Jump to content

2009.04.18 Chelsea N


Evju

Hvem tar seg videre til finalen?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

PM, ikke søl til tråden enda mer. Er i dårlig humør, så utestengelsene sitter løst.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 345
  • Created
  • Last Reply

Da er dette over.

Denne kampen mener jeg vi skulle vunnet, Chelsea opplever jeg at vi er i ferd med å bli sterkere enn. Vi var uheldige med mange skader i forsvaret. Fire av fem førstevalg var ute. Det skal naturlig nok ha en betydning. Men vi viser at vi er et sterkt lag slik vi fremstår på tross av dette. Dessverre var det unødvendige mål i mot, slike mål som andre storlag i England ikke slipper inn.

Med en ordinær forsvarsfemmer tror jeg faktisk vi hadde tatt dette, rimelig greit. Kanskje hadde Almunia ordnet opp i begge situasjonene for oss. Jeg liker Fabianski godt, men kanskje mangler a noe rutine. Har ikke sett et så svakt Chelsea lag på noen år. Vi er iferd med å bli Englands beste lag igjen.

Tapet i dag er bare et tap vi skulle unngått og som vi vil lære av.

Link to comment
Share on other sites

Omsider taper vi en kamp igjen, og da er hylekoret framme igjen, med en gang. Supporterne er akkurat like ujevne som spillerne i prestasjonene og vi får f... meg her og f.... meg der.

Nå har vi vært inne i en periode hvor all styggedom har vært glemt, vi må da kunne ha ryggrad til å takle et tap i en semifinale uten å male fanden på veggen nok en gang.

La det være sagt; jeg er akkurat like skuffet som alle andre, og vi manglet helt klart gnisten i dag, men det var ikke et småguttelag vi møtte. De første 25 viste jo spillerne at de faktisk kan prestere også i en semifinale i FA-cupen, men Chelsea maler seg meget godt inn i kampen og ødelegger rytmen for guttene våre.

Om spillervalg: Jeg ville gjerne sett Arsjavin fra start, men for balansen i laget, og en urutinert Gibbs i en usamspilt forsvarsfirer er ikke valget av Diaby veldig merkelig. Vi kan diskutere om Song burde spilt i steden for Denilson, men han kan vel likegjerne være sliten etter midtuken og ikke nødvendigvis prestert noe bedre?

Jeg ville sett byttene tidligere, men noen må nødvendigvis UT hvis andre skal INN.

 

Jeg klamrer meg til det eneste positive i dag; jeg var "livredd" for et tap som skulle ødelegge selvtilliten før de neste ukene, men jeg tror samtlige spillere er klar over at dette ikke var godt nok, og reiser seg til neste kamp.

 

Go Gunners!

 

Støttes 110%.

Link to comment
Share on other sites

EN SOM HÅPER ARSENAL TAPER MOT LIVERPOOL PÅ TIRSDAG ER DEFINITVT IKKE ARSENAL-SUPPORTER I MINE ØYNE

 

En som håper Arsenal taper kamper, vil ikke jeg heller kalle en Arsenal-supporter heller, men det er samma for meg hvem som vinner Premier League enten om det er chelsea, manu eller liverpool (tottenham never eg ikke, siden de aldri kommer til å vinne den heller), nok om det.

 

Men det Arsenal viste i dag var ikke så veldig dårlig synes eg. Arsenal styrte faktisk det meste av første omgangen og det er uheldig at chelsea scorer på slutten av omgangen der og kanskje Fabianski burde tatt den?

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Jeg håper Chelsea vinner finalen dersom ManU vinner mot Everton i morgen. Spillet tatt i betraktning, var vel resultatet tross alt fortjent. Jeg synes ikke Arsenal spilte dårlig (og vi er veldig svekket), men det er enkelte spillere som ikke imponerte. Diaby og Fabianski må nevnes først. Disse er fremdeles talenter - og per dags dato fotballspillere som faller igjennom på et lag som det Arsenal er i dag.

 

Nå ser jeg fram mot å fullføre ligaen på en verdig måte og å forhåpentligvis ta oss videre til CL-finala. Jeg har større tro på de tingene enn det jeg hadde på seier i dag.

