Jump to content

Brede Hangeland


Ole Henrik

Recommended Posts

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Ja, er også viktig å huske på at vi hadde en keeper i verdensklasse da.

 

En keeper i verdensklasse hadde vi også da Dixon-Adams-Bould-Winterburn var på sitt beste. De fem klarte å "skjule" hverandres svakheter så bra at de var bestevenner både på og av banen.

 

At vi har Almunia i mål er også en grunn til at jeg ikke tror Hangeland vil passe inn i vår type fotballstil pr dags dato.

 

Jeg har ikke sett noe særlig av Vermaelen enda(eneste pre-season kamp jeg har sett så langt er Arsenal-Rangers og da spilte ikke Vermaelen) men etter det jeg har hørt er han en spiller som trør til i duellene? Noe som er positivt siden det er her vi har manglet styrke de to siste årene.

 

Det er ingen tvil om at Almunias største svakhet er å plukke ned crossere. Og det er ingen tvil om at både Gallas og Toure manglet hodestyrke.

 

 

Amen! Det gikk en usynlig snor mellom Dixon, Winterburn, Adams og Bould, og Seaman og Adams styrte denne enheten henholdsvis for- og bakover og sidelengs. :( Fullkommen kommunikasjon. På engelsk! Hehe.

 

Vermaelen har vært på en annen planet i forhold til resten av forsvaret i treningskampene. Men hva kan man forvente av en nykommer såpass tidlig? Det som imponerer meg, er at han er en spillende midtstopper med fart og susende taklinger. Ikke helt konge i de øvre lag av atmosfæren, i likhet med de fleste andre på Arsenal, så sidebackene får en jobb å gjøre med å stenge av for innlegg i år også.

 

De beste omgangene defensivt i silly season har vært med Djorou på plass, men det er nok litt tilfeldig. Han har nemlig stort sett spilt samtidig med Song, og han har vært helt guddommelig på def. midt. Tankene går til Flaminis siste sesong for oss. Så shame on me for at jeg hadde mine tvil om Song i fjor. Står derimot fortsatt fast på at Denilson er for svak og bør vurderes solgt, men håper virkelig at jeg tar feil og at han slår til.

 

Usikker på Hangeland, altså. Men med Senderos på vei ut er jeg åpen. Lure-Roy vil nok gjøre alt han kan for å holde på ham, da. Og gubbene på styrerommet har vel syltet ned det meste av cashen. Spørsmålet er vel om Hangeland er det beste valget - Wenger får vel bare én mulighet til å hente en kvalitetsforsvarer denne sesongen og bør ikke føkke til det. For øvrig enig i at Hangeland har hatt en formidabel fremgang som spiller. Likevel.... god nok for Arsenal? Tja......

Link to comment
Share on other sites

Andre viktige egenskaper Hangeland har er måten han fremstår som person. Rolig, behersket, ydmyk og samtidig selvsikker, trygg og ikke minst klok. Dette skinner på mange måter gjennom i spillestilen han også.

 

Noen sier at Adams ikke ville fungert i dagens Arsenal. Men jeg er ikke så sikker på det. Han var alltid bevist på sine egne svakheter, men klarte å skjule og oppveie de på alle mulige måter. For det første var han meget god til å lese spillet og å plassere seg i forhold til motspillere. Når det ikke lykkes ble det enten satt inn knallharde taklinger eller kanskje holdt litt i trøya en gang i blandt. De var raske og tekniske før også selv om fotballen selsagt er i kontinuerlig utvikling.

 

Forsvaret var veldig godt samspilt den gangen, men så var de ikke akkurat laget av samme materiale som Rossicky heller. De fikk MYE spilletid sammen. Hele forsvarsrekka kunne kanskje ikke ha spilt på dagens lag. Jeg menr vi vil fungere best med en lang Adams-type i midten som må utfylles med en mindre og kjappere spillertype ved siden av seg. Til den jobben mener jeg Gallas er perfekt.

 

Jeg skal ikke si med 100% sikkerhet at Hangeland vil lykkes hos oss, men basert på det jeg og andre har sett innehar han de kvalitetene en lang midstopper må ha for å lykkes og fremstår som en person som ville glidd godt inn i Arsenalmiljøet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger innrømmer interesse for Brede! Det betyr vel at han ikke kommer :( ?

