Jump to content

Brede Hangeland


Ole Henrik

Recommended Posts

Har ikke noe lyst å hente Hangeland nå. Hva med å få inn noe engelsk ? Dunne ? Cahill ?

Dunne er 30 år da, men alikevel har han vert solid i år, han har også kommet med på årets PL lag.

Er interessert i noe engelsk, men så lenge en stopper av kvalitet (Mexes, osv.) blir koblet sier jeg ikke nei takk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Har ikke noe lyst å hente Hangeland nå. Hva med å få inn noe engelsk ? Dunne ? Cahill ?

Dunne er 30 år da, men alikevel har han vert solid i år, han har også kommet med på årets PL lag.

Er interessert i noe engelsk, men så lenge en stopper av kvalitet (Mexes, osv.) blir koblet sier jeg ikke nei takk.

 

Når det gjelder Dunne så tror jeg han ikke ville passet like godt inn i Arsenal av en eller annen grunn, men Gary Cahill ser jeg gjerne i Arsenal drakta. Han har blitt linket til oss flere ganger i år (og i fjor) og er en av få engelske stoppere jeg faktisk gjerne vil ha i Arsenal.

 

Cahill - Vermaelen ville vært et fantastisk stopperpar tror jeg, så lenge de hadde fått klare intrukser på når de kan og ikke kan bli med opp i angrep ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 26 2010, 03:56 PM) 196776[/snapback]

Når det gjelder Dunne så tror jeg han ikke ville passet like godt inn i Arsenal av en eller annen grunn, men Gary Cahill ser jeg gjerne i Arsenal drakta. Han har blitt linket til oss flere ganger i år (og i fjor) og er en av få engelske stoppere jeg faktisk gjerne vil ha i Arsenal.

 

Cahill - Vermaelen ville vært et fantastisk stopperpar tror jeg, så lenge de hadde fått klare intrukser på når de kan og ikke kan bli med opp i angrep ;)

 

Der er jeg helt enig med deg!

Cahill og Vermaelen hadde vært fantastisk, synes ikke Gallas utfyller Vermaelen like mye som f.eks Campbell gjør fordi Vermaelen har frihet til å gå fremover med Campbell, det har han ikke med Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sittet og tenkt på hvordan vi ville klart oss med en litt tyngre midtstopper. Det er sant at han kan slite dersom laget står høyt, men da må vi bare passe på at vi har minst én rask spiller igjen nede. Når man ser på målene vi har sluppet inn i år er det et klart flertall som kommer når forsvaret vårt er mer etablert. VI skal ikke se bort ifra at laget vil slippe inn flere mål når laget såtr høyt, men totalt sett kan det nok hjelpe. Vi står ofte høyt på slutten av kamper når vi trenger mål eller tidlig i kamper. Ved begge tilfeller er det ikke like ille å slippe inn som når vi faktisk prøver å ri på en ledelse. For når de kommer til sistnevnte, har Arsenal vært elendige de siste årene. I hver kamp mot de store lagene veit jeg at vi trenger minst to mål for å vinne grunnet våre defensive svakheter. Nå kan det nok hende at en ny keeper vil løse mange problemer. Fulham har sluppet inn like mange som oss, Stoke hadde sluppet inn færre før denne runden. Selv Spurs er mer sikre bakover enn oss. Da er det vel ingen tvil om hva som er svakheten i laget vårt. Vi har alle sett hvilken effekt Campbell har gitt. Engasjement, rutine og vinnerinstinkt er også veldig viktig, men har har bidratt med skikkelige lederegenskaper og duellstyrke. Han kan ikke holde på evig, og for alt vi vet kan det hende at kroppen plutselig sier stopp et par mnd inn i neste sesong. Nå er nødvednigvis ikke Hangeland den ultimate løsningen, men tankegangen liker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg syns siste målet til Forlan illustrerte hvorfor vi IKKE skal hente Hangeland! Tempoet er rett og slett ikke høyt nok, og spesielt ikke i et Arsenal-lag som står mye høyere! Nei, håper ikke vi henter Hangeland, helt ærlig...

Link to comment
Share on other sites

Det skal sies at det var en situasjon etter 115 minutter i siste kamp for sesongen, han er neppe den eneste midtstopperen som hadde glippet ørlite grann i konsentrasjonen der. Når det er sagt er jeg vel litt enig, men han er en god løsning dersom vi skulle miste både Gallas og Campbell.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ønsker meg helt klart ikke Hangeland til Arsenal. Grei duellsiller, men han har helt klart ikke tempoet i kroppen til en klubb som Arsenal. Vi må ikke glemme hvilken klubb han spiller på, Fulham. De legger forsvaret veldig dybt, slik at det ikke oppstår bakrom. En helt motsatt spillestil i forsvaret kontra Arsenals. I Arsenal må han være god til å bryte foran, god til å sette linja og ikke minst følge den. Dette synes jeg ikke han er god nok til. Gjelder ikke bare å være god å heade en ball.

Link to comment
Share on other sites

Nei takk !

 

Vil heller ha en stopper av klasse. Sier ikke at Hangeland ikke har klasse, men sånn som Hedly sier, han har ikke tempo nok.

Heller en skikkelig stopper av verdensklasse ! helst rundt alderen av 24-27 år har en del rutine som er gull verdt for laget.

