Jump to content

Brede Hangeland


Ole Henrik

Recommended Posts

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Når det gjelder potensielle signeringer så vil han ikke fortelle noe. Som han sa på pressekonferansen igår er vi ikke nært å signere noen, men håpfulle når det gjelder Arshavin. Dette repeterte han bare i intervjuet. Men hvis noen blir kjøpt så vil vi så klart få vite det. Ellers om Eduardo så bekreftet Wenger at han scorte tre mål i en treningskamp internt. Men han vil gi han mere tid. Han skal spille for reservene på tirsdag og så får vi se etter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Litt usikker på om jeg ønsker han. Fryktelig drøy pris å betale, men han har vært imponerende denne sesongen. Han gir oss bedre trygghet defensivt i luftrommet noe som så klart er positivt.

 

Han er ikke såå hurtig, men han har allikevel fått spilt en hel PL sesong nå og klart seg bra så jeg syns ikke det ville vært for ille å kjøpe han.

 

Hvis Milan ikke vil kjøpe Senderos, så kunne vi jo prøvd å inkludere han i en evt handel. Vi bør helst ikke selge noen denne sommeren, men en slik byttehandel kunne jeg levet med hvertfall, selv om jeg tror Senderos fortsatt kan utvikle seg til en bedre spiller.

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om jeg ønsker han. Fryktelig drøy pris å betale, men han har vært imponerende denne sesongen. Han gir oss bedre trygghet defensivt i luftrommet noe som så klart er positivt.

 

Han er ikke såå hurtig, men han har allikevel fått spilt en hel PL sesong nå og klart seg bra så jeg syns ikke det ville vært for ille å kjøpe han.

 

Hvis Milan ikke vil kjøpe Senderos, så kunne vi jo prøvd å inkludere han i en evt handel. Vi bør helst ikke selge noen denne sommeren, men en slik byttehandel kunne jeg levet med hvertfall, selv om jeg tror Senderos fortsatt kan utvikle seg til en bedre spiller.

Senderos kan utvikle seg til en god spiller, men det er Brede allerede

Link to comment
Share on other sites

Joda, Brede er en god fotballspiller men jeg er en tviler. I Fulham får Hangeland en helt annen beskyttelse enn han vil gjøre i Arsenal. Arsenal`s måte å spille på exponerer forsvarsspillerne våre i mye større grad enn hva tilfellet er i Fulham. Forsvarsrekka til laget ved Themsens bredder har veldig god hjelp fra midtbanen.

Dersom Arsenal i tillegg til Hangeland kjøper ett trygt defensivt anker så kan dette gjøre jobben hans enklere. Må innrømme at det hadde vært spennende da, for det er ingen tvil om at Hangeland også har egenskaper som Arsenal mangler. F.eks ett luftforsvar... men dersom prisen er i nærheten av hva som er antydet så har vi kanskje bedre alternativer ute i europa?

Link to comment
Share on other sites

Joda, Brede er en god fotballspiller men jeg er en tviler. I Fulham får Hangeland en helt annen beskyttelse enn han vil gjøre i Arsenal. Arsenal`s måte å spille på exponerer forsvarsspillerne våre i mye større grad enn hva tilfellet er i Fulham. Forsvarsrekka til laget ved Themsens bredder har veldig god hjelp fra midtbanen.

Dersom Arsenal i tillegg til Hangeland kjøper ett trygt defensivt anker så kan dette gjøre jobben hans enklere. Må innrømme at det hadde vært spennende da, for det er ingen tvil om at Hangeland også har egenskaper som Arsenal mangler. F.eks ett luftforsvar... men dersom prisen er i nærheten av hva som er antydet så har vi kanskje bedre alternativer ute i europa?

det er stort sett to måter Arsenal slipper inn mål. Vi slipper svært sjelden inn mål når vi er i etablert forsvar i spill. Derimot slipper vi inn mye på dødball mot og på kontringer. Hangeland er definitivt et utmerket valg for å ordne opp i det med dødballene. Litt mer tvilende om han er like god når vi blir utsatt for kontringer

Link to comment
Share on other sites

For og i mot

 

 

Imot

1.Eg trur han vil gjere svært mange offensive feil i forhold til vår måte å spele, eg trur ikkje han er god nok med ball.

2. Brede har spelt på Fulham, eit lag som stort sett forsvarar seg etablert, og tvingar motstandar til å slå langt, eller slå innlegg. Her er Brede god. Arsenal har mindre av desse angrepa mot seg.

