Jump to content

2009.04.07 Villarreal B


Mr Chapman

Hvem tar første stikk?  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg synes clichy spilte veldig bra idag. kan ikke tro at det er noen som bryter flere baller enn han. Tatt seg stort opp etter høst sesongen.

Vil heller se song enn denilson som den defansive ved siden av cesc når alle er skadefrie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Jeg må le. De sitter å diskuterer at det har løsnet for Arsenal i det siste. Så sier fjørtoft at grunnen til det må jo være at Fabregas og Adebayor var komt tilbake..

 

Og de fortsetter med å si at det er klasseforskjell på Adebayor og Bendtner. Den var vel litt tynn?

Link to comment
Share on other sites

En mye bedre andreomgang. Song var den som særlig stod fram. Han stoppet mange av kontringene dems. Presset var mye bedre i andre. Noen småfarlige situasjoner i starten av andre, da forsvaret stod høyt uten å presse. Ellers bra bakover. Senna var den eneste jeg følte meg truet av .Jeg visste at han hadde en god skuddfot, men ikke at han har så mye krutt. Ellers synes jeg at Toure og Clichy gjorde det bra.

 

Så var det godeste Ade. Spiller i store deler av kampen helt forferdelig. Plutselig tryller han et fantastisk mål jeg først ikke trodde telte. Et nydelig mål. Den x-faktoren har ikke Bendtner, og dansken er heller ikke god som en 4-5-1 spiss. Det er heller ikke van Persie, så vi har et problem hvis Ade spiller svakt når vi spiller med kun en spiss.

 

Når skal spillerne lære seg å legge inn? Enten må spillerne legge inn veldig tidlig eller heller drible innover. Når vi spiller 4-5-1, er innleggene nødt til å sitte, samt at Ade holder seg i midten. Ute på kanten har du ingenting å gjøre.

 

Etter en tøff kamp med mange kort og til tider høyt temo klarte vi å ta med oss et godt resultat. Villareal sliter borte, både i CL og i ligaen. På hjemmebane har vi vært knallgode i CL de siste årene, og jeg føler meg trygg på at vi skal komme oss videre til Semi-finalen nå. Jeg håper virkelig at vi presser dem mye i starten av neste kamp. Et tidlig mål til dem, så er det plutselig de som har overtaket.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Etter en tøff kamp med mange kort og til tider høyt temo klarte vi å ta med oss et godt resultat. Villareal sliter borte, både i CL og i ligaen. På hjemmebane har vi vært knallgode i CL de siste årene, og jeg føler meg trygg på at vi skal komme oss videre til Semi-finalen nå. Jeg håper virkelig at vi presser dem mye i starten av neste kamp. Et tidlig mål til dem, så er det plutselig de som har overtaket.

 

Enig. Der må det kjøres på tradisjonelt engelsk vis: Kjøre over dem fra start.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må le. De sitter å diskuterer at det har løsnet for Arsenal i det siste. Så sier fjørtoft at grunnen til det må jo være at Fabregas og Adebayor var komt tilbake..

ja det er en skam for norge det studio der..

 

i likhet med Bjervell så må jeg også reklamere litt for svensk TV, jeg så kampen på viasatondemand (som funket fett gjennom hele kampen, ingen hakking eller noe) og der viste de sveriges Kanal 6.. det var helt noe annet en de tullingene vi har i Norge! som Bjervell har sagt før så hadde de mye mer innsikt, og kommenterte det som var bra hos begge lagene.. for dere som så på norsk: ble Song noen gang roset? det ble han i Sverige nemlig.. også studioet var helt noe annet, hvor fire fotball elskere stod og stor koset seg over god fotball fra alle fire lag som spilte i dag! noe annet en manu og liverpool elskerne i Onside studio..

 

men over til kampen, synes vi hevet oss meget bra fra 1. til 2. omgang(1. omgang var rett og slett elendig), og 1-1 er et meget godt resultat.. nå trenger vi bare å holde nullen på emirates så er vi der! UTROLIG skoring av Ade, og for 3. mål på rad er Cesc nest sist på ballen, deilig å ha dem tilbake!

forresten også deilig med 2-2 på røgbybana, nå må virkelig manu slite i Portugal!

jeg gleder meg som en unge til neste uke, detta blir gøy!

