Jump to content

2009.04.07 Villarreal B


Mr Chapman

Hvem tar første stikk?  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

VILLARREAL

ARSENAL FC

 

gun__1237823142_uefa_villarreal.jpg

 

Om kampen:

 

UEFA Champions League - Kvartfinale kamp 1

Estadio el Madrigal, Spania

Tom Henning Øvrebø (Norge) - Dommer

Kampen sendes direkte på Viasat Sport Norge

 

Tropper:

 

Hjemme:

 

Keepere: Diego López and Viera

Forsvarsspillere: Javi Venta, Gonzalo, Capdevila, Ángel, Godin, Fuentes and Cygan

Midtbanespillere: Marcos Senna, Pires, Eguren, Cani, Ibagaza and Mati Fernández

Angrepsspillere: Rossi, Nihat, Llorente and Guille Franco

 

* Marcos Senna og Cani begge tilbake for gultøyene

* Santo Cazorla og Bruno Sarriano er skadet og spiller ikke

 

Borte:

 

Keepere: Almunia, Fabianski

Forsvarsspillere: Sagna, Toure, Gallas, Silvestre, Djourou, Clichy, Gibbs

Midtbanespillere: Fabregas, Nasri, Vela, Walcott, Denilson, Song, Eboue

Angrepsspillere: Adebayor, Bendtner

 

* Samir Nasri returnerer fra skade

* Robin van Persie, Abou Diaby, Eduardo og Tomas Rosicky skadet

 

 

Lagenes siste fem kamper:

 

Villarreal 2-0 Athletic Bilbao

Atletico Madrid 3-2 Villarreal

Panathinaikos 1-2 Villarreal

Villarreal 1-0 Espanyol

Real Betis 2-2 Villarreal

 

Arsenal 2-0 Manchester City

Newcastle 1-3 Arsenal

Arsenal 2-1 Hull

Arsenal 4-0 Blackburn

Roma 1-0 Arsenal

 

Denne blir oppdatert mer utover kvelden, nå er det TIL-kamp! B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Dette er altså troppen vi sender til Spania:

Manuel ALMUNIA (GK)

3 Bacary SAGNA

4 Cesc FABREGAS

5 Kolo TOURE

8 Samir NASRI

10 William GALLAS

12 Carlos VELA

14 Theo WALCOTT

15 DENILSON

17 Alex SONG

18 Mikael SILVESTRE

20 Johan DJOUROU

21 Lukasz FABIANSKI (GK)

22 Gael CLICHY

25 Emmanuel ADEBAYOR

26 Nicklas BENDTNER

27 Emmanuel EBOUE

40 Kieran GIBBS

 

Folk sier vi har en tynn tropp, men utenom de her har vi altså Eduardo, vPersie, Ramsey, Rosicky, Diaby. I tillegg har vi tre gode spillere på utlån + et par unggutter på utlån.

Vi har absolutt ikke en tynn tropp, og jeg ser på det som viktig at vi beholder de vi har nå, så kan vi heller selge Senderos og kjøpe inn en ny stopper (def. midtbane). Men er veldig usikker på om vi bør selge Senderos...

 

Når det gjelder kampen håper jeg på at vi scorer, og får uavgjort. Og så må jeg si at jeg forstår godt at Pires er sur på Wenger pga CL-finalen. Wenger burde heller tatt av Ljungberg!!!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kampen håper jeg på at vi scorer, og får uavgjort. Og så må jeg si at jeg forstår godt at Pires er sur på Wenger pga CL-finalen. Wenger burde heller tatt av Ljungberg!!!

Uenig med deg her. Når vi ble 10 mann var den defensive delen viktig å tenke på mot et lag av Barcelonas kaliber. Og som alle vet var Ljungberg mye bedre defensivt enn Pires. Så jeg har hele tiden vært enig i Wengers disponering der.

 

On topic: Tror dette er en kamp vi har gode muligheter til å vinne. Villareal må opp å score og det kan gi oss gode muligheter for overganger. Vil se denne startoppstillingen i morgen:

 

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Song - Denilson

 

Walcott - Fabregas - Nasri

 

Adebayor

 

Dette laget bør være mer enn kapabelt til å kunne få med seg et godt resultat hjem til London.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Toure - Clichy

Song - Denilson

Eboue - Fabregas - Nasri

Adebayor

 

Og hvis vi skal spille mer offensivt, eventuelt dette laget:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Toure - Clichy

Walcott - Fabregas - Song - Nasri

Adebayor - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Siden kampen går på viasat sport norge tipper jeg det er Eggen som kommenterer kampen (som vanlig), den største arsenal-hateren i kommentatorenes historie... B) Kvelden er mao allerede delvis ødelagt...

