Jump to content

Brede Hangeland


Ole Henrik

Recommended Posts

Diarra og Huntelaar kom til Real Madrid i januar og jeg tror reglene for e-cup spill er annerledes etter gruppespill.

 

Ser nå i diverse medier hvor de nevner dette om han Hangeland og e-cupspill.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...Kolo-Toure.html

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21555102/

 

Så spiller Hangeland i mårra kan vi nok fastslå at Wenger ikke er særlig interessert.

 

Tror Wenger bare ser på det som å spare penger :D

 

Hangeland blir jo også tilgjengelig for spill i CL etter nyttår så dermed ville han vært klar til å spille de store kampene som kommer hvis vi kvalifiserer oss B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Tror ikke Hangeland er mannen for oss...tror ikke han vil passe inn i vår type fotball..men jeg har tatt feil før jeg:) så vi får se hva som skjer her

Hvorfor tror du ikke det? Han har en god pasningsfot, svært god i lufta og meget duellsterk. Han er selvfølgelig vant til å spille annerledes enn det vi gjør men tror ikke han vil ha noe problem med å adoptere vår spillestil.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Hangeland er mannen for oss...tror ikke han vil passe inn i vår type fotball..men jeg har tatt feil før jeg:) så vi får se hva som skjer her

Hvorfor tror du ikke det? Han har en god pasningsfot, svært god i lufta og meget duellsterk. Han er selvfølgelig vant til å spille annerledes enn det vi gjør men tror ikke han vil ha noe problem med å adoptere vår spillestil.

Jeg synes han er for treg,for dårlig teknisk og jeg synes ikke den pasningsfoten hans er så spesielt bra, klart vi kunne trenge hode styrken hans, men jeg tror desverre at hangeland er ett nivå lavere en det vi kan forvente av en Arsenal spiller, ser folk samenligner han med Adams og Sol jeg personlig synes begge disse var en del bedere en det hangeland er nå, og jeg føler at med det tempo som spilles nå til dags så tror jeg heller ikke Adams og sol hadde klart seg veldig bra heller i dagens Arsenal(vil bare nevne at Adams alltid har vært min favoritt spiller men hadde nok ikke holdt dagens nivå)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Hangeland er mannen for oss...tror ikke han vil passe inn i vår type fotball..men jeg har tatt feil før jeg:) så vi får se hva som skjer her

Hvorfor tror du ikke det? Han har en god pasningsfot, svært god i lufta og meget duellsterk. Han er selvfølgelig vant til å spille annerledes enn det vi gjør men tror ikke han vil ha noe problem med å adoptere vår spillestil.

Jeg synes han er for treg,for dårlig teknisk og jeg synes ikke den pasningsfoten hans er så spesielt bra, klart vi kunne trenge hode styrken hans, men jeg tror desverre at hangeland er ett nivå lavere en det vi kan forvente av en Arsenal spiller, ser folk samenligner han med Adams og Sol jeg personlig synes begge disse var en del bedere en det hangeland er nå, og jeg føler at med det tempo som spilles nå til dags så tror jeg heller ikke Adams og sol hadde klart seg veldig bra heller i dagens Arsenal(vil bare nevne at Adams alltid har vært min favoritt spiller men hadde nok ikke holdt dagens nivå)

En Tony Adams i toppform hadde klart å spille i dagens Arsenal jo! Man trenger ikke være så rask når du kan lese spillet, bryte pasningene og posisjonere deg bra. Disse ter feltene syns jeg også Brede er ganske god på og jeg tror Wenger kunne fått han opp på et enda høyere nivå. Men jeg er enig at han ikke kan sammenliknes med Adams/Campbell, enda!

Selvfølgelig har han ikke en pasningsfot alà Cesc, men til stopper å være er den ganske så god.

Link to comment
Share on other sites

han er 28 år og har spilt en god sesong i fullham, tviler sterkt wenger er villig til og gi 150 mill kr for han..

 

og samenlingne hangeland med adams og cambell blir for dumt synes jeg, blir sikkert sånn med tykke norske briller på tror jeg

Link to comment
Share on other sites

han er 28 år og har spilt en god sesong i fullham, tviler sterkt wenger er villig til og gi 150 mill kr for han..

 

og samenlingne hangeland med adams og cambell blir for dumt synes jeg, blir sikkert sånn med tykke norske briller på tror jeg

 

Altså, jeg ser ikke på Hangeland med norske briller i det hele tatt, og man ser helt klart at han er en klassestopper. Dog kan det hende han ville ha slitt litt mer i Arsenal, men jeg tror han ville klart seg ganske bra hvis vi lå litt dypere på banen som Manchester United gjør. Vidic og Ferdinand er jo ikke akkurat verdens raskeste stopperpar, men det er ikke mange spillere som kommer seg igjennom der allikevel.