 

Ett eneste offsidemål for Chelsea mot oss og jeg gir meg ende over. To i ligakampen for to år siden og ett i Carlingcup-finala samme år. Mener også at vi ble snytt for straffe i den kampen, men det kan være så.

Må du tenke på at persie var i KJEMPE offside da vi vant 2-1 på stamford bridge denne sesongen da:P

 

Det er faktisk helt riktig.. Jeg hadde glemt det. Enkelte ting vil man vel glemme. :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg har lest hele posten din og det bortforklarer ikke det faktum at du håper Arsenal taper mot Liverpool på tirsdag. Personlig har jeg ikke hevdet noe sted hvem jeg foretrekker av Liverpool og Man Utd.

Ta med deg bamsen og gå til sengs... du driter deg bare mer og mer ut...

 

 

Personlige angrep er ikke lov på dette forumet og kan føre til utestengelse. Du lar det bli personlig og det er litt dumt. Du insinuerer at jeg er en liten drittunge som må ta med meg bamsen min, og ligge meg. Nå skal jeg ikke gå inn på noen diskusjon om hvem av oss som er den beste Arsenalsupporteren, for det er ikke målbart. Det ville uansett bare ført dritt med seg.

Jeg håper du kan lese setninger som inneholder mer enn noen få ord, men jeg skal prøve å gjøre det enda klarere hva jeg skrev. Det jeg skrev var at når de ikke gir mer for laget enn det de gjorde i dag, vil det irritere meg om de vinner mot Liverpool og spiller god fotball igjen. Hvorfor? Jo fordi at det da føles så idiotisk at man IKKE spilte slik i denne kampen i dag, en kamp som faktisk betydde veldig mye.(kampen mot Liverpool betyr jo faktisk ingenting) Hvis vi da vinner på tirsdag er det selvsagt isolert sett bra, men det reiser jo spørsmålet om hvorfor vi ikke spilte slik i dag. Dette vil så føre til enda mer frustrasjon.

Link to comment
Share on other sites

NOE SÅ SURT.....

 

Rett og slett forferdelig å ryke ut på måten vi gjorde. Når har jeg ikke lest tidligere innlegg i denne

posten (prob med scrolling på dataen) så det er fare for at jeg repeterer flere. Jeg stiller meg litt uforstående til Wengers laguttak, men dette kunne vi fint klart med de 11 som entret banen.

Synd å måtte si det, men jeg håper for guds skyld vi slipper å ha Fabianski i mål mange kamper til.

HORRIBLE utrusninger. Det samme var det mot Villareal eller Everton. De fleste vet sikkert hva jeg snakker om. Og jeg har tidligere lagt merke til hans vegring mot å ruse ut. Nå forstår jeg hvorfor. Han er ALTFOR ALTFOR lite bestemt og kommer på mellomdistanse. Uff uff uff dette var trist for Fabianski :D

 

Vi er jo forbanna meg nesten nødt til å ha en slags skadeforbannelse over oss!!! HELT utrolig.

Endelig får vi de offensive spillerne våre tilbake fra skade, (de fleste that is), men når de er tilbake skal selvfølgelig f*** meg Almunia, Clichy, Gallas og Djorou bli skada samtidig mens Sagna er nede med et virus eller hva det var. Merker jeg blir så fortvila, så fortvila...

 

Åh.... Tungt tungt tungt

Link to comment
Share on other sites

hadde jeg fått stille mr. wenger ett spørsmål i dag måtte det ha vert hvorfor den spillern som er fittest av alle (Arshavin), fordi han ikke har spilt CL selvfølgelig og kommer heller kommer til å gjøre det, ikke får starte i dag og kommer inn etter 70 min ca.. fatter det ikke..

 

en løsning: spare han til liverpool?.. (meningsløst, de fleste før her på forumet har vel forklart hvorfor..)

 

en annen: han er sliten?.. (no way, han er jo russer..)

 

en annen: ????? JEG FATTER DET IKKE!

 

Arshavin er en spiller som kan gjøre ting på egenhånd, avgjøre ting i siste sekund! har ikke spilt CL!