 

Hvordan har du fått for deg det?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Thor Eggen er vel ikke noen Arsenal-hater, snarere tvert imot.

 

Han er nok ingen Arsenal hater, men han er vanligvis jævlig glad i motstanderlaget, uansett hvem vi møter B)

 

Men jeg driter i om han er Arsenal supporter eller ikke, hovedpoenget er jo at han er en elendig kommentator ;)

Link to comment
Share on other sites

Viser de ikke kampen på sportN eller Visat4?

 

Blir så lei meg.. Var sikker på at kampen skulle gå på en av de siden det bare er 2 lag som spiller denne dagen.

 

kan man kjøpe kampen på nettet? med norske kommentatorer? har egentlig ikke så mye å si, bare det ikke er arabiske. Erfaringer? B)

Link to comment
Share on other sites

Livesport har satt opp kampen på Viasat Sport. Om dere ikke har den kanalen/livesport så kommer det garantert streams. B)

 

Over til kampen;

 

Jeg har meget stor tro på 3-poeng som jeg holdt på å skrive, eller seier om du vil, i denne kampen. Vi fikk en bra generalprøve mot City, og jeg tror vertfall ikke at vi blir å spille noe dårligere i morgen. Synes den 4-2-3-1 formasjonen funket bra og den virker jo spennende. I tillegg virker den til å fylle ut spillerne våre bra. Nå som også van Persie og Eduardo er ute så passer det jo enda bedre med kun en spiss.

 

Foretrekker denne ellveren;

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Denilson-Song

Walcott-Fabregas-Nasri

Adebayor

 

Dette blir i overkant av offensivt, og Eboue inn for Walcott kunne vært tenkelig. Men da mener jeg også at vi burde kjøre 4-4-1-1. Vil se et lag som går for borteseier!

Link to comment
Share on other sites

Livesport har satt opp kampen på Viasat Sport. Om dere ikke har den kanalen/livesport så kommer det garantert streams. :P

 

Over til kampen;

 

Jeg har meget stor tro på 3-poeng som jeg holdt på å skrive, eller seier om du vil, i denne kampen. Vi fikk en bra generalprøve mot City, og jeg tror vertfall ikke at vi blir å spille noe dårligere i morgen. Synes den 4-2-3-1 formasjonen funket bra og den virker jo spennende. I tillegg virker den til å fylle ut spillerne våre bra. Nå som også van Persie og Eduardo er ute så passer det jo enda bedre med kun en spiss.

 

Foretrekker denne ellveren;

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Denilson-Song

Walcott-Fabregas-Nasri

Adebayor

 

Dette blir i overkant av offensivt, og Eboue inn for Walcott kunne vært tenkelig. Men da mener jeg også at vi burde kjøre 4-4-1-1. Vil se et lag som går for borteseier!

Den formasjonen er jeg for! og med DenilSong bak der kommer vi til å ha stålkontrol defansivt, mens fab4 og gutta stormer i angrep..

synes absolutt vi skal starte med Theo, da jeg så hvordan han føyk som et lyn i angrep hver gang han fikk ballen mot City skjønte jeg at denne gutten kommer vi til å trenge fremover.. det blir jo nesten farlig hver gang han får ballen og kommer seg rettvendt!

 

har stor tro på seier her, et godt resultat i Spania så er jeg nesten sikker på at vi er i semien.. våren 09 er vår vår, og vi åpner ballet med seier i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Blir en uhyre spennende kamp. Villareal vil nok prøve sitt for å score på hjemmebane, noe som gir oss rom fremover på kontringer. Når vi nå har Walcott tilbake og Nasri klar må vi starte med disse på hver sin ving. Nasri kan hjelpe Cesc med det kreative og farta til Walcott er fryktet!

Spiller vi med to defensive midtbanespillere i Denilson og Song har vi både hodestyrke og løpsstyrke der. Er viktig at Fabregas blir fritatt litt for de defensive arbeidsoppgavene når han skal prøve å spille seg i form.

 

Spørsmålet er bare om vi skal starte med Nicklas på topp, eller at Ade bør få fortsette etter to mål mot City.

 

Almunia

Sagna-Kolo-Gallas-Clichy

Denilson-Song

Walcott-Cesc-Nasri

Ade

 

Blir overrasket om vi stiller med noe annet lag enn dette.

Link to comment
Share on other sites

Fysj a meg så spennende dette kommer til å bli!!! Forrige kamp mot Villarreal var mildt sagt nervepirrende.