 

Hvis Wenger er interessert i Hangeland, ja takk sier jeg! Dog så har jeg veldig stor tro på at Djourou blir en av våre faste stoppere innen et par år.

Link to comment
Share on other sites

Bare raskt innpå dette med E-cup spill.. Er det ikke slik at kvalifisering og selve turneringer er delt hva anngår påmelding av spillere? Mente det ble diskutert på samme tidspunkt i fjor også... Så hvis man deltar i kvallik for ett lag, så kan man spille gruppespill for ett annet?

Link to comment
Share on other sites

han er 28 år og har spilt en god sesong i fullham, tviler sterkt wenger er villig til og gi 150 mill kr for han..

 

og samenlingne hangeland med adams og cambell blir for dumt synes jeg, blir sikkert sånn med tykke norske briller på tror jeg

 

Nå er det vel ikke lenger bare normenn som sammenligner han med Adams. Den engelske presse omtaler han som Adams Mk.ll. Selv kunne jeg ikke vært mere enig, og jeg har sett det og sagt det siden han spilte for Viking.

Jeg har siden det ønsket å en dag se han i Arsenaldrakt, og skulle det skje ville det vært en overgangsdrøm som gikk i oppfyllelse. Synes det lover bra at han ikke har signert noen ny kontrakt med Fullham enda. Nå som Toure har forlatt oss øyner jeg en sjanse for at håpet kan bli en realitet.

Link to comment
Share on other sites

han er 28 år og har spilt en god sesong i fullham, tviler sterkt wenger er villig til og gi 150 mill kr for han..

 

og samenlingne hangeland med adams og cambell blir for dumt synes jeg, blir sikkert sånn med tykke norske briller på tror jeg

 

Nå er det vel ikke lenger bare normenn som sammenligner han med Adams. Den engelske presse omtaler han som Adams Mk.ll. Selv kunne jeg ikke vært mere enig, og jeg har sett det og sagt det siden han spilte for Viking.

Jeg har siden det ønsket å en dag se han i Arsenaldrakt, og skulle det skje ville det vært en overgangsdrøm som gikk i oppfyllelse. Synes det lover bra at han ikke har signert noen ny kontrakt med Fullham enda. Nå som Toure har forlatt oss øyner jeg en sjanse for at håpet kan bli en realitet.

Med din bakgrunn og ditt nick så er du virkelig fagmann på BH.

Støtter egentlig også dine vurderinger. Og så ønsker jeg alltid norske spillere til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Nei, glem det! Hangeland er overpriset og generelt overvurdert. Rævalaget Fulham kjørte jo med 9 mann i forsvar forrige sesong og dasset i land noen knappe seiere på det. Lettere å spille stopper når du har 5 midtbanespillere tre meter foran deg. I Arsenal måtte han klart seg mann mot mann på bakken, og se for dere spillere som Torres komme fossende mot ham på en kontring. Senderos er like god, for å si det mildt.

 

...og når har Wenger punget ut med £15 mill. for en etablert og kjent forsvarsspiller fra hjemlige trakter (les: Storbritannia)? Kanskje hvis han hadde vært fransk.... :)

 

Tragisk at forsvarsguden vår forsvant til City, men det betyr vel at Djourou har tatt det nødvendige steget opp og ligger og vaker bak Gallas og Vermaelen (jepp, vi HAR faktisk kjøpt en erstatter allerede).

Link to comment
Share on other sites

Når du omtaler Toure som fosvarsgud så håper jeg du mener før malariaen. Helt greit å selge han til noen som kaster penger etter oss. Vi er vel alle enige om at fosvaret er for svakt. Så da nytter det ikke beholde de som ikke er gode nok.

 

Når du sier at Hangeland er overvurdert så er det litt rart at så mange vurderer han som såpass god. Han har gått gradene i internasjonal fotball og blitt bedre og bedre for hver sessong. Og alle managerene han har hatt har vært storfornøyd med han. Det samme kan vel ikke sies om Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Nei, glem det! Hangeland er overpriset og generelt overvurdert. Rævalaget Fulham kjørte jo med 9 mann i forsvar forrige sesong og dasset i land noen knappe seiere på det. Lettere å spille stopper når du har 5 midtbanespillere tre meter foran deg. I Arsenal måtte han klart seg mann mot mann på bakken, og se for dere spillere som Torres komme fossende mot ham på en kontring. Senderos er like god, for å si det mildt.