3. Sjølv om han er erfaren i forhold til alder, manglar han mykje erfaring i store kampar...

4. Prisen som er nevnt er galskap!

 

For

1. God i lufta, noko vi treng spesielt på dødball.

2. Dette er eg meir usikker på, men det virkar som om Brede er god til organisere forsvaret, noko som vi også treng.

3. Er etablert i PL

Link to comment
Share on other sites

Brede Hangeland til Arsenal for 15 millioner pund? Aldri i livet om det kommer til å skje.

 

Absolutt en god spiller, men i likhet med vke så tror jeg gutten mangler offensive kvaliteter. Det er stor forskjell på å spille midtstopper i Fulham og Arsenal.

 

Når det gjelder Senderos, så håper jeg virkelig at Wenger har noen andre navn på blokka.

Link to comment
Share on other sites

hangeland er uten tvil en god stopper, men føler at han ikke passer inn i Arsenal...

wenger knows for sure, han kjøper nok en stopper som passer vårt spill, får håpe han er rutinert hvertfall:)

Jeg er ikke sikker på at han ikke vil passe inn. Han er kanskje noe annerledes enn det vi er vant til, men det er også mulig å tenke i banen "utfyllende kvaliteter".

Jeg ville være glad for en norsk spiller på laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Hangeland hadde passet flott inn i laget vårt jeg. Han hadde vært et utmerket kompliment til laget vårt slik det ser ut i dag. £15m høres veldig mye ut, men etablerte PL-stoppere av klasse er ikke lett å få tak i...

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor dårlig han eventuelt ville spilt for oss, ville vi uansett fått mer positiv oppmerksomhet i norsk media fordi vi endelig fikk en norsk spiller på førstelaget. Hangeland vil uten tvil hjelpe oss i lufta og han er en bedre pasningslegger en mange tror. Han er langt trygge med ballen i beina enn Senderos og Silvestre, så vi vil klare oss. Dessuten har han mye ro i spillet sitt. Jeg lurer på hvor mange mål vi har fått mot oss i år grunnet stress og tull i de bakre rekker. Med en skikkelig leder ville mange av målene våre vært unngått!

 

Det som derimot er mer usikkert er om han er en rask nok spiller til at vi kan spille med høy forsvar. Bakromsdueller mot raske spisser er noe jeg helst vil unngå med Hangeland. £15 mill høres veldig mye ut. Husk at han kun har hatt én god sesong. Jeg lurer på hvor mange som er en one-season-wonder. Dog er han rutinert, så jeg tror ikke han faller sammen helt som man har andre eksempler på.

 

Personlig ville jeg nok heller brukt £15 mill på Barry og så eventuelt kjøpe f.eks. Bassong for rundt £8-10 mill.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor folk trekker fram at han ikke er god nok offensivt :)

Har vi behov for en offensiv god stopper?? Det synes ikke jeg.

 

Vi trenger skikkelig duell og hodestyrke, en no nonsense defender. Det får vi i Hangeland i tillegg til helt ok basisferdigheter.

 

Vi har plenty med folk med kreativitet så det er igrunn bare for Brede å gi den til f.eks Cesc og lene seg tilbake :)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor folk trekker fram at han ikke er god nok offensivt :)

Har vi behov for en offensiv god stopper?? Det synes ikke jeg.

 

Vi trenger skikkelig duell og hodestyrke, en no nonsense defender. Det får vi i Hangeland i tillegg til helt ok basisferdigheter.

 

Vi har plenty med folk med kreativitet så det er igrunn bare for Brede å gi den til f.eks Cesc og lene seg tilbake :)

Enig, viss vi skal lete etter en midtstopper som kan være kreativ, så leter vi etter feil ting. Vi trenger en som kan rydde unna baller i luftrommet og langs bakken. At Hangeland kan bli en forsterkning trur jeg, men er itvil om han er vert så mye som 150 mill.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor folk trekker fram at han ikke er god nok offensivt :)

Har vi behov for en offensiv god stopper?? Det synes ikke jeg.

 

Vi trenger skikkelig duell og hodestyrke, en no nonsense defender. Det får vi i Hangeland i tillegg til helt ok basisferdigheter.

 

Vi har plenty med folk med kreativitet så det er igrunn bare for Brede å gi den til f.eks Cesc og lene seg tilbake :)

Enig, viss vi skal lete etter en midtstopper som kan være kreativ, så leter vi etter feil ting. Vi trenger en som kan rydde unna baller i luftrommet og langs bakken. At Hangeland kan bli en forsterkning trur jeg, men er itvil om han er vert så mye som 150 mill.