Håper vi har en mer oppadgående dommer en sist vi spilte på denne banen. Håper vi fortsetter den gode trenden, men at vi får luket vekk de få grove glippene fra lørdag. Denne kampen kan bli utrolig viktig for stemningen innad i laget fremover. Med seier her får gutta stor selvtillit og kommer ikke til å frykte noe lag i hele verden. Ikke det at Villarreal er noen fotball storhet, men en kvartfinale i CL er aldri lett. Skal vi lykkes i CL og FA-cupen tror jeg vi trenger seier!

 

Jeg håper at vi går offensivt til verks med dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Denilson-Song

Walcott - Fabregas - Nasri

 

Adebayor

 

Jeg håper denne formasjonen er like fleksibel som den var i helgen mot City. En glidende overgang mellom 4-3-3 i angrep og 4-5-1 i forsvar. Dette skal vi klare gutter!!! COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Den første av en rekke eksamener for Song, Denilson, Walcott, ADEBAYOR OG NASRI.

 

Song, Denilson og delvis Walcott fordi dette er første gang de virkelig er med i denne fasen av turneringen, dette er på mange måter deres største kamp til nå i karrieren. En kvartfinale i CL der de har hver sin nøkkelrolle og på den andre siden venter Manchester United. Jeg vet at man har deltatt før, men i kveld er vi avhengig av at Song og Denilson demmer opp og er PRESISE når vi vinner ballen. Dersom disse to klarer den ekstremt vanskelige balansegangen mellom å være hyperaggresiv når ballen skal vinnes og ekstremt presis når den skal spilles kan dette bli veldig bra. Denilson/ Senna blir en duell i kampen, her må man tørre å stå opp mot store navn og være mann i duellene, gutter er hjemme på gutterommet!

 

Adebayor må vise modenhet, entusiasme og klinisk presisjon på kanskje den eneste målsjansen han får. Han må kanskje løpe i 89 minutter og iskaldt sette sjansen sin i det 90 minutt, vanskelig, han har strøket på denne før!

 

Nasri blir for første gang nødt til å ta steget opp i Champions League, meget svak i Roma, i kveld blir han viktig. Både når vi bryter og spiller mot etablert forsvar er det viktig at han finner og skaper rom for folk som Cesc, Ade og Theo. Nasri MÅ engasjere seg og vise at Pires er 35 år og at det er Nasri som er ”the comming man”. Meget spent på Nasri i kveld, lykkes han er mye gjort.

 

Kl 2045 kan ikke lærer Wenger lære dem mer, da på pennen være spisset, hjernen frisk og klar, dette blir vill vest og meget tøft!

 

Jeg skal sitte på kanten av stolen og tar gjerne et bortemål eller to…

 

Lykke til alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Den første av en rekke eksamener for Song, Denilson, Walcott, ADEBAYOR OG NASRI.

 

Song, Denilson og delvis Walcott fordi dette er første gang de virkelig er med i denne fasen av turneringen, dette er på mange måter deres største kamp til nå i karrieren. En kvartfinale i CL der de har hver sin nøkkelrolle og på den andre siden venter Manchester United. Jeg vet at man har deltatt før, men i kveld er vi avhengig av at Song og Denilson demmer opp og er PRESISE når vi vinner ballen. Dersom disse to klarer den ekstremt vanskelige balansegangen mellom å være hyperaggresiv når ballen skal vinnes og ekstremt presis når den skal spilles kan dette bli veldig bra. Denilson/ Senna blir en duell i kampen, her må man tørre å stå opp mot store navn og være mann i duellene, gutter er hjemme på gutterommet!

 

Adebayor må vise modenhet, entusiasme og klinisk presisjon på kanskje den eneste målsjansen han får. Han må kanskje løpe i 89 minutter og iskaldt sette sjansen sin i det 90 minutt, vanskelig, han har strøket på denne før!

 

Nasri blir for første gang nødt til å ta steget opp i Champions League, meget svak i Roma, i kveld blir han viktig. Både når vi bryter og spiller mot etablert forsvar er det viktig at han finner og skaper rom for folk som Cesc, Ade og Theo. Nasri MÅ engasjere seg og vise at Pires er 35 år og at det er Nasri som er ”the comming man”. Meget spent på Nasri i kveld, lykkes han er mye gjort.

 

Kl 2045 kan ikke lærer Wenger lære dem mer, da på pennen være spisset, hjernen frisk og klar, dette blir vill vest og meget tøft!

 

Jeg skal sitte på kanten av stolen og tar gjerne et bortemål eller to…

 

Lykke til alle sammen!

 

Hear hear.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...