 

WHY?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, etter å ha lest post-match intervjuet med Wenger på Arsenal.com virker det som at han skulle spille med tre offensive og at det var uaktuellt å vrake Walcott, Adebayor eller van Persie. For min del kunne han fint vraket Adebayor og satt RvP inn i midten...

 

Song fikk ikke spillet grunnet at han trengte en pause - noe som er forstålelig!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, etter å ha lest post-match intervjuet med Wenger på Arsenal.com virker det som at han skulle spille med tre offensive og at det var uaktuellt å vrake Walcott, Adebayor eller van Persie. For min del kunne han fint vraket Adebayor og satt RvP inn i midten...

 

Song fikk ikke spillet grunnet at han trengte en pause - noe som er forstålelig!

Det med å spare spillere er litt merkelig noen ganger. Vi skulle heller spart han mot Liverpool, ettersom det er en betydningsløs kamp. Og hvor ofte ser vi Essien, Lampard, Ballack, Carrick, Ronaldo, Alonso osv bli spart...? Jeg mener det med å "spare" spillerne er meget overdrevet, men hvis man absolutt velger å gjøre det, gjør det vertfall i kamper som betyr ingenting snarere enn i kamper hvor vi absolutt trenger spilleren

Link to comment
Share on other sites

De som skuffet meg mest er uten tvil: Wenger og Fabianski.

 

Fabianski viser nok en gang at han er umoden som keeper. Utrusninger hvor han kommer på halvdistanse, Drogba hvor Gibbs redder rett før strek og målet til Drogba... I tillegg føler jeg at han burde ha tatt skuddet til Malouda. Kommer i keeperhjørnet...

Mot Drogba på målet er han helt feil ute. Mener han enten burde holdt seg langt tilbake og latt Silvestre prøve å presse Drogba såpass at han ville fått en vanskelig vinkel, eller å være så tidlig fremme at han kunne klart å klarere ballen før Drogba fikk touchen på ballen som gjorde at han fikk åpent mål.

Uansett, halvdistanse nok en gang.

 

Wenger skuffer meg siden han virker å ha prioritert kampen mot Pool(som betyr lite annet enn prestisje) til tirsdag istedet for å kjøre på med alt skyts han kunne for å prøve å gå til en av to mulige finaler i år. Arshavin burde uten tvil ha startet, og kanskje Nasri også?

 

Vel, får håpe både spillere og manager skjønner at det må presteres bedre enn dette om vi skal ha mulighet for noen pokal(CL) i år.

Villa spilte uavgjort i dag, og nå er det Everton som har sjansen til å komme nærmest oss på tabellen. 4. plassen føler jeg er så å si sikret.

 

Går vi ikke videre til finale i CL i år vil jeg føle meg snytt! Manure har tross alt PL å prioritere fortsatt(Liverpool har fortsatt mulighet), samtidig som at de i dag(søndag) kan kare seg til en annen finale mot Everton.

 

Roma! Here we come!

Link to comment
Share on other sites

Gårdagens utfall var trist!

 

Som alle andre ble jeg veldig overrasket over at Arshavin og Song var plassert på benken. Har problemer med å forstå hvorfor. Joda, Diaby kunne ha fungert på midten, men vi så tegninga ganske så tidlig. Diaby fungerte heller dårlig. Det samme kan sies om Denilson. Da skulle man tro at Wenger ville gjøre noen grep tidligere. Byttene kom for seint og noen av byttene var mildt sagt merkelig.

 

Fabianski viser med all tydelighet at han ikke er noe førstevalg. Gjør mye rart og fremstår som en nervebunt. Gutten skal ha talent, men akkurat nå er jeg veldig i tvil. Skal kunne forvente mer av en andrevalget. Tenker litt tilbake på Alex Manninger. Der hadde vi en reserve som imponerte over en lang periode i 97/98.