Kan se ut som om Roy Hodgson begynner å få litt kalde føtter og. Blir hvertfall utrolig spennende å følge Brede neste sesong om det er i Arsenal drakt eller ikke.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5477073,00.html

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5477489,00.html

Link to comment
Share on other sites

Det eneste negative med en eventuell signering av siddisen er at han blir Arsenal spiller på Fantasy, dermed må jeg ta vekk enten Hangeland, Eduardo, Fabregas eller Arshavin. Kan ha maks 3 stk. fra en klubb. :(

 

Blir nok Hangeland som må vekk i såfall.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste negative med en eventuell signering av siddisen er at han blir Arsenal spiller på Fantasy, dermed må jeg ta vekk enten Hangeland, Eduardo, Fabregas eller Arshavin. Kan ha maks 3 stk. fra en klubb. :)

 

Blir nok Hangeland som må vekk i såfall.

Hvis du har valgt laget allerede så trenger du ikke å bytte ut noen spillere selv om du muligens ender opp med 4 dfordi Hangeland var fulham spiller da du satte ham inn på laget, når du neste gang skal kjøpe/selge må en ut, men i teorien kan du spille med alle 4 hele sesongen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det eneste negative med en eventuell signering av siddisen er at han blir Arsenal spiller på Fantasy, dermed må jeg ta vekk enten Hangeland, Eduardo, Fabregas eller Arshavin. Kan ha maks 3 stk. fra en klubb. :)

 

Blir nok Hangeland som må vekk i såfall.

Hvis du har valgt laget allerede så trenger du ikke å bytte ut noen spillere selv om du muligens ender opp med 4 dfordi Hangeland var fulham spiller da du satte ham inn på laget, når du neste gang skal kjøpe/selge må en ut, men i teorien kan du spille med alle 4 hele sesongen.

 

BE

Åja, genialt! :P

Link to comment
Share on other sites

Hangeland var jo en av de aller beste stopperene på fantasy i fjor da! :)

Sant nok, uten at dette skal bli en fantasy diskusjon, så tror jeg at de tre jeg har valgt, kommer til å sanke inn med poeng. :)

 

Men det er verdt dilemmaet om han kommer :P

Er det en egen Liga fra forumet eller?? Hadde vært kult å laget en internliga med bare menn/gutter som skjønner seg på fotball (arsenalsupportere) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Skal bli spenende å se om han kommer. Med tanke på at Gallas og Silvestre sine kontrakter går ut etter denne sesongen og det av vi kanskje kan være litt usikre på om Djourou og Song er gode nok til å bli faste midtstoppere. Senderos er vel også på vei til Everton og har heller aldri overbevist som stopper for arsenal. Jeg kan godt se for meg et midtstopperpar med Vermaelen og Hangeland. To duelsterke spillere som begge to er gode hodespillere er ikke å forakte. Håper nordmannen kommer! Fin reklame for Norge også Gazidis ;)

Link to comment
Share on other sites

Så intervju med mannen nå og det virka som om det var noe :P

la merke til det lure smilet han prøvde å skjule så bra da han ble spurt om Arsenal du også? :P

 

virka som det var noe her ja, krysser fingre og ben på snar oppklaring! men kjenner jeg Wenger rett blir det vel ikke noe før noen minutter før vinduet stenger ..

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vel egentlig for vane å hente tidlig, men i år tror jeg som deg at de kommer tassende inn i laget litt sent

Trur ikke Wenger kjøper noe stort nå, trur heller at han tryller opp noe ukjent noe. Også heller tar seg en storhandel i januar slik som han har gjort flere ganger før. Når han vett hvordan dem som han har hatt trua på har klart seg.

Link to comment
Share on other sites

 

Trur ikke Wenger kjøper noe stort nå, trur heller at han tryller opp noe ukjent noe. Også heller tar seg en storhandel i januar slik som han har gjort flere ganger før. Når han vett hvordan dem som han har hatt trua på har klart seg.

 

 

Det blir jo ofte litt i seineste laget.. I januar var allerede skaden skjedd mtp ligaen.. Det er komplett umulig å vite hva godeste Wenger tenker..

 

Hvis målet er å være en skikkelig utfordrer til ligagullet, må kanskje flere rutinerte spillere inn. De siste sesongers salg av klassespillere uten tilstrekkelige erstatninger har bevist blir svært vanskelig for unggutta og holde toppnivået gjennom en ekstremt lang og tung sesong...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...