 

...og når har Wenger punget ut med £15 mill. for en etablert og kjent forsvarsspiller fra hjemlige trakter (les: Storbritannia)? Kanskje hvis han hadde vært fransk.... :)

 

Tragisk at forsvarsguden vår forsvant til City, men det betyr vel at Djourou har tatt det nødvendige steget opp og ligger og vaker bak Gallas og Vermaelen (jepp, vi HAR faktisk kjøpt en erstatter allerede).

 

Syns ikke Hangeland er overpriset. Fulham spilte tildels fin fotball forrige sesong med Hangeland som krumtappen i laget.

Hangeland med sine holdninger er en spiller jeg ville likt å se i Arsenal. I motsetning til Senderos holder Hangeland roen i vanskelige situasjoner.

Forsvarsgud er det meget lenge siden Kolo var. Han var utrolig god ved siden av Campbell,men han har stagnert de siste 2 sesonger.

 

Synd Fulham brukte Hangeland i går. Det betyr at han kan ikke spille CL før i januar skulle Wenger gå for Brede.

Link to comment
Share on other sites

Nei, glem det! Hangeland er overpriset og generelt overvurdert. Rævalaget Fulham kjørte jo med 9 mann i forsvar forrige sesong og dasset i land noen knappe seiere på det. Lettere å spille stopper når du har 5 midtbanespillere tre meter foran deg. I Arsenal måtte han klart seg mann mot mann på bakken, og se for dere spillere som Torres komme fossende mot ham på en kontring. Senderos er like god, for å si det mildt.

 

...og når har Wenger punget ut med £15 mill. for en etablert og kjent forsvarsspiller fra hjemlige trakter (les: Storbritannia)? Kanskje hvis han hadde vært fransk.... :D

 

Tragisk at forsvarsguden vår forsvant til City, men det betyr vel at Djourou har tatt det nødvendige steget opp og ligger og vaker bak Gallas og Vermaelen (jepp, vi HAR faktisk kjøpt en erstatter allerede).

Et "rævalag" vil aldri klare en 7.plass i verdens hardeste liga! Og det du sier om lagets defensive taktikk så er jeg litt uenig. Fulham har i år spilt ganske bra offensiv fotball, men ja de spilte slik du beskrev hjemme mot oss men det er da helt naturlig!

 

Men du har et godt poeng i det du sier om at laget ligger lavere enn hva vi normalt sett gjør. Er ikke 100% sikker på at Hangeland kan hanskes så bra med Torres på en kontring, men for Guds skyld det klarer ikke Vidic heller. Og bare så det er sagt, Hangeland er mye bedre enn Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Og bare så det er sagt, Hangeland er mye bedre enn Senderos.

Jeg håper for all del at det aldri har vært noe tvil om det.

Jeg så ikke Senderos som Milan spiller. Men hvis det ikke har skjedd en revolusjon med spillerens ferdigheter under oppholdet i Italia, er han ubrukelig. Jeg har ingenting i mot Philippe som person, for jeg tror han er en veldig sympatisk fyr, men sportslig er, iallefall var han absolutt ikke god nok for Arsenal.

 

Han var alt for treg (tror Hangeland hadde løpt raskere på en 100 meter). Var en som ofte kom for sent inn i taklinger som alt for ofte endte i straffespark i mot. Veldig dårlig posisjonering.

 

Hangeland spilte veldig bra for Fulham i fjor. Jeg tror Hangeland har kvalitetene som trengs for å forsterke laget vår. Farten er ikke helt der, men mener å ha hørt at Tony Adams heller ikke var noe særlig rask. Jeg har aldri sett Adams spille, men kan ikke Hangeland og Adams sammenlignes på mange måter?

Eg trur siddisen hadde vert ein kjempesignering for oss! :D

Link to comment
Share on other sites

taugooneren, du må huske på at Arsenal spilte på en annen måte da Adams fortsatt var i klubben. Og da Adams var på sitt beste hadde han tre andre i forsvaret ved siden av seg som han kjente ut og inn. De var drillet så bra at de visste akkurat hvordan de andre ville bevege seg, og hjalp hverandre med å dekke opp for hverandres svakheter.

 

Tror dessverre ikke Adams hadde passet inn i dagens Arsenalforsvar med tanken på hvor mye mer offensivt og ballebesittende vi spiller i dag i forhold til det vi gjorde da. Ei heller Hangeland. I så fall måtte Wenger ha drillet de noe enormt sammen i forsvar, noe vi vet han ikke ville klart på egenhånd. Der er han for dårlig defensiv i tankegangen. Hadde derimot Adams, Bould eller Keown fått lov til å trene forsvaret vårt på sin egen måte tror jeg både Adams(om han var ung igjen), Hangeland og Senderos hadde vært knallgode for oss.