 

Nok om det. Har faktisk klart å få denne kampen på avstand. Vi har hatt en veldig solid periode før denne kampen. Nå er det viktig å slå tilbake med en gang. Liverpool venter på tirsdag. Håper at gutta svarer på tiltale. Kanskje vi også får tilbake noen spillere? For det skal sies at vi hadde sykt mye skader i de bakre rekkene i går. Tror at mange klubber skulle fått problemer med en slik situasjon.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg har lest hele posten din og det bortforklarer ikke det faktum at du håper Arsenal taper mot Liverpool på tirsdag. Personlig har jeg ikke hevdet noe sted hvem jeg foretrekker av Liverpool og Man Utd.

Ta med deg bamsen og gå til sengs... du driter deg bare mer og mer ut...

 

 

Personlige angrep er ikke lov på dette forumet og kan føre til utestengelse. Du lar det bli personlig og det er litt dumt. Du insinuerer at jeg er en liten drittunge som må ta med meg bamsen min, og ligge meg. Nå skal jeg ikke gå inn på noen diskusjon om hvem av oss som er den beste Arsenalsupporteren, for det er ikke målbart. Det ville uansett bare ført dritt med seg.

Jeg håper du kan lese setninger som inneholder mer enn noen få ord, men jeg skal prøve å gjøre det enda klarere hva jeg skrev. Det jeg skrev var at når de ikke gir mer for laget enn det de gjorde i dag, vil det irritere meg om de vinner mot Liverpool og spiller god fotball igjen. Hvorfor? Jo fordi at det da føles så idiotisk at man IKKE spilte slik i denne kampen i dag, en kamp som faktisk betydde veldig mye.(kampen mot Liverpool betyr jo faktisk ingenting) Hvis vi da vinner på tirsdag er det selvsagt isolert sett bra, men det reiser jo spørsmålet om hvorfor vi ikke spilte slik i dag. Dette vil så føre til enda mer frustrasjon.

 

 

Jeg beklager den setningen om å ta med deg bamsen og gå til sengs.... Forøvrig står jeg for alt det andre jeg skrev. At du blir frustrert hvis vi hever oss mot Liverpool og at du håper vi taper den kampen får stå for din regning. Personlig er det få ting jeg ønsker mer enn at vi slår grusomt tilbake på Anfield. Hva vil ikke en seier der oppe bety for selvtilliten når vi går inn i oppgjørene mot United i Champions League?

Link to comment
Share on other sites

Personlige angrep er ikke lov på dette forumet og kan føre til utestengelse. Du lar det bli personlig og det er litt dumt. Du insinuerer at jeg er en liten drittunge som må ta med meg bamsen min, og ligge meg. Nå skal jeg ikke gå inn på noen diskusjon om hvem av oss som er den beste Arsenalsupporteren, for det er ikke målbart. Det ville uansett bare ført dritt med seg.

Jeg håper du kan lese setninger som inneholder mer enn noen få ord, men jeg skal prøve å gjøre det enda klarere hva jeg skrev. Det jeg skrev var at når de ikke gir mer for laget enn det de gjorde i dag, vil det irritere meg om de vinner mot Liverpool og spiller god fotball igjen. Hvorfor? Jo fordi at det da føles så idiotisk at man IKKE spilte slik i denne kampen i dag, en kamp som faktisk betydde veldig mye.(kampen mot Liverpool betyr jo faktisk ingenting) Hvis vi da vinner på tirsdag er det selvsagt isolert sett bra, men det reiser jo spørsmålet om hvorfor vi ikke spilte slik i dag. Dette vil så føre til enda mer frustrasjon.

 

Så du håper på tap mot Liverpool så du skal slippe å irritere deg over at vi ikke slo Chelsea?

Høres vanvittig ut spør du meg. Er det noe Arsenal trenger nå så er det seier mot Liverpool så vi slipper en knekk i selvtilliten.

Link to comment
Share on other sites

Nå som kampen her fått ei natt på seg og jeg har letet etter positive ting så er det jo alltid noe.

 

-Forsvaret bestod kun av 2.valg. (Uten om Toure). Jeg trur en Gallas iform og en Sagna hadde klart å forhindret dem målene vi fikk imot. Når vi snakker om bakre rekker, kan vi ikke komme utenom Fabianski, igår var han ikke bare dårlig, men han var ræva! Dette er noe Wenger må ta tak i, vi må ha en 2.keeper som kan komme inn og være tilnærmet like god som 1.valget. Vertfall når 1.valger ikke er bedre enn hva Almunia er.