Link to comment
Share on other sites

WE'RE ON OUR WAAAY

WE'RE ON OUR WAY

WE'RE GOING TO ROMAAA

WE'RE ON OUR WAY!

HOW WE GET THERE, WE DON'T KNOW

HOW WE GET THERE, WE DON'T CARE

ALL WE KNOW IS WE ARE ON OUR WAAAAAY!!!!!!! :D

 

50% er gjort, nå er det bare å overkjøre dem på the Grove. Blir gøy sikkert også et fint gjensyn med Porto i semien :)

 

Håper forresten jeg slipper å se på samme Viasat-opplegg de neste kampene... Det eneste man hører er kommentatoren, som fra før av er så som så. Jeg må jo nesten være helt stille for å høre noe fra tribunen...

 

EDIT: Svensk TV skal selvfølgelig testes neste uke! B)

Link to comment
Share on other sites

Men "mark my words", Adebayor kommer til å ha en real crapper :)

 

Nesten helt rett! Jeg er fornøyd jeg, selv om han kunne gjort mye mer bra i dag, får vi et helt fantastisk mål!

 

Flott utgangspunkt, Villarreal må score 2(!) på Emirates for å gå videre, for jeg tror vi klarer å få oss et mål. Dette BØR vi klare, men det lukter litt bananskall...

Link to comment
Share on other sites

Veldig viktig bortemål. "Utrolig" nok kom det fra vår svakeste spiller for dagen. Men målet var nydelig, skal ikke stå på det. Perfekt pasning fra Fabregas, nydelig tatt ned på brystet og knallbra skudd/saksespark i lengste hjørnet.

 

Villareal har en enormt god statistikk på hjemmebane, og vi skal si oss fornøyde med 1-1.

 

Kommer til å bli en helt annen kamp på Emirates hvor jeg håper vi tar kontroll fra første sekund og kjører på for å score.

 

Song var knallbra i dag. Banens beste?

Link to comment
Share on other sites

Dette var langt i fra årsbeste, men vi fikk et gunsitg resultat. Nå må vi bare heve oss et par hakk til returoppgjøret, så skal vi møte Porto i semien:D

 

Enig at vi ikke hang med i første omgang. Villareal satt opp et tempo vi øyensynlig ikke var forberedt på. Men til tross for det holdt vi dem OK fra livet.

 

Til andre ble det gjort noen justeringer som nøytraliserte Villareal i stor grad, og vi kunne dominere av den omgangen. Alt i alt greit med uavgjort.

 

Og til alle som syter og klager over Arsenal i denne kampen - hva forventer dere egentlig? Vi er i topp åtte i Europa og møter et lag på bortebane! Tror dere vi skal dominere dem som vi dominerer et lag som City på hjemmebane?? Våkne opp! Dette er fotball på toppnivå i Europa - ingenting kommer gratis!

Sant så sant :) Vi må lære oss å sette pris på gode resultater selv om vi ikke vant. Kan ikke forvente stålkontroll og totaldominans i CLs kvartfinaler.

 

Jeg må le. De sitter å diskuterer at det har løsnet for Arsenal i det siste. Så sier fjørtoft at grunnen til det må jo være at Fabregas og Adebayor var komt tilbake..

 

Og de fortsetter med å si at det er klasseforskjell på Adebayor og Bendtner. Den var vel litt tynn?

Når begge de to spiller opp mot sitt beste så er det vel strengt talt klasseforskjell mellom dem?

Link to comment
Share on other sites

Sterkt resultat på en bane hvor de fleste sliter. Vi spiller en fornuftig første omgang hvor Villarreal er best, men samtidig løper fra seg. Fra 20 min og utover sitter midtbanen bedre og både Denilson og Song spiller seg inn i kampen. Jeg er utrolig imponert over at laget ikke får litt mer panikktendenser etter et tidlig mål i mot, men det er tydelig at disse unge spillerene allerede har nok erfaring og tro på egne ferdigheter til ikke å la seg stresse. De kontrollerer omgangen inn til 1-0.

