestre

Denilson - Diaby

Fabregas

Walcott - Adebayor - Arsjavin

 

Jeg må også si at benken vi har i tillegg til dette ser veldig bra ut offensivt. Med de fire Essene Eduardo, Nasri, Van Persie og Bendtner blir det ikke noe problem hvis vi sliter offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Trur det blir vanskelig mot et godt Chelsea lag. Trur dog på seier. :)

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Eboue - Song - Toure - Silvestre

Walcott - Diaby - Cesc - Nasri - Arshavin

Adebayor

 

Arshavin og Walcott brukes som kantspillere i en slags 4 - 3 - 3(angrep) og i en 4 - 5 -1 i forsvar.

 

Tenkte midtstopperne kunne bytte plass, føler Song/Eboue kombinasjonen blir sikrere enn Song/Silvestre.

Toure demmer også opp for farten til Silvestre.

Link to comment
Share on other sites

Blir utrolig spennende i dag og med den forsvarsrekka vi har nå blir det en stor utfordringer å klare og demme opp for Chelseas offensive spillere. Men jeg gleder meg! Wenger sier det er 80% sikkert at Gibbs blir klar, så da satser jeg på det. Tipper laget blir noe sånt:

 

Fabianski

 

Eboue - Toure - Silvestre - Gibbs

 

Walcott - Fabregas - Song - Arshavin

 

Adebayor - van Persie

 

Veldig viktig at Gibbs blir klar, ettersom vi da slipper å sende Song ned som stopper. Tror dette blir en jevn kamp med mange målsjanser. Mitt tips: vi vinner 2-1.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Blir utrolig spennende i dag og med den forsvarsrekka vi har nå blir det en stor utfordringer å klare og demme opp for Chelseas offensive spillere. Men jeg gleder meg! Wenger sier det er 80% sikkert at Gibbs blir klar, så da satser jeg på det. Tipper laget blir noe sånt:

 

Fabianski

 

Eboue - Toure - Silvestre - Gibbs

 

Walcott - Fabregas - Song - Arshavin

 

Adebayor - van Persie

 

Veldig viktig at Gibbs blir klar, ettersom vi da slipper å sende Song ned som stopper. Tror dette blir en jevn kamp med mange målsjanser. Mitt tips: vi vinner 2-1.

 

:)

 

Laget du har satt opp der er nok det sterkeste vi kan stille med så vi får krysse fingrene at det blir tilfelle. Tror på seier her!

Link to comment
Share on other sites

Uff a meg som dette kommer til å slite på nervene mine. Det er ingen tvil om at vi er kapable til å tidvis spille Chelsea svimle offensivt men med Eboue-Toure-Silvestre-Gibbs der bak blir det utrolig spennende å se hvordan vi klarer å håndtere Drogba og Co. Jeg ville nok flyttet ned Song og Silvestre ut på venstreback for å få litt mer ro i de bakre rekkene. Her trenger vi all den rutinen vi kan få. Gibbs har jo klart seg godt så langt, men dette er en FA-cup semifinale og det er vel den største testen han har stått ovenfor, sammen med Villarreal kampene. Derfor håper jeg på følgende lag:

 

Fabianski

 

Eboue-Toure-Song-Silvestre

 

Walcott-Fabregas ©- Denilson- Diaby-Arshavin

 

Adebayor

 

Jeg håper vi kan overraske Chelsea og gå rett i strupen på de og bruke vår sult for alt den er verdt.

Håper på en 2-1 seier, men tror det blir ett 1-2 tap. Men det trodde jeg sist gang vi møtte Chelsea også :)

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette går rett i dass. Føler meg overbevist om at Silvestre, som den tikkende bomben han er, går av i dag. Min spådom: Drogba kommer til å leke med Silvestre, som han har gjort med Senderos før, og det hele ender nok med at Silvestre pådrar seg et rødt kort som bakerste mann, og Drogba scorer minst to.

 

3-1 til Chelsea, og en skikkelig knekk for moralen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi kan overraske Chelsea og gå rett i strupen på de og bruke vår sult for alt den er verdt.

Håper på en 2-1 seier, men tror det blir ett 1-2 tap. Men det trodde jeg sist gang vi møtte Chelsea også :)

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Bank i bordet!

Link to comment
Share on other sites

Trur det blir vanskelig mot et godt Chelsea lag. Trur dog på seier. :)

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Eboue - Song - Toure - Silvestre

Walcott - Diaby - Cesc - Nasri - Arshavin

Adebayor

 

Arshavin og Walcott brukes som kantspillere i en slags 4 - 3 - 3(angrep) og i en 4 - 5 -1 i forsvar.

 

Tenkte midtstopperne kunne bytte plass, føler Song/Eboue kombinasjonen blir sikrere enn Song/Silvestre.

Toure demmer også opp for farten til Silvestre.

Jeg forstår tanken din men tror neppe den blir gjennomført. Det er en ganske stor forskjell å spille høyre stopper pg venstre stopper. Toure er deffinitivt best som høyre stopper.

Link to comment
Share on other sites

Har en god følelsea for denne kampen i kampen mot Manu og Chelsea så sa alle vennene mine at Arsenal kom til å tape å det var de så sikre på men når vi spilte mot Liverpool så var jeg selvsikker og skrytet om at Arsenal kom til å vinne og da fikk vi uavgjort å når er de selvsikre så jeg tror Arsenal vinner

 

Jeg håper på dette laget:

Fabianski

Eboue-Toure-Silvestre-Gibbs

Walcott-Fasbregas-Song-Arsavhin

Bendtner-Van Persie

 

Tror vi vinner ganske enkelt 2-0 ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...