 

-Walcott var vår beste spille igår synest jeg. En ting er at han skårer mål, men han herjer til tider med Cole. Kommer til mange innlegg. Og gjør en god figur.

 

Så alt i alt er jeg skuffet over resultatet. Men vi viser at vi er et topplag som kan slå hvem som helst hvor som helst. Såklart merker vi det når vi spiller mot Chelsea og spiller med 6 av spillerne vi bruker kunne er 2.valg. (Fabianski, Eboue, Silvestre, Gibbs, Denilson og Diaby).

Men får vi folk tilbake fra skade nå så har jeg virkelig trua på at vi kan tukte manure i semien.

Link to comment
Share on other sites

-Walcott var vår beste spille igår synest jeg. En ting er at han skårer mål, men han herjer til tider med Cole. Kommer til mange innlegg. Og gjør en god figur.

 

Syns også at backene må nevnes her, spesielt 19-åringen Gibbs som hadde assist på målet. Eboue kan jo kanskje klandres for 1-1, men var godt med framover på banen til hjelp for Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Omsider taper vi en kamp igjen, og da er hylekoret framme igjen, med en gang. Supporterne er akkurat like ujevne som spillerne i prestasjonene og vi får f... meg her og f.... meg der.

Nå har vi vært inne i en periode hvor all styggedom har vært glemt, vi må da kunne ha ryggrad til å takle et tap i en semifinale uten å male fanden på veggen nok en gang.

La det være sagt; jeg er akkurat like skuffet som alle andre, og vi manglet helt klart gnisten i dag, men det var ikke et småguttelag vi møtte. De første 25 viste jo spillerne at de faktisk kan prestere også i en semifinale i FA-cupen, men Chelsea maler seg meget godt inn i kampen og ødelegger rytmen for guttene våre.

Om spillervalg: Jeg ville gjerne sett Arsjavin fra start, men for balansen i laget, og en urutinert Gibbs i en usamspilt forsvarsfirer er ikke valget av Diaby veldig merkelig. Vi kan diskutere om Song burde spilt i steden for Denilson, men han kan vel likegjerne være sliten etter midtuken og ikke nødvendigvis prestert noe bedre?

Jeg ville sett byttene tidligere, men noen må nødvendigvis UT hvis andre skal INN.

 

Jeg klamrer meg til det eneste positive i dag; jeg var "livredd" for et tap som skulle ødelegge selvtilliten før de neste ukene, men jeg tror samtlige spillere er klar over at dette ikke var godt nok, og reiser seg til neste kamp.

 

Go Gunners!

Takk Nilsen! Takk!!!

 

- Jeg liker både Fabianski og Denilson, men i dag var hadde de en dårlig dag på jobben. Det samme med Diaby.

- Cesc ble for ensom mot Ballack, Essien og Lampard. Skulle ønske Arshavin kunne kommet inn for Diaby rundt pausa sånn at de hadde to stk å prøve å demme opp for på midten. Dette kunne da endt med at enten fikk Cesc mere rom litt lavere i banen, eller Arshavin kunne fått god plass "in the hole".

- Synes forsvarsrekka greide seg bra. Toure og Sylvester hadde stålkontroll på Drogba (som jeg håper forlater PL sporenstreks!!!!), Eboue greide seg veldig fint.

- Våre to engelskmenn, Gibbs og Walcott var våres to beste i dag. Walcott var en konstant trussel mot Cuntley i 70 minutter, scoret i tredje kampen på rad, og herjet på høyrekanten. Gibbs la inn en solid søknad foran Capello og holdt Anelka usynlig. Har vi Englands beste venstreback? :(

- Adebayor fikk det ikke helt til å funke. Men aleinespiss da midtbana ikke fungerer er ikke lett. Vi produserte ikke mange sjansene heller. Får pluss for forarbeidet til målet.

- Rvp er ingen kantspiller. Får pluss for innsatsen.

 

1-1 målet til Chelsea så ut som offside?

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Nilsen har et godt og helt riktig poeng han.