 

2. omgang er meget sterk og sentral midtbane får litt mer hjelp fra Nasri som etterhvert kommer inn i kampen. Både Song og Denilson dekker enormt med rom, vinner nesten samtlige dueller og gjør mye konstruktivt med ballen. Begge distribuerer like godt med begge ben og begge søker muligheter fremover så snart de vinner ballen. 19, 20, 21, 21 og 21; det er alderen på dagens midtbane. Det er på grensen til vanvittig!

 

Ade har fått mye tyn her for sin første omgang, jeg er ikke enig i det: Han mørner begge stopperene med tunge løp hele kampen og i 2. klarer de ikke å markere like tett. Målet er fantastisk, i tillegg har han flere meget gode involveringer som både Nasri, Walcott og Fabregas burde utnyttet bedre.

 

Fabregas er on og off i flere perioder og det er ikke overraskende etter sitt lange fravær. Likefullt viser han en klasse som få andre i verden har. Det er utrolig å ha han tilbake før innspurten.

 

Toure og Djourou gjør en sterk jobb i midten, Sagna er tilbake i godt slag og Clichy kommer gradvis tilbake. Dette lover godt.

 

Oppsummert var dette en god kamp og jeg velger igjen Song som MoM. Det gjør like godt hver gang :)

Link to comment
Share on other sites

song og denilson er ok bakover, men det blir så alt for mange feilpasninger når det skal spilles fremover på banen. gang på gang klarer disse to å spille ballen bak sine medspillere. banens beste? nei ikke song denne gangen heller. toure er god i dag. ade og cesc er enormt svake bortsett fra ved målet. fabianski er en god målmann. wenger er litt for glad i denilson og song. ingen tvil om at det må forsterkes i den defensive delen av arsenal midtbane. en spiss må også til. en som kan score mål på mer enn en av tyve 100% sjanser

Link to comment
Share on other sites

song og denilson er ok bakover, men det blir så alt for mange feilpasninger når det skal spilles fremover på banen. gang på gang klarer disse to å spille ballen bak sine medspillere. banens beste? nei ikke song denne gangen heller. toure er god i dag. ade og cesc er enormt svake bortsett fra ved målet. fabianski er en god målmann. wenger er litt for glad i denilson og song. ingen tvil om at det må forsterkes i den defensive delen av arsenal midtbane. en spiss må også til. en som kan score mål på mer enn en av tyve 100% sjanser

har vi sett samme kampen? Cesc enormt svak? så du ikke hvordan han strødde om seg med krem pasninger fra øverste hylle til tider? må ikke glemme at han netopp har kommet tilbake etter flere måneder på side linja, og kan kanksje ikke forvente at skal være helt på topp enda, men alikevel synes jeg han var en av våres beste i dag.. Ade var ikke meget god i dag nei, men han gjorde mange gode ting og det målet tilgir alle offside løp og andre ting i dag.. Ade hadde vel kun en sjangse i dag, så den med 1 mål på 20 sjangser er tynn, når man har Ade, dudu, RvP og Arshavin i stallen er vel ikke spiss det første man tenker på..

 

Wenger er for glad i Song og Denilson.. javel, men gi meg alternativene?

dessuten har begge to de siste kampene løftet seg betraktelig og er på vei til å spille seg inn i verdenstoppen i sine posisjoner, synes begge har fortjent en plass i starts 11`ern i dag..

vi har Song, Denilson og Diaby til å bekle rollen vedsiden av Cesc som DM, personlig synes jeg Song passer best.. kjøpe ny DM til flere millioner, eller fortsette det vi har startet med og satse på en av våre store talenter? jeg stemmer på sistnevnte ..