 

Vi så jo bare hva som skjedde da vi tok oss til finalen i CL, da var Keown hentet inn for å drille forsvaret. Og det var vel dette som var forsvarsrekka i de fleste kampene da?

 

Eboue-Kolo-Senderos-Flamini

(kan godt hende jeg husker feil)

 

Da hadde vi faktisk rekorden over kamper uten å slippe inn mål.

Link to comment
Share on other sites

taugooneren, du må huske på at Arsenal spilte på en annen måte da Adams fortsatt var i klubben. Og da Adams var på sitt beste hadde han tre andre i forsvaret ved siden av seg som han kjente ut og inn. De var drillet så bra at de visste akkurat hvordan de andre ville bevege seg, og hjalp hverandre med å dekke opp for hverandres svakheter.

 

Tror dessverre ikke Adams hadde passet inn i dagens Arsenalforsvar med tanken på hvor mye mer offensivt og ballebesittende vi spiller i dag i forhold til det vi gjorde da. Ei heller Hangeland. I så fall måtte Wenger ha drillet de noe enormt sammen i forsvar, noe vi vet han ikke ville klart på egenhånd. Der er han for dårlig defensiv i tankegangen. Hadde derimot Adams, Bould eller Keown fått lov til å trene forsvaret vårt på sin egen måte tror jeg både Adams(om han var ung igjen), Hangeland og Senderos hadde vært knallgode for oss.

 

Vi så jo bare hva som skjedde da vi tok oss til finalen i CL, da var Keown hentet inn for å drille forsvaret. Og det var vel dette som var forsvarsrekka i de fleste kampene da?

 

Eboue-Kolo-Senderos-Flamini

(kan godt hende jeg husker feil)

 

Da hadde vi faktisk rekorden over kamper uten å slippe inn mål.

 

Da hadde vi en fantastisk tysker i mål, ikke en middelmådig Almunia som i flg. noen på forumet er kjøpt på ett loppemarked.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ja, er også viktig å huske på at vi hadde en keeper i verdensklasse da.

 

En keeper i verdensklasse hadde vi også da Dixon-Adams-Bould-Winterburn var på sitt beste. De fem klarte å "skjule" hverandres svakheter så bra at de var bestevenner både på og av banen.

 

At vi har Almunia i mål er også en grunn til at jeg ikke tror Hangeland vil passe inn i vår type fotballstil pr dags dato.

 

Jeg har ikke sett noe særlig av Vermaelen enda(eneste pre-season kamp jeg har sett så langt er Arsenal-Rangers og da spilte ikke Vermaelen) men etter det jeg har hørt er han en spiller som trør til i duellene? Noe som er positivt siden det er her vi har manglet styrke de to siste årene.

 

Det er ingen tvil om at Almunias største svakhet er å plukke ned crossere. Og det er ingen tvil om at både Gallas og Toure manglet hodestyrke.

Link to comment
Share on other sites

joda, Hangeland har hodestyrke, men ikke fart nok til å kunne ligge så høyt på banen som forsvaret vårt til tider gjør. Det beste alternativet mener jeg er Djourou, som både har fart og hodestyrke. Selv om han sliter en del med konsentrasjonen og litt feilplasseringer mener jeg absolutt at det er mulig å gjøre noe med det. Med litt flere kamper på ham og en Gallas til å veilede tror jeg han kan bli en klassespiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

joda, Hangeland har hodestyrke, men ikke fart nok til å kunne ligge så høyt på banen som forsvaret vårt til tider gjør. Det beste alternativet mener jeg er Djourou, som både har fart og hodestyrke. Selv om han sliter en del med konsentrasjonen og litt feilplasseringer mener jeg absolutt at det er mulig å gjøre noe med det. Med litt flere kamper på ham og en Gallas til å veilede tror jeg han kan bli en klassespiller for oss.

Jeg har også alltid hatt troen på Johan. Jeg tror at han kan bli en spiller i verdensklasse. Men per dags dato erstatter han ikke Touré, etter min mening. Tror derimot at om vi kjøper Hangeland kan det bli kamp mellom Vermaelen, Hangeland og Djourou om noen år.

 

Jeg har enda ikke sett Thomas Vermaelen, så for det jeg vet, kan dette være en god nok erstatter. Han var tross alt Ajax kaptein. Jeg tror allikevel at det ikke hadde skadd å fått inn Bred(d)e, da blir det nok i første omgang kamp mellom Gallas, Vermaelen og Hangeland.

 

Tror også at Hangeland hadde blitt en mye bedre spiller om han hadde flyttet noen km nord-øst. Det er nok forskjell på Fulham og Arsenal treninger.

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det kunne vært et smart trekk å kjøpt ham, men selvfølgelig til en fornuftig pris.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...