Det blir for dumt med supportere som skal selge en haug med spillere etter et tap hvor vi er uhyre skadeskutt i en lagdel.

 

Det som jeg vil trekke fram som meget positivt etter denne kampen er:

 

Walcott som presterer på et høyt niovå kamp etter kamp nå.

Gibbs som er kanskje vår beste forsvarsspiller igår.

 

Negativt:

 

Fabianski..han virker utrolig stressa til tider.

Eboue...aom igår viste hvorfor Wenger kjører med han på midtbane.

Hvor mange ganger igår så vi ikke angrep fra Chelsea på høyresiden vår hvor Eboue var totalt fraværende. Chelsea formelig boltret seg i rommet der.

Denilson...han blir for lett og er ikke flink å låse rom på midtbanen slik Song har gjort. Han gir motstander alt for mye rom.

 

Når det er sagt måtte det bli vanskelig med det utgangspunktet vi hadde før kampen. Vi spilte med 2 andrevalg på backene og 4 valg som midtstopper.

 

Ellers positivt at Aston Villa fortsetter å slite og spilte uavgjort i går.

 

Nå satser vi på storspill mot Pool på tirsdag på en formodentlig bedre bane enn Wembley.

Link to comment
Share on other sites

Personlige angrep er ikke lov på dette forumet og kan føre til utestengelse. Du lar det bli personlig og det er litt dumt. Du insinuerer at jeg er en liten drittunge som må ta med meg bamsen min, og ligge meg. Nå skal jeg ikke gå inn på noen diskusjon om hvem av oss som er den beste Arsenalsupporteren, for det er ikke målbart. Det ville uansett bare ført dritt med seg.

Jeg håper du kan lese setninger som inneholder mer enn noen få ord, men jeg skal prøve å gjøre det enda klarere hva jeg skrev. Det jeg skrev var at når de ikke gir mer for laget enn det de gjorde i dag, vil det irritere meg om de vinner mot Liverpool og spiller god fotball igjen. Hvorfor? Jo fordi at det da føles så idiotisk at man IKKE spilte slik i denne kampen i dag, en kamp som faktisk betydde veldig mye.(kampen mot Liverpool betyr jo faktisk ingenting) Hvis vi da vinner på tirsdag er det selvsagt isolert sett bra, men det reiser jo spørsmålet om hvorfor vi ikke spilte slik i dag. Dette vil så føre til enda mer frustrasjon.

 

Så du håper på tap mot Liverpool så du skal slippe å irritere deg over at vi ikke slo Chelsea?

Høres vanvittig ut spør du meg. Er det noe Arsenal trenger nå så er det seier mot Liverpool så vi slipper en knekk i selvtilliten.

ok. Og hva skjer hvis denne "selvtilliten" kommer tilbake etter seier mot Liverpool og seier mot Boro? Jo, da vil vi få en falsk trygghetsfølelse, en overdreven tro på egne ferdigheter, og et lag i forsvarsposisjon i det vi skal møte Manu i CL. Alle vet at Arsenal er bedre i angrepsposisjon enn i forsvarsposisjon. Arsenal vant mot Manu på Emirates i år i en kamp så og si ingen trodde de skulle vinne. I 2006 spiller vi borte mot Manu (tror det var 17.september). Vi måtte klare oss uten Henry og vPersie, og vi her på forumet var svært usikre på om dette kom til å gå bra. Men da spilte vi den beste kampen vi har spilt der i de siste 10 årene, og vi vant 1-0. Rett etter manukampen i fjor høst var vi igjen høyt oppe og hadde selvtillit, men de to neste ukene presterer vi¨å tape med stygge sifre både mot Villa og City. Så er vi langt nede igjen, og skal møte Chelsea. Så på papiret er laget uten selvtillit. Men hva skjer? Jo, vi vinner.

Jeg mener dette viser at den "selvtilliten" mange snakker om ikke alltid er en bra ting. Den kan fort gjøre at spillerne tenker at talentet er bedre enn det det er, og slik tenker at de kan slappe litt av og ikke kjempe like godt som hvis de har noe å bevise (dette høres helt latterlig ut, men det er slik laget vårt, og mange andre lag, er).