Link to comment
Share on other sites

song og denilson er ok bakover, men det blir så alt for mange feilpasninger når det skal spilles fremover på banen. gang på gang klarer disse to å spille ballen bak sine medspillere. banens beste? nei ikke song denne gangen heller. toure er god i dag. ade og cesc er enormt svake bortsett fra ved målet. fabianski er en god målmann. wenger er litt for glad i denilson og song. ingen tvil om at det må forsterkes i den defensive delen av arsenal midtbane. en spiss må også til. en som kan score mål på mer enn en av tyve 100% sjanser

 

Du lever virkelig opp til navnet ditt.. :)

Vi er nok veldig uenige om Song og Denilson. Skulle likt å se treffprosenten til de to nå på pass. Som alle spillere misser de noen, men en stor forskjell er at de løser vanskelige situasjoner med stor presisjon og at de nesten aldri slår bort ballen når laget er i ubalanse. De sparer de mer vanskelige og risikable passene fremover på banen når vi ikke kan bli løpt i senk. Selvf kan det da bli noen balltap.

Link to comment
Share on other sites

WE'RE ON OUR WAAAY

WE'RE ON OUR WAY

WE'RE GOING TO ROMAAA

WE'RE ON OUR WAY!

HOW WE GET THERE, WE DON'T KNOW

HOW WE GET THERE, WE DON'T CARE

ALL WE KNOW IS WE ARE ON OUR WAAAAAY!!!!!!! :D

 

50% er gjort, nå er det bare å overkjøre dem på the Grove. Blir gøy sikkert også et fint gjensyn med Porto i semien :)

 

Håper forresten jeg slipper å se på samme Viasat-opplegg de neste kampene... Det eneste man hører er kommentatoren, som fra før av er så som så. Jeg må jo nesten være helt stille for å høre noe fra tribunen...

 

EDIT: Svensk TV skal selvfølgelig testes neste uke! B)

Vises Arsenal-Villareal på svensk TV neste uke??

Link to comment
Share on other sites

Jeg må le. De sitter å diskuterer at det har løsnet for Arsenal i det siste. Så sier fjørtoft at grunnen til det må jo være at Fabregas og Adebayor var komt tilbake..

 

Og de fortsetter med å si at det er klasseforskjell på Adebayor og Bendtner. Den var vel litt tynn?

Rune Bratseth synes jeg i hvertfall kan noe om fotball og er en av de få som skjønner at Bendtner faktisk har et talent, i motsetning til Fjørtoft og Solér. Men akkurat i den påstanden at det er klasseforskjell mellom Bendtner og Adebayor, føler jeg at han bommer litt.

Link to comment
Share on other sites

Får virkelig håpe at kampen går på svensk TV neste uke eller at Thor Eggen i hvert fall ikke blir satt opp som kommentator. Makan til tørrere kommentator skal du lete lenge etter.

 

Ja og han har bare blitt værre. Han har en tendens til å bruke morsomme hjemmelage ord som jeg bare blirt flau på hans vegne av, og virker å være mest opptatt av å høre sin egen stemme. Viasat har jevnt over elendige kommentatorer, men de blir heldigvis mindre irriterende hvis vi scorer mye.

Link to comment
Share on other sites

At Adebayor har et større register å spille på enn Bendtner er vel et faktum, men det samme er nok at Bendtner har et større "hjerte" enn Adebayor.

 

Soler og Fjørtoft er nok ikke på bærtur, det er bare det at det hele pakkes inn i tåpeligheter. Bratseth har ikke noe slikt show-off behov og klarer seg derfor klart best.

 

Når det gjelder Thor Eggen så er han bare irriterende. Har nok peiling han også på bunn, men han har en stil som er uforenlig med en det seriøs, lidenskaplig og fotballfrelst seer forventer. Samme som "Haugen i bua" sleit med lenge. Det er imidlertid en kar som har vokst voldsomt de site par årene. Kunne Eggen hatt samme selvinnsikt og gjort det likedan kunne det blitt bra.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har lagt merke til er at Walcott har gjort STORE fremskritt på å jobbe defensivt også og hjelpe Sagna! Ikke det at det har blitt perfekt, men jeg ser hvertfall stor forskjell nå og før!

Helt enig! Jeg kommenterte det etter kampen mot City. Han er ikke noen mester i takle-faget men han løper som han skulle hatt fanden i hæla og trår til skikkelig. Svært gledelig :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...