 

Syns at Fulham passer for Hangeland, så vær smart og bli hos Roy Hodgson

Link to comment
Share on other sites

tipper Wenger og speiderapparatet har god kontroll på ferdighetene til Brede - og har ditto plan hvis han blir hentet. Han henter ikke en spiller uten å ha kontroll på saken. Når er sist han bommet på kjøpet av en _etablert_ spiller? (Unge flopper er ikke med i regnestykket da...)

Link to comment
Share on other sites

tipper Wenger og speiderapparatet har god kontroll på ferdighetene til Brede - og har ditto plan hvis han blir hentet. Han henter ikke en spiller uten å ha kontroll på saken. Når er sist han bommet på kjøpet av en _etablert_ spiller? (Unge flopper er ikke med i regnestykket da...)

 

Pascal Cygan? :)

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 29 2010, 10:41 AM) 199446[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Pascal Cygan? :)

 

Det er jo 8 år siden han hentet Cygan da! Hvis det går 8 år mellom hver flopp så kan vi vel ikke klage? :D

 

Nei akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger absolutt flere skandinaviske spillere i troppen og Hangeland er akkurat en slik type jeg ønsker meg. Kanskje ikke som førstevalg, men selv som tredjevalg vil han helt sikkert få masse spilletid og muligheten til å spille seg inn på laget.

 

Jeg holder ikke akkurat pusten, men jeg har lest i en eller annen blog at han har vært observert i nærheten av Emirates for en ukes tid siden. Skulle det være noe i dette blir jeg akkurat like fornøyd som jeg ble da Sol kom tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor trenger vi flere skandinaviske spillere i troppen, egentlig?

 

Nasjonalitet er i utgangspunktet irrelevant så lenge troppen som helhet oppfyller UEFA kravene. Det eneste jeg er litt skeptisk til er for mange afrikanske spillere da vi riskikerer å miste dem til afrikamesterskapet. Jeg presiserer at jeg ikke har noe i mot svarte spillere, hele laget må gjerne være svart som natta for min del.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er ikke nasjonalitet irellevant. Det er viktig å opprettholde en god miks, slik at ikke laget blir for preget av en nasjonalitet. Når man skal hente spillere inn i ett lag er det viktig at de tilfører noe også utenfor fotballbanen, akkurat som på en arbeidsplass. Det hjelper ikke om man er best i noe hvis man forsurer miljøet. Skjønner?

 

Skandinavere og særlig nordmenn er kjent for å ha den lojaliteten, proffesjonaliteten og arbeidsinnsatsen ett hvert lag trenger. En fyr som Hangeland har i tillegg prikkfrie holdninger, utstråler en historisk ro og ser ut til å ha begge beina godt plantet på jorda til tross for enorm suksess.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger absolutt flere skandinaviske spillere i troppen og Hangeland er akkurat en slik type jeg ønsker meg. Kanskje ikke som førstevalg, men selv som tredjevalg vil han helt sikkert få masse spilletid og muligheten til å spille seg inn på laget.

 

Jeg holder ikke akkurat pusten, men jeg har lest i en eller annen blog at han har vært observert i nærheten av Emirates for en ukes tid siden. Skulle det være noe i dette blir jeg akkurat like fornøyd som jeg ble da Sol kom tilbake.

 

Ville heller hatt flere engelske spillere.

Fr om Platini & Co skal komme med den planen om minst 6 engelske spillere i Premier League..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå vil Roy Hodgson ha med seg Brede Hangeland til Liverpool!

 

Da har Liverpool 4 gode midtstoppere i Hangeland, Carragher, Skrtel og Agger. Chelsea har et stor utvalg midtstoppere, og det samme har City og Man Utd.

 

Wenger må kjøpe MINST 2 nye midtstoppere som kunne gått rett inn på laget. De trenger konkurranse, og vi trenger god backup. Pr idag har vi bare Vermaelen og Djourou. Gallas og Silvestre må ut, så får vi se hva Campbell bestemmer seg for.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har jeg sagt det lenge. Hangeland er den midtstopperen Arsenal trenger. Hadde bare Wenger på samme måte som med Chamakh sett hvilke "new options" fosvaret vårt hadde fått med ham på laget.

 

Standardoppskriften til en hver motsatander er å forsøke å få corner, dødball eller innlegg foran vårt mål. Ikke uten grunn da dette har vært ett svakt punkt hos oss lenge. Selv om det selvsagt er litt tidlig, tør jeg spå at Koscielny ikke endrer særlig på det.

 

Gallas og Vermaelen var for like i stilen til å danne ett superpar. Vi trenger ikke to superoffensive midtstoppere. Det jeg vil ha er en deffensiv XXL -type (Hangeland, Campbell, Adams etc) og en offensiv XL -type (Vermaelen, Gallas, Vidic etc).

 

Inn med Stekelenburg og Hangeland, så tror jeg vårt svake punkt er eliminert og at vi minimum tar sølv hvis vi har skikkelig uflaks:)

Link to comment
Share on other sites

Standardoppskriften til en hver motsatander er å forsøke å få corner, dødball eller innlegg foran vårt mål. Ikke uten grunn da dette har vært ett svakt punkt hos oss lenge. Selv om det selvsagt er litt tidlig, tør jeg spå at Koscielny ikke endrer særlig på det.

 

Nettopp, utrolig kjedelig noe så "simpelt" har ødelagt så mye for oss. Tror heller ikke Koscielny endrer noe særlig på det (Squillaci vet jeg ikke), MEN... Mark Schwarzer kan endre på det!!!

 

Håpe, håpe, håpe, håpe

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...