Så hvis det at Arsenal taper mot Liverpool, i en ubetydelig kamp, kan gjøre at Arsenal kommer i angrepsposisjon før den viktige CL-kampen mot Manu, ja da håper jeg Arsenal taper mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

100% enig

Da er dette over.

Denne kampen mener jeg vi skulle vunnet, Chelsea opplever jeg at vi er i ferd med å bli sterkere enn. Vi var uheldige med mange skader i forsvaret. Fire av fem førstevalg var ute. Det skal naturlig nok ha en betydning. Men vi viser at vi er et sterkt lag slik vi fremstår på tross av dette. Dessverre var det unødvendige mål i mot, slike mål som andre storlag i England ikke slipper inn.

Med en ordinær forsvarsfemmer tror jeg faktisk vi hadde tatt dette, rimelig greit. Kanskje hadde Almunia ordnet opp i begge situasjonene for oss. Jeg liker Fabianski godt, men kanskje mangler a noe rutine. Har ikke sett et så svakt Chelsea lag på noen år. Vi er iferd med å bli Englands beste lag igjen.

Tapet i dag er bare et tap vi skulle unngått og som vi vil lære av.

:(

Link to comment
Share on other sites

Kan det tenkes, at Wenger faktisk ser åpent på ligaen enda? At han vil vinne alle de tre kampene mot de store for å klatre så høyt som mulig?

 

Hvis Arsenal vinner de tre kampene, og man har "flaks" med resultatene i enkelte andre kamper som de har mot nedrykkslag, så er ikke ligagullet umulig.. Jeg har vanskelig for å tro dette selv, og dere ler sikkert.. men det skulle ikke forundre meg at det er akkurat noe slik Wenger tenker.

Link to comment
Share on other sites

Kan det tenkes, at Wenger faktisk ser åpent på ligaen enda? At han vil vinne alle de tre kampene mot de store for å klatre så høyt som mulig?

 

Hvis Arsenal vinner de tre kampene, og man har "flaks" med resultatene i enkelte andre kamper som de har mot nedrykkslag, så er ikke ligagullet umulig.. Jeg har vanskelig for å tro dette selv, og dere ler sikkert.. men det skulle ikke forundre meg at det er akkurat noe slik Wenger tenker.

Har også tenkt på det ei stund. Veldig mye som skal trille vår vei for at vi skal vinne PL, men ikke helt umulig. Mange poeng igjen å spille om.

Men når det er sagt synest jeg det er veldig rart at Diaby får spille framfor Arshavin eller Nasri.

Link to comment
Share on other sites

I virklighetens verden er det umulig. Ellers har så mye rullet vår vei de siste ukene at det låg vel smell på lur nå. Nå gjelder det å reise seg, men det er desverre et faktum at vi ofte bruker lang tid på det etter en stor skuffelse.

 

 

Ja selvsagt er det umulig i virkelighetens verden. Men Wenger kan ha håp i "A hanging snore" som en vis norsk trener sa en gang i tiden.

 

Har ikke sjekket, men jeg tror de 3 andre har igjen Everton. Og det er en vanskelig kamp - de sloss jo faktisk om noe. Og klarer man 3. plass så er det vel det også direkte kvalifisering til CL neste år?

 

Ja vi har hatt mye medgang nå, og det lå i luften at v måtte få en imot. Da er jeg egentlig litt glad det kom i FA cup og ikke i CL. Nå har vi kamp mot Liverpool, vinner vi den er vi på rett kjør i forhold til CL kampene mot United igjen. Og til de kampene så har vi hvertfall Djourou og Sagna tilbake. Og kanskje faktisk Clichy også. Selvom Gibbs har vært god i hans fravær.

 

 

Vi får se. Personlig tar jeg tapet med fatning. Skadesituasjon i bakre rekker er ikke gunstig mot lag som Chelsea. Drogba er vanskelig nok å hanskes med for de beste. Mange spillere har vokst, og jeg håper vi hvertfall tar oss til finalen i CL. For selv om vi skulle tape den, så tror jeg det er nok for å beholde spillerne våre. Og da kan neste sesong bli fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...