 

Han er ikke vert så mye som Arshavin! men kunne blitt morsomt å se hvordan han og Toure hadde funket sammen!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor folk trekker fram at han ikke er god nok offensivt :)

Har vi behov for en offensiv god stopper?? Det synes ikke jeg.

 

Vi trenger skikkelig duell og hodestyrke, en no nonsense defender. Det får vi i Hangeland i tillegg til helt ok basisferdigheter.

 

Vi har plenty med folk med kreativitet så det er igrunn bare for Brede å gi den til f.eks Cesc og lene seg tilbake :)

Enig, viss vi skal lete etter en midtstopper som kan være kreativ, så leter vi etter feil ting. Vi trenger en som kan rydde unna baller i luftrommet og langs bakken. At Hangeland kan bli en forsterkning trur jeg, men er itvil om han er vert så mye som 150 mill.

 

Han er ikke vert så mye som Arshavin! men kunne blitt morsomt å se hvordan han og Toure hadde funket sammen!

Alt er relativt. Er ikke Bred verdt en halv Berbatov...?

Link to comment
Share on other sites

Arsjavin var et røverkjøp, og det blir ikke mange kjøp på oss om vi insisterer på å gjøre like gode handler som det hver gang. Vi må forsterke laget, og da får vi betale det det koster, vi kan ikke BARE gjøre røverkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Arsjavin var et røverkjøp, og det blir ikke mange kjøp på oss om vi insisterer på å gjøre like gode handler som det hver gang. Vi må forsterke laget, og da får vi betale det det koster, vi kan ikke BARE gjøre røverkjøp.

 

Riktig det du sier her, men alt kommer ann på hvor mye Arsenal er villige til å betale for Hangeland (hvis vi i det hele tatt er interessert). Det er flere som snakker om at Hangeland ikke er god nok offensivt, ikke god nok med ballen i beina og heller ikke fart nok til å passe inn i Arsenal. Hvorfor fungerte Campbell så sinnsykt godt sammen med Touré da?

 

Hvis Wenger mener Brede Hangeland er den riktige for Arsenal, så skal man nok ikke se bort ifra om at Gazidis klarer å prute ned prisen til rundt 10m £, men jeg tror ikke han kommer hvis Gallas fortsetter i klubben.

 

Hadde dog vært litt artig med en nordmann på førstelaget :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Hangeland ville passe bra inn i arsenal. En type som Adams var i sine glansdager.

Må ikke være rask når man kan lese spillet. Også har han jo Toure ved sidn av seg til og ta seg av raske spisser.

 

Virker som Wenger har fått klar signal på at ha kan brukelitt penger så løp og kjøp :)

 

PS: Men synes 150 mill er stiv pris for Hangeland 100 - 120 mill maks.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjeld offensive kvalitetar til ein stoppar så kan ein diskutere dei, men Arsenal sine stopparar treng det iallefall. Wenger og Arsenal sin måte å spele fotball på har endra seg ein god del berre sidan Campbell forsvann, og veldig mykje sidan Adams si tid. Stopparane er mykje meir med å spelar possesion, også rundt eigen 16 meter. Kor lurt dette er kan vel diskuterast, og det kan godt vere at Brede kan heve nivået sitt fint til å klare dette. Uansett meiner eg at 150 mill minst er 80-90 mill for mykje....

Link to comment
Share on other sites

Når det gjeld offensive kvalitetar til ein stoppar så kan ein diskutere dei, men Arsenal sine stopparar treng det iallefall. Wenger og Arsenal sin måte å spele fotball på har endra seg ein god del berre sidan Campbell forsvann, og veldig mykje sidan Adams si tid. Stopparane er mykje meir med å spelar possesion, også rundt eigen 16 meter. Kor lurt dette er kan vel diskuterast, og det kan godt vere at Brede kan heve nivået sitt fint til å klare dette. Uansett meiner eg at 150 mill minst er 80-90 mill for mykje....

 

Ikke helt enig i det du sier. Syns det egentlig bare er Toure og Song som kan kalles offensivt gode stoppere av de vi har. Gallas gjør mål, men er utrygg med ball i beina og det er skjeldent du ser han er med på å spille oss ut av eget forsvar etter tungt press. Det samme gjelder Silvestre, Djourou og ikke minst Senderos. Jeg ser ikke på det som et behov og det håper og tror jeg ikke Wenger gjør heller.

 

150-90 = 60

 

Hangeland ble kjøpt for 40 mill etter en eller to gode sesonger i DANSK fotball. Når han nå har tatt overgangen til verdens tøffeste liga på den overbevisende måten han har gjort, er nok en verdi på rundt 100 mill forsvarlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...